Šta je novo?

Trolejbusi

Integralno saopštenje udruženja "Komšije sa Dorćola":

Policijski čas kao štit za nelegalne građevinske radove na donjem Dorćolu

Udruženje građana „Komšije sa Dorćola“ upozorava javnost da se građevinski radovi na izgradnji trolejbuske mreže na Donjem Dorćolu obavljaju u vreme policijskog časa i da nadležni organi odbijaju da zaštite građane ovog dela Beograda koji se protive izgradnji, već štite interese izvođača radova.
Radovi u ovom delu Beograda obavljaju se isključivo u toku zabrane kretanja, a stanari danima pokušavaju da nadležnima ukažu na brojne nepravilnosti. Sve je kulminiralo 27. aprila kada da je firma ATM BG d.o.o. u Venizelosovoj i Ulici Žorža Klemansoa nastavila građevinske radove odmah po početku policijskog časa, i nastavila ih tokom noći.
Stanari donjeg Dorćola koji su do sada izlaskom na ulicu sprečavali kršenje zakona, bili su onemogućeni u obavljanju svoje građanske dužnosti. Na molbe policiji da izađe i izvrši uviđaj, građani su upućeni na Građevinsku inspekciju, koja nije odgovarala na telefonske pozive.
Kako su radovi nastavljeni i tokom noći, buka nekoliko bagera i više desetina radnika, uglavnom bez maski, često zbijenih na malom prostoru, postala je nepodnošljiva i stanari su reagovali negodovanjem sa svojih terasa i prozora. Nakon toga se pojavilo nekoliko policijskih vozila sa uključenim rotacionim svetlima, praćeno grupama ljudi u civilnoj odeći, i stalo u zaštitu izvođača radova. Stanari su odgovorili još jačim protestom, a policija je ostala da, poput privatnog obezbeđenja, sačeka rano jutro i kraj radova.
Udruženje građana „Komšije sa Dorćola“ apeluje na sve koji se osećaju pogođenim ovim kršenjem zakona, morala i razumnog ponašanja u uslovima pandemije Covid-19 da prošire vest i učine sve što je u svojoj moći, pri tome sami ne kršeći zakone jedine države koju imamo, da se spreči nastavak radova.
Podsećamo da su novembra prošle godine počeli mirni protest građana, nezadovoljnih izvođenjem radova na postavljanju trolejbuske mreže zbog brojnih nezakonitih radnji, tehničkih nedostataka i netransparentnog postupanja, kako Grada Beograda, kao investitora, tako i angažovanog izvođača radova, ATM BG doo.
Radovi su nastavljeni i danas, 28. aprila, odmah nakon početka policijskog časa, sve pod nadzorom Mihajla Mišića, direktora Direkcije za građevisnko zemljište i izgradnju grada.
Kao građani Republike Srbije pitamo šta se dešava kada ostanemo bez zaštite države čak i oko elementarnih prava, na miran život i miran san.
Šta građani treba da rade kada ostanu bez države?
Udruženje građana „Komšije sa Dorćola"
 
Suviše je naivno očekivati da oni nemaju građevinsku dozvolu. Zaboravljate da postoji ceop, evo meni nije bilo teško da proverim. Izmena građevinske dozvole je usvojena 23.4
Screenshot_2020-04-29-14-37-22-683_com.android.chrome.jpg
71200ef637838acb3ee798043ab20264.jpg


vucko":pll1vybg je napisao(la):
Stav udruženja "Vratimo trolu 28" je da ne bismo podržavali građane koji se bune na Dorćolu da su od strane grada obezbeđene građevinske dozvole
Držim te za reč...
 
"Grad Beograd i Direkcija stavljali si oduvek, a posebno u prethodnih mesec dana, zdravlje i sigurnost građana na prvo mesto,"

Urnebesno, verujem da sličan humor u saopštenjima vlada i kod Turkmenbašija.

Poslano z mojega SM-G975F z uporabo Tapatalk
 
Radovi obustavljeni do kraja vanrednog stanja. U planu je proširenje Žorža Klemensoa za jednu traku. Tako je rekao čovek iz udruženja "Komšije sa Dorćola", gostujući u emisiji "Među nama" na Nova S. Stabla u Žorža Klemensoa su ojađenja poput onih na potezu Kalemegdan - Vukov spomenik.
 
Sinoc oko ponoci, i danas oko 19:30 su bili neki radovi na trolejbuskoj mrezi u Vojislava Ilica, koliko su uspeo da vidim od svog ovog zelenila mislim da postavljali nove kablove, ako ima jos nekog iz kraja da potvrdi.
 
