Šta je novo?

Trolejbusi

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525658#p525658:3pittwyq je napisao(la):
Дошљак » Sub Mar 17, 2018 5:00 pm[/url]":3pittwyq]Најлакше је укидати.
Da radimo kako neki ovde predlazu, ostali bi smo bez pola linija.
 
Боље без пола линија него са линијама које уопште немају никакву сврху. Лепо реци на кога се то односи.
 
Jel to djole dosao do saznanja kako radi trola pa da nam ukratko objasni
 
Ja povremeno koristim trole vračarskog poteza i koliko sam mogao da primetim, 19-ica itekako ima putnika. Ideje o produženju možda i nisu loše, ako ima uslova da se sprovedu u delo. Verijem da bi se morala pojačati u tom slučaju.
 
Linija 19 itekako ima svrhu glupo je da neko ko zivi na petom kraju grada i koristi 19 kao sto sam kaze jednom u godinu dana od ''Vera'' da on lupeta kako nema putnika.. Nece se 19 ukinuti mislis Djole da bi GSP drzao tako liniju bezveze? Znaju oni vrlo dobro koliko i mi korisnici ovog poteza da putnika ima na svim linijama, doduse na nekima manje nekima vise ali 19 svakako opravdava tih jadnih 4 trolejbusa.

Bolje se ti Djole zalozi da ukinu linije koje vrte prazne ceo dan, a ima ih itekako puno... Svaka linija ima svoje minute kada je prazna, i spic je drugaciji na potezima/liniji i sve to zavisi tako da to sto si se ti jednom provozao u praznoj 19 to nije merodavno dal je neka linija bitna ili ne.. I ja sam se vozio u jacim linijama tipa 95,23, itd pa su i one imale minute kada su prazne a daleko su one od beskorisnih.

Inace jedno pitanje za tebe Djole, kako ti postizes da obidjes ceo Beograd i sve linije za jedan dan, posto po tvojim postovima izgleda kao da zivis u svakom naselju po dan i tako dobro se razumes u linije, dajes za pravo sebi da ocenjujes linije na osnovu jedne voznje ili mozda ipak se provozas sa svakom svaki dan?? Po tvojim postovima ispada ti obidje sve linije po par puta na dan..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525690#p525690:39pgybe7 je napisao(la):
direktor » 17 Мар 2018, 19:16[/url]":39pgybe7]Jel to djole dosao do saznanja kako radi trola pa da nam ukratko objasni
Овако ствари стоје:
"Чика" за воланом има само гас, кочницу, ручну (а можда и станичну). Чика да гас, и пусти га јер код трола (барем код тролзи) се не губи снага и ти тако идеш лупам 20 на сат (килавци лајкс дис). А онда чика притисне кочницу и успори када треба. Да би одмарао ногу, чика повлачи станичну и то је то :) :) :) :) :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525718#p525718:1j0j5a3w je napisao(la):
igorsimic » 17 Мар 2018, 20:59[/url]":1j0j5a3w]
Inace jedno pitanje za tebe Djole, kako ti postizes da obidjes ceo Beograd i sve linije za jedan dan, posto po tvojim postovima izgleda kao da zivis u svakom naselju po dan i tako dobro se razumes u linije, dajes za pravo sebi da ocenjujes linije na osnovu jedne voznje ili mozda ipak se provozas sa svakom svaki dan?? Po tvojim postovima ispada ti obidje sve linije po par puta na dan..
Не стижем у томе јесте фора. Миријевске линије (осим 46) избегавам максимално јер мрзим то насеље па не знам какво је стање тамо осим на 46, знам какво је стање на Раковичким линијама осим 94 и локалних бескорисних линија Ресника, као и 90% Чукаричких. Мало знам и остале. 19 сам користио много пута током 3 године и могу да кажем да ми увек дође празна у свим деловима града. По тој логици када су радови на КМ или нечему другом у твом крају треба увести и 19А јер зглобови са 29 као не могу да превезу тај део Врачара, Звездаре и Вождовца....
 
