Šta je novo?

Trg Slavija

"Ljudi" nisu samo zdravi ljudi već i slabije pokretni, invalidi, deca u kolicima, ljudi sa koferima...


Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
laki72":3stxulzq je napisao(la):
Apsolutno si u pravu.
Taj ko pise "pa nek prosetaju" nek prvo razmisli dal su meteo uslovi uvek naklonjeni setanju.
Onaj genije sto nakaci dva kezeca smajlica uz komentar o starijim sugradjanima kako "oni imaju vremena" nek se seti svoje mudrorije i stava i jednog dana kada mu otac i majka ostare pa budu sipcili po kosavi i kisi postapajuci se stapom...
Нисам знао да смо овде на некаквом суђењу и да треба да нам се мери свако слово, запета и смајли. Но добро, свеједно аргументи су ти слаби, као и свакоме ко тврдоглаво инсистира на томе да су у конкретној ситуацији угрожена некаква права пешака и/или преседача: старих, младих, по лепом или лошијем времену свеједно.

ЈГП преседачи:
1. Краља Милана - Бирчанинова и обратно: увек може линијом 31 да се продужи до Храма и ту преседне без пешачења.
1-1. Још боља варијанта, да би могло да се оде на почетну у Бирчаниновој да се лепо седне и коју сам предложио у теми о предлозима за измене ЈГП линија, да се уведе да 31 стаје и на стајалишту на почетку Булевара ослобођења које је до сада пролазио без стајања. Такође све важи и за супротан смер. На споменутој теми ми је неко написао да то не може јер ГСП одбија да уведе стајалиште на потезу краћем од 300 метара. Према оним мерењима које је неко поставио о разлици растојања на старим и новим рутама, тај је услов сада испуњен.
Јесте да се на овом потезу сад мало изгубило на флексибилности због губитка старе везе са тролама, али није то толико страшно.
2. Београдска - Булевар ослобођења: ситуација је јасна сама по себи, глупо је објашњавати.
3. Немањина - Макензијева и обратно: очигледно такође.
4. Немањина - Краља Милана: види под 2. и 3.

Пешаци:
Овде се поставља једно питање из кога проистичу сва остала: зашто би неко уопште инсистирао на томе да мора подручје Славије да прође пешке а не ЈГП-ом? У претходном пасусу сам показао да то уопште није неопходно. Ако инсистира да пешачи, нека пешачи, али нека се не жали на дужину пешачења и не инсистира на томе да неко мора још да му угађа куда ће да прође само да не би мењао своје навике, па макар по цену да се заустави друмски саобраћај да би његово величанство остварило своје "право" на пролазак 100-200 метара ближом рутом. Ако је лице старо и/или немоћно, оно је ваљда свесно својих (не)моћи и користи ЈГП. Ако није свесно, то већ спада у сасвим други домен и није релевантан критеријум при пројектовању.
 
Ako su tim vezama pokrivene sve trase, onda super.

Ostaje "problem" šetača koji hoće peške da dođe od Kralja Milana do Hrama i da uživa u pogledu (i slušanju) fontane, ali pošto su u pitanju šetači, onda i nije problem preći 100-tinjak metara više.
 
Па фонтана ће се много боље и видети и чути са новог косог плато-парка који се прави на самом тргу баш у ту сврху.
 
Како није кад се он налази директно на пешачкој рути Краља Милана - Немањина - Булевар ослобођења?
А чак и да је тако како кажеш, не разумем ту логику: направићемо саобраћајни колапс на Славији због шетача?! (значи не људи који иду некуда редовним активностима, него су ту да прошетају из уживања). Људи, о чему ми овде причамо? Па није то Кнез Михаилова, него једно од главних градских саобраћајних чворишта и треба да се зна шта су приоритети.
 
