Šta je novo?

Trolejbusi

Pešačili bi, jer nije svima cilj Crveni krst. Ne znam zašto mnogi misle da su uvek i svuda te kratke linije, u svakoj prilici, rešenje za nepešačenje. To što bi nešto postojalo u skraćenoj varijanti je samo pomoćno sredstvo, ublažavanje, ne i rešenje problema.
 
A sta je resenje?
Pa nije svima cilj, ali bi se svi vozili bar do i od Krsta. Jucerasnja, a i svaka druga, blokada, maraton ili nestanak struje, ostavlja mnogo vise ljudi bez prevoza, nego sto bi bio slucaj da postoji bar neka alternativa.

Ne mora svaka linija da glumi 95.
 
A sto vise okretnica imamo, procenat skracene trase neke linije ce biti manji (vise okretnica duz ili blizu trase -> manje skracenje) a bice lakse i vozacima i putnicima.

Ovo pisem prvenstveno zbog par ljudi iz gradskih sluzbi za koje znam da prate forum. A u zadnje vreme kasape i izmestaju okretnice jer su utripovali (ili imaji nalog da tako pricaju) da okretnice nesto ruze i kvare svoje okoline.
 
Poslednja izmena:
Evo ga bliži se 20. i od tendera izgleda da nema ništa, Škoda koja je poslala ponudu je izgleda odbijena zbog previsoke cene
 
Premotaj stranicu/dve nazad. Diskutovali smo o tenderu i šta se sve izdešavalo na kraju.🙂
PS. Istovremeno sa Filipom.
 
Чекају повољнијег киргистанског понуђача. Стварно, ово иживљавање над Београдом мора да се заустави како-тако. Надам се да ће се неко опаметити и почети да организује протесте у складу са стварним потребама грађана и против насиља над њима.
 
Ja sam svojevremeno imao ideju da ako nastave da kasape polaske, linije ili vozila preko Slavije (bilo šta od toga, znači ili manjak vozila ili kasapljenje 29ke do Slavije) da stupim u kontakt sa ljudima koje vidim kako presedaju na Slaviji i pozovem ih da se oformi neko udruženje i neka akcija. Mislim nije baš lako, ali nije ni neizvodljivo. I ''Stanari Cetinjske protiv buke'' su, čini mi se, krenuli sa FB stranicom i komšijskim okupljanjima pa su vremenom ojačali i pročuli se u gradu. Na kraju čak isteraše stvar do Strazbura, koliko sam razumeo. :D

Elem, i dalje razmišljam u tom nekom smeru nekog udruživanja nezadovoljnih putnika. I izjahanih poreskih obveznika.
 
Ako / kad ikad dođe do toga, obavezno bi bilo dobro da se uključe i putnici npr sa Čukarice. Ljudi koji koriste neke od linija sa Obrenovačkog druma (i stari i novi), kao i ljudi koji su sa Savskog trga i starog BASa putovali za Mladenovac, Lazarevac, Obrenovac, itd. Prvo što su oni i pre izražavali nezadovoljstvo vozilima, drugo što tu ima satelitskih manjih naselja gde se ljudi poznaju pa se brže prošire vesti i ideje. I treće, upravo te grupe ljudi su bile prve koje su tokom sramotnih blokada grada od strane taksista 2019, prvi masovno i organizovano se suprotstavili taksi mafijašima i zapretili im batinama ako nastave da ih drže kao taoce. Ima snimci na linku, čak je i Murija bila manja od makovog zrna, jer su ljudi kipeli od besa.

Elem, dakle ako ikad dođe do toga svakako bi valjalo uključiti i te putnike i te linije. Naravno, to važi i za sve ostale, daj bože da nas bude što više. Nego ja navodim ove sa Čukarice jer sam često putovao tamo i znam i njih i linije a i ostade mi u lepom sećanju ovo kad su se suprotstavili mafiji i izborili za sebe.
 
Poslednja izmena:
Zar nije očigledno da je svakako namešteno škodi i da će samo smanjiti broj trolejbusa u novom tenderu?

@Bender Rodriguez
Isto, samo što se skraćivanje 29 i dalje ne pominje.
To me podseća na vreme kad sam bio mali, pa uđem u prodavnicu, istresem sve pare na tezgu i tražim koliko može bananica za to.
Upravo na to sam mislio kad sam pisao da je neizvesno vreme i da niko ne može preuzeti rizik garantovane cene i rokova isporuke.
 
Mogu da se istresaju pare na razne budalaštine, 20, 30, 50, 100 evra što apsolutno nikako neće promeniti kvalitet našeg života, a na to se izbijaju ozbiljne pare iz budžeta i onda ne mogu da se daju pare da se bar jednom kupe krštena vozila i da se vozimo kao ljudi u kvalitetnim novim vozila. Eto na primer na novi sistem semafora u Beogradu je bačeno 20 miliona evra, a za to je moglo koliko zglobnih troli da se uzme. Biće ovo neviđena sramota ako opet izvisimo za Solaris i dobijemo neke kante od troli, čak i gora sramota od ove nabavke zglobnih Bmc pre jeftinijeg Solarisa.
 
Nije poenta u kvalitetu, mislim jeste, ali u veličini. Ne onoga što ste verovatno pomislili, nego u veličini broja nabavljenih vozila.
 
Kako si zamislio ovo sa 40 i 41? Nije mi najjasnije.
Izvini, tek sad video. 40 da se produži od Batutovom do Crnotravske trasom 29 i 50, a postojeća 40 da postane 41 od Banjice II do Čingrijine, takoreći kratki obrt kružne kroz centar. Na taj način bi ostala samo osnovna mreža, uz novi deo radi rasterećenja 50.

