Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Ne zavređuje ona završna obrada, stepen zapuštenosti (novog objekta), niti trenutni koncept Šarganske osmice sa dve metrolike stanice nikakav komentar, osim da se odgovorni najure sa pozicija na kojima mogu da odlučuju. A 'vrhovni odgovorni' je onaj ko je postavio ovakav sistem u gradu. I blokovi oko te stanice (živim u njima) sve više liče na deponiju - ne zbog građana, nego zato što niko organizovano ne čisti.
Čudiće se jednom neki naraštaji šta smo mi trpeli i dozvolili.
 
kako su bre uradili taj beton? stvarno, svak im cast kad im se naduvao, mora da je neka nova metoda da ubacis sampon i prasak za pecivo u smesu za beton
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653485#p653485:33szpcao je napisao(la):
nekianonimnilik » 27 Avg 2019 12:18 am[/url]":33szpcao]kako su bre uradili taj beton?
Manjak cementa, višak vode, . . . Morao bi da se skine taj sloj bar 10cm, pa ponovo . . .
 
Manjak majstora i manjak ljudi koji koriste mozak, više mi na to liči.
 
Као што сам већ био објавио да је 17. маја 2019.године била објављена јавна набавка за техничку контролу пројекта за грађевинску дозволу денивелисаног укрштања пруге и улице Булевар уметности, ево почетком августа је било објављено да се по трећи пут одлаже ова јавна набавка.

Наиме нико се ни по трећи пут није јавио на овај тендер тј. нико није доставио понуде за ту техничку контролу пројекта и из тог разлога се поступак обуставља.

То значи да је ово разлог зашто не почињу радови на пробијању/изградњи подвожњака у железничком насипу пруге.

http://nabavke.beoland.com/96-tenderi/j ... 36-19.html
http://nabavke.beoland.com/images/nabav ... _36-19.pdf
 
Promenada, Grdelica, Slavija, Trg republike....
Svako bi dobro razmislio pre nego se obaveže da treba da stavi potpis da je projekat OK.
 
Идемо поново по четврти пут, расписана је нова јавна набавка за "техничку контролу пројекта за грађевинску дозволу денивелисаног укрштања пруге и улице Булевар уметности". Као што знамо, већ три пута је била расписана и поништавана јавна набавка јер нико није на исту ни слао понуде.

У уторак-01.октобра 2019. је поново расписана јавна набавка, а у обавештењу о покретању преговарачког поступка су наведена имана три предузећа која се позивају да поднесу понуде.

http://nabavke.beoland.com/images/nabav ... 113-19.pdf
http://nabavke.beoland.com/images/nabav ... 113-19.pdf



Па нека је сад са срећом, да се изабере предузеће које ће обавити техничку контролу пројекта, и да се после коначно крене са конкретним радовима на пробијању подвожњака, надајмо се почетком следеће грађевинске сезоне (март/април 2020.године). :)
 
https://www.b92.net/info/vesti/index.ph ... id=1599738

Uzrok iskakanja tramvaja na Mostu na Adi - ljudski faktor

Beograd -- Gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević izjavio je da je tramvaj na Mostu na Adi iskočio iz šina zbog ljudskog faktora.
Izvor: Tanjug petak, 4.10.2019. | 14:38

Za incident je odgovoran vozač tramvaja GSP-a.

Kako je precizirao, vozač je juče upravljao tramvajem brzinom od 61 kilometar na sat, na delu mosta gde je predviđena brzina kretanja ne veća od 40 kilometara na čas.

Vasiljević je naveo da je vozač tramvaja suspendovan i protiv njega je u GSP-u pokrenut disciplinski postupak, saopšteno je iz Gradske uprave.

Zbog iskakanja tramvaja iz šina, došlo je do manjeg oštećenja na tramvajskom koloseku, koje će biti sanirano sutra.

Zato će sutra saobraćaj na Mostu na Adi biti privremeno obustavljen, sa planom nastavka redovnog i nesmetanog tramvajskog saobraćaja preko mosta u nedelju 6. oktobra, naveo je Vasiljević.

