Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

BOKI SMOKI":32e6br5q je napisao(la):
A da li neko zna kada ce se pilon spojiti? Izgleda da je sada opet desna strana pilona veca.Rade ko japanci.
jos oko 20m i spaja se.
 
Trebalo bi u 22 segmentu da se spoje na 98 m visine. Ako im je ostalo još 8 segmenata po 7 dana otprilike po segmentu znači još dva meseca do spajanja nožica. Mada je sve veća blizina nožica ne znam da li im to otežava ili olakšava posao.
 
NAPREDUJU RADOVI NA MOSTU PREKO ADE
Pilon već visok oko 70 metara

L. Gedošević – M-Tašković | 14. 04. 2010. - 00:02h | Foto: V. Stančević | Komentara: 0
Radovi na mostu preko Ade Ciganlije teku po planu. Na čukaričkoj strani gradilišta završena je betonska konstrukcija dužine 114 metara, koja će se do jeseni spojiti sa pilonom na špicu Ade. Sa druge strane, radovi na pristupnim saobraćajnicama nisu ni počeli i tek se očekuje raspisivanje tendera za njihove izvođače.

Sugrađani koje put svakodnevno nanese u Bulevar vojvode Mišića mogu se uveriti da most preko Ade Ciganlije dobija svoje obrise. Betonska konstrukcija iznad Čukaričkog rukavca toliko je dugačka da mnogi putnici iz pravca Banovog brda već imaju osećaj da skoro „dopire“ do novobeogradske obale Save.

- Konstrukcija od armiranog betona zadnjeg raspona mosta teška je 20.000 tona i ona se, pomoću hidrauličnih cilindara, pomera za po 18 metara preko privremenih stubova u Čukaričkom rukavcu. Ona će se do jeseni spojiti sa pilonom na špicu Ade Ciganlije. Uporedo sa ovim radovima, i pilon nastavlja „da raste“. Trenutno se radi na izgradnji još jednog segmenta pilona, koji je trenutno visok oko 70 metara – kažu u Direkciji za gradsko i građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.
Kako objašnjavaju, pilon će imati ukupno 39 betonskih segmenata koji će dostići visinu od 175 metara, dok će poslednjih 25 metara pilona biti izrađeni od nerđajućeg čelika. Šest kolovoznih traka nalaziće se na 22. metru iznad vode.
Na novobeogradskoj obali Save, kao i na gradilištu na Maloj Adi završavaju se temelji preostalih stubova mosta. Preko tih stubova čelična konstrukcija dopremaće se prema pilonu.

Dok most preko Ade polako ali sigurno „raste“, za pristupne saobraćajnice sa obe njegove strane tek predstoji raspisivanje tendera za izvođače radova.
- U toku je pretkvalifikacioni postupak za izbor izvođača radova pristupnih saobraćajnica sa novobeogradske strane, i sve će se ugovarati prema pravilima Evropske investicione banke (EIB). Isti postupak vodi se i za pristupne saobraćajnice sa čukaričke strane. Urađen je idejni projekat za petlju “Radnička”, dok se petlja „Hipodrom“ gradi od prošlog leta i biće završena do kraja ove godine – objašnjavaju u Direkciji.


Konstrukcija stiže iz Kine
Uporedo sa radovima na mostu preko Ade, proizvode se i elementi za njegovu čeličnu konstrukciju, i taj posao se obavlja u Kini. Do sada su u prestonicu stigla četiri ovakva segmenta. Oni se montiraju na samom gradilištu posle čega će se, sa reke, ugrađivati u konstrukciju mosta. Premošćavanje glavnog rečnog toka počeće kada pilon dostigne 130 metara visine.
Gradski parlament je krajem 2009. godine odlučio da će se izgradnja pristupnih saobraćajnica za most preko Ade finansirati sa 70 miliona evra iz kredita EIB. Tim novcem biće plaćena izgradnja nove saobraćajnice dužine oko tri kilometra u Novom Beogradu, na delu od Tošinog bunara do mosta preko Ade Ciganlije, i u okviru nje biće izgrađeno i šest raskrsnica.

Na drugoj, čukaričkoj strani mosta, gradiće se petlja „Radnička“, na koju će se nadovezivati most i postojeća saobraćajna mreža u Radničkoj ulici.
Kada je u pitanju petlja „Radnička“ uskoro se očekuje da bude izabran projekat, dok za saobraćajnicu od Tošinog bunara do samog mosta projekat postoji.
Most preko Ade Ciganlije, kao i njegove pristupne saobraćajnice, deo su Unutrašnjeg magistralnog poluprstena (UMP), kome pripada i petlja kod Careve ćuprije (petlja „Hipodrom) koja je u izgradnji.
blic
 
Odakle je ovaj biser?

-Konstrukcija od armiranog betona zadnjeg raspona mosta teška je 20.000 tona i ona se, pomoću hidrauličnih cilindara, pomera za po 18 metara preko privremenih stubova u Čukaričkom rukavcu.
A to je ovo:

news14.jpg


Novinar pogrešno citira.

