Šta je novo?

Tri nova kružna toka na Novom Beogradu kod TC Ušće

Ovaj video može da se dopuni jednim bitnim dodatakom. Cena učenje na greškama nije samo da posle svih ispravki cena konačnog rešenja bude veća nego što je bilo neophodno. Ili izgubljeno vreme. Prvo naknadni semafori, a sad i promena mreže ulica. Nego se lako može desiti i da sada instalacije uz ulicu više nisu na dobrom mestu. Uz svaku takvu ulicu idu čitave gomile podzemih kablova i cevi. Ako vi naknadno i neplanirano proširite ili pomerite ulicu, onda ona može prekriti instalacije koje su ranije išle uz ulicu, a sada su ispod nje. A to kasnije pravi niz novih problema.
 
Još nešto što se uporno ignoriše. Kad pešaci prelaze ulicu, onda vozila koja im seku put do pola ulice imaju crveno svetlo (u jednom smeru), a od pola trepćuće žuto (u drugom smeru). Kad pešak ima zeleno svetlo onda vozila koji ulaze na kružni tok imaju crveno, pa MORAJU da stanu, a oni koji izlaze sa kružnog toka NE moraju da stanu (iako pešak ima zeleno svetlo i na toj strani ulice). Vozila bi trebalo da stanu, zato što je žuto, ali ne moraju. Ovo je izrazito opasno zbog pogrešnih očekivanja u glavama pešaka koja su posledica neintuitivnih pravila koja se menjaju sasvim bukvalno na pola ulice. Dakle pešak vidi da su mu sva vozila sa leve strane stala zato što su dobili crveno svetlo, pa je siguran da može da stupi na kolovoz i pređe ulicu. ALI, to važi samo do pola ulice. Od pola ga neko može zgaziti zato što vozač pomisli da je on bliže, i da može da pređe zebru pre pešaka, dok pešak jednostavno zaboravi da je to konkretno saobraćajno pravilo na pola ulice promenjeno, i misli da se nadolazeći automobil MORA zaustaviti ispred njega isto kao što su stali oni na prvoj polovini. Kao što ovde vidite. Za pešaka je zeleno (skroz levo na slici), za vozilo je žuto (gore na slici).

IMG_4814.JPG
 
Poslednja izmena:
Ovo je izuzetno debilno - svi kružni tokovi sa semaforom koje sam video uživo ili online imaju semafore u kružnom toku. Samim tim, nema nedoumica.

Za pešake naročito. Ovo je bukvalno primer kako se mali Perica igra gradonačelnika. Nisu gori ni ti poslušnici u Beograd puta (Puteva Beograda) koji ne smeju ništa da prigovre.
 
Превиђа се и да сада пешаци и бициклисти са низводне стране Бранковог моста имају једну девијацију и небезбедни пешачки прелаз више у односу на претходно, нормално стање.

Иначе, свађам се са неким колегама и пријатељима који одбијају да поверују да се ово све ради на орук и без икакве стручне, професионалне потпоре.
Људи и даље желе да верују да постоји неки друштвени систем, неке институције и неки стручњаци који се питају нешто.
 
Иначе, свађам се са неким колегама и пријатељима који одбијају да поверују да се ово све ради на орук и без икакве стручне, професионалне потпоре.
Људи и даље желе да верују да постоји неки друштвени систем, неке институције и неки стручњаци који се питају нешто.

A glavni razlog zašto veruju u to je zato što mediji ne rade svoj posao, tj. svi su pod kontrolom. Kad bi mi imali pravo istraživačko novinarstvo i necenzurisane medije, imao bi ko i da pita da li je to zaista tako i da obavesti narod.

Živimo u potpunoj cenzuri i ostaje nam da VERUJEMO da institucije rade svoj posao kako treba.
 
Мислим да је то ипак шири и укорењенији проблем. Апсолутна већина наших суграђана и даље сматра да је време масовне продаје беба време реда, рада, поштења и просперитета. Имају фантазију о некој развијеној, уређеној и богатој земљи њихових родитеља и како они нису ништа гори од својих родитеља мора да и данас негде у јавним установама постоје многи вредни људи од интегритета.

А истина је да ће за 30 година стари СНС-овци својој деци причати о њиховој херојској борби против жутих олоша.
 
Ovo je tako pogrešno na više nivoa. Žuta traka skroz propo. Plaćamo dodatne korekcije duplo... zarad njihovih grešaka i grešaka vozača koji skreću desno ka keju. Sjajno.
 
