Šta je novo?

Trg Slavija

Svaka rekonstrukcija Slavije i poteza do Autokomande će obzirom na trenutnu organizaciju saobraćaja i javnog prevoza imati katastrofalne posledice za naselja Miljakovac, Kanarevo brdo, Kumodraž, Banjicu itd. Ovi pravci su sad preopterećeni a Autokomanda je posle izgradnje mosta najveće usko grlo u gradu. Treba se ozbiljno posvetiti rešenju problema saobraćajnih komunikacija ovih naselja sa centrom pre nego što se krene u bilo kakvu rekonstrukciju. U protivnom će se iz ovih naselja putovati tri do četiri sata u jednom pravcu (sada se putuje sat i po do dva), a u pitanju je distanca od nekih petnaestak km.
 
Pa samo 10 prelaza preko auto puta od mostara do kružnog puta. Uključujući ta 2 (ako se nisam negde zabrojao). Fali da se bolje povežu ta dva dela grada. Mislim da neka mesta ne zahtevaju velike investicije a mogu makar za neku hiljadu vozila da olakšaju AK.
Sve u svemu, ovo je posao za velike profesionalce.

Trenutna situacija je da sa obe strane AK imaš levak u koji se slivaju razni delovi grada, naravno da je to usko grlo. Ne znam ni koliko bi pomoglo da se prošire ulice, verovatno ne mnogo. Mislim da grad vapi za još nadvožnjaka i putnih pravaca.

EDIT: Da ne pominjem metro, i slične sisteme transporta!
 
Gorstak89":2fxspf9g je napisao(la):
Pa samo 10 prelaza preko auto puta od mostara do kružnog puta. Uključujući ta 2 (ako se nisam negde zabrojao). Fali da se bolje povežu ta dva dela grada. Mislim da neka mesta ne zahtevaju velike investicije a mogu makar za neku hiljadu vozila da olakšaju AK.
Sve u svemu, ovo je posao za velike profesionalce.

Trenutna situacija je da sa obe strane AK imaš levak u koji se slivaju razni delovi grada, naravno da je to usko grlo. Ne znam ni koliko bi pomoglo da se prošire ulice, verovatno ne mnogo. Mislim da grad vapi za još nadvožnjaka i putnih pravaca.

EDIT: Da ne pominjem metro, i slične sisteme transporta!

е вала скидам капу за запажање.

заиста сад кад гледам, већина вождовца + дедиње + јајинци иде преко аутокоманде... а ето, рецимо да се повеже од војних солитера на вождовцу преко аутопута и булевара па се споји са димитрија туцовића.. нпр или нешто што може даље да се повеже са дедињем.. е па то би био прави прстен и то би растеретило ауто команду... а не УМП који додатно ту доводи неки саобраћај. катастрофа.
 
Unosom ,,Deligradska,, u pretragu fopruma jasno se vidi da se od 2007 god.
ovde govori o potrebi pretvaranja pešaćke pasarele
u auto nadvožnjak iznad autoputa ,upravo iz (Slavija) Deligradske :)
 
Da li taj kod prokopa može da bude 2+2? Ako je 1+1 onda bi imao sličnu ulogu kao most MZ u odnosu na Brankov. U svakom slučaju mnogo bolje da ga ima nego da ga nema!

UMP ne bi pravio takve probleme jer je nezavisna saobraćajnica, jedino što bi se i dalje jedan deo saobraćaja skupljao ispred AK da bi se popeo na njega. Dakle, pomogao bi ali je pitanje koliko.
@Drum1 hvala
@boca-ica nisam toliko dugo na forumu pa nisam pregledao ceo forum još uvek, hvala
 
Više sam mislio na to da li može da se sve proširi. A Doktora Subotića da se nekako iskoristi?
I kakva je šansa da se Miška jovanovića proširi na 2+2 od Ustaničke do Husove? Posle baš nema mesta. I tu se puno automobila zaustavlja...
I još jedno pitanje, ima li negde drugde mesta za još neki nadvožnjak koji bi makar malo rasteretio slaviju, ili proširenje neke ulice koja bi zaobilazila AK i Slaviju? Ovaj deo UMP-a sve više i više deluje primamljivo. Mnogo više nego tunel! Mada, tunel bi nekako baš trebao da bude deo celine.
 
