Šta je novo?

Trg Slavija

Овако већ аутобуси гуше трамваје у Булевару ослобођења. Аутобуси и овако и онако улазе у кружни ток. Треба олакшати преседање путницима.
 
Divno mesto da vozamo autobuse levo desno.

703198_slavija_f.jpg
 
Већ се возају. Треба олакшати путницима преседње.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=853773#p853773:3do7guw5 je napisao(la):
Debeli » 27 Мај 2021 06:45 pm[/url]":3do7guw5]Kako se upetljavaju? Svi idu u istom smeru da bi dosli do Bircaninove. Ovako bi se stvorio konflikt vec u K. Milana sa trolama i 31. Pa bi se u kruznom toku gurali autobusi koji idu na okretnicu sa onima koji idu sa okretnice.

Тренутно имаш много веће конфликте. Имаш гушење трамвајског система и приликом искрцавања путника на Славији где трамваји иза стоје ли стоје док се сви путници не искрцају а затим и пређу пешачки у Булевару ослобођења. Трамваји се такође гуше и у смеру ка Вождовцу када возила скрећу у Тиршову и гурају се са гомилом возила која улазе у Тиршову из Небојшине.

Конфликт који помињеш са тролама и 31 приликом изласка из Краља Милутина не би постојао јер је у том делу Краља Милана проширена за траку која служи као стајалиште за троле и 31. Аутобуси са окретнице би слободно пролазили десном траком поред стајалишта трола и 31.

Као што рече Дошљак, сви ти аутобуси свакако пролазе преко Славије, а премештањем окретнице се олакшава преседање путника и смањује пешачење. Сад се поставља питање да ли путницима више одговара да губе по 10 минута пешке и да прелазе преко 3-4 пешачка прелаза или да за преседање изгубе 2 минута а да само у шпицу заглаве на Славији у аутобусу још 2 минута. У сваком случају, са новим решењем имају временску уштеду.
 
Pre neki dan sa bio u Bellevue, gradu nadomak Sijetla.To je prakticno deo metro područja Sijetla koje se nalazi sa istocne strane jezera Vasington. Ovaj grad je vec godinama centrla najvecih IT kompanija tj njihovih velikih kampusa, a poslednje dve-tri godine jos se brze razvija zahvaljujuci daleko liberalnijoj poreskoj politici od samog Sijetla. Centar Bellevue cini nekoliko viskospratnica i jedan deo njih je povezan tzv skywalk mosticima tako da prakticno 4 bloka zgrada cine jednu celinu. Nisam primetio ni priblizano saobracaja kao na Slaviji. Predpostavljav da je cela ideja nastala iz ciste potrebe za udobnoscu u gradu gde kisa pada gotovo pola godine. E sad kako stvari stoje u poslednjih nekoliko godina Beograd belezi sve vise kisnih dana i sve jace pljuskove. Ukoliko se u potpunsti odustalo od ideje podzemnih prolaza na Slaviji, mozda bo ovo bilo, bar delimicno resenje koje bi olaksalo pesacima i smanjilo guzve. U nekoj paralelnoj stvarnosti ja vidim Hotel Slaviju rekonstrusanu i povezanu tim "skywalk" pasarelama sa parking garazom u Prote Matije i poslovnim zgradama na mesto veceg parkinga tj Miticeve rupe, a eventualno i sa platoom....
 

Prilozi

  • Screenshot (67).png
    Screenshot (67).png
    848 KB · Pregleda: 3.601
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=853778#p853778:3aa7cw7u je napisao(la):
Debeli » 27 Мај 2021 07:05 pm[/url]":3aa7cw7u]Divno mesto da vozamo autobuse levo desno.

703198_slavija_f.jpg

Slika je iz 2018. doduse.
 
Kad ispadnes majmun pa ne napravis podzemne pesacke prolaze onda imas ovako nesto.Kao da im je bilo naj vaznije samo da se sve sija i svira,eto sad sve sija i svira.
 
