Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Mislim da su pominjali avione poljoprivredne avijacije koji prskaju komarce na priobalju i slicno.A da je to onda pretvoreno u putnicke avione.
 
@ Kartograf - ja nikada nisam tvrdio da je most opasnost po redovan saobraćaj, već da će biti opasnost u nepredviđenim slučajevima.
Postaviću opet link ka diskusiji na Airserbia forumu iz davne 2006, pa koga zaista zanima, može da pročita šta kažu ljudi koji se zasita razumeju u avijaciju :) (a ima i par pikantnih detalja)

http://airserbia.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=1658&p=12186

A što se tiče korišćenja fotografija za merenje udaljenosti pravca leta od mosta - nemoj da se igramo. (diskusija je skrenula kada je Igor postavio fotografiju kao dokaz)
Malopre sam bio na Savskom keju. Jedan Fokker 100 se penje kao raketa u pravcu koji se udaljava od mosta. Jedan turboelisni (nisam prepoznao tip) se sporo penjao, leteći u pravcu, recimo, Jerkovića. Interesantno, na sajtu aerodroma u odlascima nema takvog aviona u to vreme, ali - svakog radnog dana imaju naveden dolazak iz Bukurašta, a avioni u stvarnosti sleću 3-4 puta nedeljno :)

Neki lete bliže, neki dalje, neki se penju brže, neki sporije. NIjedan regularam let sa ispravnim avionom i bez nepredviđenih događaja neće udariti u most i pasti na grad. To je jasno. Poenta je bila u vanrednim situacijama koje su se dešavali i mogu da se ponovo dese. Tretiranje insekata će u toj zoni od sada morati da se radi drugačije, a na perspektivu sportskog letenja u široj okolini možemo da zaboravimo.
 
^^ ok, moguće je da će se procedure kod letova za zaprašivanje komaraca menjati, ali to nije velika stvar... rasprskavanje sa terena u radijusu 1km od mosta rešava problem.

Kod civilnog saobraćaja (putničkog, teretnog) koji je vezan za aerodrom NT neće biti nikakvih izmena. Sve dosadašnje procedure sa postojećih navigacionih karata su ok. Kai Tak je stvarno dobar primer kako se i u gotovo nenormalnim (a opet prihvatljivim, na krajnjoj granici) navigacionim uslovima poštovanjem procedura ne događaju nesreće onda kada je ljudskom oku nesreća izvesna.

Naravno, ovo sve važi za 99,xx% situacija. Onih 0,xx% je uvek moguće, a praksa je pokazala da su uslovi koji vladaju na zemlji vrlo retko uzroci nesreća.

Sitna izmena procedura nije problem kod specifičnih vidova avio saobraćaja. Neka pitaju ove u Dubaiju kako njima ne smeta zgrada od 800m visine.
 
@2012-uze mi rec!.... :/ ...neka, neka...i od mene cestitke za 300-tu stranu :vops: ....idemo u Termopile :D
 
2012":3gq13y1h je napisao(la):
Čestitam 300 -icu! :vops: Vučko da častiš! :kafa:
Podrazumeva se,na sledecem okupu

smiley-drinking.gif


Sta mislite da li ce gradska vlast i Studio B uopste napraviti neki dokumentarac oko mosta ili ce furati Build it Bigger kao zvanicni dokumentarac o mostu?

Misljenja sam da bi trebalo da naprave posebnu emisiju jer je ipak BIB vise uopstena stvar u smislu vau,vidi koliko je ovo cudo i koliko su pukli para na njega.Dok bi recimo,ako Studio B napravio emisiju u kojoj bi upoznao siru javnost sa pojmom UMP-a,i da je ovo samo prva faza istog bio pun pogodak.
 
@ Kartograf - jasno je i slažem se da neće biti izmena postojećih procedura za aerodrom, pošto je pilon na granici "lepeze".
Objekat će biti unet u karte, i to je to.

Nesreće se dešavaju, ne uprkos statistici, verovatnoći i izvedenim procenama rizika, već zbog spleta događaja i propusta. Može da se tvrdi da situacija na zemlji nije uzrok udesa, kada su svi objekti i teren uneti u karte i odavno poznati. Pitanje je - da li nam treba povećanje rizika i zašto je to urađeno kako je čovek opisao na Airserbia? Ja mislim da nam ne treba. Poređenje sa Hong Kongom mi je malo bez veze, grad je prvorazredno čvorište i tamo je prosto moralo sve da funcioniše - osoblje, procedure, tehnika, posade...bez obzira na uslove. Na kraju je svima je odahnulo kada su prestali da čačkaju mečku.