Da, ali kada su radovi oni skrtare i na ovim obicnim linijama koje nisu ispomoc kao 19.. Kada su radovi oni nisu u stanju da obezbede da 29 ( koja ide na 4 minuta) moze da ima takt od 10 minuta jer su toliko neodgovorni i bezobrazni.. 21 je za vreme radova isla na 20 minuta...Tako da ljudi koji rade u direkciji za prevoz i njihove odluke su glupost cista, to i nije merodavno oni bre jedva skrpe da odrze ovo malo sto imamo sta ih briga da stave 19A boli ih uvo sede u kancelarijama i smeju se sto su ljudi ostajali za vreme radova na stanici po pola sata i nisu mogli da udju u prevoz..

Ja sam ti i sliku pokazao, ocigledno si se vozio u vreme kada nije bilo puno ljudi ali ti polasci ne mogu i nece biti merilo za ovu liniju.. Valjda vidis da ti i drugi pisu na forumu ovde da je 19 korisna i da ima putnika, i sve je samo ne penzionerska linija.. Ispade na kraju svi mi koji zivimo ovde i koristimo ovaj potez i po 4 puta na dan smo ludi samo ti koji si koristio par puta mesecno znas bolje...

Mozes ti da pises svoje misljenje o liniji cenim to, ali je nefer i nije korektno da iznosis neke podatke tipa ovo je penzionerska linija ili tako nesto a nisi sto posto siguran u to.. Da bi bio siguran u te price moras onda da zivis ovde ili radis sta god, koristis po par puta na dan pa tek onda mozes da zakljucis i dajes misljenje a ne ovako vozio sam se par puta od Vera i na osnovu toga ti vec etiketirao da je linija za ukidanje..
 
Meни нема логике да је нпр. 22 препуна од Теразија до Црвеног крста а да 19 вози празна. Само на тој траси она доста помаже, чак и да од Црвеног крста иде са 3 путника.
 
Dok sam nešto preko godinu dana radio kao kontrolor, a pre nego što je ta rabota prešla u privatne ruke, često mi je Konjarnik zapadao kao trasa da tako kažem. Dešavalo se da 31-ice nema i po dvadesetak minuta, dok je 19-ica išla redovno. Uglavnom je pouzdana, iako retka, pa je bar malo uspevala da smanji pritisak velikog broja putnika, već od početne stanice. Obično su linije, sa ne baš malim razmakom između polazaka za tipično gradsku liniju, pouzdanije u poređenju sa ovima što idu "svaki čas". Verujem da ljdima znači kao alternativa na koju su uglavnom mogu osloniti, a ako bi mogla da se produži do Ustaničke, uz izmeštanje nekih linija poteza 300, i uz povećanje takta naravno, sigurno da bi doprinela kakvom takvom poboljšanju ne baš sjajne situacije na tom potezu, kad je prevoz u pitanju. Pitanje je koliko bi nadležni bili voljni da prebace 31-icu ili 17-icu na Ustaničku, a zbog mogućih zastoja i gužvi, jer ipak su to linije sa jako čestim nailascima, a pritom su i zglobne, pa ako to možda i nije izvodljivo, verujem da jedna trolejbuska linija sa nailascima na nekih desetak minuta, ne bi predstavljala toliki problem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525681#p525681:3qw08ejg je napisao(la):
Djole Pevcanin » 17 Mar 2018 18:32[/url]":3qw08ejg]Неће се то никад десити јер нема где да се убуџи окретница.

Има где итекако, али нема се чиме :lol:
 
Ne razumem zašto neko želi da se reši trolejbusa kad su zglobni trolejbusi najisplativije rešenje za opterećene brdske linije u južnom delu grada.

Najrazumnije raspolaganje resursima bi predstavljala nabavka 50-100 solo elektrobusa za Dorćol, odnosno gradnja novog pogona Vidikovac za 100-200 zglobnih trolejbusa.

Dorćol treba da pokriva kraće slabije solo linije centralnog dela grada koje saobraćaju i sporednim ulicama sa oštrim krivinama. Sa druge strane Vidikovac treba da preuzme koridore i ozloglašene solo linije koje je nekada držao Kosmaj a sada privatnici sa solo vozilima, odnosno da se oslobode Novi Beograd i Karaburma na Čukarici.

