Šta je novo?

Trolejbusi

Pre neki dan sam video trolu sa oznakom 19L, što znači da je još dodatno skraćena. Prvo su je skresali sa Studentskog Trga na Slaviju, a ova izgleda da je saobraćala samo od Slavije do Crvenog Krsta, jer posle njega na trasi 19-ice nema više nijedne okretnice sve do Konjarnika.

Ovde pada u vodu priča o "uklapanju u red vožnje", jer koliko uopšte može trajati vožnja od Slavije do Konjarnika? Pritom, još nije bilo ni vreme špica. I kome se uopšte isplati da čeka trolejbus da bi njime stigao od Slavije do Crvenog Krsta, kada tih 1,5 kilometara može prevaliti pešice za 20 minuta? O tri usputna stajališta, da ne pričamo.
 
Pre neki dan sam video trolu sa oznakom 19L, što znači da je još dodatno skraćena. Prvo su je skresali sa Studentskog Trga na Slaviju, a ova izgleda da je saobraćala samo od Slavije do Crvenog Krsta, jer posle njega na trasi 19-ice nema više nijedne okretnice sve do Konjarnika.

Ovde pada u vodu priča o "uklapanju u red vožnje", jer koliko uopšte može trajati vožnja od Slavije do Konjarnika? Pritom, još nije bilo ni vreme špica. I kome se uopšte isplati da čeka trolejbus da bi njime stigao od Slavije do Crvenog Krsta, kada tih 1,5 kilometara može prevaliti pešice za 20 minuta? O tri usputna stajališta, da ne pričamo.
19l je 19 samo nisu kodirali displej da piše 19 Trg Slavija.
 
Linije 19 i 21 voze od Slavije ka perifwrnim terminusima sa oznakom "L", dok linija 22 vozi od Slavije ka periferiji, i to bez slovne oznake. To je zato što se ponekada trolejbusi sa Studentskog trga uklapaju u red vožnje kao 22L ili 29L , do Crvenog krsta. Takođe, sve češće viđam u vreme špica da se polasci na liniji 29 krate od Slavije do Medakovića i naravno, nose oznaku 29L.​
 
Krate oni i od Studentskog do Krsta. Pre neki dan dve za redom kratile dok se napravila ogromna gužva ka Medaku za par minuta. Prethodno prazno stajalište postalo je miting kao u Šumicama. Nije ih bilo 10min, pa se naređalo 5 komada, 2x22, 3x29. Prva 22 krcata, druga dobro popunjena. Prva 29 bila krcata, druga i treća dobro popunjene ali to nije sve. Prešao u Bregalničkoj u drugu koja se veću na sledećoj (V. Todorovića) napunila tako što je pola straphengera prešlo iz prve u drugu. Sad je prva bila dobro popunjena a druga krcata. Izađem ti ja iz nje kod Denkove Bašte i uđem u treću, međutim i ona je bila dobro popunjena. Ustade neki čovek i ja sednem da ne bi držao 10 ljudi na svojim leđima (samo zbog toga sedim na kraćim relacijama, a to je ustvari zbog prevelike gustine stajanja koju ne tolerišem). Ona prva se opet napunila, druga se ispraznila pa napunila isto kao prva i na kraju se i treća u Šumicama napunila. Zašto? Prosto zbog toga što su poremećene solo trole a presedači navaljuju s pouzdanijih zglobova 17 i 31.

Vračar je uništen načisto. Načičkne zgrade, sokaci, solo vozila, nervoza, nepoštovanje saobraćajnih propisa. Jedan Wolt biciklista naleteo pravo na trolu iz suprotnog smera, malo je falilo da ga pogazi.
 
Linije 19 i 21 voze od Slavije ka perifwrnim terminusima sa oznakom "L", dok linija 22 vozi od Slavije ka periferiji, i to bez slovne oznake. To je zato što se ponekada trolejbusi sa Studentskog trga uklapaju u red vožnje kao 22L ili 29L , do Crvenog krsta. Takođe, sve češće viđam u vreme špica da se polasci na liniji 29 krate od Slavije do Medakovića i naravno, nose oznaku 29L.​
Postoji kodirana linija 22 Trg Slavija - Kruševačka oduvek, jer je 22L bila Studentski trg-Slavija i Studentski trg-Crveni krst.

U principu oni sa displejima ništa nisu menjali. 19 i 21 pišu kao skraćenu varijantu od ranije (19L i 22L) a 22 pišu kao 22 jer je skraćeni 22 ranije bio upisan tako
 
Da, g.b. #1 :)

Doduse, kao sto vidis, ceka na restauraciju vec circa 12 godina (ja sam se zaprepastio kad sam sad video datum clanka) tako da je pitanje hoce li je ikad docekati... 🙄
 
Sniman je film o bombardovanju sa trolejbusom pa je korišćena neka sakata trola koja opet nije Ziu. Da li neko ima kontakt vlasnika keca?
 
