Šta je novo?

Trolejbusi

149438137_274379930700731_6990901804742208472_n.jpg


https://www.facebook.com/Kom%C5%A1ije-s ... 097123916/
 
Kako nezakonit kada postoji građevinska dozvola?
 
To samo oni koji stoje iza ovog saopštenja u ime "Komšija sa Dorćola" znaju. Pretpostavljam da će grad izdati saopštenje ovih dana kao odgovor na njihove tvrdnje.
 
Ne bih rekao da je u političke svrhe. Ovo traje već oko godinu i po dana. Više puta su dokazali da je grad radio bez dozvole i kršio propise. Bilo je i protesta, tužbi, čak i blokade noćnih radova za vreme vanrednog stanja gde su oni koji su prekršili policijski čas tada dobili prijave. Takve stvari se ne čine olako i samo zbog politike. U godinu i po dana nije se pokazalo da su politički motivisani. Objasnili su zašto smatraju da je građevinska dozvola nelegalno izdata, jer su preskočili određeni deo procedura i nisu zatražili mišljenje od Zavoda za zaštitu spomenika iako su bili dužni zbog određenih objekata na deonici za koju je građevinska dozvola izdata.

Trolofobija dela njihovih članova na stranu, u pravu su za neke stvari.
 
Imali su sve dozvole za prvobitnu trasu, za vreme karantina nisu sacekali pravosnažnost izmenjene trase,a sada opet imaju sve dozvole.
Ova trasa nije najsjajnije rešenje, ali je već 95% radova završeno . Zar zbog nečijih hirova treba da propadne par miliona evra?
 
Главна мана је што нису спустили мрежу Француском до Жоржа Клемансоа. Буквално фали 700 метара.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822012#p822012:varit88w je napisao(la):
Dart » 10 Feb 2021 06:25 pm[/url]":varit88w]Imali su sve dozvole za prvobitnu trasu, za vreme karantina nisu sacekali pravosnažnost izmenjene trase,a sada opet imaju sve dozvole.
Ova trasa nije najsjajnije rešenje, ali je već 95% radova završeno . Zar zbog nečijih hirova treba da propadne par miliona evra?
Nikako ne treba da propadne par miliona evra pogotovu jer se radi o trolejbuskom podsistemu koji nije razvijan godinama. Grad treba da radi sve sa punim dozvolama, nadam se da će grad izdati saopštenje u kojem će razjasniti situaciju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822012#p822012:szhbmrk6 je napisao(la):
Dart » Wed Feb 10, 2021 6:25 pm[/url]":szhbmrk6]Imali su sve dozvole za prvobitnu trasu, za vreme karantina nisu sacekali pravosnažnost izmenjene trase,a sada opet imaju sve dozvole.
Ova trasa nije najsjajnije rešenje, ali je već 95% radova završeno . Zar zbog nečijih hirova treba da propadne par miliona evra?

Daleko od toga da treba da propadne. Neka grad reši sve dozvole, pa neka grade. Onda niko neće imati osnovu za žalbu. Ako su to uradili, verujem da će se oglasiti uskoro. A svejedno bi trebalo naći neki kompromis sa građanima. Da je završena okretnica u Dunavskoj, ne bi morale trole čekati vreme na ulici i ne bi bilo potrebno ukidanje toliko parking mesta.

Ta mreža će se sagraditi kako god, ovo su samo usporenja trenutno. A grad bi mogao u međuvremenu da se pobrine da se u obzir uzmu i brige građana. Najbolje bi bilo da grad na neki način pomogne sa rešavanjem problema parkinga. Nek to bude kroz neku garažu, sređivanje neke parcele, dvorišta zgrada ili kako god. Onda su svi na dobitku i niko se neće buniti.

Ne mora sve biti "ili-ili". Postoji i više nego dovoljno prostora za saradnju i kompromisno rešenje. Grad bira da li će terati kontru i ići silom, ili će saslušati ljude i rešiti problem.
 