али опет стиже све на један кружни ток.. опет све на славију...треба да се мало исповезују остали делови града... од аутокоманде до плавог моста нема нормалног прелаза то је скоро 2 км!!
 
Планирање, планирање и планирање а тек предвиђање! Па није џаба Марија Терезија одмакла куће од пута бар за још његове двије ширине. И ево сто година после ње кроз сремска и војвођанска насеља можеш комотно изградити 2+2 а негдје и више.
 
Jasno je da je potreban veci broj prelaza preko autoputa (ulice Fransa Deperea)sama Deligradska je 3 saobracajne trake siroka i znacajno bi rasteretila kako autokomandu, tako i mostarsku petlju. Dusanovacki most, privremeno resenje bez dobrih pristupa kako sa jedne tako i sa druge strane bi takodje mogao znacajnije smanjiti pritisak na autokomandu kad bi prilazi ka njemu bili funkcionalniji.
UMP je tranutno na jako dugom stapu zbog finansijske situacije grada i drzave u kojoj zivimo. Sa druge strane ako se zaista aktivira prokop, nadvoznjak ka Deligradskoj postaje izvestan i neophodan projekat, pa bi sa tim u vezi bilo dobro razraditi ideju kako to uklopiti u postojecu matricu ulica kao i kruzni tok na Slaviji.
Inace, Slavija sama po sebi nije saobracajni gordijev cvor, vec su to vecina ulica koje se ulivaju u nju, kao i veliko neznanje i nepostovanje propisa od strane nasih vozaca.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Listah stare stranice i ne videh da dosadašnji konkursni radovi uključuju Deligradsku kao ozbiljan pravac
Sami konkursni uslovi isključuju ozbiljnije i šire sagledavanje Slavije
što znaći da su svi dosadašnji pokušaji unapred bili osudjeni na neuspeh
tj. konkursi služili su samo za čerupanje Bg budjeta kroz nagrade
 
Trg Slavija: Ruglo u srcu metropole
K. MALEŠEVIĆ | 16. mart 2014. 22:18 | Komentara: 2
Trg Slavija, jedno od najvećih saobraćajnih čvorišta, ali i simbola grada, vapi za rekonstrukcijom. Oronule zgrade iz Drugog svetskog rata, tezge sa knjigama, parking sa oduzetim vozilima
bg-slavija_620x0.jpg

TRG oko spomenika Dimitriju Tucoviću do pre dva veka bilo je omiljeno lovište divljih pataka na obodu prestonice. Danas je ovo jedno od najvećih saobraćajnih čvorišta, koje za vozače iz provincije predstavlja pravu noćnu moru, pa se trude da ne upadnu u tu "mašinu". Ipak, bar jedan krug oko Slavije svakodnevno mora da "obrne" veliki broj Beograđana.



Ovaj gradski orijentir ispresecan sa osam ulica, decenijama vapi za totalnom rekonstrukcijom ,koja bi od ovog dela prestonice napravila ono što je Trijumfalna kapija u Parizu ili Trafalgar skver u Londonu. Do tada, svaki deo asfalta najzahtevnijeg kružnog toka nastaviće da ispisuje svoju priču.

Tramvaji, trolejbusi, autobusi i desetine hiljade prolaznika svakodnevno izmarširaju Slavijom. Stari Beograđani prisećaju se da je ovaj trg do pre nekoliko decenija punim životom živeo i noću, što sada nije slučaj.

