Šta je novo?

Trolejbusi

gsp-4-1536x1021.jpg

Kačim ponovo istu sliku, pošto sam našao podatke o ovim trolejbusima, ako su naravno tačni. U pitanju je Alfa Romeo Goša Ansaldo, pun naziv, jer je sklapana delovima iz Italije u Smederevskoj palanci, a Ansaldo je proizvođač šasije. Na slici se vidi da je volan sa desne strane gledano iz vozila, po tome sam i uspeo da vidim na koje trole se podaci odnose. Naime, verovalo se da tako vozač ima bolju preglednost na ulaz-izlaz putnika. Imale su dvoja vrata. Došle su početkom 60-tih, ako sam dobro shvatio, valjda po otvaranju svima dobro poznate linije 16.
 
Pogledajte prilog 222400
Kačim ponovo istu sliku, pošto sam našao podatke o ovim trolejbusima, ako su naravno tačni. U pitanju je Alfa Romeo Goša Ansaldo, pun naziv, jer je sklapana delovima iz Italije u Smederevskoj palanci, a Ansaldo je proizvođač šasije. Na slici se vidi da je volan sa desne strane gledano iz vozila, po tome sam i uspeo da vidim na koje trole se podaci odnose. Naime, verovalo se da tako vozač ima bolju preglednost na ulaz-izlaz putnika. Imale su dvoja vrata. Došle su početkom 60-tih, ako sam dobro shvatio, valjda po otvaranju svima dobro poznate linije 16.
Ove trole deluju odlicno odrzavano u odnosu kako je sada.
 
Dobićemo neke no name kineze i biće ćuti, može i gore. Bolje išta nego ništa. Makar su obnovili vozni park.
Pa i jeste tako, ja bih više voleo ove polovnjake iz Talina, nego nekog novog Kineza poput Higera. Ma da realnije je ipak da to bude Bozankaya, naročito zbog toga što u aprilu isporučuju prve od 33 trolejbusa za Temišvar. Ne bih se iznenadio da i tu krenemo njihovim stopama. Ma da ja bih svakako sad odmah 13 zglobnih trolejbusa iz Tallinna koji su 2008/9 jer sad imamo svega par zglobova koji su na izdisaju, a vlast svakako ne planira da kupi više od 20 novih zglobnih trola. Na proslom tenderu 2022 je plan bio 60 solo i 20 zglobova, a verujem da se od toga nije odustalo, jedino može da se promeni i da uzmu samo 10 zglobova, a 70 solo.
 
Ove trole deluju odlicno odrzavano u odnosu kako je sada.
Pa ne zanmo tačno koliko su bile stare u trenutku nastanka fotografije. S obzirom da se iza vidi Mercedes 0317K, mogu da pretpostavim da je slika nastala u prvoj polovini 70-tih, levo se vidi i Lada, verovatno 1300 iz isto tog nekog perioda. Održavanje je zasigurno bilo barem pristojno, a verujem da i da su te trole bile dosta dobre konstrukcijski gledano.
 
Pa ne zanmo tačno koliko su bile stare u trenutku nastanka fotografije. S obzirom da se iza vidi Mercedes 0317K, mogu da pretpostavim da je slika nastala u prvoj polovini 70-tih, levo se vidi i Lada, verovatno 1300 iz isto tog nekog perioda. Održavanje je zasigurno bilo barem pristojno, a verujem da i da su te trole bile dosta dobre konstrukcijski gledano.
Pokojni otac mi je pricao da su te zelene trole dosle 1958. goidne.
Znaci bile su oko 20 godina stare kad je slikano.
 
Alfa Romeo 910 AF je oznaka italijanske trole,nisam siguran šta je Ansaldo izradjivao. Uz neke izmene proizvodio se '60-ih u S.Palanci. Napravila je Goša taj proPotip,gb 52, ali se loše pokazao,negde sam pročitao da se retko vratio u garažu sopsrvenim pogonom.
 
@Cotra
Pa moguće, mada previše dobro izgledaju za tolike godine. Samo branike videti, baš da su u tako dobrom stanju teško posle skoro 20 godina. A i karoserije mi se čine da imaju dosta sjaja.
Alfa Romeo 910 AF je oznaka italijanske trole,nisam siguran šta je Ansaldo izradjivao. Uz neke izmene proizvodio se '60-ih u S.Palanci. Napravila je Goša taj proPotip,gb 52, ali se loše pokazao,negde sam pročitao da se retko vratio u garažu sopsrvenim pogonom.
Po informacijama koje sam mogao da nađem, Ansaldo je radio šasije, a inače bio jako cenjen i poznat u vojnoj industriji, što uključuje i vazduhoplovni deo.
 
@ristivoje iz više izvora sam slušao da je nabavka ZiU bio čist politički potez, nepromišljen.