Iako generalno zastupam princip da pesaci uvek treba da imaju prioritet i da motorni saobracaj iz centra treba izbaciti ili ga spustiti pod zemljom, u ovom konkretnom slucaj mislim da su, zbog bahatog i bezobzirnog ponasanja, pesaci ubedljivo najveci problem. Ovde ne govorim o vecini, naravno, ali, sa jedne strane, toliko ima psihijatrijskih slucajeva, koji po svaku cenu moraju da praktikuju svoju prednost u odnosu na automobile, samo da bi dokazali nesto, a, s druge strane, mnogo ljudi jednostavno ni ne razmislja, nego samo jurca. Ironija je sto je vecina tih ljudi u tranzitu i juri da uhvati sledeci prevoz, koji stoji zarobljen u guzvi koju su sami izazvali. Zao mi je, ali ako nisu u stanju da na kulturan i uvidjajan nacin koriste beneficije koje trenutno imaju (najkraci moguci put preko kruznog toka) i imaju normalnu koegzistenciju sa motornim saobracejem, koja je ovde neizbezna, jedino je resenje da se te beneficije ukinu i da budu primorani da prosetaju par desetina metara duze.
 
3eka":1fanwvfb je napisao(la):
Ironija je sto je vecina tih ljudi u tranzitu i juri da uhvati sledeci prevoz, koji stoji zarobljen u guzvi koju su sami izazvali.
Ово је суштина целе приче! :grand:
 
Најлакше је оптужити само пешаке за хаос. Ево ја могу да се кладим да ако не ураде разделна острва да ће и даље бити возача који ће у журби обилазити трамваје са десне стране и улетати преко шина, сећи све траке у кружном току.
 
Generalno ljudi bi trebali vise hodati , ali problem je kvalitet vazduha koji udisu , a kvalitet vazduha na slaviji je katastrofalan, tako da nije zdravo zadihati se u takvom okruzenju ..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=489104#p489104:13oquwpj je napisao(la):
Дошљак » 03 Нов 2017, 13:52[/url]":13oquwpj]Најлакше је оптужити само пешаке за хаос. Ево ја могу да се кладим да ако не ураде разделна острва да ће и даље бити возача који ће у журби обилазити трамваје са десне стране и улетати преко шина, сећи све траке у кружном току.
Такве ће решити камере којима ће, у то сам сигуран, бити покривен сваки милиметар.
 
Nisam pratio na casu. Mozda bi postavljanje semafora na najprometnijim pesackim prelazima indirektno ubrzalo saobracaj, jer ako se striktno drzis propisa vozila "nikada" nece prici Slaviji zato sto ce se stalno pojaviljivati pesaci na prelazu? Ovako ih pustis u buljuku na svakih petnaestak sekundi. :) Dobro za saobracaj, malo losije za pesake. Taman da odmore i krenu na sledecu deonicu produzenog obilaska trga. Moze i privremenim semaforima da se proba. Ili upgrade sa tasterima za semafor radi promene u rezimu rada-ili daljinski impuls na vozilima JGP kad se priblizi prelazu za njihov prioritet.

Nego, kombinuje se sa podzemnim pesackim prolazima ispod Slavije, ili da se vozila spuste pod zemlju sto bi bilo lepo da se dobije ogroman trg, ali skupo i tehnicki tesko izvodljivo zbog uspona u Beogradskoj i Bul. oslobodjenja. Da li bi jedan pesacki prsten oko Slavije podignut na stubovima resio neke probleme? Bonus, lep pogled na fontanu iz te perspektive :) Naravno cela skalamerija i estetski uklapljena da ne udavi trg.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=489080#p489080:3mt6qujk je napisao(la):
Astrotrain » Today, 10:29[/url]":3mt6qujk]Како није кад се он налази директно на пешачкој рути Краља Милана - Немањина - Булевар ослобођења?
А чак и да је тако како кажеш, не разумем ту логику: направићемо саобраћајни колапс на Славији због шетача?! (значи не људи који иду некуда редовним активностима, него су ту да прошетају из уживања). Људи, о чему ми овде причамо? Па није то Кнез Михаилова, него једно од главних градских саобраћајних чворишта и треба да се зна шта су приоритети.

