Šta je novo?

Tri nova kružna toka na Novom Beogradu kod TC Ušće

U pravu si i ja sam tako učio, teoretski kružni tok je bukvalno bio jedno pitanje u testovima a u praksi se nije ni radio jer su isti postojali samo u BG. navodili su da prednost ima samo onaj ko ti dolazi sa leve strane kad ulaziš. O izlasku se niej govorilo. Polazim prvi od sebe, kada sam kao početnik prvi put došao autom u BG pa izbio na Slaviju, ne znam šta me snašlo. Ovo se nije učilo u autoškoli :D
Ja koliko znam ne postoji pravilo leve strane. Postoji pravilo levog skretanja, sto nema veze sa kt.
U kt se ponasa isto kad da imate prav put sa par puteva koji dolaze sa desne strane, nista drugacije.
 
Ovi što idu pravo mogu da uđu srednjom trakom, a čini mi se da će to i da rade (danas je moj autobus ka mostu ušao u KT iz leve trake (desna je bila zauzeta zbog nekog kamiona BVK koji je radio nešto u šahtz pored).

Tako neće blokirati one koji hoće da uđu u BNT.

Videćemo, trenutno sam optimista, ali videćemo kada prođu odmori.

95 je uvek hvatala skroz levu traku jos na pocetku mosta, tako da cemo imati tri busa paralelno u kruznom toku :)
 
Pitanje:
(izvinjavam se ako je već bilo)

Zašto je horizontalna signalizacija tako loša? Kad sam vozio u francuskoj prošle godine, pred svaki kružni tok piše na kolovozu kuda vodi svaka traka. Na samom kružnom toku je obeleženo iz kojih traka se "izlazi" sa kružnog toka, a koje služe da se "produži" do "sledećeg" izlaza. Čak i za mene stranca koji prvi put vozi u toj zemlji je bilo prelako prestrojiti se na vreme i izabrati traku (odnosno izlaz sa kružnog toka) koja me vodi tamo gde želim da idem.

Da li je moguće da naši saobraćajni inženjeri ne znaju za ovo ili da naši propisi to ne dozvoljavaju?

Ah, setio sam se i još jednog pitanja.

Pitanje 2:

Zašto nisu napravili posebnu traku kojom sa mosta može da se skrene direktno desno u bul. Nidže Tesle? Zar nije već bila jedna takva traka? Taj saobraćaj onda ne bi morao ni da ulazi u KT. ISO važi i za pravac iz BNT ka SIV-u.
 
Danas sam testirao kružni tok. Bilo je oko 13.30 i nije bilo gužve. Namerno sam bio u "brzoj" traci. I prošao sam KT kao da je raskrsnica. Nikog nisam isekao, jer svi idu pravo na most. U stvari bio je jedan koji je u srednjoj traci zavrnuo ka BNT, pa su ga ovi ispred mene propustili.
 
1000071935.jpg
1000071937.jpg

Колико ме нервира ово... У 2024. години и даље немамо стандардизовану израду саобраћајне сигнализације... Београд је убедљиво најгори последњих пар година са новим знаковима, много неправилности.

Снимак екрана је направљен из снимка од @sergio_spector.
 
Naši vozači imaju instinkt da ne ulaze u unutrašnju traku toka jer ne umeju da izađu iz nje i boje se da ne izazovu udes, nego se vrte u spoljnoj ili srednjoj.
Pa zar nisu upravo u ovoj satovoj emisiji sto se spominje rekli da je to najsigurnija varijanta i da vozac koji vozi spoljasnjom trakom nikad ne moze da bude kriv. Ta emisija je isla na javnom servisu, pa ne treba da se cudomo sto vecina vozaca tako vozi.
 
Pa zar nisu upravo u ovoj satovoj emisiji sto se spominje rekli da je to najsigurnija varijanta i da vozac koji vozi spoljasnjom trakom nikad ne moze da bude kriv. Ta emisija je isla na javnom servisu, pa ne treba da se cudomo sto vecina vozaca tako vozi.

Imam osećaj da se samo kod nas vode internet rasprave (i prave se TV prilozi) o tome kako se vozi u KT... ostatak sveta je to već nekako ukapirao.
 
Imam osećaj da se samo kod nas vode internet rasprave (i prave se TV prilozi) o tome kako se vozi u KT... ostatak sveta je to već nekako ukapirao.
Nismo toliko posebni kao sto mislimo. KT je svuda gde sam bio po svetu tema za razgovor, posebno u zemljama koje su naglo prosirile broj KT pa su stariji vozaci ostali uskraceni za teorijsku i prakticnu obuku. Ne pomaze ni to sto KT pravila variraju od zemlje do zemlje.
 
