Šta je novo?

Trolejbusi

Upravo , ne samo cena nego i trajnost je ne uporediva
oni koj nemaju razvučenu kontaktnu mrežu i trafo stanice , za njih je preskupo , prekomplikovano i prezahtevno
Mi imamo kompletnu funkcionalnu trolejbusku infrastrukturu koju treba sa manjim izmenama PROŠIRITI
i suludo je uništavati ono što je korisno , funkcionalno i vrlo isplatljivo. Kratrko i jasno, zadržati trolejbuse :!:

Dapače, Beogradu su neophodni i elektro-busevi gde god to situacija i potreba zahteva
na primer dovodjenje javnog saobracaja na domak kliničkog centra kao najoptimalnije sredstvo zbog osobina jeste elektro-bus
jer ostala javna sredstva su ili prebučna ili preglomazna ili zagadjujuca :idea:

Nikako ne treba ukidati i jedan vid transp. sis. Bgda, takvom zamenom drugim, vec ga samo obogacivati novim vidovima i oblicima
i time ga proširivati

Matematika je prosta , nama ne dostaje i KVANTITET i kvalitet u javnom prevozu
ono što se ukine zamenom nikako nije proširivanje , vec samo podizanje kvaliteta
a kada se vrši PRIDODAVANJE imamo podizanje i kvantiteta i kvaliteta :grand:
 
Slažem se, trolejbusku mrežu treba širiti - prosto ta infrastruktura postoji i treba je nadograđivati. Povećanje broja ispravljačkih stanica je dobro i za trolejbuski i za tramvajski podsistem, jer se u suštini ista napojna stanica može koristiti za oba sistema.
Elektrobusevi su takođe dobro rešenje, ali ko garantuje da u narednom periodu neko neće reći "ma ovo nam je skupo, daj da poguramo proizvodnju Ikarbusa" - i kada elektrobusevi dotraju prosto ih zamene dizelašima i ćao. Mnogo je manja verovatnoća da (osim ako ne donesu baš stratešku odluku da ih izbace) usput odbacuju trolejbuse nego da to učine sa elektrobusevima.
Ovo deluje sve više kao potpuno bauljanje - pre par godina je nabavljano 100 trolejbusa, neko sad razmišlja da ih ukida, pre par godina pravljen nadvožnjak preko 4 koloseka kod mosta na Adi, sad ti koloseci jedva da imaju neki smisao, mnogo pre ostavljene kasete za metro stanice kod Vuka i u Prokopu, sad prave plan za linije metroa koje kroz njih ni ne prolaze.
Pravi se pešačka pasarela za Kalemegdan da se pređe kao i put i pruga, sad se ta pruga čupa napolje.
Umesto da se šinski sistem širi po novom Beogradu (tramvaj ili metro, šta god), osim mosta na Adi koji jedva krenuše da rade, ništa drugo se ne dešava.
Svi ozbiljni planovi se potpuno napuštaju i sve se radi čisto stihijski.
 
Trolejbusi polako, ali sigurno zastarevaju. Odavno imamo i automobile i autobuse na struju u serijskoj proizvodnji, a tu su i gorivne ćelije, kao nešto što će u ne tako dalekoj budućnosti pokretati i automobile i komercijalna vozila. Vodonika će uvek biti, a inače se kao nusproizvod mnogih grana industrije baca svakodnevno u milionima tona.

Kao što i pre pisah, nisam za zamenu trola električnim autobusima, ali isto tako nisam ni za širenje kontaktne mreže za trolejbuse. Tramvaj pored visokog kapaciteta u odnosu na klasične autobuse, pa samim tim i trolejbuse, ima još i prednost u vidu znatno manje potrošnje električne energije. Već je bilo priče o tome, tj o nemalom broju argumenata u korist tramvaja, a nasuprot trolama.

Ne treba toliko da vas tišti skoro sigurno povlačenje trolejbusa sa beogradskih ulica u neko dogledno vreme. Činjenica je da se to kod nas radi brzopleto i možda bez adekvatnog plana, ali će do toga svako morati doći jednog dana. Sem Švajcarske, jedne od retkih razvijenih zemalja, gde trole podosta učestvuju u gradskom saobraćaju, ne znam ni za jednu zemlju, tj grad iz EU gde se trolama predviđa svetla budućnost. Jednostavno, kako napreduje tehnologija izrada baterija sve većeg kapaciteta, gubi se potreba za razvlačenjem kilometara i kilometara kablova, kao i potreba za nimalo jeftinim održavanjem pomenutih. Koliko puta ste samo imali priliku da vidite kako motke bukvalno lete kad se raskače od kontaktne mreže, pa su se dešavale i povrede, a bilo je i nimalo naivne materijalne štete pri padu kablova. Ipak je ovo 21 vek, a tehnologija je dovoljno napredovala da nema potrebe da bacamo novac na kablove uz pomenute rizike, kao i uvek dežurnu službu za intervencije. Ok, i punjači treba da se održavaju, ali ipak to ne može biti posao istog obima.