Sve u svemu preraspodela bi bila sledeća:

Dorćol solo elektrobusi: 19, 21, 22, 24, 28, 29 (do Savskog Trga), 30 (do Dorćola SRC Milan Muškatirović), 35, 36, 44, 46L (do Slavije/Manjež Svetozara Markovića preko Vukovog Spomenika)

Vidikovac zglobni trolejbusi: 37, 40 (kružna preko Jerkovića nastala spajanjem trase od raskrsnice Crnotravske i Paunove do raskrsnice Dimitrija Tucovića i Batutove), 41 (Kula Nebojša preko Dorćola), 48, 49, 50, 53 (preko Autokomande kroz dedinjski tunel), 55 (Požeškom pa kroz dedinjski tunel ali do Zvezdare), 56 (Kula Nebojša preko BnV), 57 (fider za metro do Petlovog Brda), 59, 86 (od Čukaričke Padine preko Požeške do Keja Oslobođenja, 88 se produžava za Gornji Grad, Bačku ili Novu Galeniku), 93 (Miljakovac I-Blok 61 preko Banovog Brda), 94 (normalnom trasom)

Dakle to što su trolejbusi sada manje isplativi jeste posledica fokusiranja mreže u pogrešan deo grada.
 
Citaro Electric.

daimler-mercedes-benz-citaro-elektrobus-electric-bus-18.png


Ako nemaš novca i pritom nećeš da te guši kineska plastika traži onda od Ikarbusa.

Ikarbus bi mogao da napravi 50-100 električnih autobusa za nekoliko godina. To bi spaslo fabriku. Ukoliko hoće da kupuju Kineze onda je svaka priča o Ikarbusu licemerje.

Ne verujem da su uz to u stanju da naprave još i 200 zglobnih trolejbusa. Još jedna stvar je to što nisu u stanju da naprave običan dizel autobus koji je u proizvodnji godinama tako da šta tek treba reći za modele koji trenutno nisu ni u planu. Plaše me problemi kako prilikom proizvodnje tako i tokom eksploatacije.

Nabavka 150-300 skupih vozila za pokrivanje nemalog broja linija nije mala stvar.
 
Тако је, зато уместо електробуса ја сам да се користе соло тролејбуси, много је једноставније и лакше за одржавање за разлику од садашњег стања где је превоз од свега и сачега сачињен бацају се паре низашта
 
Danas sam se vozio trolom 2016 na liniji 41. Trola je totalni raspad , a ni vozač nije baš neki. Ulazim na zadnju platformu , a ono smrdi zapaljena guma , hteo sam da crknem od smrada. Trola je inače nakrivljena na stranu ka vratima. Kad smo krenuli , vozač dao "gas" a mi samo letimo gore dole. Osetio sam sve organe u telu koliko je brzo vozio. Kod Admirala Geprata je pola trole izašlo , jer nisu mogli da izdrže to poskakivanje. Jedna žena umalo nije pala zbog toga. Isti slučaj je bio i sa ljudima koji su tu ušli , već na sledećoj , Miloša Pocerca su izašli.
 
Пукао ваздушни јастук који служи као амортизер дешавало ми се лети то, зато се накривио а спаљена гума је од трења гуме са луком каросерије
 
A šta je u pitanju kod autobusa kad se nakrive tako , obzirom da u njima nikad nisam poskakivao?
 
Ljudi za 19 ne mozete meriti iako ima iste okretnice sa 31, dakle svrha linije je ta, da poveze Istocnu Kapiju sa Vracarom, Cuburom i nekoliko srednjih skola odakle ljudi sa Konjarnika gravitiraju, pa da nema 19 na deonici Sumice Slavija odvijanje saobracaj na tom delu bi bilo ostavljeno nesrecnim 20 i 50. 29 svoje putnike od Studentskog Trga i nema, jer uglavnom se isprazni kod Vera, a odatle vozika 20ak ljudi koji je bas ciljano cekaju, a posle opsedaju 20 i 50 na Sumicama. Dakle resenje trole 29 je prebacivanje kontaktne mreze na okretnicu 26, kako bi se barem malo rasteretila jadna 26 i 50 na tom potezu, ali i da ostane okretnica na Medaku 3, da svaki drugi polazak na 29 na Medak i Brace Jerkovic, to bi bio pun pogodak, jer bi taman bio manji pritisak i na 26 sa jedne, a sa druge strane na 17, 18, 20 i 50 :)
 