Obzirom da su na ulicama 80ih bili Sanos autobusi koji su se odlično pokazali, logičnije bi bilo da smo uveli i trolejbus u verziji tog autobusa, koji smo radili u saradnji sa škodom a koji su uspešno radili u Češkoj. Unifikacija, dobra osnova, domaći.

Pogledajte prilog 222377

FB-IMG-1610546920805.jpg
161016005.4_xl.jpg


U Sarajevu je bio i ziu iz Beograda na testiranju koji je nakon godinu dana vracen jer je bio losiji od sanosa, i ovaj prototip Škode i energoinvesta Šeal 100 sa karoserijom od aluminija od strane svicarskog alusuissa , i nažalost dvadesetak godina su svi ovi primjerci stajali u garaži da bi ih neka pametna glava izrezala 2015e Balkan i tehnicka kultura 🤢
 
Pogledajte prilog 222400
Kačim ponovo istu sliku, pošto sam našao podatke o ovim trolejbusima, ako su naravno tačni. U pitanju je Alfa Romeo Goša Ansaldo, pun naziv, jer je sklapana delovima iz Italije u Smederevskoj palanci, a Ansaldo je proizvođač šasije. Na slici se vidi da je volan sa desne strane gledano iz vozila, po tome sam i uspeo da vidim na koje trole se podaci odnose. Naime, verovalo se da tako vozač ima bolju preglednost na ulaz-izlaz putnika. Imale su dvoja vrata. Došle su početkom 60-tih, ako sam dobro shvatio, valjda po otvaranju svima dobro poznate linije 16.
Koliko vidim, ovo je FAGES (FAP, Ansaldo, Goša, Elektrosrbija, Sever). Imali su oni svojih problema, zato se i nisu održali. Naročito sa upravljačkim sklopkama.
 
Koliko vidim, ovo je FAGES (FAP, Ansaldo, Goša, Elektrosrbija, Sever). Imali su oni svojih problema, zato se i nisu održali. Naročito sa upravljačkim sklopkama.
Na više strana nalazim fotografije i opise ispod gde se prvenstveno pominje Alfa Romeo, tj domaća izrada po licenci, a po nekim fotografijama se da naslutiti da je zaista reč o samom kraju 50-tih. Nismo savremenici pa se moramo oslanjati na dostipni materijal. Znak napred mi ne liči na obeležavanje nečega što ima veze sa FAP-om. To sa jedne strane, sa druge FAP i Ansaldo ne idu po meni zajedno, jer ne znam šta bi FAP izgradio onda na tom vozilu. Po detaljima na samoj karoseriji, tipa po migavcima, apsolutno je reč o domaćoj izvedbi, dal baš u Smederevskoj palanci, al opet se Goša pominje na više mesta. Ako iskopam nešto za FAGES kačim, mislim kad nađem vremena.
 
@racibor Po čemu ih razlikuješ spolja? Znam da su radjeni u dve tri serije ?
Iz vidljivog ugla, primećuje se uprošćena konstrukcija krova, koja opšiva podužnu gredicu iznad prozora. Takođe, nedostaju i ventilacioni otvori iznad vetrobrana i još neki detalji. Može se desiti da su pri remontima Alfi ovi delovi bili unificirani sa Fagesom, ali ne verujem. FAP je šasije pravio po licenci kupljenoj od Aerfera, što je bila Fiatova (Alfina) šasija, pa otuda i znak spreda.
 
Poslednja izmena:
Jel ovo danas? Juče sam se vraćao autobusom 41 zato što su trole stajale u Kneza Miloša, ali nisam video da je tu bila i novogodišnja rasveta.​
 
Trola, pa u S (Suburbano-3 porte) konfiguraciji s opkoljenim desnim pogonskim točkom.

Bilo je nešto malo novijih Rocar-DeSimona 412E u Rumuniji (19 kom., daleko manje od 400-inak U412 autobusa). U pitanju je bila širokorasprostranjena karoserija Inbus U210. U Bukureštu se kroasanisali ko naše 103-ke, čak i na sredini pucale šasije od svakodnevnog, celosmenskog preopterećenja (1+1 pa 140 putnika ko od šale, nedostatak četvrtih vrata je bio evidentan u tome što su duža zadržavanja punog vozila samo ubrzala zamor materijala), za razliku od italijanskih.

Bukurešt je imao dosta četvorovratnih Iveca 480.12 koji, iako u istoj konfiguraciji nisu patili od istih problema (mada su tad već počeli Citari da uzimaju primat, pa su 480 su prebačeni na slabije linije, što je kod nas gde kapacitet garaža stoji u mestu pola veka i pored gradnhe novih još uvek nije slučaj).

U Italiji su novije, standardne kockaste generacije trola uzimane uglavnom u U (Urbano-4 porte) specifikaciji iz očiglednih razloga. Autobusa je bilo više trovratnih.
 
Vrh