Šta je novo?

Trg Slavija

Ja sam danas prolazio Slavijom oko 6 i ono je bio haos, neverovatno da je dozvoljeno nekome da u sred radnog dana onako divlja po centru, nigde saobraćajne policije da reguliše saobraćaj, klinci trče kao u transu po ulici za ovim besnim kolima ne gledaju semafor ili ostala vozila, mogao je opušteno neko da nastrada.
 
Već duže vreme govorim kako danas može svako kome se nadigne i ko ne zna šta bi radio sa sobom, da blokira ulice potpuno legalno. I još pritom, neki traže da se ima razumevanje za iste i što mora baš u tom trenutku da se izlazi do grada...
Pa kad imaš maltene svaki drugi - treći dan neko blokiranje saobraćaja i kolovoza, kako da imaš razumevanje i kako da izbegneš da baš u tom trenutku ideš do grada, kada život i obaveze jednostavno ne mogu da se pauziraju, niti da se život organizuje gledanjem u pasulj ili pak da se vodiš prema tarotu i horoskopu (kao što je to radio Rajmon Domenek).
 
Život u glavnom gradu milionskog grada ima svoje mane kao što su neizbežni česti protesti određenih društvo-političkih grupa kao i blokade ulica zbog događaja. Zato i metro jeste jedina valjana alternativa koja je nezavisan šinski sistem na koju ne utiče ni to ako 10.000 ljudi blokira Slaviju ili neku drugu bitnu raskrsnicu koje su za razliku od metroa na površini pa na njih utiču i vremenski uslovi.
 
Тако је Вучко! Ево баш хтео да напишем. У Москви немаш појма шта се дешава, шибаш где ти је потребно. А мало амло па неко трчање парада или ређе, протести (оин ипак имају одвојена мест ау градовима где је дозвољено окупљање без да се затвара саобраћај.

Јер ово у Београду да полудиш, ем је увек гужва ем се много времена изгуби а немаш алтернативу и још нема система за рано упозоравање
 
Moskva je katastrofa, najgore gužve koje sam video u svetu bile su kod njih. Jedino Njujork može da se meri s njom.

Imaju Rusi taj isti kult i problem da otkako su masovno dobili pristup automobilima (samo jedno 10ak godina pre nas) da ne izbijaju iz njih. I to da i oni trotoare vole da koriste kao parkinge, a bogme i kao kolovoze. Pošto je onaj pokret za suzbijanje bahatih životinja na ulicama ''Стоп хам'' krenuo upravo odande.


A postojanje ili nepostojanje metroa nije opravdanje i osnova da se javne gradske površine i saobraćajnice izdaju svakoj dalabu koja podnese zahtev za održavanjem protesta, utakmice, sajma automobila ili Instagram foto sešn selekšn perfekšn-a na uštrb drugih.
 
Ма имају проблем да немају довољно густу метро мрежу - ко мора да преседа на бус, раније на тролу, радије ће сести у кола. Кад дограде још поприлично метроа, биће боље. У административном подручју Париза је метро на сваком ћошку и аутомобил се користи најмање у Европи (9% дневних кретања).

Немојте да вам звучи чудно, али густа мрежа јавног превоза са много директних вожњи у Београду значајно обара удео аутомобилског саобраћаја (нећу да кажем да Београд има бољи превоз од Москве, јер су неупоредиви, али имам доброг пријатеља из Тулуза, где имају две линије метроа, и који тврди да је у Београду превоз много згоднији за коришћење - нећу да кажем да то нас исто чека кад направимо метро, мада признајем да се прибојавам, са оваквим планом).
 
Ниеј основа али је велика помоћ да не упаднеш у гужву ако се журиш.
Стоп Хам се сели на ободе Москве тј тамо где није рука закона (паука) дошла, у граду је наведен ред, нема више тога.
Шта је за то важно? Па да сигурно будеш кажњен и да се никако не извучеш:
Код њих ти се везуеј за личне податке, тако да
1. Ако покушашаш да изађеш из земље
2. Да продаш ауто
3. Да подигнеш кредит
4. Прадаш/купиш некретнину

И ако имаш административне казне које ниси платио, док не платиш нема деље.. Прекорачење брзине је јефитно, 500 рубаља, и још има 20км/ч луфта рецимо ако је ограничење 60, а ти возиш 80 нећеш бити кажњен. 81 плаћаш казну. Код прве камере, ако те следећа ухвати, поново, и тако докле год се не спустиш. Стигне ти писмо, у лични кабинет које сада многи имају оворено и за 7 дана ако плати 50% се опрашта, ако не онда цео износ, па после и камата.

Много се ситуација поправила. Много.
 
