Šta je novo?

Trolejbusi

2077

20241205_192351.jpg
 
Poslednja izmena:
Kakvo je vase generalno misljenje o Belkomunmas trolama, kako su se pokazale? Evo tu su vec skoro 15 godina, svakodnevno se eksploatisu. Vidljivo je da im je limarija popustila, ali da li imaju jos neke nedostatke?
 
Evo danas bundeva 2167 krenula sa Studentskog trga sa natpisom "U kvaru" na prednjem displeju, na bočnim 22L (na kratkom obrtu zglob :rolleyes:).

A druga, 2173 na 29. Svaki put kad povuče pogonska se smačinje toliko da zanosi ceo zadnji deo, kompresor se dere ko freza. Smrdi na izgorelu prašinu (grejni sistem, pored sedišta pipnut nije desetak godina, mada je, razumnjivo, više stajao nego što je vozio). Nešto redovno škljoca u levom panelu iznad zadnje osovine.

I pored toga, iako stariji konstruktivno je bolji od fejslift solo "Đilasovki" aka. Klepetuša (sa slika gore, za one koji nikad nisu ušli u takvu trolu poput Gangul-paše Šapića), pri čemu je neuporedivo "mekši" na rupama od BMC. U stanju mirovanja je nečujan, čak ni grejanje nije bučno iako jače greje od autobusa. Harmonika je u boljem stanju nego kod mnogih Solarisa, neuporedivo bolja od bilo kog Ikarbusa.

Za te pare i više nego dovoljan za 7-10god zavisno od linije (zglob da bude remontovan posle 5-6 god, solo bez standardnog beloruskog limarsko-tehničkog tretmana). Sa druge strane poslednja, solo serija je, uz N-seriju Ikarbusovih autobusa iz 2009. (solo su posle remonta još i ličili na autobus) nešto najgore što je vozilo našim ulicama.

Zglobovi nisu vozili mnogo, ali solo jesu (izuzev Kovid histerije, koja je važila i za najnovije), i upravo je po njima evidentna razlika u kvalitetu, iako je reč o praktično istom modelu. U svakom slučaju Đilas je napravio ogromnu grešku što se nije napeo, pa bar uzeo pola zglobnih (41-42 kom.), budući da bi u tom slučaju danas u gorim uslovima eksploatacije raspolagali sa (uz staru seriju) po 50 solo i zglobnih. Nažalost, čak i u tom slučaju ne bi izbegli paničnu obnovu oko 2025. tako da bar što se SNS tiče dođe na isto.

Đilas je taj koji je izazvao prolongirano sardinisanje na koridorima 29 i 41, odlaganje nabavke i na kraju pojavu priče o ukidanju celog sistema od strane nove vlasti. Ovi su samo dobili razlog više za ignorisanje sistema.
 
Kakvo je vase generalno misljenje o Belkomunmas trolama, kako su se pokazale? Evo tu su vec skoro 15 godina, svakodnevno se eksploatisu. Vidljivo je da im je limarija popustila, ali da li imaju jos neke nedostatke?
Pisali smo više puta o svim tipovima BKM trolejbusa kod nas. Nije samo limarija, tj spoljna oplata, koja je još i najmanji problem, nego cela samonoseća konstrukcija je živi očaj, vešanje katastrofa, osovine diskutabilne, niskopodne od mađarske RABA-e, koje ni Ikarbus nikada nije ugrađivao, vodu su puštali svuda od prvog dana. Sem škodine elektro opreme, apsolutno ništa vredno pomena na tim trolejbusima, a da valja.
 
Uuu da, kad bi kretali negde duž pravca pa nagaze i prilepe ceo salon za sedišta i šipke. 😆

Bili su dobri neko vreme. Posle su se baš brzo srozali.

A i Gremlin iz šahta ih je dosta srozao leta 2019. tokom rekonstrukcije Trga kad je naložio da se smandrljavaju na okretnicama umesto da ih voze u depoe.
 
Moram priznati da su svojevremeno baš dobro povlačili a i klima im je dobro radila :)
Brze su bile tu nema šta, i sada su samo što se karoserijski raspadaju, pa ne bilo poželjno terati ih naglim ubrzanjima, a klime nisu bogami dobro radile. Na mnogima nisu uopšte bile u funkciji ni kad su nove bile, pa je to otklanjano u hodu. Odvod vode iz klima uređaja je urađen jako glupo i nespretno, pa su stalno prosipale dosta vode iz kišnih lajsni na krovu pri kočenju, odnosno bacale vodu ispred šoferke. Mislim nije to sad smetalo nešto puno, al je prosto glupo i ružno da baca vodu sa krova pri svakom zaustavljanju.
 
Generalno glupo je rešenje onaj eksterni ventilacioni tunel. Kao da je klima ugrađivana na polovno vozilo pa budžili. A meni je ostalo u sećanju da su dobro hladile.
 
Napisao sam u temi o tramvajima proširenje tramvajske mreže u Sarajevu. Evo i za trolejbuse vraćaju predratnu trolejbusku liniju do Vogošće, nimalo lagana trasa preko brda.


Napisacu I ovde, grad sa više puta manjim budžetom od BG, komplikovanom političkom situacijom nam drži lekciju.
 
Kaže gradonačelnik Šapić da će do kraja 2027. godine biti obnovljen trolejbuski vozni park sa 100 vozila, a da će finansiranje biti ili putem javno-privatnog partnerstva ili iz budžeta grada Beograda. Zvučao je znatno sigurnije kada je rekao javno-privatno partnerstvo.
 
Kaže gradonačelnik Šapić da će do kraja 2027. godine biti obnovljen trolejbuski vozni park sa 100 vozila, a da će finansiranje biti ili putem javno-privatnog partnerstva ili iz budžeta grada Beograda. Zvučao je znatno sigurnije kada je rekao javno-privatno partnerstvo.
Upravo je to spomenuo pre 2 dana u beogradakoj hronici čak i za tramvaje. Da nam neće dovesti strance, kad se već spekuliše da se u Subotici prijavio Volanbusz. Čisto sumnjam da će se ijedan privatnik baviti time kod nas.
 
Ma to može samo na koncesiju, nikako čista dodela linija, jer to su ogromni troškovi, pričamo o tramvajima. Ko zna čije on ideje sprovodi. Prosto mi je neverovatno da su to sve njegove odluke lično.
Tako je, Subotica Trans ide na koncesiju i nemojmo se iznenaditi ako uskoro takvu sudbinu doživi Gsp nakon svih ovih dešavanja.
 
Vrh