Ok, onda je to glupost onog ko ih je naručio takve.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541084#p541084:2fnfbrf2 je napisao(la):Kesha » Pon Maj 28, 2018 9:02 pm[/url]":2fnfbrf2]Nisu CAF tramvaji rađeni za široki kolosek, već je konfiguracija enterijera, pa i dizajn eksterijera isključivo na izboru kupca. Mogla se izabrati 2+1 konfiguracija sedišta. O malobrojnim manama CAF tramvaja je već bilo reči, pa da se ne vraćamo ponovo na to.
Istina, al s druge strane takva zamena voznog parka donosi standardizaciju. Sva vozila će koristiti iste delove, iste servisere, iste obuke, pa na kraju krajeva i iste falinke koje će lakše moći da se predvide i spreče (kad krene isti kvar na 5 vozila logično je očekivati ga i na ostalim). Kao i sve u inženjerstvu, i tu svaka pojava ima i svoje loše i svoje dobre strane. Sad je samo pitanje šta kome više odgovara. Neka preduzeća nemaju problem sa šarenolikim voznim parkom, a nekima je to najgora noćna mora i vole kad im je sve uniformno.Greška je uzimati toliki kontingent vozila odjednom, s obzirom da će isto tako svi odjednom početi da posustaju.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541108#p541108:2byf4u5t je napisao(la):Biciklistkinja » Pon Maj 28, 2018 10:30 pm[/url]":2byf4u5t]Jeftinije i bolje je popraviti ulice da budu ravne nego kupovati trole koje dobro podnose rupe. To je ono što se ovde radi na rešavanju posledica, a ne na rešavanju uzroka.
Pa rok je 30 dana, zato ti i odgovaraju nakon 29[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541772#p541772:2rg5ylp4 je napisao(la):igorsimic » 31 May 2018 04:44 pm[/url]":2rg5ylp4]Da li se to meni cini, ili direkcija slabije kaznjava vozace zbog toga sto ih nema dovoljno, pa se plase da nece na kraju stvarno imati ko da vozi i ovo malo sto imaju? Pisao sam im za jedan polazak na 21 bukvalno svaki dan covek krene ranije.. Na odgovor direkcije se ceka kao da sam trazio literaturu nuklearne fizike - 30 dana. Kazu mi obavili su oni razgovor i vozac je upozoren i naredni dan covek krene tacno na vreme! Ja reko konacno poceo da radi kako treba posao, i nije dugo trajalo to. Vec dan posle opet po starom, krene po 4 minuta pre polaska! Ne znam da li moze prestati bahatost pojedinih vozaca? Za liniju koja ide na 8 minuta u spicu stvarno je mnogo da krenu 4 minuta pre vremena al dzaba boli uvo i njih i direkciju.
Inace evo jedna slicica
download/file.php?id=51539
Zato što ih mrzi da zavrću šrafove. Plus poklopac po poklopac, četiri na svakom vozilu, pa tako 83 puta... skupi se tu lepa sumica kod otkupljivača sekundarnih sirovina...[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=542190#p542190:278j6qee je napisao(la):MidnightParkour » Sub Jun 02, 2018 9:16 pm[/url]":278j6qee]
Zašto su sklonili metalni poklopac od točkova?
Reci lepo - pokralo se i rasprodalo.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=542906#p542906:3vgqh7iy je napisao(la):becks89 » Uto Jun 05, 2018 10:30 pm[/url]":3vgqh7iy] vremenom se "izgubilo".
E baš zbog tog stava (koji praktikuje GSP i svaki treći stanovnik ove zemlje) živimo u brlogu već decenijama. Čim nešto zahteva određenu količinu vremena, para ili truda da bi izgledalo lepo, odma ide onaj čuveni stav ''aaa ko ga j***... '' Zato imamo GSP vozila koja izgledaju kao iz Mad Max sveta, otrcane zastave na državnim institucijama, policijska i kola hitne pomoći sa po tri ''uniforme'' i različita natpisa, fasade gde svako fura svoju priču, grafite na spomenicima, itd itd...Ne znam kakve šrafove pominješ, ratkapna se montira na drugi princip, na metalni obruč se kači ratkapna, koja ima svoje "zube" pa se tehnički po principu natezanja namešta. Pored estetike koja je jedina prednost, mana je što ne možeš kontrolisati brezone na točku, bez da svaki put skidaš ratkapne. Skineš ih par puta i pucaju, po komadu se kreću oko 25e, što nije mali trošak.
