Šta je novo?

Trolejbusi

Зашто се ислључује тролејбус преко реке Саве као опција? Могле би линије попут 77, 78, 65, 16, 15, 84 и 95 да постану тролејбуске. Трамвај неће покрити све крајеве НБГ, као што ни тролејбус неће покрити сва брда са друге стране.
 
Трамвају треба места за баштице
Трамвај има ограничења по нагибу који може да савлада

Отуда је у НБГ лакше имплементирати трамвај за којим жуди и НБГ и Земун

Тролејбус користи углавном постојће саобраћајнице,
Тролејбус може да савлада оштре успоне
Контактну мрежу је могуће развући и у тесним улицама.

Стога је брдовити део Београда згодан за тролејбусе.

Ово су неки основни аргументи за тј против одређеног вида превоза у одређеном делу града, али не треба ставити масну тачку на дискусију.
 
Oпет имамо трамвај који се пење уз Војводе Степе, трамвај који се пење ка Калемегдану, трамвај на Бановом брду, а имамо и успоне у Рузвелтовој и БКА такође.

То што тролејбус лакше савлада успоне је само плус за њега, али га то не искључује из равнице. У Београду постоји доста кретања преко реке Саве. У линијама, то је 4 трамвајске линије (и 12 силом прилике) и 30 аутобуских линија. Шта би фалило да од њих 30 макар 10 постану тролејбуске?
 
Ranije sam predlagao za NBG da linije 16, 65, 75, 77, 82 postanu trolejbuske, a za Zemun 15 i 84. Uz uspostavljanje trolejbuske linije 69 na relaciji Kej Oslobođenja - blok 70A. Naravno, uz širenje tramvaja na NBG, između ostalog i kroz Bulevar umetnosti. Sve ovo je predloženo zato što je trolejbuski saobraćaj pogodniji od tramvajskog za Bežanijsku kosu. Ali ako bi smo išli logikom Grada, možemo i 50 da konvertujemo u tramvaj. Zemun je u jednom delu pogodniji za tramvaj, a u drugom za trolejbus.

Eto to je neko moje kratko viđenje situacije/ problematine, vezano za NBG i Zemun.
 
Taчно, и Земун и НБГ имају делове погодне и за трамвај и за толејбус, као што имају исто и Звездара и Вождовац :D
 
Trolejbusi su daleko povoljniji od tramvaja takođe infrastruktura i održavanje. Sa druge strane tramvaj ima duži životni vek, ekonomičniji je po ravnom terenu.
Pored toga Beograd ima problem sto putnici rađe koriste autobus nego tramvaj na mestima gde im se poklapaju trase.
 
Трамвај и торлејбус не треба да изузимају једни друге већ да се допуњују. Тројелбус треба да мења аутобус. Мислим да то правило за рађе коришћење аутобуса уместо трамваја не важи у Војводе Степе.
 
Nije trebalo nikada ni ukidati trolu Zeleni Venac-Zemun od pre pola veka, zaboravio sam koja joj je bila numeracija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=907023#p907023:1xucd1ew je napisao(la):
Užice » Пет Дец 10, 2021 5:37 pm[/url]":1xucd1ew]Nije trebalo nikada ni ukidati trolu Zeleni Venac-Zemun od pre pola veka, zaboravio sam koja joj je bila numeracija.
14, данашња 84 само продужена.
 
Prvobitno je tramvaj išao za Zemun, ne znam koliko tačno linija (jedna je nosila oznaku 14) pa onda trolejbusi sa oznakama 14, 15, 16 , i to dok nije doneta odluka da se zamene autobusima, jer je u tom trenutku, koji je kratko trajao, benzin bio daleko povoljniji nego struja.
 
Autobusi su i dalje daleko povoljniji.
Cena struje je samo jedan mali deo ukupnih troškova. Električna vozila su u startu skuplja (naročito tramvaji) pa na to treba dodati troškove za prugu, trafo stanice, mrežu itd.
 
Аутобуси трају око 4 пута краће од шинских возила и ждеру гориво и на окретницама и док стоје на раскрсници. Инфраструктура за електрична возила кад се уради како треба то је то после иде само текуће одржавање што и није неки трошак.
 
Ništa nije večno, pruga, mreže, bandere, trafostanice se takođe menjaju. Da ne pričamo o gubitku struje u mreži ili npr dodatnim troškovima kao što je grejanje iste u zimskim mesecima itd.
Evo i cena eksplatacije po kilometru

 
Који су трошкови аутобуса по пређеном км?
 
Cena po kilometru za privatne solo autobuse je bila 153 + PDV kada su dobili ugovor 2015 godine. Nemam vremena da tražim noviji podatak, ali ajde da računamo 240 dinara (200+PDV)
 
Цена је по пређеном километру за конкретно возило? ТО су експлоатациони трошкови? А трошкови набавке, одржавања?
 
Direkcija za javni prevoz vrši proračun troškova po kilometru i prema tome isplaćuje prevoznike. U navedenu cenu spadaju svi troškovi uključujući zaradu vozača, amortizaciju, održavanje, PDV itd.
 
Svidelo se to nekome ili ne, autobusi - i to DIZEL autobusi - su okosnica javnog prevoza, pogotovu u uslovima i mestima kao što su Srbija i srpski gradovi. I biće tako još sigurno narednih 20 godina. To naravno ne znači da ne treba širiti i tramvajske i trolejbuske podsisteme. Naravno da treba. Ali kad god tramvaj ili trolejbus zataji, iz ma kog razloga, zna se ko ga odmenjuje. Kad god treba da se nešto improvizuje ili vanredno iskoristi, zna se ko se poziva u akciju.

Na temi ''Električni autobus'' sam postavio jedan YT prilog o tome kako novorastući lobi, električni, sve više ide u smeru prodaje magle a ne neke prave tehnološke revolucije. Bar dok se te tehnologije i komponente ne usavrše i ne ispeglaju.
 
Autobusi uskaču jeer naši sistemi elektroprevoza nisu dobro konfigurisani i nemaju fleksibilnost. Vozne jedinicw i infrastruktura imaju viskok stepen otkaza što je nedopustivo.
 
U ponedeljak će Vratimo trolu 28 imati veliko saopštenje. Stay tuned :gobb:
 
Bravo Vučko...uvek sam bio siguran da više od pola beograđana sada ne bi znalo gde se nalazi prokop...čak i oni stariji koji ceo život žive i rade u Beogradu.

Prognoziram nekih 60%


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Најбоље би било направити видео анкету на тргу где би се питали пролазници како да се стигне до железничке станице.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=907797#p907797:2yo0ay3p je napisao(la):
vucko » Pon Dec 13, 2021 4:53 pm[/url]":2yo0ay3p]Pošto saopštenje nije eksplicitno o trolama predlažem da ovde pročitate saopštenje.

https://beobuild.rs/forum/viewtopic.php ... tart=15025
Uh, laknulo mi je kad sam pročitao saopštenje: prvo sam pomislio da im je palo na pamet da ponovo ukidaju 28-icu :)
 
Vrh