Idejni projekat otkad se dozvole izdaju na osnovu idejnog projekta
Zasto izvodjac nije istakao tablu sa brojem dozvole i sve u skladu sa zakonom
To je dopuna nekog resenja kad si to nasao onda okaci i to da vidimo sta su dopunuli sa tim novim ...
Pa da se to moze kao cijelina sagledati i procitati
Direkcija da je normalna ona bi postupila normalno a ne pravila se blesava ...
 
To je samo prva strana naravno.
Mada i tu sve lepo piše . Menja se građevinska dozvola u delu trase na katastarskim parcelama 1169/1 i 1062/1 KO Stari grad. Tj to su ulice Venizelosova i Žorža Klemansoa

d85ec808ef559ef691c8a36548541b24.jpg
f7032e384fd132cb92c55b257bb50ef7.jpg

Evo i ostatak, nadam se da je čitljiv. Kacim preko tt pa nije bas neki kvalitet.
Ako te jos nesto zanima nemoj biti lenj pa proveri sam, imaš brojeve rešenja...
 
Samo molim te kad kacis nesto okaci link odakle je preuzeto to je po pravilima foruma
Drugo ako je izdato 24. 04 .20 . Postoji rok za pravosnaznost iste a to nikako nije moglo biti onog trenutka kad su poceli radove ...
Mogli su naj ranije poceti sa radovima 2 maja odnosno 4 maja ...
Cim su se povukli ovako brzo do prestanka vanrednog stanja govori o tome da nije sve cisto ...
Jer da je sve kako treba to ne bi uradili sigurno vec bi radili preko dana od 9 h ujutro do 18 h podne a ne nocu...
 
Napisao sam već odakle je preuzeto i nemam nameru da ponavljam. Uvid u građevinske dozvole bi trebalo da bude opšte poznata stvar, a posebno na forumu koji se bavi građevinom.
Postoji rok za žalbe , ali ovo je izmena građevinske dozvole koja je već pravosnažna... U svakom slučaju par dana ne igra bitnu ulogu.
 
Nikad mi nije jasno bilo zasto je toliko problem u kacenju linkova i ako se to trazi pravilima foruma
Opste poznata stvat je onda i postovanje zakona ...
Kad se dozvola promjeni mora postati pravosnazna kao i prvi put jer mjenja se sustina
Par dana su jako bitni da li se radi po zakonu ili se ne radi po zakonu
Znaci ako su poceli da rade po pravosnaznosti dozvole sa gradjevinskom tablom i svim ostalim potrebnim...rade po zakonu
Ako rade bez pravosnazne dozvole rade mimo zakona...
Direkcija je ta koja treba da pokaze postovanje propisa i rad u skladu sa zakonom...
Nevidim potrebu sa njihove strane da se bahate i dozvoljavaju sebi da ih gradjani love na proceduralnim greskama ...
Umjesto da su ogradili gradiliste okacili tablu sa svim potrebnim podatcima ...
 
Nisam čitala baš sve post-ove ovde u vezi sa ovom temom, tako da se ograđujem ukoliko mi je neka krupnija činjenica promakla. Očigledno je da bi trebalo još po koji put da se ukaže na to da ceo ovaj projekat na Dorćolu nije ni u kakvoj službi širenja trolejbuskog podsistema prevoza. To je prvo bilo sasvim jasno iz samog nagoveštaja da planiraju da sklone mrežu iz Makedonske i Kralja Milana, to jest iz centra. Postoji i još argumenata koji idu u prilog ovome. Čak i da zanemarimo sve to. Zar nije malo čudno da oni od 2017. pričaju o ukidanju trola, od tada da ih malo-malo remete, povremeno na njihovim portalima ponovo pišu o ukidanju, i sada oni odjedanput žele da šire mrežu?

U kratkim crtama, sve ovo više liči na prvo obesmišljavanje trolejbuskog prevoza. Sa ovim projektom i pogotovo celom njegovom realizacijom takvom kakva je se ne slaže niko ko zdravorazumski razmišlja. Niko naravno ne bi imao ništa protiv da se to ne radi na ovakav način na kakav se to radi, da je u dogovoru sa ljudima koji žive tamo i da nije u funkciji ukidanja ključnih delova postojeće mreže.
 
Mreža na Dorcolu se tiče samo linije 40 i njenog puta za garažu. Ni ja nisam bio oduševljen tom idejom, ali ne vidim razlog da se ne završi kada je već skoro gotovo i uložen toliki novac.
Kao rezervni put do garaže će služiti Vracarskim trolama do početka radova na Studentskom trgu. Nažalost planirano je ukidanje terminusa, pa nakon toga neće biti moguće prebacivanje između mreža.

