Šta je novo?

Trg Slavija

Rezultat izmeštanja pešačkih prelaza je prazan plato.
slavija-trg-26-maj-02.jpg
 
А и нема више садржаја који би привлачили људе да се крећу ту. И оријентација зеленила и жардињере је скроз погрешна, требала је дијагонала да буде од стајалишта у Краља Милана ка Немањиној. Главни пешачки правци су сада дуж Краља Милутина због пешачких прелаза и дуж Немањине ка Булевару ослобођења као и из Краља Милутина ка Макензијевој.
 
У основи, празан плато је последица - постојања тог бесмисленог платоа, који треба да се елиминише и да се ту изгради зграда јавне намене.

Такође треба изградити подземне пролазе.
 
Изградња јавног простора на овом месту које је свим урбанистичким плановима било предвиђено за градњу је позитиван преседан. Треба га само паметно искористити.

Пребацивање окретнице из Катићеве ће напунити плато очас посла. А у простор намењен ТОБ-у испод платоа убацити отправничку кућицу из парка код Катићеве. Све коцкице су се сложиле, само да неко из града то скапира и погура. Кад већ читају форум. Јбт. нема финансијски јефтиније интервенције у јавном саобраћају која има толико позитивних ефеката од ове.

Пребацивање окретнице неће само напунити плато, већ ће и изменити пешачке комуникације и елеминисати негативне последице померања пешачких прелаза.
 
Може и тако, за почетак. Ал кад метро дође до Аутокоманде и даље, треба и окретнице да се померају ка периферији .
 
Proterivanje okretnica javnog prevoza u jednom Beogradu treba da se radi samo i samo kada je to imperativ ili put ka mnogim poboljšanjima. Ne ''reda radi''.

Ne vidim kako bi prizor autobusa ispod NBS smetao ikome. Bilo fizički, bilo vizuelno.
Slavija.jpg
 
Дефинитивно треба преселити окретницу из Катићеве ту у Краља Милутина. Има и простора, а неупоредиво би било лакше преседање (трамваји у Немањиној, тролејбуси и 31 у Краља Милана, све би било у једној равни).
 
Naravno da je to potpuno logičan potez. Katićeva u delu gde je okretnica može da bude mirno mesto, mini park, prosto idealno jer je blizu dečije klinike.
 
Окретница у Катићевој умногоме компликује саобраћајну ситуацију. Не само да аутобуси непотребно празни круже око Славије, већ и загушују стајалиште у Булевару ослобођења и тиме коче трамвајски подсистем. Пребацивањем окретнице у Краља Милутина укинуло би се ово стајалиште за аутобуски систем.

А што се тиче пешачких комуникација, кружење око Славије би се свело на минималну меру.
 
Тачно, сви аутобуси беспотребно круже и онда гуше трамвај на скретању из булевара ка окретници.
 
Док је Плато још грађен писао сам да Туцовићева биста не припада ту, да је чесма малецна и на лошем месту.
Из дате перспективе на горњој слици је то још јасније; гротескна биста, иако стварно повелика, губи се у толиком простору, а чесма је радила неколико дана/недеља и никад више, а и тада је само прикупљала отпатке. Бисте су махом непогодне за отворен простор, а за ову сам тада предлагао да би мање сметала да је сместе у поље са зеленилом изнад излаза из подземне гараже НБ. А чесма да буде знатно већа, од камена и прислоњена уз жардињеру.

Предложена дијагонала од станице тролејбуса/аутобуса у Краља Милана се може и сада направити тако што ће се пробити пролаз кроз велику жардињеру иза ње. Јесте то интервенција у већ направљен плато (с погрешним концептом), али, бар би се његова функционалност побољшала, а изглед не би наружио.

Слажем се да је знатно боље за споменуту окретницу аутобуса да буде у Краља Милутина, ако ту има места за све линије укључујући и аеродромску, и ако се боље реше кривине улаза/излаза у њу. Ту је и уличица између Светозара Марковића и Краља Милутина са задње стране НБ која би се могла искористити за такси станицу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=853668#p853668:3add8b0m je napisao(la):
stf » 27 Maj 2021 15:21[/url]":3add8b0m]Окретница у Катићевој умногоме компликује саобраћајну ситуацију. Не само да аутобуси непотребно празни круже око Славије, већ и загушују стајалиште у Булевару ослобођења и тиме коче трамвајски подсистем. Пребацивањем окретнице у Краља Милутина укинуло би се ово стајалиште за аутобуски систем.
Moglo bi samo za linije koje se okreću u Katićevoj.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=853678#p853678:3add8b0m je napisao(la):
Саша » 27 Maj 2021 15:53[/url]":3add8b0m]Слажем се да је знатно боље за споменуту окретницу аутобуса да буде у Краља Милутина, ако ту има места за све линије укључујући и аеродромску, и ако се боље реше кривине улаза/излаза у њу. Ту је и уличица између Светозара Марковића и Краља Милутина са задње стране НБ која би се могла искористити за такси станицу.
Predlagao sam na drugoj temi da se 601 stavi da se tu okreće, uz još neke linije iz Katićeve. Da u Katićevoj ostanu linije, tipa 401 i 402.
 
