Šta je novo?

Trolejbusi

Bila je sa drugom oznakom (mislim 13). To je bio onaj stari sistem, isla je zajedno sa tramvajem 10 od Slavije do autokomande, i onda dalje ustanickom, dok je 12 isla na Banjicu (kuda danas ide 78 i 59)
 
Ali to je onda bilo sedamdesetih, ili? Ja se za svoga zivota ne secam da je bilo zica u Ustanickoj (my hood :) )
 
Slabo to znamo druze,mozda amm8990 kad se nakaci ti rekne.Nego jel ovo belkomunas na ovoj fotci? :)

sqnv5u.jpg
 
Матеја Бељан":va92gij0 je napisao(la):
Bila je sa drugom oznakom (mislim 13). To je bio onaj stari sistem, isla je zajedno sa tramvajem 10 od Slavije do autokomande, i onda dalje ustanickom, dok je 12 isla na Banjicu (kuda danas ide 78 i 59)
Iz monografije.
30xbsk4.jpg


Do 1973. sve linije su ukinute sem 11 (11A), koja je jedva ostala. Da je i ona ukinuta to bi označilo kraj trolejbusima u Beogradu.

Linija 12 uopšte nije loša. Trolejbusi sistem se upravo isplati na takvom terenu, pa bi danas i 47 mogla da bude trola :)
 
Kakav crni 31 kao trola, to je jedina linija kojom se u razumnom roku može stići s Konjarnika do centra. Trolama treba od 45 minuta (u najboljem slučaju) do sat i po.

Ja sam inače bio pre nedelju dana u 21 koja se zapalila na Slaviji.

Koliko god se većina forumaša ovde zalagala za trole u Beogradu zbog navodnih prednosti obzirom na brdovitost, kao neko ko se 30 godina vozi trolama mogu samo da kažem da bi ih najradije sve poslao u staro gvožđe. Količina stresa i nerviranja koju sam doživeo zbog ovog "ekološkog" prevoza (naročito doprinosi ekologiji kad se trole zaglave u npr. Žičkoj pa onda 200 automobila turira u mestu iza njih u besu i nervozi) je takva da se ozbiljno razmišljam da tužim grad i tražim nadoknadu za izgubljene godine i duševni bol...
 
Nažalost kriv je GSP za takvo stanje vozila i kontaktne mreže. Da je sve kako treba i da se valjano održava kvarovi se ne bi dešavali. Videćemo koliko će autonomija vozila pomoći u takvim situacijama. Nego, jesi li se zapitao da li bi se možda i autobusi zaglavljivali u Žičkoj? Zašto 22L više ne može da okreće na Crvenom krstu? Inače, trola ne bi trebalo da bude sporija od autobusa, čak šta više ima prednost u odnosu na autobus kada se radi o usponima. Mislim da se vreme ne bi razlikovalo i da je 31 trola!

Što se starog gvožda tiče, tu želju će ti ispuniti delimično, jer 70% voznog parka do kraja godine ide na otpad :laugh:

Inače, šta bi ti umesto trolejbusa ?
 
A i zicku ce za max 10 godina da regulisu da nema onu krivinu kod crkve svetog Avgustina pa tamo nece biti guzve bar ne toliko.

Najveca agonija ikad je takovska ulica bio ti u troli,busu,kamionu ili taksiju isto ti se vata
 
11 je trebala biti ukinuta jos 1972., ali je, srecom, prezivela. Koji je bio razlog za njeno ocuvanje, ne znam. Zadnja linija je ukinuta 1973., linija 14.
@amm8990, slazem se za liniju 12 da nije bila losa. Inace, u Ljutice Bogdana jos stoje stubovi kontaktne mreze bivse 12-ice
29bovi9.jpg

2n712cx.jpg

15n9cib.jpg
 
:shok: Ovo nisam znao. Hvala @Siniša, :rolleyes: ka bi ponovo imali tu mrežu.

Usput evo zanimljvog dokumentarca o istoriji moskovskog trolejbusa
[video]http://www.youtube.com/watch?v=vPJ-GiPHpH8[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=O5bkfedkq9I[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=jR7MNE8_AGw[/video]
linkove postavio član @čkd-kt4 na gspbeograd.iz.rs forumu
 
Zaglavljivali bi se sigurno i autobusi u Žičkoj, ali ni približno kao trole, iz jednostavnog razloga što bi bila mala verovatnoća da se više od jednog autobusa pokvari u tom delu, a kad jedna trola pokida kontaktnu mrežu ili nestane struje onda to pravi kolonu od nekoliko stotina metara koju je nemoguće obići.

Inače, Žička je u planu za rekonstrukciju ko zna od kada, tako da mi je i taj rok od 10 godina krajnje sumnjiv.

Drugo, manevrabilnost trola je daleko manja nego manevrabilnost autobusa. Trolama treba užasno mnogo vremena da skrenu i prođu kroz iole ozbiljniju raskrsnicu, a ako još ima i ukrštanja kontaktne mreže... katastrofa. Time usporavaju sav ostali saobraćaj. Ne znam da li se ovo može rešiti drugačijim rešenjem kontaktne mreže, ali obratite nekad pažnju na to koliko treba troli da skrene na raskrsnici Vojislava Ilića / Gospodara Vučića.

Ja sam za uvođenje električnih autobusa, ili eventualno trola koje imaju i mogućnost autonomnog kretanja bez kontaktne mreže (pretpostavljam da onda postoji neki mehanizam za automatsko kačenje na istu kad se opet naleti na deonicu s kontaktnom mrežom).

Ostavio bih liniju 22L (u kojoj bi prevoz bio besplatan) na sadašnjoj trasi a kod Slavije bih izgradio moderan terminus za te alternativne trole/električne autobuse.
 
Jeste, svi bi te elektricne autobuse...samo kada bi oni postojali. Jednostavno ne mozes da napravis autonomni elektricni autobus a da ima kapacitet, brzinu, i domet kao obican autobus/trola. Ako se cena spusti na prihvatljiv nivo, onda ce baterije zauzimati pola zapremine vozila, a ako resi pitanje velicine baterija onda je vozilo uzasno skupo.

Sto se tice autonomnih trola, to je i bio jedan od uslova nedavnog konkursa, da valjda trola moze bez napajanja da nastavi 2 km. Ne znam doduse da li je ispunjen.

Kao sto je receno, problem trola u Beogradu svodi se na lose odrzavanje vozila i kontaktne mreze. Kako to da u drugim gradovima funkcionisu besprekorno?
 
Vrh