Ukratko mislim na racionalizaciju mreže (isto što se radi s nacionalnom železnicom). Eksploatacija takvog sistema bila bi isplativija, pa se neko vreme ne bi ni pomišljalo o njegovom ukidanju. Sada kao sistem ima preveliki broj vozila, te zahteva više ljudstva što se može rešiti i manjim voznim parkom većeg kapaciteta, a koji ciljano pokriva samo glavne, najopterećenije koridore. Kao takav idealan je za produženje baš tamo gde se duže vreme kuburi sa autobusima - na delu od Banjice do Medaka. Ukoliko se mreži doda i 50 broj vozila popeo bi se na 90, što bi bilo primetno manje neko u slučaju sa većinski solo sistemom.

Čak i da je razlika u ceni između solo i zglobnog 50% opet bi imali problem sa neefikasnošću ljudstva, tako da mislim da je potpuna zglobizacija trolejbuskog sistema trenutno najracionalnija opcija. Kad povećaju broj zglobnih autobusa ostaće solo autobusa za sporedne trenutno trolejbuske linije (21 i 22). 19 se obesmišljava produženjem 83 i konverzijom u zglob, dok 28 lako može biti zglobni lokal, imajući u vidu da u tom slučaju trole ne bi zalazile u Dorćol.

Mreža ka Dorćolu je takoreći promašena investicija, ako se gubi poenta ostatka sistema ka centru, odnosno novog depoa u Medaku. Vesićeva zaostavština.
 
Na taj način se gubi veza sa centrom, jer ako se samo 40 prenumeriše u 41, samo se ide niz dlaku ovima što jerdva čekaju da skrate 29 i 31 do Slavije, a 41 da izmeste iz Svetogorske na Dorćol. Pogotovu što bi se sa tim predlogom postojeći 41 u potpunosti ukinuo.

Šta misliš o ovom mom predlogu za kružnu 22, koja bi zamenila postojeće linije 22 i 21, produženom 28 i linijama 41A i 21, koje bi pokrivale to što si prtedložio za 40. Ovo za kružnu trolu 22 je spominjano ranije da se razmatra.

 
Да је било памети, прво би урадили нову Дунавску целом дужином од Калемегдана до Панчевца као и њену везу са Цвијићевом и туда провукли тролејбус без силовања Венизелосове и Жоржа Клемансоа.
 
Zar ne bi bilo zgodno, sad kad postoji mreza do dela Dorcola, produziti mrezu do K distrikta?
Uskoro ce tamona zalost biti mnogo stanovnika Dorcola.
Za tako nešto bi bilo potrebno da se odustane od linijskog parka, kako bi nkegov prostor bio iskorišćen za okretnicu.

Sa druge strane, mogli bi da konačno da izgrade okretnicu kod Depoa, i da Tadeuša Košćuška i Dunavskom proteraju trole do okretnice, jednu do dve linije. Taman tada i 26 da u oba smeta ide celom Cara Dušana.
 
Да је било памети, прво би урадили нову Дунавску целом дужином од Калемегдана до Панчевца као и њену везу са Цвијићевом и туда провукли тролејбус без силовања Венизелосове и Жоржа Клемансоа.
To nije u njihovom interesu. NJihov interes je samo bilo uredjenej oko K distrikta radi cene kvadrata.
Kroz Dunavsku bi zaista mogao da ide trolejbus, do sadasnje meze. Recimo K Distrikt - Zvezdara. Ili K distrikt - Banjica.

Medjutim jedini, ali apsolutno jeidni interes sadasnje i buduce gradske vlasti je cena kvadrata.
 
Više se isplati uzeti ekobuseve nego trole.
 
Lično mislim da je Linijski park promašaj od projekta. Ne zato što ne želim zelenilo i park - želim ih. Ali zato što se ta ideja bazira na insistiranju da to bude jedna, jelte, neprekidna linija. Ja ne vidim smisao u tome. Pogotovu kada uzmemo u obzir da na 100-300 metara od tog linijskog parka već postoje uređeni kej, pojas zelenila, igrališta, staze, klupe i odmarališta:
15985437.jpg

Ono što je potrebno da se uradi je da se ovakav koncept i uređenje nastave i šire dalje ka Pančevcu. Oko Luke Beograd, ispod Pančevca, i onda da se spoje sa svojim pandanom tamo kod Ade Huje. A što se tiče štrafte oslobođenog prostora na mestu nekadašnje pruge - svakako da treba dići parkove na nekim mestima duž nje. Ali ne da se insistira da bude jedna neprekidna zelena celina koja će da uslovi i omete mnoge druge aspekte grada (jer treba sve to skockati) a za to vreme paraleleno s njom ide pojas reke koji se ne koristi (iza Toplane Dorćol) a nudi mnogo više i bolje opcije nego zbijeni park koji bi negde bio širok circa 30 metara.

Na sve to, mislim da se Linijski park nikad neće kompletirati. Ne (samo) zbog investitora. Nego što je gnjavaža od projekta. Mislim da će napraviti neku malu štraftu parka i ostati na tome. Nije to baš tako jednostavno i bajno kao što oni predstavljaju po javnosti.
 
Могу у аутономне троле.
Продужетак Цвијићеве до Дунавске није у супротности са линијским парком, мислим да је у плану подвожњак испод парка. Код нас се све ради наопако. Прво што треба да се среди у БГ су закржљале друмске саобраћајнице па тек онда да се преуређује мреж јавног превоза.
 
Vrh