решење за паркинг је лако - јапански систем - немаш своје паркинг или гаражно место, не можеш да имаш ауто. Ћао
 
Meni je ovo potpuno protest i inicijativa van mozga i prvi protest u životu koji mi je sumanut i koji nema razloga da postoji. Razumem razne probleme ali da je problem da se uvede nova linija trolejbusa kroz centar grada je izmišljen problem.



-Ako im je problem zbog parkinga, treba da shvate da parkiranje ne može da se reši na ulici nego tačkasto po garažama i da su ti trotoari zajedničko vlasništvo svih, pa i većine građana koja ne poseduje automobil i da je parkiranje na ulici u krajnjoj liniji sebično i bahato, zauzimanje svačijeg prostora svojim mrtvim automobilom koji ne vrši nikakvu funkciju osim što čeka dupe vlasnika.

-Ako im je problem u buci treba da znaju da je trolejbus najtiši od svog javnog prevoza.

-Ako im je problem u gužvi treba da znaju da gužvu najviše prave automobili i da su im ulice već blokirane ceo dan.

-Ako im je problem u još jednoj liniji treba da znaju da će tu liniju koristiti ljudi koji nisu od centra 5 minuta i kojima ona treba, a i da će još jedna linija podići cenu i kvalitet njihovog naselja.



Borba za 28 je sa druge strane jedna od naj naj borbi i potpuno bi bilo legitimno da se oko izgradnje mreže na Dorćolu bune Zvezdarci i Zvezdarke ako sumnjaju da će 28 izmestiti da ide tuda što im na primer ne odgovara kao druga trasa, ali da se stanovnici centra bune zato što će trolejbus da im ide kroz kraj je čisto pomodarstvo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822065#p822065:1fdl0ot1 je napisao(la):
Biciklistkinja » Sre Feb 10, 2021 8:36 pm[/url]":1fdl0ot1]Meni je ovo potpuno protest i inicijativa van mozga i prvi protest u životu koji mi je sumanut i koji nema razloga da postoji. Razumem razne probleme ali da je problem da se uvede nova linija trolejbusa kroz centar grada je izmišljen problem.



-Ako im je problem zbog parkinga, treba da shvate da parkiranje ne može da se reši na ulici nego tačkasto po garažama i da su ti trotoari zajedničko vlasništvo svih, pa i većine građana koja ne poseduje automobil i da je parkiranje na ulici u krajnjoj liniji sebično i bahato, zauzimanje svačijeg prostora svojim mrtvim automobilom koji ne vrši nikakvu funkciju osim što čeka dupe vlasnika.

-Ako im je problem u buci treba da znaju da je trolejbus najtiši od svog javnog prevoza.

-Ako im je problem u gužvi treba da znaju da gužvu najviše prave automobili i da su im ulice već blokirane ceo dan.

-Ako im je problem u još jednoj liniji treba da znaju da će tu liniju koristiti ljudi koji nisu od centra 5 minuta i kojima ona treba, a i da će još jedna linija podići cenu i kvalitet njihovog naselja.



Borba za 28 je sa druge strane jedna od naj naj borbi i potpuno bi bilo legitimno da se oko izgradnje mreže na Dorćolu bune Zvezdarci i Zvezdarke ako sumnjaju da će 28 izmestiti da ide tuda što im na primer ne odgovara kao druga trasa, ali da se stanovnici centra bune zato što će trolejbus da im ide kroz kraj je čisto pomodarstvo.

Potpuno se slažem sa sa ovim, samo smatram da je potrebno obezbediti neku garažu za stanovnike koji tu žive.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822049#p822049:2p8s6oca je napisao(la):
SRBO » 10 Feb 2021 19:56[/url]":2p8s6oca]решење за паркинг је лако - јапански систем - немаш своје паркинг или гаражно место, не можеш да имаш ауто. Ћао
U Srbiji neko odluči da ti ukine parking mesta zbog okretanja trolejbusa i ti izgubiš parking mesto koje si imao i automatski izgubiš i pravo na kola.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822069#p822069:2p8s6oca je napisao(la):
Boki123 » 10 Feb 2021 20:47[/url]":2p8s6oca]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822065#p822065:2p8s6oca je napisao(la):
Biciklistkinja » Sre Feb 10, 2021 8:36 pm[/url]":2p8s6oca]Meni je ovo potpuno protest i inicijativa van mozga i prvi protest u životu koji mi je sumanut i koji nema razloga da postoji. Razumem razne probleme ali da je problem da se uvede nova linija trolejbusa kroz centar grada je izmišljen problem.

