Šta je novo?

Trg Slavija

Umesto fontane na tom trgu je trebalo dici jedan grandiozan spomenik i to bi bilo to.

Sa fontanom su hteli da malo oplemene i zasene bliskoistocne prizore okruzenja kao i da se dodvore pred nastupajuce izbore. Za ovoliku fontanu treba da imas duplo veci trg ili odgovarajuce okruzenje a nemas ni jedno ni drugo tako da ce tu fontanu koliko god ona bila velika i lepa na kraju potpuno obesmisljavati njeno postojece okruzenje. Na kraju nikakvu sustinsku transformaciju ovaj nesrecni trg nece doziveti a kako vreme prolazi ko zna kad ce.
 
Za grandiozan spomenik potrebno je grandiozno okruženje, što Slavija nije, niti će biti. Ok je fontana, taman da malo skrene pogled od okolne "lepote". Jednom će valjda porušiti te kućice i zaokružiti trg nekim staklenim objektima-taman da se fontana ogleda u njima. To bi onda bio pristojan prostor, ali neka lepotica ne verujem da će biti.
 
E pa to skretanje pogleda i privremena resenja su nam utkana genetska specijalnost. Grad je pun takvih "resenja". Fontana ce samo trenutno odraditi tu ulogu a sta ce biti posle kad se svi na nju naviknu i okolina pocne opet da dominira i bode oci?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491447#p491447:166p6ynu je napisao(la):
Astrotrain » 11 Nov 2017 08:17 pm[/url]":166p6ynu]Намерно сам спомињао већ два или три пута Богословију и Нови Београд не би ли ми ико објаснио због чега тамо нема никаквог колапса ни у највећем шпицу, а на Славији ће га кажу многи бити. И даље чекам да ми неко објасни.
Ево, ја сам саобраћајни инжењер. Нисам друмац већ железничар, али ми није страна теорија токова, те грубе процене, у циљу фокусирања на поље детаљних истраживања.

Општина Нови Београд - кружни ток представља центар у систему булевара, који сваки посебно има већи капацитет у односу на делове саобраћајне мреже на који су надовезани. Ка Земуну, на пар километара почињу улице профила 1+1. Ка Кругу двојке, улице на левој обали имају већи капацитет него на десној. Ка Тошином бунару и Савским блоковима усмерен је ка улицама чији капацитет није до сада потпуно искоришћен, изузев аутопута. А када су у питању токови везани директно за везу са аутопутем, они нису толико интензивни да би се стварала загушења.

Богословија: Семафор на излазу са Панчевачког моста контролише загушење саобраћаја на Богословији, премештајући колоне возила на сам мост. У супротном, било би много горе. Исто тако, семафор на почетку Вишњичког врши функцију контроле улива у кружни ток. Ка перферији, често се загушује правац Маријане Грегоран-Драгослава Срејовића, али ако то примете возачи, имају могућност да користе никада загушене Вишњички и Миријевски булевар као алтернативне правце. Сам правац Мије Ковачевића-Рузвелтова буде повремено загушен, али због претходних контрола улива, то не буде тако да се пренесе на сам кружни ток.

Славија је окружена стално загушеним улицама без алтернатива, са или без пешачких прелаза. Највеће проблеме је представљало чекање аутомобила на улазак у Краља Милана и Маршала Толбухина. Једино место где су пешаци стварно утицали на загушење је почетак Булевара ослобођења, али и то је могло бити решено простим другачијим распоредом стајалишта јавног превоза. За време јавног конкурса за Славију пре 5-6 година, један од радова је био неархитектонски, примедба једног саобраћјног инжењера на саобраћајни концепт решења, због великог броја нових конфликтних тачака.

Али оно што је једино функционално одржив концепт, без улажења у естетику, јесте смањење сметњи за пешачки, бициклистички и јавни превоз, док ће аутомобилски остати трајно нефункционалан у вршним сатима, па таман да се удвостручи број саобраћајних трака на свим прилазима. У том смислу, могуће је да ће ово решење остварити позитиван утицај на бољи превоз, али само уколико се забрани и строго кажњава свако заустављање аутомобила на пресецањима са спољним кругом намењеним јавном превозу. А тада, долазимо до парадоксалне ситуације, ако већ возила са 2 трамвајске, 4 тролејбуске и 8 аутобуских линија повремено затварају прилазе Немањиној, плус још 3 трамвајске затварају или само улаз, или само излаз, чему онда толико смета пешачки на том месту? Па, ја ћу први ту да претрчавам када видим трамвај/тролу и то управо зато што сам саобраћајни инжењер. Дужност интелектуалаца је да крше законе који су у супротности са законима живота.
 
