Šta je novo?

Trolejbusi

I trola je juče bila na Aurokomandi da čuva studente sa traktorima poljoprivrednika. Reakcije su bile neverovatne, puno studenta je htelo da se slika sa trolom a neki su i kritikovali što je linija 28 a ne 29. 🚎
IMG_20250128_005740_661.jpg
IMG_20250128_005740_739.jpg
 
Nije valjda #2070 otpisana? Do skoro je išla. Koji je garažni trole pored #2070? Da nije #2081? A što je beše #2050 otpisana? Ona je išla do kraja 2023. ako se ne varam. Neka me neko ispravi ako sam pogrešio.
 
Тексту фале закључци са анлизом. Много смо писали на форуму, не видим због чега јавности не показати зашто су троле боље решење за Београд, а такође и фотографијеса примерима како изгледају нове троле.
 
Hvala na tekstu i anketi BB redakciji. Slažem se za zaključak teksta mada je to možda i previše tražiti. Što se tiče fotografija pretpostavljam da su problem autorska prava.

Sve u svemu čujem da su radnici GSP-a sve nezadovljniji jer shvataju šta znači potencijalno davanje 7 trolejbuskih linija i depoa Dorćol Streli, svašta se priča. Videćemo šta će biti.
 
Danas je 22 išla do Studentskog trga u nekom trenutku, ja sam bio u 29, kad je kod vozača ušao neki njegov kolega i rekao mu da prebaci displej sa 29 na 22 i da vozi do Kruševačke ili Uciteljskog naselja, razlog ne znam
IMG_6357.png
 
Cena koštanja jednog autobuskog kilometra zglobnog autobusa: Amortizacija 0,35e/km, gorivo, 1e/km, vozač: 0,5e/km, ostali troškovi oko 0,2e. To je 2,05e km zglobnog autobusa, koji kači zagušenja. Za 1200 putnika na čas, ili linija sa zglobom na svakih 6 minuta, srednja brzina 12km/h, i duga 10km.

Cena koštanja jedno trolejbuskog kilometra zglobnog trolejbusa. Amortizacija vozila 0,8e/km, amortizacija energetske infrastrukture 0,3 e/km energija, 0,25e/km, vozač 0,5e/km, ostali troškovi 0,2e/km. To je 2,05e/km. Za 1200 putnika na čas, ili na svakih 6 minuta, srednja brzina 12km/h u diga 10km.

Primera radi, ako bi potpuno nezavisno od celog sistema autobus 75 pretvorili u trolejbus, dolazimo do istih troškova kao autobus čak i ako kupujemo trolejbus od skupih proizvođača. Već kada taj pravac deli više linija, jedinični troškovi padaju u korist trolejbusa. A ako se omogući delimična lokalizacija i pojeftinjenje trolejbusa, troškovi padaju opet u korist trolejbusa. A ako se uračunaju troškovi zagađenja, i uticaj vizuelnog identiteta vezanog za postojanje žica, opet ide u korist trolejbusa.
 
Ajde da nemamo infrastrukturu za trole, pa da uzmemo da razmatramo da l trole da l elektrobusi, al ovako em imamo infrastrukturu em smo bukvalno ovog leta ulagali pare u njenu obnovu - Kralja Milana. Al dobro, neće ni ovi još dugo, imam neki optimizam posle ko zna koliko godina
 
U prethodnih nekoliko godina smo ulagali u obnovu kontaktne mreže i infrastrukrure, kao i izgradnju novih deonica, i sada se našao neko pametan da se olakša po svemu tome za šta je olakšao budžet (nije da nije bilo potrebno da se rekonstruiše).​
 
Vozači GSP idu u protestnu šetnju 5. februara i predaće pet zahteva Skupštini Grada

Vozači Gradsko saobraćajnog preduzeća (GSP) pogona "Dorćol" najavili su protestnu šetnju u sredu, 5. februara do Skupštine Grada, gde će predati svojih pet zahteva, objavljeno je danas. Oni su na društvenoj mreži Fejsbuk naveli da će u sedam sati krenuti iz pogona "Dorćol", piše list Danas.


Prvi zahtev je, kako se navodi, da GSP ostane u „celosti sa svojim logom i svim organizacionim jedinicima“, zatim da gradonačelnik beograda Aleksandar Šapić „krivično odgovara zbog nanete štete GSP-u zajedno sa svojim pomoćnikom Miroslavom Čučkovićem“.
 
Vrh