- Tu je nekada bio čuveni bioskop "Slavija". Mladi su svako veče u redovima čekali da kupe karte, naročito mladići koji su gledali "filmove za odrasle". Posle projekcija, gužva se selila na kioske brze hrane. I tako svaki dan - priča Dragan Paunović, vlasnik zanatske radnje "Mihailo Paunović".

OD KULTNOG HOTELA DO KAZINA
DRUGA polovina 20. veka protekla je u znaku izgradnje čuvenog hotela, koji je svoj sjaj, na neki način, sačuvao do danas. Veliki restoran "Slavije" nekada je pružao pogled na ceo kružni tok, a za letnju baštu na spratu tražilo se mesto više. Sada, taj stakleni izlog sakriven je ispod cerade i reklame kazina "Havana".
Bioskop sada živi samo u sećanjima starijih sugrađana. Na njegovom mestu danas se nalazi parkiralište "Parking servisa" za vozila koje je "pauk" odneo. Stanovnici okolnih zgrada nezadovoljni su načinom na koji je ovaj prostor nekadašnje kulturne institucije iskorišćen.

- Nigde u svetu parking ove vrste nije u centru grada. Slavija je mikrosvet, raskršće puteva, centralno jezgro ovog grada. Čini se da je nekada mnogo više cenjena - kaže Milomir, penzioner iz Mekenzijeve, koji pokušava da uhvati prve prolećne zrake sunca na klupi ispred hotela "Slavija".

U pozadini spomenika Dimitriju Tucoviću nalaze se tezge za prodaju knjiga. One su jedine ostale posle devedesetih, ali su mnogima i dalje u sećanju čarape i "ariljski veš" na kartonskim kutijama.

- Ovo nikada nije bilo neko trgovačko mesto, ali je jako prometno i pogodno za prodaju. Ipak, ruševine zgrada iz Drugog svetskog rata, koje se nalaze iza tezgi, jesu ruglo, a često viđamo i pacove - objašnjava Zoran, prodavac knjiga.

Čuveni "Mekdonalds" na Slaviji uspešno odoleva vremenu stalno iznova okupljajući mlade generacije. Ovo je prvi restoran ovog lanca otvoren u istočnoj Evropi pre 26 godina u veličanstvenoj kući Đorđa Vuča, koja datira s kraja devetnaestog veka.

KAKO ĆE IZGLEDATI?
U PREDIZBORNOJ kampanji početak renoviranja Trga Slavija najavljen je za drugi deo ove godine. Na urbanističko-arhitektonskom konkursu krajem 2012. odabrano je šest rešenja koji bi trebalo da budu osnova budućeg izgleda. Ipak, još se čekaju glavni projekat, procene troškova...
Pločnici i trotoari odolevaju potpeticama generacija koje su u prolazu disale tempom koji je diktirao "krug oko Slavije". Od prošlosti do budućnosti... Ukrug.



TAKSI STANICA NASRED ULICE

ISPRED parkinga JKP "Parking servis" označeno je stajalište taksi vozila na trotoaru sa pet mesta. Međutim, uprkos saobraćajnoj policiji koja je svakodnevno na Slaviji, ovde se taksisti parkiraju i na ulici formirajući dodatne dve kolone na samoj ulici.


"FANTOM" IZ 1980.

SLAVIJA proleće 1980. godine pamti po deset noći tokom kojih se svet okupljao kako bi video čuvenog "fantoma". Tada nepoznati mladić, ukradenim belim "poršeom" je svako veče jurio preko Slavije prkoseći policiji u sporim "tristaćima". Sugrađani su se zabavljali, a ponoćne predstave Vladimira Vasiljevića okončane su tek nakon što je policija postavila GSP-ov autobus i tako ga uhvatila.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... -metropole
 
Razumem ja epsku fanastiku, ali kakav
"Tu je nekada bio čuveni bioskop "Slavija". Mladi su svako veče u redovima čekali da kupe karte ..."
Tu je bio porno bioskop gde su se skupljali pacijenti i slična ekipa.