Postupak nabavke trolejbusa je obustavljen
 

Prilozi

  • 7FB76FFF-2C77-4E7C-951C-2AFF018116B2.jpeg
    7FB76FFF-2C77-4E7C-951C-2AFF018116B2.jpeg
    117,5 KB · Pregleda: 165
Pri otvaranju ponuda sam skrenuo pažnju o ceni koju je ponudila Škoda i koja je osetno viša od procenjene vrednosti.
Za solo vozila, Škoda je ponudila cenu od 636.000 € po komadu, dok je za zglobna vozila ponudila cenu od 720.000 € po komadu. Inače, GSP je procenio vrednost solo vozila na 561.500 €, a zglobnih 651.600 €. Kada se sve sabere, Škodina ponuda je za oko 6 i po miliona € viša od procenjene vrednosti nabavke (u sve ove računice ne ulazi PDV).
 
Pisah ja da će u narednom periodu biti problema oko cena, a i oko rokova isporuke, jer su nastali veliki problemi u proizvodnji i snabdevanju materijalima i komponentama. Isto se može dogoditi i u narednom, ponovljenom, tenderu.
Procesura je duga i od donošenja odluke o nabavci, kroz tendersku proceduru, do konačne realizacije moguće su velike promene. A ko je spreman da prihvati rizik i teret svih mogućih problema, bez obzira šta mislim o nabavci vozila od Škode?
 
Ja sam kroz priču danas došao do nekih nezvaničnih informacija, pa ćemo videti šta će biti sa tim u narednom periodu.
Navodno je Škoda na tenderu ponudila modele 26 Tr i 27 Tr (trolejbusi bazirani na Solarisovoj konstrukciji).
Takođe, uskoro se očekuje raspisivanje novog tendera, koji se neće mnogo razlikovati od ovog. Verdnost nabavke ostaje ista, ali na tom tenderu neće biti traženo da se isporuči 80 trolejbusa, već će biti isporučeno onoliko trolejbusa koliko može da se kupi za novac koji je predviđen da se utroši za ovu javnu nabavku (procenjena vrednost 47 miliona €).
 
Ja sam kroz priču danas došao do nekih nezvaničnih informacija, pa ćemo videti šta će biti sa tim u narednom periodu.
Navodno je Škoda na tenderu ponudila modele 26 Tr i 27 Tr (trolejbusi bazirani na Solarisovoj konstrukciji).
Takođe, uskoro se očekuje raspisivanje novog tendera, koji se neće mnogo razlikovati od ovog. Verdnost nabavke ostaje ista, ali na tom tenderu neće biti traženo da se isporuči 80 trolejbusa, već će biti isporučeno onoliko trolejbusa koliko može da se kupi za novac koji je predviđen da se utroši za ovu javnu nabavku (procenjena vrednost 47 miliona €).
Može!!!
 
Pri otvaranju ponuda sam skrenuo pažnju o ceni koju je ponudila Škoda i koja je osetno viša od procenjene vrednosti.
Za solo vozila, Škoda je ponudila cenu od 636.000 € po komadu, dok je za zglobna vozila ponudila cenu od 720.000 € po komadu. Inače, GSP je procenio vrednost solo vozila na 561.500 €, a zglobnih 651.600 €. Kada se sve sabere, Škodina ponuda je za oko 6 i po miliona € viša od procenjene vrednosti nabavke (u sve ove računice ne ulazi PDV).
Ako je razlika u ceni toliko mala, onda je solo čisto bacanje para bez obzira na ponudu, imajući u vidu da bi u slučaju povećanja udela zglobnih autobusa GSP (duplo jeftinijih od solo trola) ostalo dovoljno solo privatnika za solo linije pa tako i postojeće sekundarne trolejbuske. Za 47 mil mogu da nabave 65 zglobova po 720k što bi bilo dovoljno za 29 do Dunavske na 4min (18 vozila), 40 kružna na 6min (20 vozila), 41 do Zvezdare (renumerisana 40) na 6min (15 vozila) za vozni park od 53+12 rezervi. Pomoć 29-ci bi bila produžena zglobna 83 do Cvetka (okretnica 55). 28 bi mogla biti zamenjena zglobnom 77L od Cvetka do SRC Dorćol preko Trga republike, a 21, 22 i 30 mogu postati solo fider. Broj 30 bi preuuzela zglobna bliznakinja 31 južno od autoputa Mokroluškom, a mogla bi da vozi do Cvetka kao fider-buster (dvojaka funkcija, ka gradu radijalna, na periferiji fider i buster do metroa). 40 bi značajno rasteretila 50 istočno od Voždovca, a zglobna 48 ili 59 zapadno.

19 u ovakvom obliku nije od neke pomoći preopterećenoj 29 (zapravo kao kratki obrt iste ne smanjuje gužvu dalje od Šumica i Slavije oduzimanjem potencijalnih vozila za 29) ni bržoj, drugačije trasiranoj 31 jer pored toga što je solo antibiotik nije ništa pouzdanija od ostalih linija sa kojim deli najveći deo trase.
 
Haosu u g. vucica, pogotovo posle 14h, samo jos nedostaje zglobni autobus koji ce da skrece iz V. Ilica.
Zastoj od Zicke i Juznog 1000%
A okretnicu 55 vec sad bi trebalo da cuva dobro naoruzana vojska, da je odbrani od onih koji parkiraju samo na minut. Tu i solo autobus okrece ponekad i po 5 minuta.

A "kratki obrt" je prednost, a ne mana. Da je juce postojala lokalna linija izmedju Krsta i Medaka, ne bi gomila ljudi pesacila zbog neceg sto se desava u gradu.
 
Poslednja izmena:
Vrh