Šta je novo?

Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Igor

Administrator
Urednik
Učlanjen(a)
10.01.2007.
Poruke
19.486
Pohvaljen
41.184
Granicom plana obuhvaćen je deo teritorije gradskih opština Stari grad, Savski venac i Palilula, deo centralnog gradskog tkiva Beograda, potez od Ulice Karađorđeve na Savskoj padini do Bulevara despota Stefana sa okolnom uličnom mrežom na Dunavskoj padini. U obuhvatu Plana izdvajaju se tri zone:
1.zona portala tunela na Savskoj padini - obuhvata Kameničku ulicu i delove dva bloka na njenoj neparnoj strani, na potezu između ulica
Karađorđeve i Lomine.

2.zona portala na Dunavskoj padini – obuhvata ulice u kojima se planiraju portali kao i ulice kojima se ostvaruju saobraćajne veze portala
sa mrežom u okruženju: Bulevar despota Stefana, Cvijićeva, Dunavska, Poenkareova i Jovana Avakumovića. Dva portala planirana su u Bulevaru despota Stefana (u zoni Botaničke bašte i u zoni raskrsnice sa Ulicom Jovana Avakumovića) a jedan je planiran u Cvijićevoj ulici (potez između Poenkareove i Bulevara despota Stefana).

3.zona tunelskih (podzemnih) deonica - trase tunela planirane su od Ulice Gavrila Principa do Bulevara despota Stefana/Cvijićeve
i pozicionirane su u pravcu jugozapad – severoistok.

Varijanta 1A
Pogledajte prilog 2
Varijanta 1B
Pogledajte prilog 1
Varijanta 2
 
Једино "двојка" прихватљива за даљу будућност. Варијанта са плитким укопом испод Деспота Стефана у супротности са ГУП-ом, који предвиђа метро испод булевара. Трећа варијанта са порталом код Ботаничке баште - очај.
 
Slazem se drugo resenje tj 1B je bolje kako zbog metroa a tako i zbog manjeg presecanja postojeceg kolektora i kolektora Venizelosova - mostarska petlja
 
Čisto da bi predloge nazivali istim imenom, ovde se vidi kako se koji predlog zove.
Predlozi varijanta 1a. i 1b. su dve različite stvari, a treći predlog pod nazivom varijanta 2. je ukrštena varijanta prva dva predloga, ali sa jednom saobraćajnom trakom po smeru.
Prikaz i dokumenta:

Pogledajte prilog 1

 
Odlicno uneo sam iznad prikaza i nazive varijanti da bule preglednije ;)
 
И - наравно - тунел до дна Француске улице је знатно краћи, а та разлика се мери - десетинама милиона евра. У плановима који прате ове три варијанте види се како је амбициозно замишљена Дунавска улица, а управо је она та која би примила главни ток саобраћаја ако би улаз био у Француској. То је, по мени, много боље од буџења Булевара деспота Стефана, у којем друмски саобраћај заправо треба примирити и смањити.

П. С. Изем ти Урбанистички завод у чијим документима пише "Улица Булевар деспота Стефана". Неписмени људи са дипломама, а на њих сам алергичан.
 
Mislim da bi varijanta 2. definitivno izazvala gužve u Karađorđevoj ulici na početku tunela, jer bi se kolona automobila u jednoj traci po smeru protezala dužinom celog tunela od Bulevara Despota Stefana.

Varijanta 1b. izgleda dobro, nego ne znam kako se tu izboriti sa padinom Takovske ulice i uticajem atmosferskih padavina na Takovsku ulicu. Koliko to utiče na mogće plavljenje tunela u varijanti 1b. ispod Takovske ulice?
 
Мислим да би нам два километра метроа кроз центар била доста неопходнија од овога.
 
Zašto je ovaj tunel prioritet odjednom?

@Panto
Valjda si i sam svestan da nema ništa ni od prve linije a kamoli druge. Ovo je samo da nam stave do znanja.

P.S. Ako izuzmemo metrolika naricanja ovo znači da je UMP mrtav u starom delu BG-a.
 
Neuporediov je sa UMP, jer ovaj tunel pre svega omogućuje rasterećenje saobraćaja preko Brankovog mosta i u samom centru grada. Dok UMP uvek ostaje kao opcija sa Pančevačkog mosta pomoću koje se izbegava centar grada, Savski amfitetar i auto put. Takođe UMP spaja Karaburmu preko autokomande sa Banovim brdom.
 
Jel preko autokomande?
UMP kao što sam napisao rasterećuje i Savski amfiteatar, tačnije Savsku ulicu i Sajam po @Pantograf varijanti od Karaburme do Banovog brda.
 