-Ako im je problem zbog parkinga, treba da shvate da parkiranje ne može da se reši na ulici nego tačkasto po garažama i da su ti trotoari zajedničko vlasništvo svih, pa i većine građana koja ne poseduje automobil i da je parkiranje na ulici u krajnjoj liniji sebično i bahato, zauzimanje svačijeg prostora svojim mrtvim automobilom koji ne vrši nikakvu funkciju osim što čeka dupe vlasnika.

-Ako im je problem u buci treba da znaju da je trolejbus najtiši od svog javnog prevoza.

-Ako im je problem u gužvi treba da znaju da gužvu najviše prave automobili i da su im ulice već blokirane ceo dan.

-Ako im je problem u još jednoj liniji treba da znaju da će tu liniju koristiti ljudi koji nisu od centra 5 minuta i kojima ona treba, a i da će još jedna linija podići cenu i kvalitet njihovog naselja.


Borba za 28 je sa druge strane jedna od naj naj borbi i potpuno bi bilo legitimno da se oko izgradnje mreže na Dorćolu bune Zvezdarci i Zvezdarke ako sumnjaju da će 28 izmestiti da ide tuda što im na primer ne odgovara kao druga trasa, ali da se stanovnici centra bune zato što će trolejbus da im ide kroz kraj je čisto pomodarstvo.
Potpuno se slažem sa sa ovim, samo smatram da je potrebno obezbediti neku garažu za stanovnike koji tu žive.
Neki izgleda zaboravljaju da je plan da se ukine kontaktna mreža kroz Makedonsku i Svetogorsku, kao i pravac Kalemegdan - Slavija, a da se umesto njih Kralja Milana i Kolarčeva popločaju, i postanu pešačka zona sa proširenim baštama kafića i tramvajem Kalemegdan - Terazije - Slavija. Po tom planu bi se 28 sproveo na Dorćol Venitelosovom, 41 isto na Dorćol , i to preko Takovske , Cvijićeve I Venizelosove, a da se Vračarske trole skrate do Slavije.
Takođe, neki treba da shvate da gradska vlast iscrtava parking mesta po ulicama, a ne gradi garaže, tako da nije u redu ni da se neko odrekne kola zarad nečijeg hira o tome kako je parkiranje na ulici nečiji lični hir i bahatost.
 
Izgradnja mreže na Dorćolu ne vodi ukidanju vračarskih trola nego ukidanje vračarskih trola vodi ukidanje vračarskih trola, a izgradnja mreže na Dorćolu nekim novim linijama koje ne smeju biti na štetu postojećim. Ako ukinu vračarske trole gube sledeće izbore jer vračarske trole i 31 zahvataju četvrt Beograda za razliku od 28 koja je linija trećeg ranga.
 
Ово је за почетак алтернативна траса за одлазак тролејбуса у депо, заједно са изграђеном мрежом од Славије до Кнеза Милоша. Ја се надам да ће им доћи у главу, и да ће направити или мрежу кроз Француску или спој Коларчева-Македонска.
 