Kada neko logicki razmisli pravila kruznog toma su prilicno jednostavna jer se svode na minimizaciju potrebe da se seku drugi ucesnici kruznog toka.

Ljudi u spoljnoj liniji izlaze na prvi izlaz pa ne seku nikoga, srednja linija je sledeci izlaz, ne mozes da iseces nikoga jer se nakon prvog izlaza prestrojis u spoljnu a ljudi koji bi usli u KT te moraju propustiti.
Itd itd, sad ocekivati ljude da se toga pridrzavaju ljudi a ni ne koriste zmigavac kada menjaju linije je nazalost suludo u srbiji.

Prekjuce me zamalo nije udario neko jer ne postuje pravilo desne strane, ili ne zna za njega, a vozi 50 na sat u zoni 30 na sat.
 
To nisu pisana pravila.

Ta pravila kažu da imaš prednost kad si u svojoj traci, a to znači da si kriv ako se sudariš sa somom koji vozi pun krug krajnjom spoljnom trakom. Ili srednjom trakom.

Nečuvano nazadovanje od normalnog rešenja kada se na most, jednostavno, išlo pravo; i automobili, i autobusi, i pešaci, bicikli, svi. Sad treba na glavnim pravcima da se vrtimo kao po Kairu. Moraće ovo da se preore.
 
Kada neko logicki razmisli pravila kruznog toma su prilicno jednostavna jer se svode na minimizaciju potrebe da se seku drugi ucesnici kruznog toka.

Ljudi u spoljnoj liniji izlaze na prvi izlaz pa ne seku nikoga, srednja linija je sledeci izlaz, ne mozes da iseces nikoga jer se nakon prvog izlaza prestrojis u spoljnu a ljudi koji bi usli u KT te moraju propustiti.
Itd itd, sad ocekivati ljude da se toga pridrzavaju ljudi a ni ne koriste zmigavac kada menjaju linije je nazalost suludo u srbiji.

Prekjuce me zamalo nije udario neko jer ne postuje pravilo desne strane, ili ne zna za njega, a vozi 50 na sat u zoni 30 na sat.
Da, baš tako. Problem je sto drugi učesnici nisu nužno svesni tih pravila. Takođe, sistemski problem je što da bi sve to radilo, moraju da se krše pravila. Kao, kružni tok je obična ulica koja, eto, desilo se, ide u krug. Ali u koju to ulicu smeš da uđeš usput sekući dve trake? A upravo je to nacrtano da treba da se radi na ulasku u KT. Izlazak, ako je KT ulica kao svaka druga, bi zahtevao prestrojavanje, jer takođe ne smeš da sečeš trake. I mnogi navodni stručnjaci upravo i tvrde da se iz KT isključuje tako što se prvo prestrojiš u spoljnu traku. Što je možda i tačno, ali potpuno obesmišjava ceo KT kao ideju.
 
Prestrojavanje pred raskrsnicu je uglavnom zabranjeno punom linijom. Ja ne znam raskrsnicu koja ima isprekidanu liniju pre samog ulaska u istu.

Secenje trake nije Zakonski termin i sasvim je legalno ako je bezbedno i ako su u pitanju isprekidane linije
 
Требали су да направе директна десна скретања пре кружног тока. На релацији мост-булевар Николе Тесле можда и са дуплом траком. Онда би у КТ улазили само они који возе право и лево.
 
Црна лимузина из Николе Тесле класично бахато непоштовање правила КТ.
Odlican snimak. Vidi se nekoliko stvari: koliko je neprirodno sto ne postoji skretanje sa mosta desno ka BNT - bukvalno se vidi komad zemlje koji strci. A traka je obelezena kao da je za desno, neko ce da sa zaleti i da se zabode u ivičnjak pre ili kasnije. Vidi se kako auto ulazi u KT ispred autobusa samo da bi skrenuo desno. Isto tako automobili ulaze u KT iz BNT takođe samo radi skretanja udesno, i ozbiljno smetaju saobraćaju. Deluje mi da će ovo morati da se ozbiljno reorganizuje u jednom tremutku.
 
Mislim da će ovo na kraju fino funkcionisati. Ne zato što to kaže teorija, već praksa i blagi vozački bezobrazluk koji je praktičan kada je gužva.

I mislim da bi vozači morali malo da uključe mozak i empatiju i da ostave desnu traku za one koji skreću odmah desno
 
Poslednja izmena:
Vrh