Šta je novo?

Trolejbusi

Влада":29b4phxy je napisao(la):
Nenad":29b4phxy je napisao(la):
U slucaju zamene trolejbusa, jedino normalno resenje su tramvaji! Ako se trole zamene autobusima, tek onda nece moci da se dise u centru Beograda!
Влада":29b4phxy je napisao(la):
Ја бих лично највише волео када би троле заменили трамваји
Milance":29b4phxy je napisao(la):
Tramvaj je po meni nejbolje i najlepse resenje.
Ето сложисмо се још само да то постане реална опција и да је се сети неко од надлежних :D
O tome pišem i na 'Trolejbusima' i na 'Autobusima' ....trole treba ukinuti, zameniti tramvajima-gde se može, a ostale linije busevima na biodizel.
Skinuti staru, dotrajalu mrežu i prodati na otpadu....to su 10-ne tona u pitanju.
A, ove trole mogu da se poklone ( možda i prodaju) nekom gradu ....ako ih hoće.
 
Da se poklone? A sa kojim parama ce(mo) GSB da kupi te autobuse na biodizel koji ce da zamene trole? :)
 
Pa, to je bila 'mala šala', jer stvarno ne znam ko bi ih i kupio.
A samo za bakar od stare mreže bi moglo da se kupi par niskopodnih autobusa......na biodizel.

Kao gorivo se odlično pokazao na probi u GSP-u i treba da se koristi na svim vozilima.

 
Uostalom, pa mi proizvodimo biodizel, i to prilično dobro...
Što se automobila tiče, zbog čega ne postoje HOV (High Occupancy) trake u Beogradu? Recimo, napraviti situaciju u kojoj jednom trakom u potezu Autokomanda-Terazije, mogu da idu samo vozila sa 3+ ljudi? Znam da je to ovde u SAD drastično smanjilo gužve, i, stoga, zagađenje, a uspešno je jer funkcioniše na principu motivacije, tj. ne tera ljude na nešto, već ih motiviše. Naravno, uz veoma stroge kazne za prekršaj.
 
jovanovm":2fdl4bjq je napisao(la):
Uostalom, pa mi proizvodimo biodizel, i to prilično dobro...
Što se automobila tiče, zbog čega ne postoje HOV (High Occupancy) trake u Beogradu? Recimo, napraviti situaciju u kojoj jednom trakom u potezu Autokomanda-Terazije, mogu da idu samo vozila sa 3+ ljudi? Znam da je to ovde u SAD drastično smanjilo gužve, i, stoga, zagađenje, a uspešno je jer funkcioniše na principu motivacije, tj. ne tera ljude na nešto, već ih motiviše. Naravno, uz veoma stroge kazne za prekršaj.
Ja mislim da to ima veze i sa kulturama, te trake ne postoje nigde u Evropi pa ne treba očekivati ni da postoje u BGD.u. A ako bi postojale u BGD.u ne bi bilo nekakvog smisla pošto sam 101% siguran da će tu da voze klasično, nažalost. Već sada postoji neki put frka za žutu traku koja je inače rezervisana za GSP i taksi.
 
Metro ne moze da se poredi sa nadzemnim saobracajem. Njegove prednosti su mnoge a najveca pored brzine je to da je nezavisan od svih dogadjaja iznad zemlje. To ipak ne znaci, naravno da ce jednog dana kad se on napravi nestati nadzemni saobracaj.
 
Sve tri vrste prevoza u gradu imaju i prednosti i mane. One su dobro poznate i suvišno ih je ponavljati. Neki kazu "treba ukinuti trolejbuse i zameniti ih tramvajima". Kao da se to tek tako moze izvesti. Trolejbuse je moguće odmah zameniti autobusima a za tramvaje treba izgraditi trasu i prugu. Osim toga, u BG, trolejbusi idu često na velikim i duzim usponima za šta tramvaji nisu pogodni. Teško je zamisliti tramvaj koji ide bulevarom prema dedinju i ulicom kneza Miloša i niz Takovsku. Tamo su podignute trolejbuske trase koje dobro rade i ne treba ih menjati. Inače, to je naša boljka, da često menjamo stvari i kad su dobre i kad su loše. A svaka takva promena je veliki trošak. Trojelbusi su pre 35 godina išli za Zemun preko Brankovog mosta i to je trebalo ostaviti. Mislim i da je obuka vozača za voznju trolejbusa i tramvaja mnogo lakša i jednostavnija nego ona za vozača autobusa.
 