Moram priznati da mi nije baš jasno zašto mi moramo da štitimo (baš ovih) par miliona evra. Još manje mi je jasno zašto je ovaj izaleđni krak mreže nekakav interes ostatka grada i ostalih korisnika trolejbuskih linija, pa čak ni stanovnika tog istog Dorćola. Tuda se može preusmeriti jedino 28 iole smislenom trasom, ali beskorisnom za one zbog kojih je linija uvedena - Zvezdarce i Palilulce. Sve ostalo je nastavljanje trenda pravljenja nekih karakuka od linija koje obilaze pola grada i ljude vode tačno tamo gde im ne treba. Još bih razumeo ovaj gnev da mi imamo razrađen plan za širenje trolejbusa po Mirijevu i Karaburmi i da trole čekaju sutra da krenu tamo. Ni njima nešto posebno ne treba veza sa Dorćolom, ali bih mogao da prihvatim da bi to bila smislena trasa za servisnu mrežu i uklj/isklj velikog broja trolejbusa iz tog dela grada. Ovako... ovi ljudi što se bune zapravo nesvesno rade u korist efikasnosti i opstanka trolejbuskog sistema.
 
Да су радови бесмислени без новог терминуса и са најавом селидбе депоа - јесу. Да је могло то паметније да се уради, могло је. Могли су да спусте мрежу Француском улицом. Да су могли да боље поставе стубове носаче контактне мреже, уз постојеће стубове јавне расвете или да каче мрежу за зграде као по Врачару - могли су.
Али већ је постављена већина стубова, а за преостале су ископане јаме. Тако да су шансе да одустану од завршетка никакве. Оно за шта грађани треба да се изборе јесте да им се надокнаде паркинг места која су изгубили постављањем стубова.
 
A sve ovo što navodimo proizilazi iz toga da planovi saobraćaja nisu podložni javnoj raspravi niti izlaganju primedbi od strane zaintresovanih građana. Ako na placu gde je planirana kuća recimo na Zvezdari želimo da pravimo zgradu od 6 spratova a dozvoljeno je recimo 4 mora da se izmeni Plan detaljne regulacije koji mora da prođe javnu raspravu na kojoj će građani moći da daju svoje primedbe i da na kraju bude usvojen od strane skupštine Beograda, dok ako se ukida ili menja trasa linije gradskog prevoza ne postoji nikakva obaveza uzimanja u obzir mišljenja građana. Takođe, GUP-ovima nisu regulisane linije gradskog saobraćaja koje nisu šinske.