Nisam tebe ni ispravljao, treba precizirati, jer poklopac je nešto drugo.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=542911#p542911:ubl32wgw je napisao(la):Bender Rodriguez » 05 Jun 2018 09:45 pm[/url]":ubl32wgw]
E baš zbog tog stava (koji praktikuje GSP i svaki treći stanovnik ove zemlje) živimo u brlogu već decenijama. Čim nešto zahteva određenu količinu vremena, para ili truda da bi izgledalo lepo, odma ide onaj čuveni stav ''aaa ko ga j***... '' Zato imamo GSP vozila koja izgledaju kao iz Mad Max sveta, otrcane zastave na državnim institucijama, policijska i kola hitne pomoći sa po tri ''uniforme'' i različita natpisa, fasade gde svako gura svoju priču, grafite na spomenicima, itd itd...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=471453#p471453:10zngen7 je napisao(la):Bender Rodriguez » Uto Avg 15, 2017 11:53 am[/url]":10zngen7]Apsolutno se slažem sa Stevom. Jasno je da je besparica, jasno je da je prioritet funkcionalnost a ne estetika. Ali ima granica do koje treba ići u tome. Ovde se, nažalost, ta granica drži jako nisko.
Postoji nešto što se zove reprezentativnost. Koji ne podrazumeva samo imidž kompanije i njen PR, nego i to kakva poslovna kultura vlada unutar nje, kako se firma odnosi prema zaposlenima, ali i kako se zaposleni odnose prema firmi i njenoj imovini.
Dok u drugim zemljama bilo koji komad imovine firme ne napušta garažu/depo/radionicu sve dok ne izgleda kao da je staro tek mesec dana, ovde se primenjuje politika ''samo da radi''. Tako je sa vozovima, tako je sa GSPom, vozilima gradskih i hitnih službi, sa inventarom institucija, sa mašinama u fabrikama... tako je čak i sa zgradama. Što nije strašno ako se to dešava ''negde iza kulisa'' i samo u domaćoj, ograničenoj upotrebi. Ali kad šalješ takve primer(k)e širom zemlje i inostranstva, to onda šalje poruku aljkavosti i neprofesionalnosti.
Uz to, srozava se firma kao institucija. Recimo, drugačije se ponaša vozač koji sedi u starom, ali čistom i ispravnom tramvaju, i vozač koji sedi u novijem tramvaju kome čak i kabina izgleda kao svinjac. U Americi vatrogasci, mašinovođe, kamiondžije i vozači autobusa ne lickaju svoja vozila samo zato što moraju. Nego zato što vole. Zato što se ponose time. Sramota ih je da se voze u vozilu koje nije ispravno ili je vidljivo oštećeno i sramota ih je da ostave nered kolegama i budućim generacijama radnika. Čak i kad su im plate male, svi do jednog imaju taj osećaj reprezentativnosti i to što rade, rade uz 100% kapaciteta i privrženosti.
Ali kažem, to je jednostavno i dalje stran koncept ovde i kad ljudima kreneš da pričaš o tome većina te samo bledo gleda. Ili te pitaju dal si normalan da daješ pare da se menja polomljena maska kombija ako i dalje stoji na mestu. Ili da menjaš kolica u vozu koja su iz doba Tita samo zato što su ''malo čuknuta''.
I zato se neretko dešava da nas strane firme i investitori zaobilaze ili da se neka naša preduzeća, čak i kad su funkcionalna, prodaju za daleko manje pare nego što bi se očekivalo. Pričam naravno o slučajevima gde se sve radi transparentno i po PSu, ne o nameštenim tenderima i muljažama.
Neću se složiti sa tobom oko toga da je besparica razlog. Mnogo drugačije sam gledao na situaciju pre nego što sam počeo da radim u saobraćajnom preduzeću, ja mislim da smo među par firmi gde se stavljaju isključivo original delovi i gde se isti menjaju preventivno. Da budem pošten, kada sam počeo, jako čudno mi je bilo to sve, ali vremenom došao sam i do suštine.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=542919#p542919:3vum77z5 je napisao(la):Bender Rodriguez » 05 Jun 2018 10:09 pm[/url]":3vum77z5]Pa ovde se to karakteriše kao ludost. U razvijenom svetu se karakteriše kao nešto što se podrazumeva. Nešto o čemu se uopšte ni ne polemiše, nego se samo prosto uradi. Probaću da budem kratak pa ću reći samo da kako vreme više prolazi to više shvatam značaj onoga što ja zovem ''reprezentativnost''. Bilo preduzeća, fabrike, zemlje, institucije, pa čak i pojedinca.