Cekaj na 500m od buduceg elitnog naselja i 50m od Ekonomskog fakulteta ti pravis tunel.Taman da se naduva pola faxa sa sve profanima.
 
Баново брдо - Радничка - Мостар - Сарајевска - Гаврила Принципа - нови тунел - Деспота Стефана - Вишњичка - Војводе Мицка - Маријане Грегоран - Карабурма.

Петнаест минута у шпицу. Може да одложи део "УМП" ("Источну тангенту") ако се направи преко реда.
 
Meni je ovaj novi tunel ispod Terazija odličan i kao takav u varijanti kada je izgrađen Savski amfiteatar - Beograd na vodi ta ruta koju si naveo i bilo koja u zoni Savske i Sarajevske ulice postaje opterećena. Tako da će UMP u svojoj sadašnjoj trasi biti obavezan deo svakog budućeg GUP-a kao što je obilaznica oko Beograda.
Zato kažem da se ovaj tunel neće ukinuti UMP ni u jednom njegovom delu, niti mu je to i cilj, već će omogućiti bolji saobraćaj u budućem trgovačkom, poslovno, stambenom centru grada "Beograd na vodi". Zbog toga se i planira sada, ali evo, @Vucko to nije spojio sa budućim vremenom, pa je postavio pitanje. Zašto sada? Dok sam ja samo pokušao da mu objasnim.
 
super je sve to samo nez novog `starog`(zaricevog) mosta, cela prica nema pravog smisla...
 
Људи како бих ја угурао у тај тунел трамвај са подземном станицом Теразије и још пар станица. Али ме та идеја плаши да би главоње рекле "ето вам метро" и одустали од правог метроа.
 
ovim tunelom stice se uslov za ukidanje magistrale oko kalemegdana i ostanak samo tramvajskog saobracaja kroz karadjordjevu , da izgleda kao Zagrebacka Ilica :D
 
Tesko da bi u nekoj optimisticnoj varijanti tunel mogao da krene pre 2018-2019. Ove godine da se usvoji plan i krene sa izradom projekta pa onda tender a finansiranje da ne pominjem :)
 
Ako bi nekako zamislili da je nema nikakvih problema, metro je izgradjen, saobracaj je rasterecen, razvija se prostor luke…najbolje resnje bi bio hibrid varijanti 2 i 1b, u despota Stefana kao predlog 1b, dok bi drugi portal bio izmesten dalje izmedju Poenkarove i Dunavske(nema pruge, sektor c gotov itd..)
Tako bi im bar stajao proklamovani cilj “povezivanja dve padine”. Distribucija saobracaja, manji tuneli, lokalni znacaj, ali ne…hoce zamenu za metro, zato nam treba jos jedan autoput ispod grada.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=392041#p392041:36q8vp4c je napisao(la):
Igor » Tue Jun 14, 2016 10:36 pm[/url]":36q8vp4c]Tesko da bi u nekoj optimisticnoj varijanti tunel mogao da krene pre 2018-2019. Ove godine da se usvoji plan i krene sa izradom projekta pa onda tender a finansiranje da ne pominjem :)
Nista ja ne verujem dok ne vidim maketu :)
 
Hvala Igore. Dobro, i usvajanje plana i izrada projekta je nešto :) Ali u konkurenciji UMP-a, SMT-a, BnV, proširenjem Tošinog Bunara do Zemuna, proširenjem Mekenzijeva-Žička, čak i bez započinjanja metroa... moraćemo biti veoma bogati da bi sve to istovremeno realizovali, pošto su svi ovi projekti najavljeni u sličnom vremenskom periodu :wink:
 
Izvor: Beobuild.rs

Razvojno raskršće
trasa02b.jpg


Izgradnja tunelske veze između savske i dunavske padine dobila je nekoliko planskih varijanti, a rani javni uvid u ove dokumente biće moguć od 20. juna do 4. jula u zgradi Uprave grada Beograda. Projekat je zamišljen kao magistralna saobraćajnica između dva amfiteatra, odnosno veza zone velikih gradskih transformacija i alternativa tranzitnom saobraćaju za prolazak kroz uže gradsko jezgro. Na savskoj strani ulazno-izlazni portal nalazio bi se u nastavku Starog savskog mosta, u Kameničkoj ulici, a tunel bi se dalje kretao ispod Terazijskog grebena do zgrade MUP-a u Bulevaru despota Stefana. U zavisnosti od varijante dužina tunelskih cevi varira od 1400 do 2000 metara. Ponuđene su tri varijante sa razlikom u delu trase tunela, kao i poziciji izlazno-ulaznih portala na dunavskoj strani:

1. Prva varijanta (1a) podrazumeva uključivanje tunela ispod Bulevara despota Stefana u nivou Gundulićevog venca, odakle bi trasom bulevara nastavio do zgrade MUP-a gde bi se nalazio 212 metara dugačak ulazno-izlazni portal.
2. Druga varijanta (1b) takođe završava na istoj poziciji kao i prva, ali je razlika u trasi tunela. Dok bi se prva varijanta spuštala kod Gundulićevog venca, druga nastavlja trasom Takovske ulice sve do Cvijićeve ulice.
3. Treća varijanta (2) isto pretpostavlja odvojene tunelske cevi, ali sa podzemnim ukštanjem i distribucijom pravaca na dva izlazno-ulazna portala na dunavskoj strani. Prvi bi se nalazio u Bulevaru despota Stefana kod Botaničke bašte, dok bi druga tunelska cev terminisala bočno u Cvijićevoj ulici.

Nema mnogo dileme kada se posmatraju ove tri predložene trase, a druga varijanta se odmah nameće kao najbolje od ponuđenog. Prvi predlog realno je najjeftiniji, jer omogućava deonicu tunela u plitkom iskopu, ali isto tako podrazumeva i preko 650 metara tunela ispod Bulevara despota Stefana. Sa druge strane, treća varijanta predviđa dva tunelska portala na dunavskoj strani, sa distribucijom saobraćaja ka Bulevaru despota Stefana i prema Luci Beograd. To je kvalitetna ideja imajući u vidu dugoročni razvoj prostora luke, ali su ulazno-izlazni portali jako loše pozicionirani. Jedan je uz samu Botaničku baštu, a drugi unutar gustog stambenog tkiva i u blizini škola, što je takođe neprihvatljivo. Pored toga što je najskuplja, treća varijanta podrazumeva brojna ograničenja i povećava zonu negativnog ekološkog uticaja. Zbog toga je niža pozicija portala kod zgrade MUP-a i toplane najbolje rešenje, dovoljno daleko od gustih stambenih blokova, sa prostorom za integraciju saobraćajnih tokova i proširenja regulacione linije. Na savskoj strani nalazi se 63 metara dug ulazno-izlazni portal za dve tunelske cevi, međutim za gradnju prilaznih saobraćajnica potrebno je žrtvovati prostor na kome se trenutno nalazi park Luke Ćelovića.

Iznenadno pokretanje ovog projekta vođeno je pre svega budućim potrebama Savskog amfiteatra i projekta "Beograd na vodi", ali je njegov značaj mnogo veći za magistralne saobraćajne tokove i efekte direktnog rasterećenja Brankovog mosta, Brankove ulice i Terazijskog tunela. Isto tako, izgradnja ovog tunela usko je vezana za projekat širenja Starog savskog mosta. Ipak, nesporni pozitivni saobraćajni efekti moraju se posmatrati u odgovarajućem kontekstu. Velike i skupe investicije u transport privatnim vozilima i autobusima dolaze u sve veći sukob sa principima održivog razvoja, prioritetima velikog grada i javnim interesom.

Rasterećenje Brankovog mosta i Terazijskog tunela biće moguće tek sa metro linijom i u tom smislu, ovaj projekat zaista predstavlja nastavak pogrešnog i istrošenog modela. Tunel je odlična stvar, ali problem leži u loše postavljenim prioritetima. Pri tome, planiranje velikih podzemnih infrastruktura bez ikakve relacije sa budućim trasama metroa može da ispadne jako skupa greška. Da li se uopšte razmišlja kako će trasa tunela ispod Terazija ili ulazno-izlazni portali u Bulevaru despota Stefana uticati na GUP-om predviđenu trasu metroa? Da li se razmatra dokument koji je potencijalno u sukobu sa GUP-om 2021?

Transport u gradu ove veličine mora se zasnivati na efikasnom i visokokapacitetnom javnom transportu, tako da je izgradnja teškog metro sistema jedini relevantni prioritet. Beograd već plaća ogroman ekonomski danak neefikasnom javnom prevozu, ali se tema metroa uspešno ignoriše i novim projektima stalno beži od suštine problema. Uz planiranu gradnju Topčiderskog tunela, postavlja se i pitanje koliko će kilometara tunela biti prokopano za automobile, dok metro ostaje pusti san? Skupe investicije u automobilski transport nemaju nikakvog opravdanja, bar dok se Grad ne obaveže i konačno počne gradnju metro sistema.
 
Игоре, добар текст, али би било добро да избациш одредницу "тешки" испред речи метро, јер је њено коришћење у 2016. години баш потпуно депласирано, из технолошких разлога. Подсећам те, например, да у имену најновијег воза званог FLIRT, који саобраћа на "тешким" железницама Србије, слово L стоји за "Light".
 
Vrh