Види се на снимку да је коловоз мокар, значи да је падала киша. Када падне јача киша цео БГ изгледа овако а не само Славија. Превелик број неспособних возача.
 
Nije sve do vozača. Ima nešto i do određenog broja loših saobraćajnica (mesta gde se redovno stvaraju jezera ili potoci), što je delom uslovljeno i neadekvatnom kanalizacionom mrežom.
 
Što rekoh ranije na temi - pre ili kasnije, nešto na Slaviji će morati pod zemlju. Tačnije ne pre ili kasnije, nego što pre to bolje. A s obzirom na to da će jednog dana Slaviji biti potrebna metro stanica, više je nego jasno da bi podzemni pešački prolazi bili najlogičnije rešenje. I što se pre krene u realizaciju toga, to će manje bolno biti.
 
Ма морало би ту штошта под земљу, можда и сви видови саобраћаја осим бицикала.

И једини користан комунални објекат који је ту у новије време изграђен - гаража Хотела Хилтон - управо се налази под земљом.
 
И под и над.

Друго је питање, док се то све буде копало, куда ће саобраћај ићи? Имамо ли алтернативе које могу да приме на себе удар? Или шта би требало урадити да се исте прирпеме.
 
Šta bi trebalo uraditi da se saobraćajnice pripreme? Srušiti dobar deo Zvezdare i Voždovca, kao i Vračar, i krenuti gradnju od početka, sa širokim ulicama.
 
То се могло радити регулацијом нови објеката и подстицањем замене старих. Али имамо примере где су зацементирали сужења улица нпр. по Лекином брду или у Учитељском насељу са новоградњом.
Мислим да је на Славији баш трамвај требао под земљу, и то целом трасом од Савског трга до Франша, као и скретања у Београдску и Ресавску, са подземним стајалиштима-пешачким пролазима.
 
Danas sam na Slaviji na mestu gde su poslednje stanice 21 i 22 čekao 15 minuta nekoga. Za to vreme sam primetio da je čep ulazak na parking jer automobili iz Makenzijeve blokiraju tu ulicu čekajući uključenje kao i automobili koji dolaze iz pravca kružnog toka Slavija. Za to vreme je naravno pešacima crveno.

Dakle, prvo ukinuti levo skretanje iz Makenzijeve ka garaži, pomeriti ulaz na parking dalje od Makenzijeve i pomeriti pešački prelaz da bude u visini Prote Mateje. Na kraju proširiti Makenzijevu na 4 trake makar do Kneginje Zorke
 
Da prevedemo njihovu poruku:

"Smeta nam sto niko ne gleda zenski fudbal pa cemo da blokiramo glavno cvoriste u gradu da bismo inatom naterali ljude da nas vise gledaju".

A Mozzart kao prava (de facto) drzavna kockarnica za mlacenje para brze bolje to podrzao. Jos im B92 obezbedio placeni tekst bez mogucnosti ostavljanja komentara, da ih ljudi ne bi napenalili.


Sad sam pogledao malo po netu, ovo je u stvari bio veliki marketinski potez Drzavne kladionice. A njegovi akteri i ucesnici nisu ni svesni kako ih eskploatisu.
 
Čudi me da do sada niko ovo nije komentarisao:

Firma Dejana Stankovića gradi višespratnice između Slavije i Manježa
Slavija-N1.jpg

Između Trga Slavija i parka Manjež u Beogradu razmatra se izgradnja višespratnica koje bi bile namenjene stanovanju i poslovanju. Naručilac elaborata je kompanija "Stefial" d.o.o, u vlasništvu bivšeg fudbalskog reprezentativca i aktuelnog trenera FK Crvena Zvezda, Dejana Stankovića.

Kako je za Novu ekonomiju potvrdio direktor kompanije Dragan Ruvarac, „Stefial“ je i investitor projekta.