Karlo del Ponte":9sutiphm je napisao(la):
Општина Нови Београд - кружни ток представља центар у систему булевара, који сваки посебно има већи капацитет у односу на делове саобраћајне мреже на који су надовезани.
Ок, има логике.
Karlo del Ponte":9sutiphm je napisao(la):
Богословија: Семафор на излазу са Панчевачког моста контролише загушење саобраћаја на Богословији, премештајући колоне возила на сам мост. У супротном, било би много горе.
Аналогно семафори у Краља Милана и у Немањиној посебно могу да контролишу улив на Славију.
Karlo del Ponte":9sutiphm je napisao(la):
Славија је окружена стално загушеним улицама без алтернатива, са или без пешачких прелаза.
Нетачно. Алтернативе постоје. Можда нису великог капацитета и људи немају навику да их користе али постоје. Свакако није за поређење са Новим Београдом али овде то није главни фактор јер доминантан правац је свакако Немањина-Булевар ослобођења.
Karlo del Ponte":9sutiphm je napisao(la):
Највеће проблеме је представљало чекање аутомобила на улазак у Краља Милана и Маршала Толбухина.Једино место где су пешаци стварно утицали на загушење је почетак Булевара ослобођења, али и то је могло бити решено простим другачијим распоредом стајалишта јавног превоза.
А због чега су аутомобили чекали? Па због пешака који су нон-стоп прелазили пешачке прелазе, тако да се апсолутно не слажем са овим што си рекао. Два главна фактора загушења су била постојање стајалишта ГСП на самом тргу где се наређа две до три троле + 31. Онда то повлачи пешаке који трче да стигну на трамвај који је управо стао на врху Немањине или трче да стигну 48 или 33 који се управо спушта из Београдске и стаће на почетку Булевара Ослобођења. На то лепо онда надовежи још тај трамвај рецимо бр. 9 који је кренуо ка Булевару ослобођења и заглавио пред пешачким на улазу у исти , плус још пешака који трче преко Немањине да га стигну на следећем стајалишту пошто су закаснили за оно кад је био на врху Немањине. А ка Макензијевој онда она 3 тролејбуса лепо налете на гомилу аутомобила који су такође заглавили на искључењу за Булевар ослобођења (опет због пешачког), а кад то некако прођу онда их дочекају и пешаци на прелазу ка Макензијевој и ту настане нови колапс. Сада су проблематична стајалишта измештена и то ће ако не потпуно решити, онда бар знатно ублажити тај главни проблем.
Дакле:
Karlo del Ponte":9sutiphm je napisao(la):
Али оно што је једино функционално одржив концепт, без улажења у естетику, јесте смањење сметњи за пешачки, бициклистички и јавни превоз, док ће аутомобилски остати трајно нефункционалан у вршним сатима, па таман да се удвостручи број саобраћајних трака на свим прилазима.
Не слажем се.
Karlo del Ponte":9sutiphm je napisao(la):
У том смислу, могуће је да ће ово решење остварити позитиван утицај на бољи превоз, али само уколико се забрани и строго кажњава свако заустављање аутомобила на пресецањима са спољним кругом намењеним јавном превозу.
Зашто се не би кажњавало?
Karlo del Ponte":9sutiphm je napisao(la):
Па, ја ћу први ту да претрчавам када видим трамвај/тролу и то управо зато што сам саобраћајни инжењер. Дужност интелектуалаца је да крше законе који су у супротности са законима живота.
Не разумем само куда и зашто да претрчаваш? Нема више стајалишта у зони самог трга. Једино ако ти не причињава неко задовољство да пркосиш како би истерао некакву своју правду. Али и за то постоје казне и они који треба да их примене. Да ли ће, то не знам, видећемо.
 
Iskreno najviše čekam otvaranje Slavije da na web kameri posmatram kretanje i zagušenja.

Mislim da neće više biti zastoja kao nekad na odlivima.

Kada bi ova ostrvca bila uzdignuta, skoro bih smeo da se kladim da gužvi unutar KT ne bi bilo.
 
Ljudi, zna li neko ko je psihopata koji otkupljuje laptopove i urniše ceo grad. Evo gledam sada i na novoj banderi na slici se vidi da je okačio oglas. Mislim da je pobedio i političare za izbore po broju izlepljenih reklama, sve živo je urnisao.
 
Врло просто: позовеш, питаш. :lol:
Људи лепо оставе број телефона, често и адресу и опет прођу потпуно некажњено. Србија.
 
gishko":284srsqa je napisao(la):
Ljudi, zna li neko ko je psihopata koji otkupljuje laptopove i urniše ceo grad. Evo gledam sada i na novoj banderi na slici se vidi da je okačio oglas. Mislim da je pobedio i političare za izbore po broju izlepljenih reklama, sve živo je urnisao.