Pošto je Igor napisao šta je napisao, odreagovao sam u cilju ravnoteže diskusije. :)
 
Ispisali smo za ovih 5 godina svih 300 strana u temi koja je i po broju pregleda na forumu ubedljivo na prvom mestu.
:vops: :gobb:
 
Što se tiče aviona koji preleću zonu mosta:
U suštini koridor za sletanje i poletanje je u liniji ul. blagoja parovića na banovom brdu (uvala od vodotornja u košutnjaku, preko otvorenih bazena, i petlje kod čukaričke padine (tu ima mala kućica kao radio-far) što je oko 2,4 km od mosta preko ade.
E sad koja je tolerancija avionima više ili manje ulevo ili udesno, to ne znam...
 
Kada god sam gledao poletanja i sletanja aviona sa Ade, baš nikada nisam video ni jedan avion da leti u zoni donjeg špica Ade i to godinama unazad dok nije bilo ni najave o mostu. Nisam nikada video da avion preleće ni restoran Jezero na Adi ni čitavu tu zonu nizvodnog dela ostrva. Više puta sam leteo avionom od kako se gradi most i sasvim se jasno vidi i iz aviona da je most prilično udaljen od zone gde avioni lete, pa je svaka priča o nekim promenama i smetnjama u avio saobraćaju suvišna.
 
Simba":3i8ril06 je napisao(la):
Kada god sam gledao poletanja i sletanja aviona sa Ade, baš nikada nisam video ni jedan avion da leti u zoni donjeg špica Ade i to godinama unazad dok nije bilo ni najave o mostu. Nisam nikada video da avion preleće ni restoran Jezero na Adi ni čitavu tu zonu nizvodnog dela ostrva. Više puta sam leteo avionom od kako se gradi most i sasvim se jasno vidi i iz aviona da je most prilično udaljen od zone gde avioni lete, pa je svaka priča o nekim promenama i smetnjama u avio saobraćaju suvišna.
Bogami mene je jednom jedna pilotkinja (valjda se tako kaže) iz Swiss-a provozala preko celog toka Save od Ade do Gazele, jer je pretpostaljam promašila koridor, pa je napravila krug nadesno baš kod pilona (koji je tada bio još samo temelj) sa takvim uglom, da sam praktično glegao dole u reku sigurno na visini manjoj od 500m. Tada smo se skroz okrenuli nazad ka Avali, pa jovo nanovo........

....kad daš ženi avion da vozi..... :lol: mada ne sećam se da je avion imao oznaku PA ili RU
 
pedja76":3q6oej2k je napisao(la):
Što se tiče aviona koji preleću zonu mosta:
U suštini koridor za sletanje i poletanje je u liniji ul. blagoja parovića na banovom brdu (uvala od vodotornja u košutnjaku, preko otvorenih bazena, i petlje kod čukaričke padine (tu ima mala kućica kao radio-far) što je oko 2,4 km od mosta preko ade.
E sad koja je tolerancija avionima više ili manje ulevo ili udesno, to ne znam...
Upravo. Malo sam juce gledao jeppesenu prilaznu ravan. Ona se nalazi na dobrih 1,5nm od pilona. Pritom po prilaznoj ravni je avion u pravcu pilona u idealnom slucaju 750ft iznad pilona ( gledano po glide slope ILSa za pistu 30 ) to je u svakom slucaju sasvim dovoljno za taj segment ptilaza. Pilon ni na koj nacin ne sece niti glideslope niti localizer. Dakle sto se toga tice tu nema problema. Druga stvar, ako se avion nadje u takvom maleru da je na 1,5nm og PPS centar line na visini od ca 900ft ( MSL ) i pritom ima otkaz motora, tom tesko da moze bilo sta vise da pomogne sa pilonom ili bez njega. Uostalom procedura kaze da ako na tom segmentu prilaza avion izadje dve tacke iz glide ili localizera, on mora da doda gas i napravi produzavanje. Dakle ispocetka na sletanje. Ako piloti to budu ignorisali, onda tu most vise nije nista kriv. I jos jedna stvar. Sto se tice poljoprivredne aviacije tice. Oni ionako lete na dohvat ruke od solitera. Licno sam posmatrao svake godine na Banjici. Za letenje iznad naseljenih mesta po VFRu zakon kaze vrlo jednostavno. Avion iznad naseljenog mesta mora odrzavati visinu sa koje ce u slucaju otkaza motora moci u planiranju da izadje van granice naseljenog mesta. Dakle to je visina koja varira. Postoje istina neka ogranicenja i izrazena u ft ali to ne vazi za gradove poput Beograda. Dakle oni taj propis moraju debelo da ignorisu da bi obavljali zaprasivanje.
Jedini problem koj ja tu vidim jeste moguce ukidanje letilista na Adi. Posto na spicu Ade medjice kod JAT splava se nalazi hidro letiliste za UL vazduhoplove. Doduse mislim da je to letiliste vec duze vremena van upotrebe, a mislim da je i JAT cak prodao taj splav.
 