On je ocenio da je taj deo trenutno „ruglo grada“, a da je u planu da se gradi ekskluzivan, moderan kompleks, sa zelenilom i zelenim terasama.

Kaže i da će za taj deo biti raspisan međunarodni javni konkurs gde će moći da se prijave arhitekte iz celog sveta.
Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove, piše Nova ekonomija, oglasio je rani javi uvid povodom izrade Plana detaljne regulacije bloka između ulica Nemanjine, Svetozara Markovića, Kralja Milana i Kralja Milutina.

Površina obuhvaćena planom iznosi oko 1,9 hektara, a potencijalno bi mogla da bude iskorišćena za mešovite gradske centre (stambeno-poslovne zgrade) i proširenje mreže saobraćajnica.

„U odnosu na značajj i potencijal lokacije, prostor Slavije je neadekvatno iskorišćen, nejasan i nedovoljno prepoznatljiv“, piše u dokumentaciji.

Za stanovanje i izdavanje

Severoistočni deo bloka, između ulice Кralja Milana i interne saobraćajnice, planiran je za zonu mešovitog gradskog centra, sa zgradama do devet spratova gde bi više etaže bile predviđene za stanovanje.

Prizemlje je, kako piše, obavezno namenjeno „delatnostima šireg spektra“, odnosno lokalima za izdavanje, a kao potencijalne namene za taj prostor u elaboratu se navode trgovina, poslovanje, ugostiteljstvo, zanatske usluge, predškolske ustanove kapaciteta do 30 dece, zdravstvene ustanove, sale za rekreaciju, garaže i slično.

U postojećim objektima koji se nalaze na potezima mešovite namene u planu je transformacija prizemlja, suterena i eventualno ostalih etaža u poslovne i javne sadržaje, dok su na neizgrađenom delu ovog bloka predložene nove zgrade.

Na području plana nalazi se i zgrada Narodne banke Srbije, koja se neće menjati.

Pristup planiranim objektima u delu bloka prema ulici Кralja Milana potrebno je obezbediti sa interne saobraćajnice na koju se može pristupiti isključivo iz ulica Кralja Milutina i Svetozara Markovića, piše u elaboratu.

„Interna protivpožarna saobraćajnica prolazi sredinom bloka i povezuje ulice Svetozara Markovića i Kralja Milutina. Ulica razdvaja zonu meštovitih gradskih centara i komercijalnu zonu, a u postojećem stanju predstavlja i jedini pešački prolaz kroz blok“, navodi Nova ekonomija.

Plan je na javnom uvidu od 21. juna do 5. jula u zgradi Gradske uprave Beograda.

Izvor: https://rs.n1info.com/biznis/firma-deja ... i-manjeza/
 
Bio je ovaj Onelife rally 29. juna, a svega par dana pre toga bio je i drugi događaj sa sportskim automobilima - Lion`s run 21. juna
https://www.novosti.rs/beograd/vesti/10 ... vetog-save
https://www.beograduzivo.rs/gradska-des ... e-zatvara/

E sad, činjenica da su oba događaja ili započeta ili završena na Slaviji, jednoj od najvećih i najbitnijih raskrsnica u gradu, a ne na mestu poput Ušća, BnV, Palate Srbije ili npr platoa Skupštine... mi potvrđuje da je jedini cilj ovakvih događaja da njihovi učesnici privuku pažnju na sebe i time se ispune i osete važnim. Jer sve ovo je moglo da se uradi i na Ušću, gde bi bilo bolje organizovano, više prostora i nekako lepše (Slavija je ipak zbijena za ovakve manifestacije). A Grad je mogao da doprinese tome reklamnim kampanjama. Ali ne... Opijum je jači kad znaš da si sa svojim bogatim prijateljima, pored privlačenja pažnje, još uspeo da zablokiraš i zaokupiraš jednu od najvećih raskrsnica u gradu. :kafa:
 
Vrh