relja":pvolodvs je napisao(la):
Gago, bravo i hvala na uloženom trudu za obe "foto repotraže".Jedno je opisivati rečima, ali svavako da fotografije em više privlače pažnju od pisanog teksta, em što daju jasniju sliku o čemu se radi.
Izvini ako ću zloupotrebiti tvoj post, ponovću lični zaključak (još od početka ove priče, pre nekoliko godina), da ovde nema govora ni o nekakvog brzoj magistrali.
Wile E. Coyote":pvolodvs je napisao(la):
relja":pvolodvs je napisao(la):
Od krivine od Tempa do prvih blokova (Marka Čelebonovića), sa jedne strane se nalazi groblje (tik uz ulicu), a sa druge polje dalekovoda (takođe tik uz ulicu). U sredini je usko ostvo, sa posađenim stablima (rekao bih skoro, najkasnije prošle godine).
Na tom potezu za prošrenje nema mesta, osim da se izmeštaju dalekovodi.
Па зар далеководи неће и бити измештени? :/
Znam za priču (jako lepu priču
) o izmeštajnu dalekovoda od Toplane NBG do Bežanijske kose, ne i za taj potez.
A tamo, preko puta groblja, ima tri + jedan redova stubova.
Malopre sam proverio na Google Earthu - dalekovod zapravo "kruži" (u stvari, u pitanju je sistem, ne jedan): Toplana, blokovi 70A i 70, IMT, Bežanijska kosa, Trafo stanica (pogođenja "mekom" bombom 1999), i potom od Trafo stanice, sa drugim dalekovodima, duž Marka Čelebonovića, pa kod lakat krivine kod Tempa gde jedan nastavlja ka severozapadu, a drugi nastavlja oko groblja celom dužinom, obilazi ga i kod Ledina se ponovo spušta sa Kose, nastavlja ka jugu u onom polju iza bloka 72 (Dr. Ivana Ribara), prelazi Savu i Adu na uzvodnom špicu... trag sam izgibio kod policijskog sportskog centra u Makišu (a i imam pametnijeg posla
)
Poenta je da ga nije tako jednostavno izmestiti ga na tom potezu zbog proširenja ulice za 2 trake na jednom delu, dok je u nastavku (Nikole Dobrovića) to proširivanje, pa gotovo, neizvodivo.
Реља, хвала за лепе речи.
Пошто сам сликао УМП који делом иде преко Бежанијске Косе, уствари он ту и почиње, желео сам да твоје добро запажаље употпуним сликама и краћим мојим коментаром за сваку слику и то све објединим у једну целину. Требаће сигурно за неке касније коментаре, поготово кад је са сликама. Нема шта да злоупотребљаваш мој пост, они и служе за то да се искористе и допуњују са осталим постовима и мишљењима, а зато и служи овај форум.
Слажем се да од брзе магистрале будућег УМП-а, неће бити ни слово "М", а моје је мишљење да су творци овог пројекта и имена које су му дали, несрећно изабрали термин, мислећи да треба да звучи атрактивно, боље да су му дали име УСП (Унутрашњи Саобраћајни Прстен), али шта је ту је, бар ће мо имати још једну саобраћајницу, релативно пропусне моћи. Он јесте добро замишљен, да "одвуче" добрим делом будући саобраћај са ауто пута , са насеља Б. Коса и доњег дела Новог Београда (десни део гледано од аутопута и пруге), значи тих возила која треба да иду према Чукарици, Ибарској магистрали, а касније наставком УМП-а према другим деловима града десно од аутопута и према Панчеву, а то сви већ знамо и понављамо ко папагаји. Мислим да ће ипак УМП одрађивати свој део посла.
Као што сам и обећао ево другог дела слика УМП-а који иде преко Б. Косе, сликано данас тј. 3. априла о.г.