Neke linije mogu se zameniti tramvajima, ali većina autobusima - gde su te uzbrdice.

Nego, pogledajte statistiku o 'efikasnosti' trola u Bgd.

dragan":1uwgby5r je napisao(la):
Nova autobuska linija 89

Linija 89 konačno će omogućiti da više od 150.000 stanovnika Novog Beograda, od bloka 70a, do bloka 61, dobije direktnu autobusku vezu sa Banovim brdom.
Na ovoj liniji je predviđeno 10 autobusa sa prosečnim intervalom 9 min.

Znači na nekih 7-8km biće 10 autobusa oko 0,7-0,8 po km. što je i prosek u Bgd. :
Statistika GSP-a http://www.gsp.co.yu/statistika1.htm

br.autobusa 1213 na 1568,4km.linija, 1,3 A/km ili 0,77km/A
br. trolejbusa 139 na 58,1km.linija, 2,4 T/km ili 0,42 km/T


Za 7-8km linije 89 trebalo bi 16,8-19,2 trolejbusa + mreža za njih !
Očigledna je superiornost autobuskog prevoza sa kojim se mogu lakše otvarati nove ili korigovati stare linije.
Na otprilike 500.000 vozila u Bgd. 100 autobusa na biodizel ( 0,02 % od ukupnog broja auspuha) ne bi značajnije uticali na zagađenje vazduha. Odmah se može isključiti par stotina kamiona na dizel koji tumaraju ovim gradom.
Ako se pokvari jedna trola, napravi zastoj i onima iza nje i čeka da dođe bus ili kamion da je odvuče.
Još nisam čuo da je neka trola odvukla autobus. :)
 
Sto se trolejbusa tice ja nikad nisam shvatao zasto su danasnji trolejbusi generalno tako primitivno dizajnirani. Danasnja moderna trola bi mogla da koristi "ultracapacitor" da ide izmedju stanica (ne vise od 1 km). Trola bi se napajala strujom dok bi se putnici iskrcavali i ukrcavali. Tokom voznje trola bi mogla da manervise kao autobus. Paukova mreza bi samo postojala iznad stanica. Konacno za slucaje kad nestane struje u gradu ili ako se nekako izprazni "ultrakapacitor" trola bi mogla da ima extra baterije ili mali generator samo da bi trola mogla sama sebe da skloni u najblizi depo za popravku, ili da ne pravi guzvu u saobracaju. Samo smanjeni troskovi na trolinoj elektricnoj mrezi bi najverovatnije obrazlozili ove dodatke na samoj troli.
 
Možda, a i verovatno, ovakav vid prevoza funkcioniše dobro u nekim drugim, razvijenijim i bogatijim gradovima.
Ali, u Beogradu nije taj slučaj, stara mreža, stara vozila, skupo održavanje, kvarovi, zagušenja saobraćaja....
Umesto da pojedine linije zamenjuju novokupljeni autobusi, kupuju se
trolejbusi koji ionako učestvuju samo na ~3,5% linija , a 10% od br.svih vozila.
Sad treba krpiti i mrežu, i trole, i opet će biti neefikasni kao do sada.

Jednostavno se ne isplati dalje ulagati u ovaj vid prevoza, već traba skinuti tu 'paučinu' od mreze, a depo i radionice za trole iskoristiti za pametnije namene ....što je usputna dobit kada se ukinu trole.
 
Nadam se da uskoro stižu nove niskopodne klimatizovane trole.
 
УКИНИТЕ ТРОЛЕЈБУСЕ!!!
Ево неколико слика из депоа ГСП у Дунавској



и дивног погледа у Таковској и на Тргу
 
Login":174fs7wb je napisao(la):
nostalgiju na stranu, nije ti valjda od cele one i onakve dunavske zasmetala baš parada trola? priznajem, valja reorganizovati depo, jer u dalekoj budućnosti možda dunavska i postane nešto čime bismo se ponosili, a tu trolejbuskom dremalištu na trotoaru mesta neće biti.

