Све. Без изузетака. Па и ремонтоване, ту су већ бачене паре.Ma super! A ako nove trole počnu da crkavaju? Ne treba uništavati BKM iz 2010. sem onih najgorih primeraka.
bukvalno su sve najgore.Ma super! A ako nove trole počnu da crkavaju? Ne treba uništavati BKM iz 2010. sem onih najgorih primeraka.
Šta da kontrolišeš kod isporuke i proizvodnje CAF-ovih tramvaja kad su u startu poručeni sa pogrešnim i neadekvatnim specifikacijama. Sistemi za kontorlu zanošenja i obrtna postolja svakako ne mogu da se pojave sami od sebe, plus teško da bi iko video da su spojnice okretnice slabe. BKM je konstrukcijski užas živi, što takođe nikakva kontrola ne bi ustanovila u toku proizvodnje, a već smo imali iskustva sa njima, kao i sa onim srednjepodnim čudima, verovatno najlošijim trolejbusima koje je Beograd ikad imao. I opet se poruče od njih. Od samog starta si imao pucanje konstrukcije oko trapova, čemu je dosta doprinosilo i faktički nepostojeće vešanje u smislu da nije bilo sposobno da se izbori ni sa blagim neravninama na ulicama. RABA niskopodne osovine su takođe bile upitne. Gledao sam ja snimke i iz Belorusije, ima i tamo korozije, pogotovo oko lukova točkova. Možda ih tamo, kao nekada Zastave ili Suze, naćapaju dole zaštitom, al u 21 veku se apsolutno ne treba baviti time, jer niti je to normalno, niti mi ovde imamo ne znam kakve zime. Sama so se baca verovatno ni ceo jedan mesec u toku godine. Karoserije moraju biti odgovorajaćeg kvaliteta, sve ostalo i nekako. Zato Turci imaju uvek barem prelaznu ocenu, dok BKM nema vala ni prelaznu. I uopšte ta kontrola tokom proizvodnje mi je besmislena, pa čemu to više. Primopredaja ok, al zato postoje garancije i ovlašćeni servis, penali, reklamacije i ostalo, kao i mogućnost tužbe samog proizvođača. Ne znam ni dal je moguće da se nečiji inženjeri zavlače svuda u sve proizvodne procese kad im padne napamet. Isto kao i za kola. Neka periodična provera ok, mada kažem, i to mi se čini besmislenim. Izem ti ja takve proizvođače za kojima treba ići kao za majstorima i malom decom, i gledati šta rade.Ако је и истина, пре ће бити наше већ традиционално неумење да направимо спецификацију и да вршимо контроле док се серија прави и приликом примопредаје
Примера има на претек
1. 711 ДМВ
2. БКМ троле
3. КАФ
4. Бозанкаја
Списак није коначан, може да се наставља ...
Само из овог кратког списка се да закључити да је проблем прво у нама, па тек онда код произвођача
Да би написали добре спецификације, не треба ангажовати задриглог инжењеричића из градских структура, па да он сам, по форумима нешто шкраба и прави за цео град. Писање спецификације је озбиљан посао који тражи време и учешће много разних група
- ГСП служба одржавања
- ГСП возачи
- Сабораћајни факутлтет
- Урбанисти Београда
- Стручни часописи типа САТ ревија и слични којие се баве транспортом
- Назвисни стручњаци
- Нешто што би представљало глас народа (најмање тежине, али ипак би било кореткно да будући корисници могу да кажу своје мишљење)
Ne, nisu. Idem trolama svaki 2. dan i nisu toliko loše. Ja volim naše BKM trole i znam da su kroz svašta prošle i izmučile su se. Kada se ipak najgori primerci rashoduju, moći će njihovi delovi da se koriste na funkcionalnim trolama.bukvalno su sve najgore.