Dalje

Na novobeogradskoj obali Save, kao i na gradilištu na Maloj Adi završavaju se temelji preostalih stubova mosta. Preko tih stubova čelična konstrukcija dopremaće se prema pilonu.
Nešto kasnije

Uporedo sa radovima na mostu preko Ade, proizvode se i elementi za njegovu čeličnu konstrukciju, i taj posao se obavlja u Kini. Do sada su u prestonicu stigla četiri ovakva segmenta. Oni se montiraju na samom gradilištu posle čega će se, sa reke, ugrađivati u konstrukciju mosta.
A na sajtu lepo piše:

Укрупњавање осталих сегмената ће се вршити на градилишту на Малој Ади. Укрупњени сегменти ће се превозити баржама до места уградње где ће се уз помоћ дерик крана подизати и заваривати за претходно монтиране сегменте. Монтирани сегменти ће се прихватати косим кабловима помоћу којих се њихово оптерећење преноси на пилон.
A novinarima nije palo na pamet da pitaju ono glavno - kada će most moći da se koristi?
Koristi u smislu ne da se slika i gleda kao sibmol grada, već da se prelazi sa jedne obale na drugu.
 
Пролазим јуче Бранковим мостом и имам шта да видим, пилон се већ жестоко види. Делује ми да ће мост, кад буде готов, заклањати целу панораму. :/
 
Престрог си, Реља. Мени је ово један од нормалнијих текстова на тему изградње Моста преко Аде. У праву си - фали извор.
 
Kada most i pristupne saobracajnice budu gotove, hoce li biti "prikljucene" na postojece puteve ili ce za ceo UMP biti izgradjeni nezavisni putevi?

Nemojte mi zameriti, verovatno je o tome vec pisano... Ako neko zna informaciju bio bih zahvalan da mi odgovori.
 
Vladica-86":cb0sh0w0 je napisao(la):
Kada most i pristupne saobracajnice budu gotove, hoce li biti "prikljucene" na postojece puteve ili ce za ceo UMP biti izgradjeni nezavisni putevi?

Nemojte mi zameriti, verovatno je o tome vec pisano... Ako neko zna informaciju bio bih zahvalan da mi odgovori.
Eh, prijatelju, to je vidis ono sto nas ovde najvise i muci! To se ne zna, mada onaj artikal u Blicu zvuci kao da obecavaju da hoce. U celoj prici me tesi jedino to sto se radi sa parama od EIB, sto znaci da oni diktiraju tempo. I da navodno mora da bude onako kako je usvojeno i nacrtano. Ili se mozda varam. Ne znamo, ali, ipak se radi i polako ali sigurno napreduju. :)
 
Vladica-86":1fsng34h je napisao(la):
Kada most i pristupne saobracajnice budu gotove, hoce li biti "prikljucene" na postojece puteve ili ce za ceo UMP biti izgradjeni nezavisni putevi?

Nemojte mi zameriti, verovatno je o tome vec pisano... Ako neko zna informaciju bio bih zahvalan da mi odgovori.
S UMPom ili bez, moci ces na most da udjes sa postojecih ulica u njegovoj blizini, kao sto na Gazelu mozes da se popnes bez da prethodno izadjes na autoput u bubanj potoku.
 
Vladica-86":28xc4hcr je napisao(la):
Kada most i pristupne saobracajnice budu gotove, hoce li biti "prikljucene" na postojece puteve ili ce za ceo UMP biti izgradjeni nezavisni putevi?

Nemojte mi zameriti, verovatno je o tome vec pisano... Ako neko zna informaciju bio bih zahvalan da mi odgovori.
Planirani su severni i južni pristupni putevi. Kvalifikacija ponuđača je u toku.
Do davanja ponuda i izbora izvođača će preoći još bar tri meseca, tako da o početku radova možemo da razmišljamo tek na kraju leta.

Severni pristupni putevi (NBGD) obuhvataju gradsku saobraćajnicu od ulice Nikole Dobrovića do navoza na most. Ta saobraćajnica će ići sa desne strane nasipa za prugu sa par površinskih raskrsnica i najveće segment je petlja sa NBGD strane kod pumpe i železničkog nadvožnjaka.

Južni pristupni putevi su sa šumadijske strane, obuhvataju petlju Radnička i saobraćajnicu do petlje Hipodrom.

To su dva lota koje finsnira EIB (iako je bio plan da njih finansira beolend ali verovatno nema para) tako da se još zadužujemo.
To znači da je moguć izbor dva glavna izvođača.

Sumnjam da će to završiti na vreme jer su obimne stvari, ima dosta betona, i nisu rešeni imovinsko pravni koji znaju da budu najveća kočnica.

Lično bih se koncentrisao samo na petlje sa obe strane mosta kako bi uopšte mogao da se koristi dok se ne završe te deonice UMP-a.
 
Hvala vam za odgovore!