Nema potrebe praviti bajke od nečega što objektivno nije postojalo. Slavija je oduvek bila problematična. Jedno vreme zarobljena pljeskavicama i trafikama, sada kvazi-knjižarama na otvorenom. ono što se opisuje kao
"Posle projekcija, gužva se selila na kioske brze hrane"
je bila selidba do par smrdljivih kioska koji su zagadili atmosferu stotinama metara okolo.
 
Goran Vesić o Slaviji:

Говорећи о реконструкцији Трга Славија, Весић је рекао да је за то обезбеђен новац из кредита ЕБРД-а и да се очекује да ће се до септембра завршити главни пројекат.

– У међувремену ће се решити ситни имовинско-правни проблеми и током септембра или октобра ове године моћи да се распише тендер за извођаче радова – рекао је Весић и демонтовао приче које су неки користили у предизборној кампањи да тај трг може одмах да се ради.

Према његовим речима, радови, који ће бити обимни, трајаће око годину дана, после чега ће тај трг бити један он нових модерних обележја Београд. Такође је са представницима Народне банке Србије договорено да се испред те зграде на Славији направи мала зелена оаза, којом ће доминирати споменик Димитрију Туцовићу, као најадекватније место, док ће се у центру кружног тока правити спектакуларна фонтана, као један од нових симбола града.

Весић је подсетио да је предвиђено да пешаци пролазе подземним пролазима, чиме ће се решити један од главних саобраћајних чепова у граду. Прва трака до тротоара биће предвиђена само за градски саобраћај, док ће путничка возила моћи да користе три траке унутар сквера. Упоредо са Тргом Славија биће реконструисан и Булевар ослобођења, од Славије до Ауто-команде, што ће том читавом потезу дати нову димензију.

Izvor: Grad Beograd
 
brdjanin":xqunu4m7 je napisao(la):
Razumem ja epsku fanastiku, ali kakav
"Tu je nekada bio čuveni bioskop "Slavija". Mladi su svako veče u redovima čekali da kupe karte ..."
Tu je bio porno bioskop gde su se skupljali pacijenti i slična ekipa.

Nema potrebe praviti bajke od nečega što objektivno nije postojalo. Slavija je oduvek bila problematična. Jedno vreme zarobljena pljeskavicama i trafikama, sada kvazi-knjižarama na otvorenom. ono što se opisuje kao
"Posle projekcija, gužva se selila na kioske brze hrane"
je bila selidba do par smrdljivih kioska koji su zagadili atmosferu stotinama metara okolo.

Mi, odrasli u ovom gradu, rado se se sećamo Porno Bioskopa Slavija u koji su nas roditelji vodili nedeljom u 12 u bioskop, a onda malo iznad u Maršala Tolbuhina na kolače. Nema danas ni bioskopa ni kolača. Na Tašu smo jeli krempite preko puta u Šeherezadi, a devojke smo prvi put vodili u bioskop Avalu. Bio je onako malo,zavučen baš koliko treba.
 
Tragedija Slavije nije u rušenju bioskopa, nego u postavljanju parking servisa na njegovo mesto.
 
Radovi na Slaviji tek 2015. - Tender tokom septembra ili oktobra 2014.
Petak, 28. 03. 2014.|09:21 | Izvor: Novosti
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... tobra-2014

slavijaplatodimitrijatuc.jpg

Radovi na rekonstrukciji Trga Slavija, po svemu sudeći, neće početi pre 2015. godine.

Za ovaj veliki poduhvat obezbeđen je novac iz kredita EBRD, do septembra bi trebalo da se završi glavni projekat, u međuvremenu će se rešiti sitni imovinsko-pravni problemi i tokom septembra ili oktobra ove godine moći će da se raspiše tender za izvođače radova, najavio je sekretar Privremenog organa Grada Beograda Goran Vesić prilikom gostovanja na TV Studio B i demantovao priče iz predizborne kampanje da taj trg može odmah da se radi.