Dakle, potrebno je uvesti praksu javne rasprave u vezi izmena trasa linija gradskog saobraćaja i doneti plan koji će na duži vremenski period definisati pravce gradskih linija javnog prevoza, a ne da se jedno jutro probudim i ukinu mi 28.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822102#p822102:3mpvg0rl je napisao(la):
Izmedju3i20karaktera » 10 Feb 2021 22:02[/url]":3mpvg0rl]Moram priznati da mi nije baš jasno zašto mi moramo da štitimo (baš ovih) par miliona evra. Još manje mi je jasno zašto je ovaj izaleđni krak mreže nekakav interes ostatka grada i ostalih korisnika trolejbuskih linija, pa čak ni stanovnika tog istog Dorćola. Tuda se može preusmeriti jedino 28 iole smislenom trasom, ali beskorisnom za one zbog kojih je linija uvedena - Zvezdarce i Palilulce. Sve ostalo je nastavljanje trenda pravljenja nekih karakuka od linija koje obilaze pola grada i ljude vode tačno tamo gde im ne treba. Još bih razumeo ovaj gnev da mi imamo razrađen plan za širenje trolejbusa po Mirijevu i Karaburmi i da trole čekaju sutra da krenu tamo. Ni njima nešto posebno ne treba veza sa Dorćolom, ali bih mogao da prihvatim da bi to bila smislena trasa za servisnu mrežu i uklj/isklj velikog broja trolejbusa iz tog dela grada. Ovako... ovi ljudi što se bune zapravo nesvesno rade u korist efikasnosti i opstanka trolejbuskog sistema.
Tačno tako. Sve češće viđam situacije da moramo da se prilagođavamo linijama gradskog prevoza, a ne one nama. I još smo došli u situaciju da se zbog bisera gradskih vlasti, poslednjih dvadesetak godina, delimo u nekakve tabore. Navešću par primera. Izmeštena je linija 94, zarad promocije Mosta na ADI, i ja sam direktno oštećen zbog toga. Kada sam rekao kako nije u redu da se to radi, kada je meni, a i stanovnicima naselja duž Borske ulice, bilo tako mnogo lakše i brže da presedaju na Sava centru ka linijama za Zemun, Bežanijsku kosu, Opštinu NBG i Savske blokove, neki su govorili kako nemam uopšte razloga da se žalim , jer mogu da se spustim do Steka / Hitne pomoći i tamo hvatam linije za ponute delove grada. Kada je pomenuto da nije u redu što je izmeštena linija 72 preko Bežanijske kose, kada i onako imaju brdo linija tamo, a stanovnici Stare Bežanije gube direktnu vezu sa Pariske komune i Fontanom, bilo je komentara kako je to neophodno, kako deca sa BK moraju da presedaju da bi došli do škole, a ovako ne moraju, kao i da se brže stiže do centra preko BK, a da se ionako ne vidi šta je problem da se preseda da se dođe do Fontane. Kada se spomenulo da sada može da se vrati linija 72 na staru trasu preko Vojvođanske ulice, pošto je uvedena 70 koja pokriva trasu zbog koje je 72 izmeštena, krenulo se sa komentarima kako linija 70 ne ide kasno uveče i ne ide ka centru, 72 ide i koristi je veliki broj stanovnika BK, da im je i ona potrebna kao veza sa centrom jer je nedovoljna 75...
Pa isto i kada su se stanovnici Čukaričke padine pobunili zbog izmeštanja 85 na Banovo brdo, koje je i bez nje imalo daleko bolji prevoz, bili su komentari kako se time ništa ne gubi, jer ionako Čakaričani imaju 89 koja ih vodi na NBG i mogu tamo da presedaju na 85.
A tek ovo sa trolejbusima što su zamislili, da se preseda na tramvaj na Slaviji, ili na prepune 26 i 27 kod Glavne pošte. Ne računam 24, koji je minibus i vrlo često prepun kad dođe kod pošte, tako u njega ne može da se uđe.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822118#p822118:3mpvg0rl je napisao(la):
Дошљак » 10 Feb 2021 22:26[/url]":3mpvg0rl]Да су радови бесмислени без новог терминуса и са најавом селидбе депоа - јесу. Да је могло то паметније да се уради, могло је. Могли су да спусте мрежу Француском улицом. Да су могли да боље поставе стубове носаче контактне мреже, уз постојеће стубове јавне расвете или да каче мрежу за зграде као по Врачару - могли су.
Али већ је постављена већина стубова, а за преостале су ископане јаме. Тако да су шансе да одустану од завршетка никакве. Оно за шта грађани треба да се изборе јесте да им се надокнаде паркинг места која су изгубили постављањем стубова.
:kk: Jedino se postavlja pitanje gde na drugom mestu iscrtati ta ukinuta parking mesta, kada je Donji Dorćol išpartan uzduž i popreko i igla nema gde da se udene, a o gradnji neke krštene garaže koja bi rešila jedan deo problema sa parkingom, da i ne govorim, to ne bi ni pretnjom gubitka sve imovine koju poseduju, odradili.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822094#p822094:3mpvg0rl je napisao(la):
Biciklistkinja » 10 Feb 2021 21:46[/url]":3mpvg0rl]Izgradnja mreže na Dorćolu ne vodi ukidanju vračarskih trola nego ukidanje vračarskih trola vodi ukidanje vračarskih trola, a izgradnja mreže na Dorćolu nekim novim linijama koje ne smeju biti na štetu postojećim. Ako ukinu vračarske trole gube sledeće izbore jer vračarske trole i 31 zahvataju četvrt Beograda za razliku od 28 koja je linija trećeg ranga.
Može na milion načina da se napiše, ali poenta je u tome da se fizički uklanja trolejbuska kontaktna mreža na potezu Kalemegdan - Slavija i kroz Svetogorsku i Makedonsku, nakon što se izgradi mreža do depoa na Dorćolu, obilaznim putem. A to može vrlo lako da se desi, završe se izbori i nakon što se pobedi na istim, krene se u realizaciju plana. Najbolji primer su poslednji izbori za gradonačelnika. Vrlo dobro su znali da je fitilj vezano za Vesića izgoreo, pa su zato postavili onog stelt Radojičića za kandidata i tako ponovo pobedili, na kraju stvari odradili onako kako su i zamislili.
Niti Vračarske linije zahvataju četvrt grada, niti je 28 linija trećeg ranga.
A svi koji pljuju Dorćolce i nazivaju ih nezahvalnicima koji se bune protiv širenja trolejbuske mreže ili branjenja zelenila i parking mesta, nesvesno podržavaju Vesićeve planove za uklanjanje kontaktne mreže na potezu Kalemegdan - Slavija i kroz Svetogorsku i Makedonsku.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822132#p822132:3mpvg0rl je napisao(la):
vucko » 10 Feb 2021 23:02[/url]":3mpvg0rl]A sve ovo što navodimo proizilazi iz toga da planovi saobraćaja nisu podložni javnoj raspravi niti izlaganju primedbi od strane zaintresovanih građana. Ako na placu gde je planirana kuća recimo na Zvezdari želimo da pravimo zgradu od 6 spratova a dozvoljeno je recimo 4 mora da se izmeni Plan detaljne regulacije koji mora da prođe javnu raspravu na kojoj će građani moći da daju svoje primedbe i da na kraju bude usvojen od strane skupštine Beograda, dok ako se ukida ili menja trasa linije gradskog prevoza ne postoji nikakva obaveza uzimanja u obzir mišljenja građana. Takođe, GUP-ovima nisu regulisane linije gradskog saobraćaja koje nisu šinske.