Kratak rezime - trole naspram e-buseva

Najveća prednost trole u odnosu na e-buseve jeste u neograničenoj autonomiji, ali sa potrebom postojanja glomazne elektromreže uz sve pomenute mane koje je prate. Takođe, trole su nosioci odavno oprobane i afirmisane tehnologije, dok se električni autobusi još usavršavaju, mada ih je već na stotine hiljada proizvedeno, i sve je više renomiranih proizvođača koji ih uvode u ponudu u više različitih verzija. Mana im nešto manji kapacitet po pitanju broja putnika koje mogu da prevezu, a zbog povećane ukupne mase. Za solo bus dužine 12 metara, to je nekih 80 putnika u proseku, a tu je i već pominjana ograničena autonomija, koja se relativno lako može rešiti postavkom brzih punjača na terminuse. Svakako mnogo jednostavnije od razvlačenja kablova. Ostaje pitanje cene. Nisu e-busevi mnogo skuplji od trola, ako i trole imaju svu neophodnu opremu, što podrazumeva i mogućnost ograničenog autonomnog kretanja, kao i malo kvalitetniju izradu u svakom pogledu u odnosu na one koje se trenutno kotrljaju beogradskim ulicama. I na kraju, najveća prednost e-buseva, ogleda se u daleko većoj fleksibilnosti, kako na liniji, tako i u garaži, gde se mogu koristiti normalno kao i standardni autobusi na konvencionalni pogon. Ovo poslednje je velika mana trola. Komplikuju život pri parkiranju, razmeštanju po lamelama, kao i pri jutarnjem izlasku, pa je skoro nemoguće obezbediti im redovno zaduženje. Moguće da ste i primetili da se vrlo često menjaju po linijama. Kad se sve sabere, trole nemaju dovoljno prednosti u odnosu na e-buseve da bi opstale u budućnosti. Sa druge strane, vozila na elektrovuču odavno nisu na početku razvoja, i iz godine u godinu postaju svestranija uz sve manja ograničenja, a sa već ranije pominjanim prednostima. Nostalgija prema trolama je razumljiva, mada između suprotstavljenih (trole i e-busevi) i nema neke velike razlike sa stanovišta putnika. Nećemo gledati kablove i motke u budućnosti, a doživljaj vožnje je vrlo sličan, počev od zvuka, ubrzanja, pa do onog najbitnijeg. Nema mirisa sagorele nafte ili ulja, i raznih masnih fleka po karoseriji, a ne prati je ni oblak dima. Naravno, ništa od navedenog ne mora pratiti ni dizel autobuse, ali ovo je ipak Srbija :)
 
Овде у Холандији мултинационални делиоц плена јавног превоза, или ти "приватник" Конексион (Conexxion) предњачи у увођењу електробуса. Зглобни електробуси иду на линијама дугим по 30 километара без пуњења на крајњој станици. "Батерије" или већ шта не заузимају већи простор од оне буџевине на левом крају возила код већине нископодних аутобуса у Србији. Цену не знам, али сам приметио да се много чешће кваре од аутобуса. Можда су то дечје болести.

Али сам тролејбус има велике предности за Београд:
1) Што га већ имамо
2) Комплетан возни парк нископодан и климатизован
3) Тролејбуске жице су елемент урбаног идентитетитета
4) Возни парк унифициран
5) Већ имамо разрађен систем одржавања истих
6) Управо то што већина великих градова Европе нема тролејбус је велика предност, нешто по чему смо посебни и атрактивни.

Нисам за амбициозно ширење мреже, само за затварање круга на периферији Звездара-Медак-Бањица са новим депоом код Медака (како је планирано). Можда изузетно неки крачић надовезан на тај круг (типа Кумодраж, Јајинци или Миљаковац), и набавка искључиво зглобних тролејбуса, са капацитетом батерија минимум 4-5 км.
 
A kakvo je to ukidanje trolejbusa najavljeno pa da se pokreće cela ova priča?
Nije valjda da mislite da je svakodnevno među-stranačko detinjasto prepucavanje znak da slede neke velike akcije i promene?
 
Da je rasprava da će nešto da naprave pa da ne brinemo, ali kad treba nešto da se ukine ili sruši tu se ova ekipa pokazala.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=552696#p552696:2a2gzwn6 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Сре Јул 18, 2018 11:03 pm[/url]":2a2gzwn6]A kakvo je to ukidanje trolejbusa najavljeno pa da se pokreće cela ova priča?
Nije valjda da mislite da je svakodnevno među-stranačko detinjasto prepucavanje znak da slede neke velike akcije i promene?
Најављено је да тролејбуске линије на Врачару замене електробуси.
 