Прошлог викенда сам стао са фоторепортажом код раскрснице Марка Челебоновића и Норвешке улице (десно), али ево још једном те раскрснице, нека се нађе:
Uploaded with
ImageShack.us
Кад порасте још дрворед биће јако лепо шетати улицом М.Ч. Онда се и далековод можда неће толико примећивати као сад !:
Uploaded with
ImageShack.us
Раскрсница улица Марка Челебоновића са улицом Др. Хуго Клајна (десно скретање), а лево скретање је Сурчински пут и ова улица (пут) води право до аутопута (нема улаз на њега, било некад, срећом заградили су). На овој раскрсници се значи скреће према хотелу "Национал", Расаднику, Царини, трафостаници коју су често бомбардовали 1999. године, полицији са тренажним центром за њихове службене псе и многим предузећима:
Uploaded with
ImageShack.us
На овој полу раскрсници, десно скретање је за блокове зграда које се налазе са десне стране слике. Сликао сам највише због тога да покажем да је некада на овој полу раскрсници био семафор, али је уклоњен пре неких годину ипо дана. Сколњен је јер је установљено да су доста успоравали саобраћај у М.Ч. Можда га једног дана и врате, кад УМП проради пуним капацитетом !:
Uploaded with
ImageShack.us
Следећа раскрсница је раскрсница улице Марка Челебоновића са улицом Партизанске авијације (лево и десно), а право је улица Николе Добровића. Лево скретање у Партизанске авијације води према аутопуту и граду, а десно према ЈКП Водовод и другом делу насеља Б.Коса, а на крају ове улице је бензинска пумпа ЕКО. На овој раскрсници градски аутобуси 74 и 75, скрећу лево, а право иду 65 и 82:
Uploaded with
ImageShack.us
Ово је почетак "проблематичне" улице Никола Добровић. Она јесте 2+2, али сад је практично 1+1 и то због паркираних возила са једне и друге стране на овом првом делу улице до следеће раскрснице где је и основна школа "Борисав Пекић". Како ће се ту решити проблем због УМП-а, видеће се. Можда изградњом косо постављених паркинг места, као што су урадили у мојој улици (Недељка Гвозденовића). Ови коси паркинзи у овој улици (Н.Д.) би могли да се ураде са обе стране улице, али само до следеће раскрснице са улицом Данила Лекића-Шпанца, неких 500 метара дужине:
Uploaded with
ImageShack.us
Ово је раскрсница Николе Добровића са улицом Данила Лекића-Шпанца (лево и десно скретање) и до ове раскрснице би могли да се ураде ти коси паркинзи. Даље не би могло из простог разлога што је зграда, на левој страни слике, сувише близу улице, а са десне стране је основна школа "Борисав Пекић" (види се на слици део школе):
Uploaded with
ImageShack.us
Две следеће слике су интересантне из разлога што покаузују ову раскрсницу Н.Д. са данила Лекижа-Шпанца из другог угла тј. смера. Снимио сам их из разлога што би можда могле да се искористи ове две зелене површине (нису урађене од стране Грдаског зеленила), за евентуално неки паркинг ! Раније су ове обе површине биле неке рупе где су мислили да се праве неке гараже, али се одустало ! Сад је ето прилика да се то обнови и уради !:
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Идемо даље, следећа раскрсница неких 200 метара даље, је раскрсница Н.Д. са улицама, лево је Стојана Аралице, десно је Генерала Михајла Недељковића и од ове раскрснице улица Николе Добровића почиње да се спушта низ Б. Косу. У даљини се види и пилон моста изнад Аде, иххх баш је некако мали !:
Uploaded with
ImageShack.us
Почетак спуштања улице Н.Д. низ Б. Косу и улазак у благу леву кривину:
Uploaded with
ImageShack.us
"Излазак" из леве благе кривине и "пуцање" погледа на будућу велику раскрсницу УМП-а тј. Николе Добровића и Тошиног бунара:
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Раскрсница тј. уливање улице Николе Добровића са улицом Тошин бунар (лево и десно), а право односно мало полу десно треба да иде УМП па право према Бувљаку и будућој петљи у Јурија Гагарина.
Као што су сви и приметили, ова кућица од Инкес-Укуса се рушу већ годину ипо дана и никако да је сруше, али ваљда ће ускоро!
Како би овде лепо легла једна петља, али шта да радимо кад оне чике које одлучују, не дају !
Uploaded with
ImageShack.us
Хтедох да снимим ову раскрсницу и из мало ширег угла тј. из три слике, али успео сам да шкљоцнем само две, апарат ме издао, потрошиле се батерије, е је... а !
Та трећа слика коју сам хтео да снимим показује куће које још сметају за проширење улице Тошин бунар. На другој слици се види (на десној страни слике), део једне од тих кућа, а једну од тих кућа су већ срушили. Гледаћу следећег викенда да шкљоцнем коју слику са истог овог места, а и од стране Тошиног бунара:
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Што се далековода тиче и њиховог пресељења или постављања водова испод земље, о томе можемо за сад само да дискутујемо и маштамо. За тако нешто треба брдо пара, ко наша Авала !