Gaspar, ne bih se bas slozio sa tobom.. Trolejbus 29 itekako ima putnika sa/do Medaka. Opsluzuje ceo Medak koji po popisu ima 23,000 stanovnika malo li je.. Jako retko se 29 isprazni kod Vera, cak stavise kod ATS i Vera se puni, vise ljudi udje nego izadje. Najvise njih izadje kod Sumica, pa se onda napuni ljudima sa Medaka koji idu dalje.. U spicu uvek puna na pocetnoj, ipak se izgradilo celo jedno naselje Medak Padina se zove valjda.. I svi oni idu na 29 do grada.

Pritom, sta ce 29 do Brace Jerkovic? Vec imaju 26, to sto je linija nepouzdana to je problem trase/uskih ulica.. Ko bi od Brace Jerkovic isao sa 29, pa to kad se zaglavi na Vracaru svetlosna godina prodje..

Davno sam kacio ovu sliku, al posto ocignledno ne koristis ovaj potez nisi primetio.. Samo na 29 fale jos ljudi iz Brace Jerkovica... i ovako ne moze da se udje u istu kod Vera, a u spicu bude haos vec na Medakovicu. Eventualno da se uvede nova linija za Brace J. al opet nema poenta ta linija ce morati da prodje kroz neke uske ulice i opet se dobija nova 26.. Ako hocete pouzdaniju 26 bolje da se skrati do Vuka pa odatle presedajte do grada, al opet ni to nije resenje ostaviti celo naselje bez direktne veze.

Inace, nevezano za ovo svaka cast Trolzi koja je stara 15 i vise godina ( ne znam tacno od kada je u BG) ali svaka cast, po snegu kada 21 i ostale trole logicno nisu radile, jedino je Trolza na 29 odrzala svoj polazak. Skripi, puna ljudi al opet odrzan polazak do kraja cak nije nesto mnogo ni kasnila.
 
Igore, trolejbuski podsistem je i dan danas nepredvidiv sto se kvarova tice, i tu nekad ni dvozglobne trole ne pomazu, ali ono sto cujem od iskustva ljudi 29 je samo po intervalu najjaca, i opet ne vidim razlog sta bi falilo da deo trolejbuske mreze ide do okretnice 26...? Imaj u vidu da to nije neciji hir, samo bi smanjio pritisak na 26, ako je problem mesto za sedenje onda ok, ali imaj u vidu da je isto luksuz, a mesto da se nabadas na vrata ili sipku fikcija... Jedino ja tu opciju vidim za nesrecnu 26, jer bi na samoj okretnici krala deo putnika veruj mi... Ne treba gledati samo svoje dvoriste, vec i drugima pomagati...
 
Што се тиче растерећења 26, имам две идеје:
1. Да се уведе нова линија електробуса која би ишла од В. Споменика до окретнице 40,41 на Бањици, трасом 26 од Вука до Јерковића, трасом 50 од Јерковића до Пауновића и после кроз Паунову до окретнице троле. Нисам скроз сигуран, мислим да може електробус да се пуни на тролејбуској контактној мрежи.
2. Да се нека линија са потеза 400 продужи до Браће Јерковић па потом трасом 26 до неког терминуса успут(није најбоља идеја до Медаковића 2 пошто би аутобуси имали проблем приликом скретања).
Сваки од ових предлога би доста растеретио 26,49,50.
 
Што се тиче растерећења 26, имам једну идеју:

разговати цео Душановац и све до булевара и увести зглобове на све поласке
 
Што се никада неће десити а зглобове на 26 како је кренуло нећемо видети још дуго. Где ћеш наћи нове пулере којима се заносе приколице?
 
Vrh