Mreža u Kralja Milana ostaje, a to se može videti iz tenderske dokumentacija za proširenje pešačke zone na Vasinu i izgradnju tramvajske pruge.
8f4692d71ce5021c3d2a64269a143046.jpg
e77d20fb5bbb7af43b2447227eddf901.jpg
 
Jel moze neko da iscrta gde ce biti ta privremena okretnica na dorcolu dok se ona u dunavskoj ne izgradi?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=733787#p733787:2ja7mods je napisao(la):
igor989 » 01 Maj 2020 09:16[/url]":2ja7mods]Jel moze neko da iscrta gde ce biti ta privremena okretnica na dorcolu dok se ona u dunavskoj ne izgradi?
Može i to da se uradi, pošto i nakon petsto puta ponovljene trase, i dalje mnogima nije jasno kuda će ići mreža. Isprekidanom linijom je označena mreža koja se gradi. Žorža Klemensoa se proširuje za jednu traku, dok se u Gundulićevom vencu uklanja drvored i parking mesta sa jedne strane, kako bi na tom mestu trolejbusi čekali vreme.



[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=733784#p733784:2ja7mods je napisao(la):
Dart » 01 Maj 2020 08:54[/url]":2ja7mods]Mreža na Dorcolu se tiče samo linije 40 i njenog puta za garažu. Ni ja nisam bio oduševljen tom idejom, ali ne vidim razlog da se ne završi kada je već skoro gotovo i uložen toliki novac.
Kao rezervni put do garaže će služiti Vracarskim trolama do početka radova na Studentskom trgu. Nažalost planirano je ukidanje terminusa, pa nakon toga neće biti moguće prebacivanje između mreža.

Mreža u Kralja Milana ostaje, a to se može videti iz tenderske dokumentacija za proširenje pešačke zone na Vasinu i izgradnju tramvajske pruge.
8f4692d71ce5021c3d2a64269a143046.jpg
e77d20fb5bbb7af43b2447227eddf901.jpg
To mi je garancija da neće dirati mrežu isto koliko je i predstavljen projekat Karađorđeve bio garancija da će se po njemu raditi.
 
I da je tako, koji je smisao te mreže ako će da služi samo za vezu sa garažom? (kao što je do sad to bila sama Dobračina ulica) Čak, bar na osnovu svega do sad što sam uspela da pročitam i čujem, ni taj deo mreže za tu namenu ne planiraju da tu ostave.
 
Mreža nije bila planirana samo kao put do garaže, ali je obesmišljena pregovorima. U svakom slučaju će dobro doći kada raskopaju Cara Dušana...
 
Da li si hteo da kažeš "obesmišljena"?
Inače, nije obesmišljena pregovorima, nego zamišlju gradskih vlasti da se ukine mreža preko Terazija, Kralja Milana, Svetogorske, Makedonske, Trga republike i Studentskog trga, po izgradnji Dorćolskog koridora i Nemanjine. Kaop garanciju da su odustali od pomenutog uklanjanja, ne uzimam to što u projektnoj dokumentaciji stoji da ostaje mreža u Kralja Milana. Ipak je potreban neki čvršći dokaz (garancija).
 
Da, greška u kucanju tj. auto correct.
Ovde pricamo o stvarnim planovima, a ne o nečijim zeljama. S obzirom da se naši trolejbusi ne mogu kretati bez mreže, to je sasvim dovoljna garancija da mreža ostaje.
 
S obzirom da su trolebuse do depoa od Slavije vukli kamionima, pošto su isključili struju na mreži kroz Terazije i Kralja Milana, i da su trolejbusi noćili na perifernim okretnicama, to je sasvim dovoljan dokaz da mreža vrlo lako može da se ukloni u bilo kom trenutku.
 
To definitivno nije lako, već najteže moguće rešenje. Valjda znaš da je bilo iznuđeno manjkom autobusa i za njihove linije, a kamoli još i za trolejbuseke linije.
 
A sva sreća pa su oni koji odlučuju poznati po tome što biraju najlakše moguće i najbolje rešenje u svakoj situaciji.
 
A i bilo je govora o Nemanjinoj. Ne znam tačno o kojoj deonici je bila reč. Ako je do Kneza Miloša, što mi se jedino da zaključiti (osim ako nisam upućena u još nešto), onda je jasno kuda bi trole sa Vračara mogle da idu.
 
Zamiksao je bila da Vlačarske linije budu skraćene do Slavije (kod Narodne banke), gde se trenutno nalazi okretnica A1 i taxi stanica, a da mreža u Nemanjinoj (od Slavije do Kneza Miloša), služi kao tehnička, kojom bi se trolejbusi kačili na mrežu ka Takovskoj ulici i već pomenitm koridorom preko Dorćola vraćali u garažu.
 
@solecar

To je to! Na to sam mislila.
Uglavnom (nažalost) imaju rešenje da izbegnu mrežu i u Kralja Milana, čak i za transport do garaže.
 
Vrh