Šta je novo?

Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Nismo Turska, ali ni naš tunel neće biti dug 13,5km i to ispod mora.

Naš će biti 2km sa dve cevi i to neće biti prevelik problem izgraditi.
 
Ko što nije problem bio popločavanje Trga republike i vraćanje svih autobuskih i trolejbuskih linija preko istog.
 
Pa, sad, ako ćemo da mračimo i poredimo babe i kruške, žabe i jabuke, . . :)

Ovo je ozbiljan projekat i nadam se da će ozbiljno i uspešno da se izgradi.
 
I autoput je ozbiljan projekat, pa se zeznemo u pravljenju tunela, i imamo problem sa adekvatnim obezbeđivanjem klizišta.
 
To što su bili neki problemi na nekim drugim projektima nema nikakve veze
sa budućim projektima, jer su to sasvim različita gradilišta i drugi izvodjači.

Znači, nismo se "mi zeznuli" (?!) već neke firme nisu uradile posao kako treba.
Na nekoliko stotina km autoputa sa desetinama tunela, mostova, vijadukta i
petlji, dogadjaju se propusti u projektivanju ili izvodjenju radova - skoro uvek.
 
Malo je bez veze kao odgovor na zabrinutost u vezi kompleksnih projekata stalno naglašavati kao je tehnika danas daleko naprednija i da je mnogo toga sada moguće što nije bilo ranije. Naravno da jeste, ali pošto niko ne izražava sumnju u opšte mogućnosti savremene tehnologije, ne treba je ni braniti. Naravno da je svašta moguće. Ali je kod nas nije problem u njoj nego u sistemu: u korupciji, u konkursima, u pogrešnom izboru izvođača, u njihovom iskustvu, u ljudstvu i tehnici kojima oni DANAS raspolažu, u raspoloživim parama, u motivima i političkim prioritetima onih koji odlučuju, što onda bitno ograničava opšti okvir u kome se ceo posao radi, itd. Kako stojimo sa time? Kakva su nam praktična iskustva poslova koji se rade TAJ način i od strane takvih ljudi? TO je ono što je bitno jer će TO, kao najslabija tačka čitave celine, da odredi kvalitet rada. A ne neke opšte mogućnosti tehnologije.
 
@ dragan
Dobro, nismo mi zeznuli nego neke firme nisu uradile posao kako treba. A te neke firme nisu uradile posao kako treba i sa Trgom republike, sa šinama na Mostu na Adi, popločavanje Ruzveltove ulice... , tako da mi ne možemo ništa da zeznemo, nego isključivo mogu firme da ne odrade posao kako treba sa tunelom... :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=684916#p684916:ohmapi72 je napisao(la):
dragan » 02 Dec 2019 05:33 pm[/url]":ohmapi72]To što su bili neki problemi na nekim drugim projektima nema nikakve veze
sa budućim projektima, jer su to sasvim različita gradilišta i drugi izvodjači.

Znači, nismo se "mi zeznuli" (?!) već neke firme nisu uradile posao kako treba.
Na nekoliko stotina km autoputa sa desetinama tunela, mostova, vijadukta i
petlji, dogadjaju se propusti u projektivanju ili izvodjenju radova - skoro uvek.
Ako već potežeš taj argument, moraš i da ga preciziraš: Da li su takvi propusti retki izuzeci u inače ubedljivom istorijatu? I, kad se dese, da li su se desili na nečemu što je jako komplikovano, pa su povremene greške razumljive, ili na nečemu što je danas tako trivijalno uraditi da ne bi smelo da se desi skoro nikada?
 
Nastavite vi dalje sa sumnjičenjima i mračenjima, bezveznim teoretisanjem, a

ja ću da sačekam početak radova i pratim izgradnju tunela, jer mi je TO važno.
 
sumnjam da smeju da osljare konstruktivni deo na ovakvoj lokaciji, ne bi niko rizikovao bas toliko da dodje do urusavanja citavih zgrada ili blokova. Jedno je livada negde bogu iza nogu a drugo je centar grada, morace za nijansu vise da se potrude.
 
vracanje voda na povrsinu prevazilaze se sve dr. problematicne stavke
a dobija se ,, ukrasni,, tok kroz zeleni koridor iznad cevi na TT do uliva u Savu
Jednostavna resenja su naj bolja resenja
:sesir:
 
Ipak se izgleda ide na park.

******

Poštovani,

Tržni centar „Zeleni venac“ obuhvaćen je Planom detaljne regulacije tunelske veze Savske i Dunavske padine, a prema ovom planu zemljište na kome se nalazi objekat tržnog centra planirano je za parkovske zelene površine. U nadležnoj službi za katastar nepokretnosti u toku je postupak deobe katastarskih parcela radi formiranja građevinske parcele u skladu sa planiranom namenom. Uvid u urbanistički plan može da se ostvari na linku https://gis.beoland.com/visios/gisBeoland

S poštovanjem,

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda J.P.
+381(11)20-41-300 info@beoland.com
Njegoševa 84, 11000 Beograd, Srbija | http://www.beoland.com
 
To je dobra odluka, ako se toga budu do kraja i pridržavali. Ovde će će sa podzemnim tokovima i klizištima ionako biti već sasvim dovoljno problema i bez pokušaja da se čuvaju zgrade u ova dva bloka.

Naprimer, iz plana se vidi da desna tunelska cev ide direktno ispod temelja za Beograd dragocenog hotela Moskva iz 1905. Što znači i direktno kroz onih tri do pet bunara u njegovom podrumu. Pitanje je do koje se dubine protežu te vodene žile i podzemni vodeni tokovi. Biće to kranje osetljiv posao, a svaka greška jezivo skupa.


Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 1
Pogledajte prilog 2
MISTERIJA HOTELA MOSKVA: Ono što se nalazi ispod njega će vas šokirati! (FOTO)
https://www.telegraf.rs/vesti/beograd/1 ... irati-foto

TAJNE PODZEMNOG BEOGRADA: Da li znate šta se i danas nalazi ISPOD HOTELA MOSKVA?
https://srbin.info/pocetna/aktuelno/taj ... /?lang=lat
 
За хотел москву теоретски лако решиво нек само избију те бунаре у цев поред, да изађе вода на површину и направе лепо вештачки поточић низ теразијску терасу таман да буде занимљивије
 
Mene sada interesuje zasto imamo razlicitu izjavu za medije od strane glavnog urbaniste i
zvanicnih odgovora institucija. Neko nije sinhronizovan!
 
Mislim da je ipak do drugih sluzbi a ne do njega.

Pravi plan iz 2017/2018te je bio sa idejom da se poruse dva bloka. Taj plan je napravljen i usvojen. Zatim su pregledali ponovo i rekli ipak rusimo samo 8-9 objekata jer je racionalnije! To je moje vidjenje sleda desavanja ali mozda gresim.
 
Pošto si ti u "toj tematici", pošalji mu mejl da ti pojasni o čemu se tu radi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=685074#p685074:n2vaxmxw je napisao(la):
vradovic » 03 Dec 2019 06:32 am[/url]":n2vaxmxw]Mislim da je ipak do drugih sluzbi a ne do njega.

Pravi plan iz 2017/2018te je bio sa idejom da se poruse dva bloka. Taj plan je napravljen i usvojen. Zatim su pregledali ponovo i rekli ipak rusimo samo 8-9 objekata jer je racionalnije! To je moje vidjenje sleda desavanja ali mozda gresim.
To nije samo tvoje viđenje nego je tačno tako bilo. Mogu da se pronađu izjave, a postoje i poruke na Beobuildu gde su one prenete. Plašim se da opet imamo isti proces revizije kao kod rekonstrukcije Trga Republike, pa i Karađorđeve ulice. Prvo inženjeri naprave projekat onako kako se to obično u struci radi, pa onda neko iz grada, ili iz neke finansijske služe dođe i kaže, "čekaj, možemo mi ovde i da malo uštedimo". Tako je na Trgu Republike CIP predvideo betonsku podlogu, pa je grad hteo da uštedi sa asvaltnom. Pa je isto tako Karađorđevu ulicu prvo trebalo proširiti i ispraviti, pa je neko rekao, "ostav, menjamo plan, nećemo da širimo javni deo zemljišta na račun građevinskog i privatnog gde se može lepo zaraditi!" I tako ostadosmo sa manje saobraćajnih traka u Karađorđevoj nego što smo po planu trebali da imamo. A sad i ovde. Imamo poznato klizište i podvodnu padinu, pa su u početku predvideli da se ruše oba bloka. A posle je izgleda neko "genijalno" pronašao da možda i ne mora sve da se ruši. Možda ga sa vrha i pohvale ako kaže koliko je "uštedeo". Zbog toga imamo ponovo konfuziju i suprotne izjave.
 
Циљ:

да се лепо све то сруши само да би уштедели на рушењу за другу реконструкцију када треба да се то доведе у планско стање
 
Од мог последњег поста сам се одлучио да не мрачим, али ипак...
1) Ни један тунел у последњих неколико година није урађен у Србији, а да није било:
*) “изненађења” по питању квалитета терена
**)примедби на оскудност претходних истраживања
***)препројектовања усред извођења.
2) У последњих десетак година, не сећам се да је неки инфраструктурни пројекат урађен у року и за уговорену суму.
3) Код нас се рутински послови као што је изградња аутопута рекламирају као да су Христове муке на лажним најтежим деоницама у Европи. Банално проширење Бранковог моста је трајало малтене као изградња Емајер Стејт Билдинга.
4) Ако страда неко брдо подалеко од насеља, јесте штета али далеко мања од оне да страда брдо на чијем је крају Скупштина једне државе.
5) Како се увек у изградњи битних пројеката у Србији врте исти људи деценијама и њихове домете на крају знамо по лошем, то сам песимиста да ће ти исти људи на овако комплексном пројекту да ураде нешто драматично боље. Они су имали прилику да покажу своје знање и сви знамо како су га показали.
6) По прочитаној до сада доступној документацији (истина само она документација са Беобуилда) упитно је и стручност оних који израђују пројектни задатак.
7) Да ли стварно мислите да се овака тунел може радити без ТБМ-а? Да ли знате да такав систем ТБМ са пратећом опремом има цену већу него што је планиран буџет за цео пројекат?
8) Да ли стварно мислите да данас, код нас постоје фирме које би са инжењерима плаћеним како су сада плаћени, урадиле нови Ајфелов торањ за мање од 2 године и уз само једног погинулог радника, као што је урађено безмало пре 130 година?
9) Да ли очекујете да ће наш инжењер на овом пројекту моћи да рачуна на 4-5000 еврића колико вреди тај посао било где источно од Србије (Запад није за поређење)
Молим да ми се одговори тако да ми се врати оптимизам.
 
Заборавих у претходном посту.
Не фокусирајмо се само на сада мање битне делове пројекта као што је уређење саобраћајница, парковских површина и осталог. Тунели су најважнији. Тек кад се осмисли како урадити оба тунела, онда се може приступити овим деловима пројекта

Овако пратећи овај пост готово сам сигуран да је много лакше и боље за град кренути са изградњом тунела од Бул. Деспота Стефана ка Каменичкој.
 
Vrh