Pa popravila se jer ide svojim tokom, Rusi su masovno dobili pristup (priuštivim) automobilima jedno 10ak godina pre nas. Tako da sve što sad muči nas u gradovima, mučilo je i njih nekad. Samo su vremenski ispred nas pa verovatno stoga i rešavaju neke stvari ranije.

Ali definitivno postoji problem kod zemalja poput njih i nas i drugih, gde raja za kratko vreme dobije pristup mnogim vozilima. I tu se onda gubi svaka mera.

Naravno tu ogroman udeo u odgovornosti, čak većinski, imaju nadležne službe i uprave. To uvek napominjem. U našem slučaju, to se ogleda u sebičnjaštvu i odsustvu volje da se pravi više manjih garaža, da se uređuju parking mesta i da se kažnjavaju bahatosti. Ali definitivno ima i krivice naroda. Pošto ovoliki kult posedovanja i vozikanja automobilom nisam do sad video ovde. Ljudi samo još što ne idu kolima do trafike po cigare.
 
Evo jos jednog interesntnog resenja, ako ni vec problem morao da buse reseavan pasarelama

Stambene kule u Torontu povezane ozelenjenim pasarelama

[quotе]Žitelji ovih naselja neće morati da izađu iz zgrade da bi uživali u zelenilu.
Safdie Architects predstavili su projekat ORCA, urbanistički razvojni koncept stambeno-poslovnog naselja u srcu Toronta u kojem je park intergrisan ne samo u prizemlju već i po spratovima..
Projekat se prostire na 65.000 kvadrata, od kojih je 45.000 predviđeno za javno dostupan park, dok je preostalih 20.000 kvadrata namenjeno organizaciji stambenih i komercijalnih objekata, kao i za maloprodaju.
Dizajn karakterišu stambene kule koje su međusobno povezane toplim vezama, odnosno pasarelama u kojima će se pored stambenih jedinica, nalaziti i bašte i prostori za rekreaciju.
Od 65.000 kvadrata predviđenih za gradnju, 45.000 je predviđeno za javno dostupan park.
Tim arhitekata ističe kako je koncept „premošćavanja kula“ osmišljen kako bi se kreirao neometan tok javnih i komunalnih sadržaja.
Za razliku od slobodnostojećih objekata, povezane kule će nuditi korisnicima zajedničke sadržaje, kako na zatvorenom tako i na otvorenom, na više spratova, kako bi se promovisala interakcija i osećaj zajedništva među stanovnicima, piše ArchDaily.
Projektom je obuhvaćeno ukupno devet kula, od kojih je jedna predviđena za kancelarijske prostore, dok su ostalih osam stambene, sa približno 3.000 stambenih jedinica.
65% parka na pasarelama
„Kako se grad širio prema zapadu, železnička saobraćajnica je vremenom postala barijera između King West Community i rastućeg okruga na obali. Naš dizajn teži ponovnom povezivanju u zajednicu stvaranjem parka koji nudi jedinstveno iskustvo boravka za Toronto. Kako je malo verovatno da bi izolovani park stvorio raznolikost aktivnosti potrebnih za animiranje susedstva, naš dizajn integriše sadržaje potrebne u gradskom životu, poput prodavnica, kancelarija i restorana.“, rekao je Moshe Safdie.
Iskoristivši nadmorsku visinu i konture koje će nastati u izgradnji zbog železničkog koridora, dizajnom je predviđeno da 65% parka bude organizovano na više nivoa.
Park će imati otvorene i prostrane travnjake, igrališta, staze za pešake ali i bicikliste kojima se pristupa rampama, pokretnim stepenicama i liftovima, kako bi se zadovoljile sve demografske kategorije.

Projekat predstavlja novu generaciju uspostavljanja maloprodaje, gde su priroda i trgovina međusobno integrisani.
Prema rečima arhitekata, projekat predstavlja novu generaciju uspostavljanja maloprodaje, gde su priroda i trgovina međusobno integrisani kako bi se stvorilo poboljšano, jedinstveno iskustvo.
Prodavnice, restorani i kafići povezani su otvorenim površinama parka na različitim nivoima, omogućavajući da se pejzaž stopi sa unutrašnjim prostorima. Maloprodajna galerija je dizajnirana tako da se potpuno otvori prema parku kada je lepo vreme, dok se tokom zimskih meseci zatvara.[/quotе]

Izvor: gradnja.rs
Link: https://www.gradnja.rs/stambene-kule-u- ... w7pAPBMs7w
 

Prilozi

  • Povezani-kompleks-u-Totontu-01.jpg
    Povezani-kompleks-u-Totontu-01.jpg
    288,3 KB · Pregleda: 6.611
Fina ideja, ali mislim da bi pored građevinskih, bilo i dosta pravno-birokratskih poslova. Ako bi pasarele prolazile kroz već izgrađene zgrade.
A ako bi prolazile PORED i naslanjale se na njih, e to bi već možda bilo lakše.