*ima 2 vračara na forumu, dosta zbunjujuće.
Прво што се тиче "Врачараца" на форуму, један је Vrachar а други Vračar (он има и грб Врачара у аватару). Можда није најсрећнија комбинација али мислим да их није тешко разликовати.

Да пређем на Дунавску.
Пре неки дан сам прошао целу улицу од стадиона Полета до Француске, заиста непријатно искуство. Разлог мог обиласка је било сликање тренутног стања улице пошто је у плану да у њој следеће године започну значајни радови. Улица би се ширила ка прузи а уместо оронулих складишта би требали да никну пословно-станбени објекти док се код депоа планира нова окретница трола која се измешта са Студентског трга. Нешто више о овоме можеш прочитати у посту http://www.beobuild.net/discussion/viewtopic.php?pid=4129#p4129
Можда се невеселе слике садашњег стања улице и појаве на сајту, мада мислим да би биле корисније у функцији "пре и после" да сада не би бацали људе у очај ;)

Ове слике које сам поставио су биле у функцији да покажу стање трола и на шта оне личе, а таман да сам их уклопио са топ манекенакама мислим да утисак не би био повољнији.
 
Statistika GSP-a http://www.gsp.co.yu/statistika1.htm

br.autobusa 1213 na 1568,4km.linija, 1,3 A/km ili 0,77km/A
br. trolejbusa 139 na 58,1km.linija, 2,4 T/km ili 0,42 km/T

Podaci dovoljno govore o efikasnosti trola, a o staroj mreži da i ne govorim.

Sve linije autobusi bi bolje servisirali sa manje vozila i bez motki po žicama.
 
Statistika je kao bikini - sve otkriva, a ništa ne pokazuje ?

Zavisi šta te interesuje .....da vidiš. ;)
Ako uzmemo u obzir da, skoro, sve otkriva ......ima tu mnogo i da se vidi.
Ako je neki broj veći od drugog tu , naravno, nema rasprave.

I kad sam napisao da trole učestvuju samo na '~3,5% linija , a sa 10% od br.svih vozila.', tu se
vidi da je u pitanju mali broj linija ( samo 8 u 3 pravca) u odnosu na sve linije u Bgd.
Ako zavirimo malo 'ispod bikibija', jasno je da sve linije nisu isto opterećene.

Primer koji si naveo, Slavija - G.Milenka, sam koristio više godina basom na liniji 83 - do C. Krsta.
Koju su gužvu pravile trole, to je nezaboravno.
Obično mile u grupi po 3-4kom., jer prvi diktira tempo, pa ako ima nekih problema ili je slabiji vozač
ove iza njega ne mogu da ga obiđu.
A, kad stanu na stanicu, njih 3-4 trole,stane i ceo ostali saobraćaj iz njih, jer je ulica stvarno uska i prometna, pa ih je nemoguće preticati.Mnogo puta sam išao bas-om 83 iza trola, jer nije mogao
da ih 'pređe', što bi u široj ulici svakako uradio.

Da je na tim linijama bas ne bi se formirale takve grupe, već bi brži preticao sporijeg.
Trola nema tu sposobnost da pretiče sporiju, već najsporija diktira tempo.

Postepenom zamenom trola novim autobusima, rešli bi se mnogih gužvi u gradu koje
prave trole, pogotovu ako prolaze pobrojanim ulicama u centru.
ps
Pridružujem se apelu ' da linkovi otvaraju novi prozor '.
 
