Šta je novo?

Tri nova kružna toka na Novom Beogradu kod TC Ušće

Sve to znam, ali ako ulaziš iz treće trake, po pravilima ne bi smeo da se isključuješ u skroz treću traku? Ili sme? Meni iskreno ništa više nije jasno :)
Ako iz unutrasnje trake koja je najbliža krugu hoćeš da izadjes, treba sve ostale da propustiš ukoliko neko nastavlja dalje da se vozi u krugu. Ako sam ja u srednjoj i hocu da idem dalje a ti u trećoj traci tresnes mene (sto je redovna pojava u kružnim tokovima da neko od unutra izlazi iz toka) ti si kriv.
 
Upravo sam na to mislio. Stvara se konflikt koji pre nije postojao.
 
Meni nije strašno. :) Ali već vidim specijalce kako se s mosta iz spoljne trake isključuju ka sajmištu i seku 95 :D
 
Bas htedoh da pitam zašto su to ostavili ne vidim svrhu istog
 
Sve to znam, ali ako ulaziš iz treće trake, po pravilima ne bi smeo da se isključuješ u skroz treću traku? Ili sme? Meni iskreno ništa više nije jasno :)
Сме, али си одговоран ако се судариш са неким ко вози у својој траци.
Јесте сива зона, али не може то друкчије да функционише.
 
Jutro sam gledao, ono 1 drvo odmah na ulazu u KT iz BMP....
mozda je licni utisak posle jucersanjeg iskustva sa autobusom, ali stvarno mislim da tu nedostaje jos 1m2 da bi autobusi komotno ulazili u KT i ne bi zalazili u srednju traku
 
Сме, али си одговоран ако се судариш са неким ко вози у својој траци.
Јесте сива зона, али не може то друкчије да функционише.

Da, sme. Nije siva zona, ti se zapravo pri tome prvo prestrojiš u srednju traku, pa u spoljašnju, pa isključiš. I pri oba prestrojavanja NEMAŠ prednost, jer to je prestrojavanje.
 
Da li ono desno skretanje od 180 stepeni ostaje?

Zbunjuje jer neko ko hoće da skrene desno u BNT će tu izaći, a ta ulica je jednosmerna ka reci.

Trebalo bi zatvoriti to skretanje.

Nije zbunjujuce skretanje toliko, koliko vertikalna (pa i horizontalna) signalizacija koja pokazuje da je skroz desna strana za skretanje desno, a ne za polukružno.

Posebna priča je što nisu ostavili poseban krak za Zemun, već su sada 15 i 84 i dr. zemunski zgurani u istu traku sa 16, 65 i dr.
 
Poslednja izmena:
Da, sme. Nije siva zona, ti se zapravo pri tome prvo prestrojiš u srednju traku, pa u spoljašnju, pa isključiš. I pri oba prestrojavanja NEMAŠ prednost, jer to je prestrojavanje.
Siva zona je iz ugla vozača; jer ti treba da znaš nameru ovoga koji je u traci tebi sa desne strane, da li će da se isključi, ili da produži u krug. A to možeš da znaš tako što ćeš videti da je dao desni žmigavac (nemoguće), ili da pratiš kako je usmerio auto, ali onda ćeš malo kasniti, tj. ne možete da izvedete radnju istovremeno.

A i sa stanovišta propisa, nije to ipak "prestrojavanje", nego sečenje traka.

Najbolje što možemo očekivati to je da se tu vozi po automatizmu i da se poštuju nepisana pravila.
 
Шта је спорно овде?

(Осим што се види да се избегава лева трака на мосту, што ни снимач није приметио, јер ју је и он избегавао)
 
Al što se napravi čep u srednjoj i ovi iz Tesle što iskaču kao skakavci.
 
Nije zbunjujuce skretanje toliko, koliko vertikalna (pa i horizontalna) signalizacija koja pokazuje da je skroz desna strana za skretanje desno, a ne za polukružno.

Posebna priča je što nisu ostavili poseban krak za Zemun, već su sada 15 i 84 i dr. zemunski zgurani u istu traku sa 16, 65 i dr.
Ovi što idu pravo mogu da uđu srednjom trakom, a čini mi se da će to i da rade (danas je moj autobus ka mostu ušao u KT iz leve trake (desna je bila zauzeta zbog nekog kamiona BVK koji je radio nešto u šahtz pored).

Tako neće blokirati one koji hoće da uđu u BNT.

Videćemo, trenutno sam optimista, ali videćemo kada prođu odmori.
 
Naši vozači imaju instinkt da ne ulaze u unutrašnju traku toka jer ne umeju da izađu iz nje i boje se da ne izazovu udes, nego se vrte u spoljnoj ili srednjoj.
Zbog toga malo veštiji vozači lagano prođu kroz unutrašnju jer je slobodna uvek :D


Edit: najveći problem svik kružnih tokova je što ljudi ne znaju pravila saobraćaja. Svi ih tumače na svoj nači, i svi misle da onaj ko IZLAZI ima prednos u odnosu na sve ostale. I tako svakodnevno nalećem na budale koje se seku 3 trake da bi se isključili bez ikakve signalizacije.
 
Poslednja izmena:
Ne znam u koju si autoškolu išao al ja to od svog instruktora nisam čuo(doduše početkom 21og veka).
 
Pa krajem prošlog veka su instruktori u auto-školi učili da u kružnom toku važi "pravilo leve strane"...
U pravu si i ja sam tako učio, teoretski kružni tok je bukvalno bio jedno pitanje u testovima a u praksi se nije ni radio jer su isti postojali samo u BG. navodili su da prednost ima samo onaj ko ti dolazi sa leve strane kad ulaziš. O izlasku se niej govorilo. Polazim prvi od sebe, kada sam kao početnik prvi put došao autom u BG pa izbio na Slaviju, ne znam šta me snašlo. Ovo se nije učilo u autoškoli :D
 
Vrh