Šta je novo?

Trolejbusi

Pa valjda će biti još dodatno bačene pare ako se sve unište? Drugo, Dorćol i dalje aktivno remontuje trolejbuse.

Ako budemo sve stare uništili doći ćemo do situacije da će opet uleteti autobusi na trolejbuske linije svaki dan.
 
С тим што је велико питање да ли ће Лукашенков отпад издржати до прве потенцијалне испоруке нових тролејбуса ако се набаве.
 
Лакше мало са тим квалификацијама. Тај исти "отпад" код тог истог Лукашенка ради без проблема.
Не спорим, да ниво квалитета није исти као рецимо Шкода/КАФ/СОР/ИВЕКО и тако даље, али ни цена није иста.

Стога, треба дати БКМовима да оду часно у пензију, они си обележили једну епоху шта више, заштитници троле имају управо тај БКМ у свом логотипу.

И ја сам за то, да се направи тендер, и да победи најбоља понуда.
 
Dosta toga upućuje da nisu istog kvaliteta bila vozila za izvoz i vozila namenjena domaćoj upotrebi u Belorusiji.

I naša industrija u vreme SFRJ pa i do skora je isto patila od tog bezobrazluka. Jedna serija Stojadina izađe neuništiva i besprekorna, neki se voze i dan danas, stari po 40 i viš godina i rade ko sat... a neka druga serija u neko drugo vreme bude toliko loša da od njih 30 namenjenih za MUP polovina pocrka na putu do Beograda. Kao što mi pričao jedan od ljudi koji su imali zadatak da ih dovezu iz fabrike.

Sumnjam da je isti taj princip i poslovna politika na snazi u BKMu i još nekim fabrikama po Belorusiji i ZNDu. Nisu kvalitativno isti BKM koji je otišao za Beograd i BKM koji je otišao za Minsk.
 
Ако је и истина, пре ће бити наше већ традиционално неумење да направимо спецификацију и да вршимо контроле док се серија прави и приликом примопредаје

Примера има на претек
1. 711 ДМВ
2. БКМ троле
3. КАФ
4. Бозанкаја
Списак није коначан, може да се наставља ...

Само из овог кратког списка се да закључити да је проблем прво у нама, па тек онда код произвођача

Да би написали добре спецификације, не треба ангажовати задриглог инжењеричића из градских структура, па да он сам, по форумима нешто шкраба и прави за цео град. Писање спецификације је озбиљан посао који тражи време и учешће много разних група
- ГСП служба одржавања
- ГСП возачи
- Сабораћајни факутлтет
- Урбанисти Београда
- Стручни часописи типа САТ ревија и слични којие се баве транспортом
- Назвисни стручњаци
- Нешто што би представљало глас народа (најмање тежине, али ипак би било кореткно да будући корисници могу да кажу своје мишљење)
 
Nisu sve, ima ih remontovanih u sasvim pristojnom stanju. Svakako bi bilo glupo baciti ih samo.
Ако је и истина, пре ће бити наше већ традиционално неумење да направимо спецификацију и да вршимо контроле док се серија прави и приликом примопредаје

Примера има на претек
1. 711 ДМВ
2. БКМ троле
3. КАФ
4. Бозанкаја
Списак није коначан, може да се наставља ...

Само из овог кратког списка се да закључити да је проблем прво у нама, па тек онда код произвођача

Да би написали добре спецификације, не треба ангажовати задриглог инжењеричића из градских структура, па да он сам, по форумима нешто шкраба и прави за цео град. Писање спецификације је озбиљан посао који тражи време и учешће много разних група
- ГСП служба одржавања
- ГСП возачи
- Сабораћајни факутлтет
- Урбанисти Београда
- Стручни часописи типа САТ ревија и слични којие се баве транспортом
- Назвисни стручњаци
- Нешто што би представљало глас народа (најмање тежине, али ипак би било кореткно да будући корисници могу да кажу своје мишљење)
Šta da kontrolišeš kod isporuke i proizvodnje CAF-ovih tramvaja kad su u startu poručeni sa pogrešnim i neadekvatnim specifikacijama. Sistemi za kontorlu zanošenja i obrtna postolja svakako ne mogu da se pojave sami od sebe, plus teško da bi iko video da su spojnice okretnice slabe. BKM je konstrukcijski užas živi, što takođe nikakva kontrola ne bi ustanovila u toku proizvodnje, a već smo imali iskustva sa njima, kao i sa onim srednjepodnim čudima, verovatno najlošijim trolejbusima koje je Beograd ikad imao. I opet se poruče od njih. Od samog starta si imao pucanje konstrukcije oko trapova, čemu je dosta doprinosilo i faktički nepostojeće vešanje u smislu da nije bilo sposobno da se izbori ni sa blagim neravninama na ulicama. RABA niskopodne osovine su takođe bile upitne. Gledao sam ja snimke i iz Belorusije, ima i tamo korozije, pogotovo oko lukova točkova. Možda ih tamo, kao nekada Zastave ili Suze, naćapaju dole zaštitom, al u 21 veku se apsolutno ne treba baviti time, jer niti je to normalno, niti mi ovde imamo ne znam kakve zime. Sama so se baca verovatno ni ceo jedan mesec u toku godine. Karoserije moraju biti odgovorajaćeg kvaliteta, sve ostalo i nekako. Zato Turci imaju uvek barem prelaznu ocenu, dok BKM nema vala ni prelaznu. I uopšte ta kontrola tokom proizvodnje mi je besmislena, pa čemu to više. Primopredaja ok, al zato postoje garancije i ovlašćeni servis, penali, reklamacije i ostalo, kao i mogućnost tužbe samog proizvođača. Ne znam ni dal je moguće da se nečiji inženjeri zavlače svuda u sve proizvodne procese kad im padne napamet. Isto kao i za kola. Neka periodična provera ok, mada kažem, i to mi se čini besmislenim. Izem ti ja takve proizvođače za kojima treba ići kao za majstorima i malom decom, i gledati šta rade.
 
bukvalno su sve najgore.
Ne, nisu. Idem trolama svaki 2. dan i nisu toliko loše. Ja volim naše BKM trole i znam da su kroz svašta prošle i izmučile su se. Kada se ipak najgori primerci rashoduju, moći će njihovi delovi da se koriste na funkcionalnim trolama.
Sada kada je sređena ulica V. Ilića manje će se raspadati. Sledeća ulica što treba da se sredi je kod Banjice, juče #2077 letela preko rupa koliko je brzo išla pa i nije lupala strašno.
Ne razumem kako nemate barem malo saosećanja i poštovanja za te trole koje su ceo grad služile već skoro 15 godina.
 
Vrh