Imena građevinskih firmi kojima će biti poveren posao biće, dakle, poznata tek krajem ove ili početkom sledeće godine, pa je nerealno da radovi počnu pre proleća 2015.

- Radovi će biti obimni, trajaće oko godinu dana, posle čega će taj trg biti jedan on novih modernih obeležja Beograda. Sa predstavnicima Narodne banke Srbije dogovoreno je da se ispred te zgrade na Slaviji napravi mala zelena oaza, kojom će dominirati spomenik Dimitriju Tucoviću, kao najadekvatnije mesto, dok će se u centru kružnog toka praviti spektakularna fontana, kao jedan od novih simbola grada - otkrio je planove Vesić.

Skoro izvesno budući (i sadašnji) prvi operativac prestonice, podsetio je da je predviđeno da pešaci prolaze podzemnim prolazima, čime će se rešiti jedan od glavnih saobraćajnih čepova u gradu.

Uporedo sa Trgom Slavija biće rekonstruisan i Bulevar oslobođenja, od Slavije do Autokomande
 
WoW koji napredak. Okruzenje nisu beli modeli, vec svakidasnje sive zgrade, mada boje nigde. I hvalim te boze, bez fontane.

A da, ima zelene boje po drvecu. A kako izgleda kada opusti, kada ljudi krenu direktno da udisu taj smog ako bi tu zastali? Hoce li ko sesti tu na -10C da odigra partiju saha? Je li ovo Spanija?
Alo bre, ostavite se manipulacija. Ovako Slavija moze da izgleda 4 meseca, a posle toga ima da se lepo uklopi u okolno sivilo i smog, bezivotno, bezidejno, besciljno. Pa zar nadzemi prostor ne moze bolje da se osmisli? Treba biti vest i smisliti dizajn koji ima specificnu atraktivnu svrhu. Ovde na slici toga nema, a svi putevi vode preko tog trga.
 
Стаклена Вуницо, биће фонтане. Ниси добро прочитала чланак, а и цртеж који је објављен, не приказује сам трг и кружни ток, него будући плато Димитрија Туцовића који ће бити испред Народне Банке Србије. На цртежу са десне стране ти је сам трг, који се не види.
 
Neko je jednom rekao ovde da je bila graske sto su sagradili zgradu narodne banke na mestu na kome se nalazi i mislim da je u pravu.
 
Гага":3pr9jad3 je napisao(la):
Стаклена Вуницо, биће фонтане. Ниси добро прочитала чланак, а и цртеж који је објављен, не приказује сам трг и кружни ток, него будући плато Димитрија Туцовића који ће бити испред Народне Банке Србије. На цртежу са десне стране ти је сам трг, који се не види.

Izvinjavam se sto sam istrcala pred rudu. Samo sam po crtezu reagovala, pogresno.
Znaci jos gore. Em fontana, em ce taj plato zvrjati beskorisno i neatraktivno.

Nego, zar madju vama ne postoji entuzijazam da se pokrene akcija sa zahtevom da se sve makete, 3D scene svih ovih projekata, prikazu u sva 4 godisnja doba + po danu i nocu + sa istim izgledom okolnih zgrada kakve jesu?

Cega se arhitekte, gradjevinari, dizajneri… plase? Ovo je sve mazanje ociju, virtualno i nerealno. I sta mi sada treba da se pretvaramo da sve to ne kapiramo i da mogu i dalje da nas kupuju njihovim slatkisima? Zasto je zdravom oku potrebno da ga fokusiras na nesto kad ce i sam biti u stanju da vidi before and after razliku?
 
Zgrada Narodne Banke je sagrađena na izvanrednom mestu. Deluje monumentalno i dominira tim gornjim delom Nemanjine ulice.
 
Vrh