Dozvoljena brzina na delu mosta od 40 km/h, uski kolosek i šinko vozilo - tramvaj, iskliznuće na 60 km/h...
Šta li bi se dogodilo sa "teškim" metroom (doduše na širokom koloseku, ali teža i duža kompozicija)?
Mislim da ovo samo potvrđuje da most nije nikada bio zamišljen za "pravi" metro. Spora deonica, položaj mnogo daleko od glavnih tokova kretanja putnika JGP.
 
Бре, Реља, какве везе овај догађај има са мостом, осим што се на њему десио? Мислиш, биће боље ако исклизне на неком другом мосту, или у тунелу?
 
Nisi me razumeo - tramvaj je ispao iz šina zbog brzine koja nije bila prilagođena trasi - ljudski faktor.
Samo konstatujem ono što sam i ranije tvrdio: ova trasa preko mosta nije pogodna za veće brzine, taj imaginarni metro preko mosta (koji nije ni planiran, o njemu se samo priča na ovom forumu) bi obesmislio brzi prevoz putnika.
 
Реља, на мосту постоји правац који је довољно дугачак да би, са све успоравањем кроз кривине и преко дилатације, смисла имала и макс. брзина од 80 км на сат.

Путовање трамвајем од Ж. ст. Нови Београд до Шумарског факултета сада траје 7 минута. Ни са таквим временом, нема говора о "обесмишљавању брзог превоза путника".
 
Da, može da ubrza na pravcu, razvije maks 80 km/h, vozi pola sekunde tom brzinom i odmah da počne da koči.

Mislim da pričamo o istoj stvari: most je bio zamišljen za tramvaj, i tramvaj preko danas njega radi sasvim OK, za kraće vreme se prevezemo nego ranije. Ali - nije zamišljen za metro.
 
Мени је вечита поента да су нама мисли негде у прошлом веку, било да је реч о дихотомији "метро/трамвај", или о дилеми таксиметар/апликација и сл.

Потпуно је изводљиво и применљиво решење да део трасе деле и "метро" и "трамвај", тј. да ЛРТ возило споји кракове метро трасе на НБ и на Чукарици - чак и ако по њима иде и "тешки метро". Притом би преко моста могла да иде још нека (бар још две) трамвајске линије. Па би могао имати на њему метро Петлово брдо - Земун и трамвај Блок - 45 - Раковица и Бежанија - Бањица. Максимална искоришћеност, возила на два или три минута, врхунска атрактивност за путнике. Истовремено, за нас - превише...
 
Svaka linija metroa koja bi se nadovezivala na ovaj most, bi zbog njegovog položaja prolazila kroz slabije naseljene delove na desnoj obali, na NBG bi opet morao da se "uklopi" u trasu UMP-a, pre nego što skrene ka Dunavu. Naravno, sve "može", (i živimo u vremenu kada se može sve što ranije nije moglo) , ali po meni to nije dobro.

Uostalom - gde je tramvaj iskočio iz šina pri 60 km/h? U krivini kod Buvljaka, valjda?
 
Iskačem iz trenutne rasprave ali pošto se piše o mostu da primetim nešto poznato od ranije, pa kao rešeno a ustvari ni nije.
Nisam svakodnevni korisnik mosta ali idem bar 3 puta nedeljno i jedna stvar mi bode oči pošto uvek idem uveče,rasveta, koja je opet prošarana ko babini zubi.
Strana mosta prema Nbg,deo kad se pređe preko reke u visini brodogradilišta u mraku,ceo potez,znači nisu pojedinačne sijalice.Znam da je bilo priče da su poharane trafo stanice pa su postavljene nove,ali svetla opet nema.Pojedine bandere ne rade posle tog mračnog dela( verovatno pregorele sijalice)što takođe ne tangira nikoga.Kad se pređe most u pravci Sajma ,spusti se na kružni tok i krene prema sajmu(bul. Vojvode Mišića) i kad se skrene levo odatle na mini kružni tok koji vodi na zadnju ulaz na sajam,isto totalni mrak.Tu kao ne idu puno saobraćaja pa ko veli ne treba ni svetlo,po razmišljanju odgovornih.
Sad i da se čovek nekom žali ide sigurno odgovor,da znamo,upoznati smo,opet je opljačkana trafo stanica, tender za nabavku nove je u toku i slične bla,bla gluposti.Svi odgovori su spremni ali niko ništa ne preduzima da se stvar popravi.
Plastični štitnici na mestima gde se razdvajaju trake( za ublažavanje udarca) razbijeni,očigledno su obavili svoj posao i sad se ne menjaju kad su se dobro pokazali,bandere iskrivljene,liftovi naravno i dalje ne rade( posebna priča),sve u svemu ceo most odaje utisak namernog neodržavanja u fazonu,Žuti ga je napravio,neka ga on i održava,to nije naš posao.Kome čovek može da se žali na ovakve stvari,prvenstveno mslim na osvetljenje?
 
