Šta je novo?

Trolejbusi

Realno jesmo li mi imali ikad ozbiljan trojejbus? Uvek najsocijalnija varijanta još od Zui, Trolze do BKM
 
U ovom trenutku su bilo koji novi dobra opcija, uz poboljšanje održavanja. Ostavi se ovih 15 ili koliko već remontovanih i to je to. I poneki zglob koji je u ok stanju, tipa 2172.
 
Da li su nekad u BG vozili domaće Sanos Škoda S200 trole, makar na probama?
 
Jeste bio milsim 1982 nosio broj 51, vozio na liniji 19 video sam sliku trenutno nedostupna
 
Pogledajte prilog 222312
Trolejbus na liniji 40 garažni broj 2035. Ništa što malo Nemanjićko plave boje ne može da popravi.
Овакав систем запуштени и боље да не постоји. Брука за град Београд.
троле које се распадају, ништа ново. а о новима не размишљају ни у сновима. иначе, Талин је објавио продају 41 тролејбуса, Соларис Тролино
Најављена је набавка трола, када ће се расписати и шта ће набавити и још оно најбоље питање када ће то стићи нико не зна. Свакако се касни са овим бар 5 година.
 
I prethodne vlasti su kupovale samo jeftine trolejbuse. Solarisi su nuđeni i žutima. Kvalitetni trolejbusi su preskupe igračke za nas - vazda je bila logika.
Ма нека купе било шта, само да се замене ови крешви који само што се не распадну на улицама.
 
Realno jesmo li mi imali ikad ozbiljan trojejbus? Uvek najsocijalnija varijanta još od Zui, Trolze do BKM
Ne videh da je odgovorio @Kesha Prve trole bile su FIAT. U skorije vreme imali smo onih par komada iz Austrije. Pricaju da su u odnosu na italijanske licence Gosa/Alfa Romeo tek pristigli ZiU bili korak u nazad.
 
@ristivoje iz više izvora sam slušao da je nabavka ZiU bio čist politički potez, nepromišljen.

Obzirom da su na ulicama 80ih bili Sanos autobusi koji su se odlično pokazali, logičnije bi bilo da smo uveli i trolejbus u verziji tog autobusa, koji smo radili u saradnji sa škodom a koji su uspešno radili u Češkoj. Unifikacija, dobra osnova, domaći.

1733691031491.png
 
Sanos T200 je otišao put Čehoslovačke dok sama Škoda nije razvila svoj zglobni trolejbus TR15 valjda. Ima ih još u radu, pa i u susednom Segedinu. Sanosa je sačuvano nekoliko u Českoj, a zasigurno su bili miljama ispred Ziu9 trolejbusa.
 
U YU jedino je Sarajevo imalo S200TR. Sad se setih da sam čitao da je u Beogradu odbijen zbog velike dužine. Prototip S115 solo je završio u Sarajevu takođe ali nikad nije bilo serijske proizvodnje.
Česi nekoliko komada čuvaju kao muzejske eksponate, mi bi to isekli.

Od domaćih trola imali smo baš davno FAP-Končar trole ali ne znam da li ih je bilo u BG. Mislim da su to male serije i iznuđena rešenja krajem 50ih i početkom 60ih godina.
 
Da, mislim da je bilo i toga. Ja ih se naravno ne mogu sećati, al čini mi se da je bilo čak i nekih troosovinaca, tj kao da sam negde viđao fotografije. Verovatno kooperacija FAP-Goša.
 
gsp-4-1536x1021.jpg
FB_IMG_1733692463862.jpg
FB_IMG_1733692247056.jpg

Ovo je ono što sam brzinski uspeo da iskopam. Za ovu Srebrnu strelu znaju svi, i to je verovatno i jedini troosovinac ikada u Beogradu, bilo je i FAP trola izgleda, kao i onih na osnovama FAP-a G80. Dal su vozile u Beogradu ne znam. Kooperacija FAP-Končar-Ikarus koliko sam mogao da pročitam. Nisam siguran o kojoj je tačno troli reč na prvoj slici, iako sam više puta do sad video slične fotografije.
 
Sanos-Skodilak je imao savremeniju kontrolu vuce,tiristori vs otpornici. U Bg su uvek imali cudne kriterijume,nesto sto se pokazalo sasvim OK odbijali su,a rado su prihvatali kojekakve sklopocije.
Evo FAP-Koncar trola. Osim na liniji Split-Trogir nisam iskopao gde su jos vozili. Napravio je i ljubljanski 'Litostroj' neku trolu,mozda par komada.
 
Nešto smo mi razmenjivali sa SSSR-om čini mi se. Zaboravio sam priču. Nije Ziu9 slučajno punio godinama beogradske ulice.
 
Meni je najsmešnije od svega što se na trole gleda sa visine, kao na nešto zastarelo, a zapravo je trolejbus dosta sofisticiraniji od autobusa u koje se kunemo. Da smo ikada imali sposobnu vlast, trole bi išle i za Miljakovac i za Vidikovac i za Karaburmu i za Mirijevo i za Višnjicu. Da smo ikad imali sposobnu vlast, kupovala bi se kvalitetna vozila i sistem održavao besprekorno. Vi sigurno bolje pratite, ali ja ne znam napamet da nabrojim nekoliko gradova koji imaju i bus i tramvaj i trolu. I umesto da održavamo sve sisteme i činimo ih efikasnijim i kompatibilnim, mi hoćemo da ih ukidamo. Neprijatelji nam i ne trebaju, dovoljni smo sami sebi.
 
Vrh