[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=689292#p689292:32z7m14y je napisao(la):
Giorano Angelo » 15 Dec 2019 09:36 pm[/url]":32z7m14y]Moжда ће бити занимљиво за ширу публику.
Ова кула је наставак, тачније континуитет, ауторове идеје из ове раније реализације.
https://www.google.com/maps/@44.8412669 ... 312!8i6656
U je, i Krnjača ima svoju "kulu", naravno "potkresanu" za 18 spratova i bez fensi mezanina, mehaničkog.
Čak i nezastakljen bočni deo.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=695302#p695302:32z7m14y je napisao(la):
sev » 04 Jan 2020 08:40 am[/url]":32z7m14y]Bože, na šta nam liči grad... krpljen kolovoz, instalacije u vazduhu, privremeni objekti, plakati i grafiti na sve strane, pešaci piče po dijagonali... Ovako je izgledala Tirana početkom veka.
Eh. Tirana. Pa i ona se pogospodila u međuvremenu. Mada imaju oni neku prednost. Tamo majka priroda poruši sve što ne valja...kao i u Istanbulu recimo. Ko zna kakvih sve propusta ima na toj slici, samo nikako da nas opauči jedan svetski koji još nije ovde zabeležen. Da razdrnda malo te tumore nadograđene.
E sad sve to imaš u mnogim drugim gradovima, međutim takav prizor (da ne skrnavim reč ambijent) se i u komšiluku retko viđa na ključnim terminusima javnog prevoza bilo centralnim ili perifernim, a kamoli u razvijenim zemljama.
Ima primera koliko hoćeš od
Glavnog Kolodvora sa zgodnim nadsatrešnicama za terminuse tipa Batajnica ili Kej Oslobođenja, preko
Warszawa Centralna odličnog za Prokop ili bilo koji centralni terminus, sve do
San Donato ATM kampusa pogodnog za velike periferne terminuse poput Makiša, komplet s depoom, garažom za 250 zglobnih vozila i nadzemnim Park&Ride garažama (plus lokali maloprodaje ili jošđ bolje manji šoping mol).
I ajde i da sam terminus da doteramo opet nam ostaje ruglo od karakondžula u pozadini.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=690312#p690312:32z7m14y je napisao(la):
Nebojsa » 18 Dec 2019 07:39 pm[/url]":32z7m14y]
Slučajno bacih oko danas s Mostara i mogu reći da čak i izdaleka izgleda bolje od stare zgrade. Fasada čini čuda...ali i razočarenja. Za drugi deo onako nabacan se baš i ne može reći da je tako reprezentativan. Iako je sama forma zgrade mogla biti da kažem daleko smelije odrađena ona sad čak i kao kutija vidno odudara od "uzora" u pozadini. Čudno. Bolje da su izgradli duplo višu vitku kulu kružnog ili elipsoidnog poprečnog preseka, ili pak da su neku u osnovi paralelogram ili trapez umesto pravougaonika rotirali za 90 stepeni u odnosu na staru malo bi pariralo ovoj nesreći hale za flaširanje.
Hvala ti Nebojša za ove slike koje jasno daju do znanja koliko je mol zapravo glomazan, te koliko je bar druga kula trebala biti veća da bi mu nekako parirala. Ovde nikakvog balansa nema osim približnog gabarita kula nema. Jasno je šta dominira. Mol. Ovo je posebno uočljivo iz ugla pralaznika posmatranjem kula iz Bulevara Mihajla Pupina, odnosno Milentija Popovića. Mol ih je u tolikoj meri "progutao" da iskrivljuje percepciju daljine. Zgrade iako nisu uopšte niske izgledaju dalje nego što jesu, bar meni.
Azrieli Centar u Tel Avivu sušta je suprotnost ovom nakaradnom bloku.
Nit većeg mola, nit manjeg proždiranja kula. Kule različite osnove i visine sa istom fasadom izgrađene oko mola u funkciji aneksa. I nije ta gradnja "izjedna tj. u bloku" toliko bitna koliko proporcije igraju bitnu ulogu.