Ove godine počinje prva faza izgradnje Unutrašnjeg magistralnog poluprstena
Spas za saobraćaj grada
UMP je projekat izgradnje nezavisne magistralne saobraćajnice koja će prolaziti kroz centar Beograda, čime treba da se smanje sve veće gužve na ulicama
U 2007. godini planiran je početak izgradnje Unutrašnjeg magistralnog poluprstena (UMP), najvećeg projekta Grada, koji podrazumeva izgradnju "mini autoputa" koji bi prolazio kroz centar Beograda, u cilju rasterećenja sve većih gradskih gužvi. Osnovna ideja UMP je izgradnja novih magistralnih puteva sa nekoliko traka, koji će prolaziti kroz gradsko jezgro i na taj način povezati obodne delove Beograda. Kada bude izgrađen, automobili neće morati da koriste saobraćajnice u najstrožem centru da bi stigli iz jednog perifernog naselja u drugo.
Početak kod Kvantaša
Prva deonica buduće magistralne saobraćajnice počeće biće od Kvantaške pijace do Ulice Tošin bunar, gde će, kod Studentskog grada, biti izgrađena petlja. UMP će se odatle prostirati paralelno sa autoputem, desno od pruge u Novom Beogradu, i mostom preko Ade Ciganlije. Tako će biti povezan sa Čukaricom i dalje do Topčiderskog brda, gde će ulaziti u novi tunel ispod Dedinja, koji će voditi do Partizanovog stadiona. Iznad Autokomande je planirana izgradnja petlje, odakle će put biti nastavljen kroz centar grada. Deo do Pančevačkog mosta činiće tunel, a na jednom delu će biti izgrađen most.
Prva - A faza - podrazumeva izgradnju dela poluprstena, od Tošinog bunara do Bulevara umetnosti u ukupnoj dužini od 1.200 metara. Procenjena vrednost radova je oko 1.000.000.000 (milijardu) dinara. Prva B faza obuhvata radove od kraja vijadukta "Senjak" sa privremenim vezama na Radničku ulicu, zatim na raskrsnici "Hipodrom" - veza Careve ćuprije sa Požeškom ulicom, veza sa ulicom Teodora Drajzera i rekonstrukcija Paštrovićeve ulice. Procenjena vrednost svih ovih radova je oko 2.500.000.000 dinara.
- Ove godine je izvesna izgradnja petlje kod "Hipodroma", novobeogradske strane, raspisivanje konkursa za novi most na Savi, a početak izgradnje očekuje se u 2008. godini. Nastavljamo definisanje finansijskih sredstava za izgradnju mosta na dunavskoj strani. Jedan od važnih projekata je i proširenje prolaska ispod železničkog nadvožnjaka u ulici Jurija Gagarina - najavio je Nenad Bogdanović, gradonačelnik Beograda.
Tokom ove godine, predviđeno je i proširenje Vojvođanske i Trgovačke ulice, kao i radovi na saobraćajnicama za Blok 67, na Mirijevskom bulevaru i na saobraćajnicama oko marine "Dorćol".
Popravka Starog savskog mosta
Prema programu rekonstrukcija saobraćajnica, predviđeno je da nov izgled dobije potez od Autokomande preko ulica Južni bulevar, Gospodara Vučića i Čingrijine do Batutove, u dužini od 3.200 metara, zatim Partizanski put od Bogoslovije do ulice Jovanke Radaković u Mirijevu, u dužini od 3.200 metara, kao i Savska ulica, koja će biti proširena za dve trake.
Pripremiće se i projektna dokumentacija i rešavaće se imovinsko-pravni odnosi za denivelaciju raskrsnica na trasi lakog metroa kod Cvetkove pijace i Ulice Milana Rakića. U okviru dalje rekonstrukcije tramvajske mreže, tokom ove godine planirano je i obnavljanje trase u ulicama Milentija Popovića, Trećeg bulevara i Proleterske solidarnosti, kao i rekonstrukcija Starog savskog mosta i dela tramvajskih šina od Milentija Popovića do Starog savskog mosta. Predstoji i popravka tramvajske trase u Bulevaru oslobođenja, od Slavije do Veterinarskog fakulteta, zatim obnavljanje Karađorđeve ulice i tramvajske deonice u Resavskoj ulici.
- Savska, Nemanjina i Autokomanda su pokazale da to može da se radi i nastavljamo da rekonstruišemo sve ulice gde je to potrebno. Novi Beograd će dobiti još 50 kilometara biciklističkih staza, što je u skladu sa trendom evropskih metropola - rekao je Bogdanović.
Beograd je grad koji je izrastao stihijski, bez plana u regulaciji infrastrukturnih objekata, a zbog ovih razloga, realizacija projekta kao što je Unutrašnji magistralni poluprsten, značajno je komplikovanija i skuplja. Projekat UMP će značajno umanjiti zagađenost vazduha u glavnom gradu, a prema ranijim procenama ova najveća gradska kapitalna investicija koštaće oko 598 miliona evra.