Ljudi u svetu ne vode računa o svom izgledu, o svom domu, o svom vozilu, pa onda o službenom vozilu, o zgradi, o čemu god... samo zato što 1) imaju para 2)zato što ih teraju propisi/norme. Nego (i) zato što vole to. Zato što shvataju koliko to znači. Da nije isto kad dolaziš na štrokavo i zapušteno radno mesto i kad dolaziš negde gde ti je lepo i sređeno. Ili da li se voziš u vozilu koje ''bitno da se kotrlja'' i u vozilu u kome ti je zapravo lepo i prijatno,a ujedno odaje i utisak ozbiljnosti onog koji mu je vlasnik.
Da ne dužim previše (jer teško mi je da pričam o tome u čisto pisanoj formi) citiraću post sa istom tematikom koji sam svojevremeno napisao o Železnici i njihovom (ne)poimanju reprezentativnosti, imidža, ugleda, kako god ga nazvali... Pa koga ne bude mrzelo nek baci pogled.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=471453#p471453:3vum77z5 je napisao(la):Bender Rodriguez » Uto Avg 15, 2017 11:53 am[/url]":3vum77z5]Apsolutno se slažem sa Stevom. Jasno je da je besparica, jasno je da je prioritet funkcionalnost a ne estetika. Ali ima granica do koje treba ići u tome. Ovde se, nažalost, ta granica drži jako nisko.
Postoji nešto što se zove reprezentativnost. Koji ne podrazumeva samo imidž kompanije i njen PR, nego i to kakva poslovna kultura vlada unutar nje, kako se firma odnosi prema zaposlenima, ali i kako se zaposleni odnose prema firmi i njenoj imovini.
Dok u drugim zemljama bilo koji komad imovine firme ne napušta garažu/depo/radionicu sve dok ne izgleda kao da je staro tek mesec dana, ovde se primenjuje politika ''samo da radi''. Tako je sa vozovima, tako je sa GSPom, vozilima gradskih i hitnih službi, sa inventarom institucija, sa mašinama u fabrikama... tako je čak i sa zgradama. Što nije strašno ako se to dešava ''negde iza kulisa'' i samo u domaćoj, ograničenoj upotrebi. Ali kad šalješ takve primer(k)e širom zemlje i inostranstva, to onda šalje poruku aljkavosti i neprofesionalnosti.
Uz to, srozava se firma kao institucija. Recimo, drugačije se ponaša vozač koji sedi u starom, ali čistom i ispravnom tramvaju, i vozač koji sedi u novijem tramvaju kome čak i kabina izgleda kao svinjac. U Americi vatrogasci, mašinovođe, kamiondžije i vozači autobusa ne lickaju svoja vozila samo zato što moraju. Nego zato što vole. Zato što se ponose time. Sramota ih je da se voze u vozilu koje nije ispravno ili je vidljivo oštećeno i sramota ih je da ostave nered kolegama i budućim generacijama radnika. Čak i kad su im plate male, svi do jednog imaju taj osećaj reprezentativnosti i to što rade, rade uz 100% kapaciteta i privrženosti.
Ali kažem, to je jednostavno i dalje stran koncept ovde i kad ljudima kreneš da pričaš o tome većina te samo bledo gleda. Ili te pitaju dal si normalan da daješ pare da se menja polomljena maska kombija ako i dalje stoji na mestu. Ili da menjaš kolica u vozu koja su iz doba Tita samo zato što su ''malo čuknuta''.
I zato se neretko dešava da nas strane firme i investitori zaobilaze ili da se neka naša preduzeća, čak i kad su funkcionalna, prodaju za daleko manje pare nego što bi se očekivalo. Pričam naravno o slučajevima gde se sve radi transparentno i po PSu, ne o nameštenim tenderima i muljažama.
E sad, istina kad si pravno lice i kad bi da držiš kriterijume svaka intervencija te košta para, a zatim i vremena i nekih resursa, te da je nekad prosto nemoguće održavati granicu na istom nivou non stop. Ali kao što rekoh u prvom pasusu citiranog posta - ovde se ta minimalna granica drži jako jako nisko. I jako retko se podigne a kad treba da se spusti to uvek može.
I premda je to neretko zbog besparice, iskustvo mi je pokazalo da se mnogo češće radi o prostom nemaru prema svemu. Jednostavno ovde ima mnogo ljudi koji pate od jednog seksualnog problema - boli ih patka za sve oko sebe. Uključujući i same sebe. A kamoli bilo šta što nije njihovo.