NAPREDUJU RADOVI NA MOSTU PREKO ADE
Pilon već visok oko 70 metara
L. Gedošević – M-Tašković | 14. 04. 2010. - 00:02h | Foto: V. Stančević | Komentara: 0
Radovi na mostu preko Ade Ciganlije teku po planu. Na čukaričkoj strani gradilišta završena je betonska konstrukcija dužine 114 metara, koja će se do jeseni spojiti sa pilonom na špicu Ade. Sa druge strane, radovi na pristupnim saobraćajnicama nisu ni počeli i tek se očekuje raspisivanje tendera za njihove izvođače.
Sugrađani koje put svakodnevno nanese u Bulevar vojvode Mišića mogu se uveriti da most preko Ade Ciganlije dobija svoje obrise. Betonska konstrukcija iznad Čukaričkog rukavca toliko je dugačka da mnogi putnici iz pravca Banovog brda već imaju osećaj da skoro „dopire“ do novobeogradske obale Save.
- Konstrukcija od armiranog betona zadnjeg raspona mosta teška je 20.000 tona i ona se, pomoću hidrauličnih cilindara, pomera za po 18 metara preko privremenih stubova u Čukaričkom rukavcu. Ona će se do jeseni spojiti sa pilonom na špicu Ade Ciganlije. Uporedo sa ovim radovima, i pilon nastavlja „da raste“. Trenutno se radi na izgradnji još jednog segmenta pilona, koji je trenutno visok oko 70 metara – kažu u Direkciji za gradsko i građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.
Kako objašnjavaju, pilon će imati ukupno 39 betonskih segmenata koji će dostići visinu od 175 metara, dok će poslednjih 25 metara pilona biti izrađeni od nerđajućeg čelika. Šest kolovoznih traka nalaziće se na 22. metru iznad vode.
Na novobeogradskoj obali Save, kao i na gradilištu na Maloj Adi završavaju se temelji preostalih stubova mosta. Preko tih stubova čelična konstrukcija dopremaće se prema pilonu.
Dok most preko Ade polako ali sigurno „raste“, za pristupne saobraćajnice sa obe njegove strane tek predstoji raspisivanje tendera za izvođače radova.
- U toku je pretkvalifikacioni postupak za izbor izvođača radova pristupnih saobraćajnica sa novobeogradske strane, i sve će se ugovarati prema pravilima Evropske investicione banke (EIB). Isti postupak vodi se i za pristupne saobraćajnice sa čukaričke strane. Urađen je idejni projekat za petlju “Radnička”, dok se petlja „Hipodrom“ gradi od prošlog leta i biće završena do kraja ove godine – objašnjavaju u Direkciji.
Konstrukcija stiže iz Kine
Uporedo sa radovima na mostu preko Ade, proizvode se i elementi za njegovu čeličnu konstrukciju, i taj posao se obavlja u Kini. Do sada su u prestonicu stigla četiri ovakva segmenta. Oni se montiraju na samom gradilištu posle čega će se, sa reke, ugrađivati u konstrukciju mosta. Premošćavanje glavnog rečnog toka počeće kada pilon dostigne 130 metara visine.
Gradski parlament je krajem 2009. godine odlučio da će se izgradnja pristupnih saobraćajnica za most preko Ade finansirati sa 70 miliona evra iz kredita EIB. Tim novcem biće plaćena izgradnja nove saobraćajnice dužine oko tri kilometra u Novom Beogradu, na delu od Tošinog bunara do mosta preko Ade Ciganlije, i u okviru nje biće izgrađeno i šest raskrsnica.
Na drugoj, čukaričkoj strani mosta, gradiće se petlja „Radnička“, na koju će se nadovezivati most i postojeća saobraćajna mreža u Radničkoj ulici.
Kada je u pitanju petlja „Radnička“ uskoro se očekuje da bude izabran projekat, dok za saobraćajnicu od Tošinog bunara do samog mosta projekat postoji.
Most preko Ade Ciganlije, kao i njegove pristupne saobraćajnice, deo su Unutrašnjeg magistralnog poluprstena (UMP), kome pripada i petlja kod Careve ćuprije (petlja „Hipodrom) koja je u izgradnji.
blic