Šta je novo?

Trolejbusi

Pa ne vidim ni jedan racionalan razlog da se ne registruju trolejbusi. Ako se svake godine registruje bicikl s`pomocnim motorom (50ccm), laka prikolica, kamp prikolica, zasto bi onda toga bilo postedjeno vozilo koje ima sopstveni pogon, upravljacki mehanizam i svakodnevno prevozi par stotina do par hiljada putnika ?
 
Problem je sto trolejbusi nemaju fabricki ugradjen tahograf. Po zakonu vozila bez tahografa ne mogu da se registruju.
 
Ugradnja tahografa nije nikakav tehnoloski problem. Kroz godine tahografi su se konstrukcijski menjali i nije redak slucaj da je kroz svoj eksploatacioni vek odredjeno vozilo menjalo nekoliko tahografa.
Na kraju krajeva po zakonu vozila koja nisu registrovana ne smeju biti u saobracaju, a to svakako nije resenje.
 
Neka raspisu tender za 150 novih savremenih takografa i kraj price
 
Каква је пракса у свету? По слика видим да Будимпешта, Цирих и већина америчких градова нема таблице на тролејбусима.
 
Hajmo ovako.Koliku autonomiju trole imaju van mreze?Ako se dobro secam realno se radi o 100 metara.Dakle mozemo bukvalizovati i reci da bez obzira sto nisu sinska vozila vec (elektro)motorna uvek su kod kontaktne mreze.

Ugradnja tahografa je nepotreban trosak,zaboga GSP ne menja ni one gume na BKM-ovima pa imamo rupe od po 10 cm na dnu vrata koje umeju da fino vuku promaju posebno ako ste na vratima.
 
Hm...
Ajmo onda ovako.
Sa pravnog aspekta nema nikakve logike da vozilo koje nije registrovano ucestvuje u saobracaju. Ako tezimo pravno uredjenom drustvu onda je neophodno postovanje zakona. Nesporno ima zakona koji su losi, ali onda se pristupa promeni nekih clanova , ili celih zakona. Svojevoljno nepostovanje postojecih zakona je krivicno ili prekrsajno delo i uvod u anarhiju.
Sa druge strane vlasnik male prikolice za putnicko vozilo mora je registrovati iako ce mozda samo jednom godisnje da preveze nesto do susednog naselja.
Ja licno, ne vidim ni jedan racionalan razlog da trolejbus nema taho listic i da ne bude registrovan. To kolika je njegova autonomija bez kontaktne mreze je nebitna stvar, ako uzmemo u obzir da trolejbus na nekoj liniji ide potpuno istom trasom kao i u slucaju da na toj liniji saobraca autobus.
A za ne menjanje guma bih im naplatio posebnu kaznu :D
 
Bas je podsticajno po zivalj da se ,,validira'' to sto je u trolama 50C... Kontrolori delite lepeze...
 
avramovicsasa":160j8vv0 je napisao(la):
Zaboravljena zona:

turneja-s2-bg-101.jpg


turneja-s2-bg-102.jpg


turneja-s2-bg-103.jpg


turneja-s2-bg-106.jpg
Преузето са:
http://www.autobusi.net/forum/viewtopic.php?f=20&t=4872&view=unread#p410836
 
red bi bio da se pof-hv-alim :D

GB153 :D
p3260024.jpg

p3260023.jpg

p3260025.jpg

p3260026.jpg

p3260027.jpg

p3260028.jpg
[/quote]
 
ocekivao sam da cu videti i Becks i Somija303 ali ih ne sam video.
 
Jeste :) Ko ode tamo može dobiti priliku da vozi ZiU9,Ikarusa i Solaris Trolina :) Ja isprobao sva tri, voziti ZiU9 jedino je zanimljivo (levom nogom se koči :lol: ), ostalo je standardno :p
 
Kad ćemo najzad, posle 40 godina, ponovo videti trolejbus na NBG i Zemunu. I to onaj "dupli" ili (kako ga još zovu) "harmonika"
 
dedinje":3bkpqwzw je napisao(la):
Kad ćemo najzad, posle 40 godina, ponovo videti trolejbus na NBG i Zemunu. I to onaj "dupli" ili (kako ga još zovu) "harmonika"
Gde ima stare karte Beogradskog el. javnog prevoza?
 
Nasao tramvaje, ne mogu da pronadjem trolejbuse
Siniša":37ge46z4 je napisao(la):
Evo me opet sa istorijom beogradskog tramvaja.
2ai0r5t.jpg