Znaci ne zna se, ali planirano jeste. Onda cu ja drzati palceve da se izgradi :p
 
Da li je slucajno neko video makete resenja za pristupne saobracajnice i sam most na sajmu gradjevinarstva? Racunam da ce firme koje su predlagale resenja biti na sajmu? Idem u subotu, pa reko, da ne propustim...
 
Bio sam na sajmu i obišao sam sve hale, nisam video makete vezane za most preko Ade.Na čijem štandu si očekivao da budu izložene?Među izlagačima na sajmu nije bilo ni projektantske firme mosta(Pointing) ni izvođača radova(PORR, SCT, DSD).

Evo nekih friških fotki:

p4040151.jpg


p4040152.jpg


p4040153.jpg


Novobeogradska strana:
p4040154.jpg
 
azbuki":wmy5irvc je napisao(la):
Da li je slucajno neko video makete resenja za pristupne saobracajnice i sam most na sajmu gradjevinarstva? Racunam da ce firme koje su predlagale resenja biti na sajmu? Idem u subotu, pa reko, da ne propustim...
Saljivdzijo :)
-----------------------------

a sajam ove godine,slabiji nego prosle. Izlagaca ima za nijansu manje i su svi standovi slabije opremljeni. Hostesa ima manje. celokupan utisak je da je gradjevina povukla rucnu.

Najveci utisak sa sajma mi je bio sto su svaki dan pauci skupljali automobile koji su parkirali na travu,kod drugog ulaza. Jedno jutro je bilo 11 komada poredjanih sa upaljenim rotacijama. Svako vece kada sam kretao kuci vidjao sam ljude koji se unezvereno vrte u krug i telefonom zovu miliciju da prijave ukraden auto. :)
 
Iz ove vesti saznasmo ovo

http://b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=04&dd=19&nav_id=425300

Verujem da će do sredine ili kraja maja most sa čukaričke strane biti uveliko formiran“, kaže on i dodaje da se sa novobeogradske strane mosta trenutno pobijaju šipovi.

„Kada je reč o pristupnim saobraćajnicama, taj deo projekta smo podelili u nekoliko faza. Prva faza je završetak petlje na početku Ulice Jurija Gagarina i izgradnja saobraćajne rampe koja će se spuštati na ulicu. Predviđeno je da radovi počnu ove godine. Očekujem da ćemo do kraja maja raspisati tender za izvođača za petlju Jurija Gagarina po uslovima EIB-a“, objašnjava gradski menadžer.

Znaci tek sledece god ce pristupne saobracajnice sa strane cukarice?
 
stefan23":109ktyer je napisao(la):
Bio sam na sajmu i obišao sam sve hale, nisam video makete vezane za most preko Ade.Na čijem štandu si očekivao da budu izložene?Među izlagačima na sajmu nije bilo ni projektantske firme mosta(Pointing) ni izvođača radova(PORR, SCT, DSD).
Nekako mi je bilo logicno da se velike gradjevinske firme koje ucestvuju u projektima kao sto su most i pristupne saobracajnice pojave na sajmu, i da se, izmedju ostalog, pohvale svojim trenutnim zanimacijama...
 
Meni je rekao drug koji je radio projekat pristupnih saobracajnica sa cukaricke strane(ono sa kruznim tokom) da ce imati izlozen projekat u im CIP-a na sajmu,ne znam sta bi sa time,ne cuh se sa njime,izgleda da je bila ispala znaci? :(
 
Razmisli malo..Onda bi morali da odgovaraju na pitanja obicnih ljudi,ne bi mogli da friziraju izvestaje,ne bi mogli da potplacuju novinare....Da objasnjavaju da nisu namestili tender...da nemaju projekat....kome su platili za dobijanje tendera.

Boli ih uvce za sajam,najbolji su poslovi iza zatvorenih vrata.
 
Mislim,ovi su posteno radili i da ne kazem koliko su dobili ocajno malo novca za drugoplasirano ili treceplasirano resenje.To sto kazes,ocigledno im nisu dali ovi znamo vec koji.Steta...
 
@stefan23,

Izuzetne fotke. Odlična lokacija za slikanje. Koja je tačno?
 
23. blok, soliteri na ćošku III bulevara i Milentija Popovića?

Najbolja pozicija u gradu, sve se vidi kao na dlanu.
Moglu su tu da postave web kameru.
 
miki00":39kn0ihb je napisao(la):
Razmisli malo..Onda bi morali da odgovaraju na pitanja obicnih ljudi,ne bi mogli da friziraju izvestaje,ne bi mogli da potplacuju novinare....Da objasnjavaju da nisu namestili tender...da nemaju projekat....kome su platili za dobijanje tendera.

Boli ih uvce za sajam,najbolji su poslovi iza zatvorenih vrata.
Država uvek može da uvali CIP-u (koji je isto reprezent te države) da izradi većinu projekata i to je manje, više u skladu sa trenutnim zakonodavstvom.
 
Vrh