Dakle, potrebno je uvesti praksu javne rasprave u vezi izmena trasa linija gradskog saobraćaja i doneti plan koji će na duži vremenski period definisati pravce gradskih linija javnog prevoza, a ne da se jedno jutro probudim i ukinu mi 28.
Ako je viši interes u pitanju, sve postaje nebitno. Inače slažem se sa napisanim.
 
Да се цртају нова паркинг места тешко ће се наћи простор, али могу да се отворе, да откупе у Поенкареовој плац пре Кнежепољске и ту да направе за почетак паркинг, а касније што да не и гаражу. Истина некима би било мало даље. Слично би могли и у Дунавској на раскрсници са Жоржа Клемансоа где је исто неко стовариште.

Иначе, сву ову заврзламу и негодовање станара су могли да заобиђу, да су хтели да се отворе, и да су направили продужетак (исправљање) Дунавске иза Новог Дорћола и исти спојили са Цвијићевом и лепо туда провукли тролејбус само кроз две улице - Цвијићеву и Дунавску.
 
Video sam ga iz kola na Šumicama prošle nedelje, i baš me je prijatno iznenadio. Kad bi se cela ta serija tako remontovala, i da se nabavi bar onih pominjanih dvadesetak trola, po mogućstvu zglobnih, pa da konačno imamo iole pristojan trolejbuski vozni park. Većina BKM-ova iz 2010 je baš rastrešeno, plus korozija. Sa lepljenjom šoferkom iz jednog dela, bar meni, deluje dosta modernije i mlađe. Odavno se displeji ne postavljaju zasebno iznad šoferke, već sa pomenutom čine jednu celinu.
 
Apropo protesta na Dorcolu odredjeni ljudi se bune zato sto se provlaci mreza kroz ulice koje nemaju kapacitet za toliki broj trola. Ne siri se mreza da bi se uvela nova linija, vec se pravi veza sa depoom. Stanari tog kraja su protiv da njihove ulice postanu tranzitne.

Mogao bi da se napravi kompromis, kao sto je to vec uredjeno delimicnom izmenom trase (ulica Gundulicev venac je nakon inicijative stanara izbacena iz plana). Tu pre svega mislim na izgradnju garaze ispod Bajlonijeve pijace cime bi se znacajno resio problem parkiranja za stanare iz tog dela grada.

Ta garaza je svakako u planovima, a ovo bi moglo da bude odlican povod da se ubrza realizacija.
 
Vrh