Početkom jula 1933. godine otvorena je godinama obećavana veza između Terazija i Pristaništa. Izgrađena je dvokolosečna pruga koja je polazila od Terazija preko Prizrenske, Jug Bogdanove i Crnogorske ulice u dužini od 525 metara. Na novoj liniji br. 11 Terazije-Pristanište u početku su saobraćala jedna motorna kola, a kasnije su dodana još jedna.
Na kraju 1933. godine saobraćajna dužina tramvajske mreže iznosila je 42 kilometara, od čega su 2/3 trase bile dvokolosečne, a 1/3 jednokolosečne trase. Linije su bile sledeće:
Br. 1 Kalemegdan-Slavija-Savinac; saobraćalo 10 motornih kola i 10 prikolica
Br. 1A Savinac-Prištinska; troje motornih kola
Br. 2 Kalemegdan-Dušanova-Slavija-Pristanište-Kalemegdan (kružna);14 motornih kola
Br. 3 Knežev spomenik-Senjak-Topčider; devet motornih kola i devet prikolica
Br. 4 Knežev spomenik-Senjak-Gospodarska mehana (lokal); jedna motorna kola
Br. 5 Kalemegdan-,,London”-Pristanište-Kalemegdan (mali krug); četiri motornih kola
Br. 6 Knežev spomenik-Terazije-Predgrađe Kralja Aleksandra; 13 motornih kola i 11 prikolica
Br. 7 Kalemegdan-Pozorišni trg-Svetogorska ulica-Novo groblje; sedam motornih kola i sedam prikolica
Br. 8 ušla u sastav linije br. 2, a njen broj rezervisan za liniju Knežev spomenik-Terazije-Novo groblje, linija je puštana povremeno; jedna motorna kola
Br. 9 Narodno pozorište-Miletina-Klanica; pet motornih kola
Br. 10 Slavija-Voždovac-Predgrađe Kraljice Marije; osam motornih kola
Br. 11 Terazije-Pristanište; jedna motorna kola
Br. 12 Knežev spomenik-Senjak-Dedinje; četiri motornih kola
Br. 13 Knežev spomenik-Gospodarska mehana-Čukarica; troje motornih kola i jedna prikolica
Tramvajski vozni park je imao 96 motornih kola i 70 prikolica. U saobraćaju je bilo 81 motorna kola i 41 prikolica. Vozila su bila sledeća:
Motorna kola
10 ,,AEG”, četvoroosovinska, 53 KS, nabavljena 1923. godine na ime reparacije
30 ,,Siemens”, dvoosovinska, 63 KS, nabavljena 1923. godine na ime reparacije
15 ,,Škoda”, dvoosovinska, 60 KS, kupljena 1928. godine licitacijom
15 ,,Kolben-Danek”, dvoosovinska, 65 KS, kupljena 1928. godine licitacijom
10 ,,Braun-Boveri”, četvoroosovinska, 53 KS, kupljena 1928. godine licitacijom
3 ,,Braun-Boveri”, četvoroosovinska, 53 KS, nabavljena 1930. godine na ime reparacije
13 Starih belgijskih, dvoosovinskih, 35-40 KS, nabavljena pre I svetskog rata
2 motornih kola-prskalice, dvoosovinskih, nabavljena 1930. godine na ime reparacije
Prikolice
30 ,,Siemens”, nabavljene 1923. godine na ime reparacije
15 ,,Sartid”, kupljene 1928. godine licitacijom
15 ,,Brod”, kupljene 1928. godine licitacijom
10 Starih nemačkih, nepoznatog proizvođača, kupljene polovne 1928. godine
Od 96 motornih kola, 23 su četvoroosovinska dok su ostala dvoosovinska, a sve prikolice su dvoosovinske.
72cf0i.jpg

6. novembra 1935. godine otvorena je tramvajska veza Beograda i Zemuna. Godinu dana pre je otvoren novi most Kralja Aleksandra preko Save, započet 1930. godine, i odmah nakon otvaranja krenulo se sa izgradnjom tramvajske pruge. Nova linija br. 14 polazila je od Skupštine, tačnije iz Vlajkovićeve ulice preko Terazija, Prizrenske, Brankove ulice preko Mosta Kralja Aleksandra, zatim starim Zemunskim putem, pored Železničke stanice u Zemunu, Glavnom ulicom sve do Hotela ,,Central” gde je bio terminus. Novoizgrađena veza od raskršća Prizrenske i Brankove ulice do Hotela ,,Central” bila je dvokolosečna, dužine šest kilometara. Na liniji je saobraćalo osam motornih kola i isto toliko prikolica.
qqqzdg.jpg

Samo pet dana nakon otvaranja zemunske pruge, 11. novembra otvoren je produžetak od Klanice do Novog groblja u dužini od 1,5 kilometara, čime je linija br. 9 dobila novi završetak. Produžetak je išao od Klanice preko Ulice Admirala Pikoa (danas Mije Kovačevića) do Novog groblja. Dalji plan je bio da linija br. 9 postane kružna linija, produžujući preko Ulice Kralja Aleksandra do Narodnog pozorišta.
1936. godine dolazi do reorganizacije tramvajskog saobraćaja. Neka tramvajska stajalištasu ukinuta, a druga su izmeštena radi ubrzanja saobraćaja. Uvedene su pretplatne karton-karte za 30 vožnji jeftinije 20-25% od redovne cene, a pojedinačne karte skuplje od dva dinara su ukinute. Najznačajnije je to što su mnoge tramvajske linije ukinute kao nepotrebne. To su bile linije br. 4, 5, 8, 11 i 13, a linija koja je saobraćala od Čukarice do Gospodarske mehane dobila je broj 13A.
 
A gde je onda išao trolebus , pošto je i on bio preko Brankovog mosta?
 
Vrh