Poslednja izmena:
А од како су уклонили сплавове на кеју то скретање користе посетиоци МСУ и суграђани који су дошли да уживају у миру парка на Ушћу и од сплавова очишћеном кеју - дакле укупно њих десет.
 
Trepćuće žuto ne znači dozvoljen prolaz, već da se saobraćaj obavlja po ostaloj signalizaciji i opštim pravilima saobraćaja.
Vozač koji izlazi iz kuržnog toka MORA da propusti pešaka koji je na prelazu ili pokazuje nameru da zakorači na prelaz.

To je po propisima. Manje formalno, svima nam je jasno da kad nam je zeleno na prelazu malo manje pazimo nego kad nema semafora...
(a ovde iz ugla vozača imamo to: semafor do pola, nema semafora od pola)
 
Još nešto što se uporno ignoriše. Kad pešaci prelaze ulicu, onda vozila koja im seku put do pola ulice imaju crveno svetlo (u jednom smeru), a od pola trepćuće žuto (u drugom smeru). Kad pešak ima zeleno svetlo onda vozila koji ulaze na kružni tok imaju crveno, pa MORAJU da stanu, a oni koji izlaze sa kružnog toka NE moraju da stanu (iako pešak ima zeleno svetlo i na toj strani ulice). Vozila bi trebalo da stanu, zato što je žuto, ali ne moraju. Ovo je izrazito opasno zbog pogrešnih očekivanja u glavama pešaka koja su posledica neintuitivnih pravila koja se menjaju sasvim bukvalno na pola ulice. Dakle pešak vidi da su mu sva vozila sa leve strane stala zato što su dobili crveno svetlo, pa je siguran da može da stupi na kolovoz i pređe ulicu. ALI, to važi samo do pola ulice. Od pola ga neko može zgaziti zato što vozač pomisli da je on bliže, i da može da pređe zebru pre pešaka, dok pešak jednostavno zaboravi da je to konkretno saobraćajno pravilo na pola ulice promenjeno, i misli da se nadolazeći automobil MORA zaustaviti ispred njega isto kao što su stali oni na prvoj polovini. Kao što ovde vidite. Za pešaka je zeleno (skroz levo na slici), za vozilo je žuto (gore na slici).

Pogledajte prilog 220054
Aleksandar Sapic je debilcina. Takodje, svi iz sekretarijata za saobracaj, beograd puta itd su debili i kukavice a koliko vidim i ubice!
 
Trepćuće žuto ne znači dozvoljen prolaz, već da se saobraćaj obavlja po ostaloj signalizaciji i opštim pravilima saobraćaja.
Vozač koji izlazi iz kuržnog toka MORA da propusti pešaka koji je na prelazu ili pokazuje nameru da zakorači na prelaz.

To je po propisima. Manje formalno, svima nam je jasno da kad nam je zeleno na prelazu malo manje pazimo nego kad nema semafora...
(a ovde iz ugla vozača imamo to: semafor do pola, nema semafora od pola)

Žuto svetlo je bezbedno samo kad je oznaka vrlo kratkog prelaznog režima između zelenog i crvenog. Samo onda svi učesnici u saobraćaju znaju da je to znak da bi brzo trebali da završe bilo koju radnju koju su već započeli, ako bi bilo još rizičnije da je prekidaju. Taj slučaj je svima jasan i nema zabune zato što drugima nije dozvoljno da krenu dok se sva žuta svetla nisu ugasila.

Ali ako je žuto svetlo nije kratki prelazni režim, nego jedna od dužih i "regularnih" faza rada semafora, kao ovde, onda je to izrazito opasno. Opasno je zato što onda svi treba da POGAĐAJU šta će neko drugi učiniti. Vozač može da misli da ima vremena da prođe pre pešaka, a pešak misli da on može proći pre vozila. Ili oboje misle da ne mogu, da bi trebali da daju prednost onom drugom, pa oboje stanu. Onda nastupa neprijatna pauza u kojoj obe strane pokušavaju da pogode ko će sad prvi krenuti. Onda recimo oboje krenu istovremeno. Pa onda opet oboje stanu (u srećnom slučaju). Pa ispočetka. Još gore je ako ima više od dva učesnika neke potencijalno konfliktne saobraćajne situacije. Onda svako pokušava da pogodi šta misle svi ostali. Priče o "prednostima" kod žutog svetla ne pomažu uvek pošto se i od onoga ko bi trebalo da ima prednost, recimo od pešaka na prelazu, očekuje da proceni da li je realno da automobil može da stane na vreme da bi mu dao tu teorijsku "predost". Te procene su uvek krajnje subjektivne i mogu biti nepouzdane.