Ko ce da se kladi do koje ce mo strane stici kad se most zavrsi ja tipujem na 600 strana sve cestitke za 300stranu :gobb:
 
direktor":3dr0tvmu je napisao(la):
Ko ce da se kladi do koje ce mo strane stici kad se most zavrsi ja tipujem na 600 strana sve cestitke za 300stranu :gobb:
Moguce, jel tada ce biti jos vise clanova na ovom forumu.
 
direktor":3ii6pq2p je napisao(la):
Ko ce da se kladi do koje ce mo strane stici kad se most zavrsi ja tipujem na 600 strana sve cestitke za 300stranu :gobb:
Za most ja tipujem do 400 stote ($100), a za ceo UMP jedno 2000-te ($200 za bet). A za deonicu od T bunara recim (10000 ta). Nije da sam negativan, ali po onoj zadnjoj, najlepsoj do sada, slici, most ce zaista biti gotov na vreme, bar tako izgleda iz te perspektive, ali sve ono sto dolazi do mosta ce vise izgledati na onu karikaturu sa naslovne strane NIN-a.:dil:
 
Drugari,prosle nedelje na sajtu grada je objavljena strategija razvoja grada od 2011. do 2016. godine.Cisto da znate,uopste se ne pominje ni UMP niti tunel ispod senjaka.Vec samo revitalizacija onog puta ka rakovici i spajanje raskrpetlje sa tim putem kod zeleznicke stanice topcider.

http://www.beograd.rs/download.php/documents/SRGBpredlog.pdf

Dakle,kao sto je bese Relja ili neko ranije pominjao od strane insajdera u Urbanistickom zavodu da cela ideja UMP-a posle ove egzotike ide na hold.Kada zavrse 2013. ono sto pominju.

Приоритетни пројекат 5.3.

Реконструкција и изградња саобраћајница које растерећују централну зону града

Предвиђено је да се, унутар континуално изграђеног подручја, изграде и реконструишу
тангенцијалне и прстенасте саобраћајнице које стварају услове алтернативног
међусобног повезивања делова Београда ободом централног подручја и штитe
централно подручје од локалног транзитног саобраћаја. Ово се обезбеђује изградњом
моста преко Аде Циганлије, његовим повезивањем са примарном уличном мрежом на
левој и десној обали Саве као и реконструкцијом саобраћајница Радничке, Патријарха
Димитрија и јужне деонице СМТ-а.
Овај пројекат омогућава квалитетно вођење саобраћаја на подручју града Београда,
мање загађење животне средине, бољу повезаност удаљених делова града (кохезију).
Изградњом ових саобраћајница биће омогућен квалитетнији систем управљања
саобраћајем у Граду.
Рок извршења:
2011-2012. године

Извор финансирања: Буџет Града, EBRD

Одговорност: Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда

Напомена: Одлуке и аргументација за овај пројекат су утврђене на Скупштине града Београда.

Evo i slike planiranog Saobracaja 2016 godine,kao sto vidite UMP i deo kao rakovici je crvene boje,dok tunel i ostatak UMP-a ka pancevcu je ucrtan,ali sivom bojom,sto znaci da ce biti on hold do daljeg.A grad ce se fokusirati na SMT i njegovo spajanje sa UMP-om.

ne3-SAOBRA.png
 
GOJE":3tg3ulja je napisao(la):
Simba":3tg3ulja je napisao(la):
Kada god sam gledao poletanja i sletanja aviona sa Ade, baš nikada nisam video ni jedan avion da leti u zoni donjeg špica Ade i to godinama unazad dok nije bilo ni najave o mostu. Nisam nikada video da avion preleće ni restoran Jezero na Adi ni čitavu tu zonu nizvodnog dela ostrva. Više puta sam leteo avionom od kako se gradi most i sasvim se jasno vidi i iz aviona da je most prilično udaljen od zone gde avioni lete, pa je svaka priča o nekim promenama i smetnjama u avio saobraćaju suvišna.
Bogami mene je jednom jedna pilotkinja (valjda se tako kaže) iz Swiss-a provozala preko celog toka Save od Ade do Gazele, jer je pretpostaljam promašila koridor, pa je napravila krug nadesno baš kod pilona (koji je tada bio još samo temelj) sa takvim uglom, da sam praktično glegao dole u reku sigurno na visini manjoj od 500m. Tada smo se skroz okrenuli nazad ka Avali, pa jovo nanovo........

....kad daš ženi avion da vozi..... :lol: mada ne sećam se da je avion imao oznaku PA ili RU
Ku kuuuu Goje, nemoj tako! Mene je vozila jedna kapetanka Lufthanse i to mi je bio najprijatniji let! :)
 
vucko":1ymapcqi je napisao(la):
UMP i deo kao rakovici je crvene boje,dok tunel i ostatak UMP-a ka pancevcu je ucrtan,ali sivom bojom,sto znaci da ce biti on hold do daljeg.A grad ce se fokusirati na SMT i njegovo spajanje sa UMP-om.
Aleluja. Koncept SMT za razliku od UMPa, po meni ima mnogo više smisla.
Korist magistrale koja kruži oko perifernih naselja je opipljiva i svaki uloženi evro će višestruko vratiti.

A da li iko više veruje u tzv. "UMP" ?
 
Vrh