Citam vec par puta, ne vredi, izmice mi poenta, ne vidim svrhu, nema logike. Ako bi mogao neko da nacrta liniju, kuda bi autobusi isli iz Bul. JNA do nove okretnice i kuda bi sa okretnice isli prema Bul. JNA.
 
Из кружног тока у Немањину, из Немањине у Краља Милутина (терминус), а у посласку из Краља Милутина у Краља Милана и онда у кружни ток па у Булевар. Све десна скретања :)
 
Kružni tok - Nemanjina - Kralja Milutina
Kralja Milutina - Kralja Milana - kružni tok - Bulevar oslobođenja
 
Штета што ова могућност премештања окретнице није раније предвиђена и усвојена, могли су онда на платоу и да направе већу окретницу за више линија и са засебним перонима.
 
Eto ipak sam razumeo... Uzas!!!

Umesto da, kao do sada, autobus prazan napravi pun krug (360 stepeni) oko Slavije i da pobegne od tog pakla bar na neko vreme,
vi bi ga naterali tri cetvrtine kruga (270 stepeni) do Nemanjine,
pa semafor u Nemanjinoj,
pa okretnica,
pa pun putnika da se ukljuci u Kralja Milana,
pa da se ukljuci u kruzni tok,
pa jos dve cetvrtine kruga (180 stepeni).
Dakle 450 stepeni ili jos jedna bespotrebna voznja preko Slavije. Mucenim putnicima ce kolaps Autokomande ili Ustanicke mnogo lakse pasti jer ce do tad vec biti polumrtvi.
O vozacima autobusa koji ce duplo da se guraju sa ostalim vozilima, i to sa punim autobusom, da ne pricam.

Evo imam ja jos bolju ideju. Prvo devet krugova oko Slavije, pa niz Nemanjinu do spomenika, pa uz Nemanjinu, pa jos 9 krugova oko fontane, pa pola sata stajanja kod hrama.
Moze da se napravi selfi, mogu mrtvi da se iznesu, mogu vozaci da se smenjuju, moze sve...
 
Гледај ствар из угла путника. Пешачење од стајалишта 31 и трола до садашње окретнице је поприлично фрустрирајуће за путнике.
 
Pa i gledam stvar iz ugla putnika. Ako cekam bus na Bircaninovoj, ne zelim da me dotice kolaps na Slaviji. Vidim bus kako ide ka Slaviji, posle 100 godina kad se odatle iscupa, dodje na okretnicu, udjem i autobus ide normalno bar do Ustanicke.
Ako cekam trolu bilo gde iznad Slavije ne zelim da je cekam jos vise vremena zato sto je nekom palo na pamet da upetljava autobuse po Slaviji.

Mislim, kao da pricamo o nekom trgu u Australiji pa samo vidimo kako to na mapi izgleda. Ukucas kolaps na Slaviji i vidis zasto ne treba dodavati jos 25 posto kruga. I ceo krug oko Slavije je previse.
 
Па дотиче те колапс на Славији, и овако мора да уђе на Славију. Аутобуси се и сад упетљавају на Славији. Како идеш до те окретнице? Како преседаш кад дођеш до Славије? Јел пешачиш на 31 преко Макензијеве и удаљеног прелаза или преко Немањине?
 
Bog te mazo koliko drame, koliko patetike. Evo kako auobusi sada ''okreću'', pa ti uporedi to s ovim predlogom za okretnicu u Kralja Milutina.
Slavija 2.jpg
 
Kako se upetljavaju? Svi idu u istom smeru da bi dosli do Bircaninove. Ovako bi se stvorio konflikt vec u K. Milana sa trolama i 31. Pa bi se u kruznom toku gurali autobusi koji idu na okretnicu sa onima koji idu sa okretnice.
 
Vrh