Obično modiranje za manjinu na štetu opšteg budjeta
a nisu svesni da učestalost i kapacitet ce tako biti daleko manji
trole koje prolaze kroz Vračar , te nece imati tolko komocije kad im naidje taj MANJI a prepun elektro bus

Da su samo novo prozvani Vračarci u pitanju , ispunio bi im tu želju , zbog patološke potrebe za modiranjem
i pustio ih da posle da pate, kao što je sada i sa oćoravljenom Njegoševom pa ,, udešenoj Svet. Markovica, pa Mišarskom .....
što i nije po volji staro Vračarcima :!:
koj pokušavaju da sve te pomodarske novotarije izbegnu i zadrže onako kako jeste u ,,kraju,, uz poboljšanje kvalitetnijeg održavanja
a nije im do nikakvog modiranja kao ovim pridošlicama sa punim ustima ,,mi Vračarci,,
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=552841#p552841:3k2508qy je napisao(la):
Дошљак » Čet Jul 19, 2018 4:48 pm[/url]":3k2508qy]
Најављено је да тролејбуске линије на Врачару замене електробуси.
Ma najavljuje se svašta al retko šta od toga dođe do realizacije. :D Ne brinite, neće trolejbusi nigde još bar pet godina.


Nego, ja mislio svi BKMovi su lišeni tih odvratnih nalepnica al eto izgleda da ima još neki koji je nosi...
 
Ja се искрено надам да ће од те сулуде идеје одустати, али за сада је тако уцртано у многим плановима а и са најавом веће куповине кинеских електробуса најављено је и да ће возити на врачарским линијама. А ови научници углавном најгоре идеје прве реализују.
 
tacno tako, dijabole mesto da prvo rade pametne stvari uzmu rade gluposti ili cak stetne stvari i onda kao nismo stigli puni kapacitati ovo ono
 
Ti naučnici bi nama svima učinili veliku uslugu kada, do kraja mandata, ništa više ne bi radili. Neka igraju igrice na kompu samo da ne rade.
 
Jel se to meni čini ili se popravila situacija sa displejima? Čini mi se da sad viđam malo manje burek-rešenja sa šoferkama?
 
Objava SOS sindikata https://www.facebook.com/sosgsp/

Obaveštenje !!!

Ovo je trolejbus čiju su karoseriju remontovali i zatim kompletno ofarbani naši majstori u "Centralnom remontu".
Za mnogo manje para nego što to rade privatne firme. Sa mnogo oskudnijim alatom i materijalom za rad nego kod tih firmi. U neuporedivo težim uslovima. A rezultat je sjajan. Pa da smo samo pare koje je GSP dao na službena putovanja raznih direktorčića i projekt menadžera i na troškove "reprezentacije" uložili da obnovimo radionice u ovoj organizacionoj jedinici, da kupimo savremenu opremu, alat i materijal, gde bi nam kraj bio? A, da. Ipak ne odgovara menadžmentu da posao zadrži u GSP-u za četiri puta manje para. Ipak ima tu neku nevidljivu draž kada damo privatnim firmama stotine miliona dinara, a da naši radnici rade pomoću štapa i kanapa, a opet postignu odlične rezultate!
 
Mogu oni kad se potrude ta linija ispod prozora treba biti crna nikako bijela.
Mogli su da sami skinu reklame sa trola takodje ali to nekom nije u interesu ili da kupe nedaj boze komoru za farbanje kad su raskantavali neobus npr
 
Ово је префарбани наранџасти старији БКМ, мада ми се чини да је ова бела линија уствари нека накнадно додата метална лајсна. Да су офарбали и крово и око прозора исто бело, онда би изгледало боље, овако штрче а и нису у равни.
 
majstorima koji su farbali postovanje....
izgleda da ce neki direktori su ostali bez "tezge" ako nastave da sredjuju vozila u OJ centralni remont...
 
Svaka cast za inicijativu i slicno, ali da se ne lazemo ko zna kakvo je ovo farbanje. Ako je farbano na lokaciji sa slike, mogu samo da zamislim koliko je ove prašine sa slike završilo na samoj karoseriji prilikom lakiranja.
 
Možda cepidlačim, ali što kažu i ostali članovi, stvarno su mogli da ofarbaju u crno te lajsne na sredini. Lepo je i ovako, ali bi bilo savršeno da su crne.
 
a sta ako jesu crne a sad su prelepljnene krep trakom dok se farba ovo dole?
 
Nije traka, taj 2177 je već mesecima takav u saobraćaju. Mislim da je ovo slika od ranije.
 
Сад сам загледао неке слике, ово је изгледа нека метална лајсна преко које иде црна гума, али очигледно и оне мањкају у последње време. Има пар слика и наранџастих БКМ са белом штрафтом њих али на старијим сликама те штрафте нема, црна је.
 
hiavata":1tve3o2h je napisao(la):
Svaka cast za inicijativu i slicno, ali da se ne lazemo ko zna kakvo je ovo farbanje. Ako je farbano na lokaciji sa slike, mogu samo da zamislim koliko je ove prašine sa slike završilo na samoj karoseriji prilikom lakiranja.
A da se ne lazemo da farbanje u eksternim firmama nije ni za nijansu bolje i kvalitetnije?

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
Vrh