Što se tiče rasvete na mostovima, nakon rekonstrukcije Gazele nije vraćena rasveta na ulazno, izlazne rampe, a postojala je pre rekonstrukcije.
Znači, više ne postoje stubovi ravete na rampama!!!!
 
Meni je već muka od tih poharanih trafo stanica zbog kojih saobraćajnice budu u mraku nedeljama i mesecima. To je jedan od mnogih primera nesposobnosti sistema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667637#p667637:3i0sggaw je napisao(la):
relja » 07 Oct 2019 08:33 pm[/url]":3i0sggaw]Svaka linija metroa koja bi se nadovezivala na ovaj most, bi zbog njegovog položaja prolazila kroz slabije naseljene delove na desnoj obali, na NBG bi opet morao da se "uklopi" u trasu UMP-a, pre nego što skrene ka Dunavu. Naravno, sve "može", (i živimo u vremenu kada se može sve što ranije nije moglo) , ali po meni to nije dobro.

Uostalom - gde je tramvaj iskočio iz šina pri 60 km/h? U krivini kod Buvljaka, valjda?
Ма, баш би нам лоше легла једна линија која би, директном вожњом спојила станицу Нови Београд и нови БАС са све пословним квартом око њих, са Земуном са једне и са главним чукаричким/раковичким насељима са друге стране... преко већ изграђеног моста! Веза пословног центра Београда са насељима у којима живи 300.000 људи (са једним преседањем, пола милиона).

Верујем, да озбиљни стручњаци ставе бенефите такве линије на папир, услед неколико фактора - а међу њима је и лакоћа и ниска цена да се до ње дође (прелаз преко Саве изграђен, тунел - само испод Пожешке, укупно 2 километра!), можда би одлучили и да се управо она прва гради у Београду. Па још кад се увеже са БГ:возом на НБ, па се изграђени кракови сутра искористе за још две линије ка центру...

Поприлично сам сигуран да је у овом тренутку баш та линија шампион некакве објективне кост-бенефит анализе. Али, у друштву које планира да спржи 4,5 милијарди евра у две линије, а притом је сиромашно а главни град му је закржљао као недоношче, ово су хијероглифи. То друштво је, речју, идиотско, и оно ће се на дужи рок гушити плодовима својих ирационалних техничких решења и других врста норматива.

Постскриптум: Искакање трамваја из шина, наравно, не говори нам ништа ни о чему, осим понешто о недовољном техничком нивоу експлоатанта. У нашем случају, оптимално би било поверити управљање трамвајским саобраћајем - Железницама Србије, јер, за разлику од ГСП-а, тамо има и стручних људи, и поштују се безбедносне процедуре на пругама.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668636#p668636:1e9omn71 je napisao(la):
Пантограф » 10 Okt 2019 03:39 pm[/url]":1e9omn71]Ма, баш би нам лоше легла једна линија која би, директном вожњом спојила
станицу Н.Београд и нови БАС са све пословним квартом око њих, са Земуном
са једне и са главним чукаричким/раковичким насељима са друге стране...
Vrlo dobar predlog : "Zemun - NBG - Labudovo brdo". . . baš bi mi odgovaralo. ;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668636#p668636:1d9vqdxy je napisao(la):
Пантограф » 10 Oct 2019 02:39 pm[/url]":1d9vqdxy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667637#p667637:1d9vqdxy je napisao(la):
relja » 07 Oct 2019 08:33 pm[/url]":1d9vqdxy]Svaka linija metroa koja bi se nadovezivala na ovaj most, bi zbog njegovog položaja prolazila kroz slabije naseljene delove na desnoj obali, na NBG bi opet morao da se "uklopi" u trasu UMP-a, pre nego što skrene ka Dunavu. Naravno, sve "može", (i živimo u vremenu kada se može sve što ranije nije moglo) , ali po meni to nije dobro.