Da se razumemo. Ja prvi govorim da pešacima nije mesto na Slaviji, već ispod nje. I smatram da su najviše pešaci pravili gužvu na izlazima iz kružnog toka.

Za pravljenje platoa koji gleda na fontanu na mestu sa najvećom bukom i zagađenjem u gradu još nemam stav. Kada budem video uživo imaću neki stav. Taj plato bi bio idealan za podzemne prolaze.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=489104#p489104:292kqu5v je napisao(la):
Дошљак » Fri Nov 03, 2017 1:52 pm[/url]":292kqu5v]Најлакше је оптужити само пешаке за хаос. Ево ја могу да се кладим да ако не ураде разделна острва да ће и даље бити возача који ће у журби обилазити трамваје са десне стране и улетати преко шина, сећи све траке у кружном току.

Ne kazem da su jedini krivci, ali su po meni najveci. Ovo govorim i iz perspektive pesaka, koji je milion puta presao Slaviju peske. Ljudi nemaju obzira, potpuno im je svejedno da li ce automobili prolaziti ili ne i kolika se kolona napravila. Oni moraju istog trenutka preci ulizu i vrlo bahato praktikuju prednost koju imaju. Koliko puta sam kao pesak stao da propustim kola i ljudi samo prodju pred mene gledajuci me kao budalu sto cekam. Jesu i vozaci ekstremno bezobrazni (pogotovo taksisti), ali ne bi imali ni potrebu, a ni prostora za takvim ponasanjem da se u kruznom toku ne stvara guzva, a guzva po pravilu pocinje na izlazima iz istog...zbog pesackih prelaza. Da pesaci imaju osnovnu kulturu, da iz obzira prema vozacima sacekaju 5-10 sekundi da ih se nakupi malo vise pa da onda predju, umesto da odmah krecu i sami blokiraju ceo izlaz iz kruznog toka, ovakvih problema ne bi imali...ali posto nemaju, tu smo gde smo.
 
astrodule":2sj099lk je napisao(la):
Za pravljenje platoa koji gleda na fontanu na mestu sa najvećom bukom i zagađenjem u gradu još nemam stav. Kada budem video uživo imaću neki stav.
У складу са овим што си рекао и са чиме се у потпуности слажем ја већ сада имам став и мислим да ме реалност неће демантовати. А мој је став да је од почетка направљена глупост покушавајући да се од Славије направи нешто што она није, нити што реално док се можда једног лепог дана не пређе на електрични погон може да буде, а то је некакво место за разгледање, окупљање и дружење или шта год већ. То је један саобраћајни, прљави, загушљиви, претрпани и бучан чвор који ће такав и остати и никаква шминка то неће променити. Једино што може да се уради до тих лепших времена када ће електрични погон собом донети тишину и чистији ваздух је да се бар омогући да саобраћај протиче што брже и са што је мање могуће задржавања.

У том светлу, ово што је последњих шест месеци рађено, укључујући и тај плато, евентуално се може урачунати као неки први искорак у сусрет новим временима када ће сва та естетика имати и потпунији смисао и функцију. У сваком случају не шкоди.
astrodule":2sj099lk je napisao(la):
Ja prvi govorim da pešacima nije mesto na Slaviji, već ispod nje
Већ видим бар пола њих који кажу: Мени су ти подземни пролази ужасни, клаустрофобични, као неки пацовски канали и не пада ми на памет да их користим, ја захтевам да ми се омогући да ходам под светлошћу дана као слободно људско биће (или нешто слично) :laugh:
Тако да, бар то је моје мишљење.... ЗАБОРАВИ. То не би донело ништа или скоро ништа. 8)
 
Раскрсница и једино раскрсница испод Славије све решава на најједноставнији и најјефтинији начин. То решење сам предложио у време конкурса када се расправљало о питању ко или шта треба да буде испод или изнад.
Затварањем свих улица око Славије и тунелима којима би се повезала два главна правца - Немањина са Мекензијевом и Булевар ослобођења са Београдском, који не би морали ни да се укрштају у нивоу испод Славије, добили би већи врт са све водоскоком, од ове бетонске поплочане катаклизме око Славије.