Vest u skladu sa naslovom teme
Požar u trolejbusu

INSTALACIJE U trolejbusu na liniji 29 (garažni broj 145) juče oko 14.40 sati izbio je požar dok je prolazio Ulicom srpskih vladara kod „Beograđanke". Na sreću, povređenih nije bilo, a dve vatrogasne ekipe brzo su se izborile s vatrom. Pričinjena je samo manja materijalna šteta. Požar je najverovatnije izazvao kvar na instalacijama u vozilu. Vatrogasci apeluju na vozače da u svojim vozilima obavezno imaju manje protivpožarne aparate.
izvor 24 sata
link http://www.24sata.co.yu/vesti.php?id=9901
 
stubovi1in0.jpg
 
Mislim da je vreme da trolejbusi, kao nekad, pređu Savu i krenu Novim Beogradom i, eventualno Zemunom. Ulice NB su široke i idealne za trolejbuse. Setite se samo auspuha autobusa kad krenu uzbrdo nekom strmom ulicom. Posebno mi se sviđaju niskopodni trolejbusi "harmonika" u njima skoro uvek ima mesta za sedenje. Trebalo bi ih produzitii od Banjice ka Kanarevom Brdu i Miljakovcu.
 
Ne ne!! Ne vise trolejbusi molim vas!. Dajte da sirimo tramvajsku mrezu. Ideja da se prosiri tramvajski saobracaj do Visnjice i Zarkova je odlicna.
 
Milanče, delim tvoje oduševljenje modernim tramvajima. Moja rang lista je sledeća: 1. tramvaji 2. trolejbusi i 3. autobusi. Ali nisi naveo ni jedan argument osim padanja trole i "paukove mreze" iznad ulica. Nisam znao za onu mogućnost da se trolejbusi napajaju strujom na stanicama a da onda voze do sledeće stanice bez zica i trola. Valjda će i to stići u Beograd. A tek što ne prave nikakvu buku u odnosu na autobuse. Ne znam sigurno ali mislim da je klasičan benzinski ili dizel motor mnogo skuplji, komplikovaniji za odrzavanje i teze se pali na niskoj temperaturi u odnosu na pogon trolejbusa.
 
Trebalo bi uvesti trolejbuse u ulicu Despota Stefana (koja je jedna od najzagađenijih u gradu jer nema ni tramvaje ni trolejbuse). Dalje, oni ne bi išli selom Višnjičkom već bi odmah skrenuli na gore (desno). Pošto prođu gornjom Karaburmom mogli bi ići i do Mirijeva. Neki kazu da putnički automobili najviše zagađuju grad izduvnim gasovima. Mislim da to nije tačno i da su glavni zagađivači teška vozila sa jekim motorima kao kamioni, šleperi i autobusi. Srećom, kamionima i šleperima nije dozvoljeno kretanje po gradu. Ostaje samo stotine autobusa GSP-a.
 
"Login"":20tr2ajd je napisao(la):
verovatno siniša ima i onaj skromniji plan (od postojeća 2) razvoja trolejbuskog podsistema iz 1985. godine u kojima je i predviđen trolejbus do neimara, vma, miljakovca, veljka vlahovića, dorćola, mirijeva i omladinskog stadiona.
Plan za 1990.

Plan za 2000.

"dedinje"":20tr2ajd je napisao(la):
Trebalo bi uvesti trolejbuse u ulicu Despota Stefana (koja je jedna od najzagađenijih u gradu jer nema ni tramvaje ni trolejbuse).
Dva puta je bio plan da se uvede tu trolejbus. Prvi put 1938. kada je ukinuta tramvajska linija br. 9 za Karaburmu. U međuvremenu je beogradska opština kupila veliku količinu autobusa i onda se odustalo od toga.
Drugi put krajem 50ih kada je po drugi put ukinuta devetka ("vaskrsla" posle rata). Tada je trebala linija da ide gde okreću 16, 23 i 25. Čak su postavljeni i stubovi, ali se iz nepoznatih razloga odustalo. Po nepouzdanim izvorima čak je trolejbus i išao probno do Karaburme :/ .
Inače, prvi trolejbus je u Beograd stigao 1938. na Sajmu, gde je u okviru Italijanskog paviljona bila postavljena mala demonstrativna linija.
 
neko_daleko":2ph9lmth je napisao(la):
Danasnja moderna trola bi mogla da koristi "ultracapacitor" da ide izmedju stanica (ne vise od 1 km).
a najbolje da koriste "flux capacitor" :D

fluxcapacitorrealjv3.jpg
 
Vrh