Mada za Slaviju je ionako planirano da jednog dana pešaci odu pod zemlju zbog buduće metro stanice... :/
 
Ja se nadam da ce izgraditi podzemne prolaze i aposolutno sam za to. Svakako pasarele ne resavaju ceo problem, jer bi eventualno mogle da povezu polovinu kruga i to ukoliko bi pre toga ispunili nekoliko uslova: Rekonstrukcija Hotela Slavija, izgradnja objekata na mestu danasnjih parkinga i ne mestu Miticeve rupe...tako da je ovo vise-manje sbbkbb sto bi rekao Aca postar
 
Slavija mora imati podzemne prolaze, do tada će pešaci biti ne građani drugog već trećeg reda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833668#p833668:3mipiveb je napisao(la):
vucko » Pon Mar 22, 2021 4:31 pm[/url]":3mipiveb]Proverio sam navode Vračarca, nema nikakvog povezivanja ova dva placa mostovima, neće ni biti kule već je nivelacija P+8+PK na tom placu gde je parking. Jedino je možda tačno da je isti vlasnik i Mitićeve Rupe i tog placa, nisam proveravao.

Naravno, nema podzemnih prolaza niti se pominje metro.
Slučajno sam naleteo na ovaj post pa reko da odgovorim Vučku da ne bude da izmišljam, kao prvo zašto ne napišeš kolika je visina objekta planirana? evo rećići ti ja, 40m (verovatno će prizemlje biti visoko kao u Ušću II 10m i verovatno poslednji sprat 4m. Pod dva, ja prenosim ono što sam čuo od urbanista na javnom uvidu u opštini Vračar i prenosim. Na sastanku je rečeno da će zgrade biti povezane "sky bridge-om" dakle prenosim ti bukvalno reči žene, dal je lupila ili nije to ne znam. A sad ti napiši tvoj izvor informacije odakle ti znaš da neće biti povezana. Pozdrav.

PS Ja nisam rekao da će placevi biti povezani mostom nego poslovne zgrade.
 
Imao sam priliku da zabeležim prolazak kroz kružni tok na Slaviji u trenutku kolapsa:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MHxQgyukTNQ[/youtube]
 
Izasli su rezultati medjunarodnog arhitektonskig konkursa “Slavija-Manjez”
:kk:
Prva nagrada u iznosu od 15.000,00 evra neto dodeljena je radu sa autorskom šifrom VK80437- rš 10

Autori: AKVS arhitektura

Anđela Karabašević Sudžum, Vladislav Sudžum, Ana Petrović, Marija Matijević, Aleksa Bekić, Zoja Milić
https://konkurs-slavija-manjez.rs/sr/
 

Prilozi

  • 0F45AE00-2E1E-4061-874E-38A904247AAD.jpeg
    0F45AE00-2E1E-4061-874E-38A904247AAD.jpeg
    574,7 KB · Pregleda: 1.597
Ovo je strasno sta su izabrali kao pobednicko resenje. Socijalno i jeftino izglda.

Pobedilo je najjeftinije resenje.
 
Onaj objekat ispod Slavije još nije u funkciji. Gdje je TOB trebalo da bude?
 
Водоскоку на Славији много недостаје - нешто. Оваквом какав је не помаже му много ни динамика коју му дају различити млазеви и боје. Делује обично, неуклопљено, чак и јефтино. Нико не застаје да га посматра, једнако као што нема никога на промашеним платоу с гигантском бистом и јадном чесмом која никада не ради према Народној банци.

Посматрао сам га пре неки дан - нити је много леп, нити делује свечано, нема везе с историјом Трга и Града, није ни практичан за приступ ...
Пре свега, заштитио бих га дебелим украсним стубићима (с ланчаницама) од налетања кола; то га не би наружило, а било би корисно. Можда би то чак и поправило изглед страница које делују тако просто и јефтино, непријатно су једноставне, глатке и издигнуте, прече поглед, неприступачне су.

Добро осмишљеним украсима по ивици базена (фигурице, животиње, вазе), или унутар њега, централном фигуром, рељефним украсима на бочним страницама, степенастим окружењем које би ублажило изглед страна - нешто ваља урадити да се умањи и поправи садашњи утисак неуклопљености и недовољно промишљеног приступа.

За овакво место се наручује јединствена, уметничка фонтана, а не велики пијачни украс.


image.jpg


IMG-20211016-204429.jpg
 
Ove dve kule nisu potrebne na tom mestu,mnogo bi bila lepša zgrada da je visoka kao okolni objekti,još jednom promašaj...
 
Vrh