И што је најбитније Славија без возила би најзад добила мало свежег ваздуха !
 
Slavija nije trg.
Slavija je izuzetno bitna i frekfentna raskrsnica sa kruznim tokom saobracaja.
Negiranje te nesporne cinjenice ima za posledicu uzaludnog trosenja novca, a da ni jedan problem nece biti resen, vec se stvaraju novi.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ako ne izvedu oivicena ostrva kao na renderu, cija je uloga kanalisanje saobracajnih struja dodatno ce degradirati projekat j necemo dobiti nikakav kvalitativni napredak. Haos i pravo jaceg ce ostati (kao pre rekonstrukcije) nacin funkcionisanja ovog cvorista.
Prvi ozbiljan udarac je bilo odustajanje od denivelisanog pesackog saobracaja. Imajuci u vidu neminovnost da jednog lepog dana ispod Slavije bude metro stajaliste to je bilo jedino smisleno i funkcionalno resenje.
 
@Glas Prirode, aj ako možeš jednom nabaci neki crtež, makar nešto na brzaka. Čisto da se vidi šta tačno imaš na umu. Ja bih voleo da na Slaviji sve što može od saobraćaja ode pod zemlju ali nemam predstavu koliko bi to bilo izvodljivo i praktično.
 
Aman vratite se 70 strana u nazad imate konkusna rijesenja za slaviju koja su to predvidjala da postane trg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=489288#p489288:1fz5y4eg je napisao(la):
PIGLET » 04 Нов 2017, 00:42[/url]":1fz5y4eg]Ako ne izvedu oivicena ostrva kao na renderu, cija je uloga kanalisanje saobracajnih struja dodatno ce degradirati projekat j necemo dobiti nikakav kvalitativni napredak. Haos i pravo jaceg ce ostati (kao pre rekonstrukcije) nacin funkcionisanja ovog cvorista.
Не видим разлог да буде ишта горе него код СО Нови Београд. Истина је да на Славији постоје и трамваји, али са овом новом конфигурацијом шина не видим разлог за бригу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=489294#p489294:10822a0g je napisao(la):
Astrotrain » 03 Nov 2017 11:58 pm[/url]":10822a0g]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=489288#p489288:10822a0g je napisao(la):
PIGLET » 04 Нов 2017, 00:42[/url]":10822a0g]Ako ne izvedu oivicena ostrva kao na renderu, cija je uloga kanalisanje saobracajnih struja dodatno ce degradirati projekat j necemo dobiti nikakav kvalitativni napredak. Haos i pravo jaceg ce ostati (kao pre rekonstrukcije) nacin funkcionisanja ovog cvorista.
Не видим разлог да буде ишта горе него код СО Нови Београд. Истина је да на Славији постоје и трамваји, али са овом новом конфигурацијом шина не видим разлог за бригу.
Saobracaj je kao protok fluida: svaki bocni uliv usporava (čepuje) osnovni tok.Kanalisanjem se te tacke smanjuju na najmanjuu
meru. BUDE LI "viska" povsina imaces ubacivanja sa strane i forrmiranje vise ulivnih tacaka cime se stvaraju cepovi.
Primer ulivi na autoput na Nbgdu u vreme spica."Pametniji" koji idu preko reda u paralelnim tokovima dodatno guse vec usporeni saobracaj.
Zivi bili pa videli...
 
Слажем се и заиста не видим разлог да се све не исцрта како треба.
 
Crtanje nema efekta, denivelano oivičenje ima.
 
Vrh