Šta je novo?

Trolejbusi

Al što kapacitet 120 putnika samo. Možda njima i ne treba više, al mi je totalno budalasto da autobus/trolejbus dužine čak 18 metara ima kapacitet 10 putnika više od solo Liaza, dajem primer samo. Kod nas zglob propisan za 160 putnika. Mislim jako skupa vozila za taj kapacitet putnika, ako je to uslovljeno prevelikom masom. U realnosti sigurno staje i preko 150, al kako će se to odraziti na trajnost, mislim opet usled povećanje mase. Da je sreće pa da se ne guramo nigde, da nikad ne budemo u gužvi, al to u Beogradu bar nije moguće. U Sarajevu sam bio pre tri godine, al nisam koristio javni prevoz. Ako su im gužve velike na trolejbuskim linijama, nadam se da im novi Solarisi neće ranije postradati zbog toga.
Zar ti stvarno veruješ da je kapacitet 120 putnika. Ko zna na koliko putnika po m2 se gleda.
 
Gledao sam sada rendere, vidi se (jedva) unutra da ima solidno prostora za stajanje, ovo je verovatno neka njihova računica.
Kada su isporučivani za Beograd Urbino 18, rečeno je da imaju 40 mesta i 100 za stajanje, znači 140 ukupno.
Običan Trollino 18 po prospektu ide do 45 sedišta +8, tako da kada se sabere sa potencijalno smanjenjim prostorom za stajanje to bude približno i može da bude ~ 120.


Nužno gledano, čak i da jeste mali stajaći kapacitet, ako će ih koristiti na liniji do Vogošće nije loša zamisao, to je neka polu-prigradska linija, tako da je veći sedeći kapacitet dobrodošao.

Šteta što nema "render" enterijera, dobili bi smo pravi odgovor.
 
Ali mislim da nije samo do računanja nego da neki modeli i marke stvarno imaju smanjeni kapacitet. Jel se čini još nekome da zglobni BMCovi imaju manji kapacitet nego Solarisi npr? Ili grešim?
 
Može biti, dosta je razlike u putničkim salonima da bi odokativno mogao da procenim. U prednjem delu verujem da Solaris može primiti više putnika, za prikolicu šta ga znam. Tu su negde.
Razlog je to kako racunaju putnike, inače će biti normalno zglobno vozilo kao i svako drugo
Ko to treba računa. Meni je jedino logično da proizvođač odredi kapacitet, što je verovatno i slučaj. Ako je samo računanje po m2, otkud tolike razlike kod vozila istog tipa. Nemoguće mi je samo zbog nekog reda sedišta gore dole. Znamo da je ranije, sad nije toliko to izraženo, električnim autobusima ograničavan kapacitet, odnosno tako su bivali registrovani, zbog povećane mase, a osovinsko opterećenje je neki već opšti propis. Zato sam i pomenuo masu kao potencijalni problem. Kako god, 120 putnika nije dovoljan kapacitet za zglobni autobus, po meni, al kao što već rekoh, moguće da njima tamo više od toga i ne treba.
 
Ali mislim da nije samo do računanja nego da neki modeli i marke stvarno imaju smanjeni kapacitet. Jel se čini još nekome da zglobni BMCovi imaju manji kapacitet nego Solarisi npr? Ili grešim?


Pa i imaju, konkretno kod BMC-a su treća vrata bliža Harmonici u odnosu na Solaris što smanjuje slobodnu upotrebnu površinu.
BMC imaju i više sedišta, što dodatno sužava prostor.

Izvinjavam se što su ove ilustracije jadne, ali sutra radim, nemam puno vremena. 🫣

Screenshot (307).png

Screenshot (310).png
 
Najgori raspored po mom mišljenju imaju one nove Kobre. Uđeš na srednja vrata i udaraš u dupla sedišta. U zadnjem delu vozila mogu da se mimoiđu samo deca. A vrhunac su mi ona tri sedišta na levoj strani ispred motora sa kojih pljuješ ljuske od semenki na ona dva sedišta prekoputa koja su ispod. Još se nisam vozio novim Otokarima, ali ne verujem da je baš tako.
 
Vrh