Imao sam priliku da doticnog pozovem jednom. Mladic u principu daje sicu za laptopove ali i bavi se zelenaskim poslovima, posto nudi pozajmicu,a za zalog trazi laptop. Naravno pare se vracaju sa kamatom ili se oprostis od laptopa.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Koliko sam ja imao prilike da primetim, te Laptop reklame ne lepi sam čovek koji otkupljuje, nego horda plaćenih honoraraca koji to rade umesto njega. Uostalom, razmislite, nema jedan čovek vremena i energije da štampa sve te papire i oblepljuje ceo Beograd svakog dana. Nego lepo plati nekolicini ljudi i oni to rade umesto njega.

Ja sam za sad video tri raličita čoveka da to rade. Dvojica starijih i jedan od oko 30ak godina.


A to da su umnobolnici, to je očigledno. Ali ne može im se ništa, jer kao što objasnih na drugoj temi - vlasnik laptop servisa uvek može da kaže da nije on kriv što se lepi javna imovina nego ovi honorarci. A sad da se murija cima da ih lovi, identifikuje i ispituje zbog tih papira na zidovima, za to su male šanse.

Jedino što može da upali je da komunalci zateknu umnobolnika kako lepi pa da mu onda pišu kaznu. Mada, Srpski Blackwater se retko kad zanima tim trivijalnim stvarima. A sve i da mu napišu kaznu, znate kad će on da ide na sud zbog toga? Nikad.
Tako da nažalost to je još jedan od problema/rugla na koje ćemo morati da se naviknemo, jer nema rešenja. Zahvalite se degeneričnim zakonima i onima koji su ih doneli.
 
Vesic je vise puta ponovio da ce fontana raditi I pri niskim temperaturama jer ima sistem za zagrijavanje vode. Ne znam kako ne uvidjaju da je to vrlo opasno. Kosava ce sigurno raznositi kapljice vode u vidu kise po kolovozu u kruznom toku. Ako budu temperature u minusu da ima odmah da se ledi na kolovozu. Pravice klizaliste oko fontane sa finom ledenom pokrivkom. Nema rizle ili soli koja to moze da spreci. Pametnije je da je iskljucuju pri minusu ili temepreaturama blizu minusa kad je jaka kosava.
 
Cjepajte te reklame za laptopove to je jedna zesca majmuncina ako ih fotkas kako lijepe krenu da te napadaju vicu itd
 
Није важно (само) ко лепи него и за чији рачун лепи. Као што се у случају да одбије да каже ко је возилом починио прекршај кажњава власник возила. Тако би требало и у овом случају. Или кажи друже ко је лепио или ћеш ти да платиш казну јер се то и онако ради у твоје име и за твој рачун. Била ова или она варијанта сведе се на крају на једно : држава ако нешто хоће, она то УВЕК и може.
 
Gde ce biti pesacki prelaz u Bulevaru oslobodjenja i u Beogradskoj? Da li se to planira neki semafor na uglu Nemanjine i Kralja Milutina?
 
Пешачки у Булевару ослобођења мало повише оптичарске радње, у Немањиној код Краља Милутина. Да, биће семафор на углу Немањине и Краља Милутина.
 
Oni su Bulevar iscrtali do Slavije, a nisam primetio gde je ostavljeno mesto za pesacki, zato pitam gde ce biti.
 
Постављени су знакови за пешачки на месту где ће бити а претпостављам да ће га исцртати у самом финишу да не би почели људи пре времена да га користе.
 
Dočekah i finiš.... :D
Onomad toliko buke o izdignutim (tridimenzionalnim) razdelnim ostrvima - oce pa oce
a lepi rekoh naj normalnije je upravko vako samo iscrtana (dvodimenzonalna) :lol:
samo još da su fontanu turili koj metar bliže Beogradskoj sve bi bilo potaman
ovako ispade radili samo šminku :sesir:
 
Pa da su turili izdignuta ostrva svaki dan bi se nasao neki pametni da se zakuca u njih.

Bilo bi tu peglanje felni koliko hoces.
 
Нек науче људи да возе. Овако ће бити паметних који ће да улећу у кружни ток или из њега право преко разделног острва.
 
Ja stvarno ne znam kako će iscrtana ostrva da spreče ljude da koriste "prečice".

Da su napravili uzdignuta ostrvca (10-15cm) bila bi druga priča. No da ne pričam napamet. Odbrojavanje do puštanja Slavije može da počne.
 
Mene vise brine sto nije obelezena traka koju ce koristiti GSP vozila. Ako se ne varam na renderu se jasno videla ta traka. Ovo stanje se moze ublaziti ako se ofarba u celosti ostrvo i po ivicama uradi zvucna traka. Da ne bude slika kao iz Uzica kada se otvori.
 
a kao neznamo se...tu ce biti jahanja preko ostrva samo tako. Trebalo bi da ih naknadno izdignu, tj. rade jedno po jedno, paralelno sa pustenim saobracajem....
 
Vrh