Uostalom - gde je tramvaj iskočio iz šina pri 60 km/h? U krivini kod Buvljaka, valjda?
Ма, баш би нам лоше легла једна линија која би, директном вожњом спојила станицу Нови Београд и нови БАС са све пословним квартом око њих, са Земуном са једне и са главним чукаричким/раковичким насељима са друге стране... преко већ изграђеног моста! Веза пословног центра Београда са насељима у којима живи 300.000 људи (са једним преседањем, пола милиона).

Верујем, да озбиљни стручњаци ставе бенефите такве линије на папир, услед неколико фактора - а међу њима је и лакоћа и ниска цена да се до ње дође (прелаз преко Саве изграђен, тунел - само испод Пожешке, укупно 2 километра!), можда би одлучили и да се управо она прва гради у Београду. Па још кад се увеже са БГ:возом на НБ, па се изграђени кракови сутра искористе за још две линије ка центру...

Поприлично сам сигуран да је у овом тренутку баш та линија шампион некакве објективне кост-бенефит анализе. Али, у друштву које планира да спржи 4,5 милијарди евра у две линије, а притом је сиромашно а главни град му је закржљао као недоношче, ово су хијероглифи. То друштво је, речју, идиотско, и оно ће се на дужи рок гушити плодовима својих ирационалних техничких решења и других врста норматива.

Постскриптум: Искакање трамваја из шина, наравно, не говори нам ништа ни о чему, осим понешто о недовољном техничком нивоу експлоатанта. У нашем случају, оптимално би било поверити управљање трамвајским саобраћајем - Железницама Србије, јер, за разлику од ГСП-а, тамо има и стручних људи, и поштују се безбедносне процедуре на пругама.


Знш како, мени та логика да се направи мост по мери аутомобилског саобраћаја ("УМП" у тунел кроз Сењак, па на кружни ток код Аутокоманде и улица поред ауто-пута...) па да се према његовом положају граде пруге за метро кроз празан простор, не лежи. А и не волим стављање пред свршен чин. Лепо звучи то са тим метроом ББ-Земун, али то нас онда удаљава и временски и финансијски од оне главне приче: Земун - Булевар.
Додуше, све су то намо наше узалудне расправе на интернету...
 
Будући да ствари стоје тако како стоје, одгодио бих градњу метроа за који нема довољно новца и гаранција за дужину и квалитет изградње потребних да се направи делотворан, развијен (две линије), поуздан и добро одржаван систем.

Уместо тога, сва средства и снаге бих усмерио да се брзо (рецимо, највише за две године) изгради оно што је започето или већ испланирано: Обилазница, два моста (по један преко Дунава и Саве), тунел испод гребена у Старом граду, неколико подвожњака (Бул. уметности), надвожњака (нпр. преко раскрснице Хероји Кошара/Тошин бунар), два пешачко-бициклистичка моста, неколико булевара (укљ. онај од НБг до Аутопута МВ, Патријарха Павла, Беле Воде-Петлово Брдо/Ибарска магистрала), пасарела (нпр. код ТЦ "Ада"), проширења постојећих улица, раскрсница (нпр. Бул. Николе Тесле/Владимира Поповића), кружних токова, великих јавних паркиралишта (нпр. испод дела УМП) и гаража.

Убеђен сам да би то растеретило и убрзало саобраћај толико да би дало нових пет година за изградњу добро осмишљеног метроа.
 
Vrh