Takve situacije se moraju izbegavati. Pošto je osnovni princip po kome se formiraju saobraćajni propisi taj da SVI, UVEK moraju znati šta oni treba da rade u svakoj situaciji. Ne sme biti dvosmislica i neodređenih stanja u kojima treba pogađati šta bi tamo neko mogao misliti. Zato se žuto svetlo ne sme koristiti na OVAJ način. Zna se kad je korisno, ali to nije ovako.
 
Poslednja izmena:
Znaci, napokon dobijamo prvi hibridni, poluturbo kruzni tok (skretanje desno ce sada voditi i u Bulevar Nikole Tesle).

Ovo je primer kako u 21. veku postajemo gluplji uz pomoc sve tehnologije i modela koje imamo.

Bukvalno smo u rangu one urbane legende kada su dva plemena kupila borbene avione i onda ih nizbrdo spustali jedni prema drugima.
 
Сви постају глупљи, то је глобални феномен. И просечан IQ је почео пре неког времена да опада.

Ovde je neophodan važan dodatak. To NIJE slučajno. Nije u pitanju neki spontani socijalni fenomen koji recimo neizbežno prati ovaj nivo razvoja, ili bilo šta slično. U pitanju je isključivo široko raširena politička odluka da narod postane i manje obrazovan i manje informisan, a TO je onda ono što nizbežno vodi zaglupljivanju. Vode nas ka globalnim sukobima, većoj kontroli i većoj eksploataciji, a tada bi bilo opasno da masa previše razume šta joj se stvarno dešava. Onda ne bi verovala gomili iskonstruisanih narativa koji su glavna poluga svakog nedemokratskog sistema vladanja. Nisu slučajno razvijene baš one države gde postoje besplatno više obrazovanje, mada to moraju pratiti i neki druge stvari.


Odnos izmedju obrazovanja i ekonomskog uspeha drzave.png


 
Danas oko 18 časova. Na svim raskrsnicama kroz koje sam prošao vlada nešto veoma blizu kolapsa. Tramvaj koju seče Kneza Miloša je prošao tu rasrsnicu tek u trećem ciklusu zelenog svetla za njega. To je zato što je saobraćaj bio toliko spor da se uvek neko nađe zatečen na sred rasksnice, na šinama, kad se promeni svetlo, pošto ne sme da ostane ispred nje, ne ulazeći u raskrsnicu, jer mu se onda neko uvek ubaci ispred. Tako uđu, a onda ne mogu da izađu pre promene svetla. Što onda potpuno zaustavi ove iz poprečne ulice, kojima se tada upalilo zeleno. Haos. Ovo je slika sa kružnog toka kod Brankovog mosta.

IMG_5615.JPG


IMG_5616.JPG
 
Danas oko 18 časova. Na svim raskrsnicama kroz koje sam prošao vlada nešto veoma blizu kolapsa. Tramvaj koju seče Kneza Miloša je prošao tu rasrsnicu tek u trećem ciklusu zelenog svetla za njega. To je zato što je saobraćaj bio toliko spor da se uvek neko nađe zatečen na sred rasksnice, na šinama, kad se promeni svetlo, pošto ne sme da ostane ispred nje, ne ulazeći u raskrsnicu, jer mu se onda neko uvek ubaci ispred. Tako uđu, a onda ne mogu da izađu pre promene svetla. Što onda potpuno zaustavi ove iz poprečne ulice, kojima se tada upalilo zeleno. Haos. Ovo je slika sa kružnog toka kod Brankovog mosta.

Pogledajte prilog 220320
Baš je lepo okićen Brankov mos'. Nema potrebe da troše pare na novogodišnju rasvetu.
 
Ja sam juče od Bežanijske Kose do Zvezdare autoputem išao ravno skoro sat ipo, krenuo oko 16h...

Ne sećam se i pored svih haosa da je trajalo ikada ovoliko, mislim da sam rekord oborio.

Poređenja radi, tu istu distancu oko 23h pređem bez bilo kakve jurnjave za 20 minuta, nekada i koji minut manje...
 
Vrh