Šta je novo?

Trg Slavija

Konacno sklonjena ina igavna reklsmetina mafijasa iz slavije
Granit uradjen po ps stavljene taktilne ploce za slabovida lica i na pjesackim
Dok kod doma omladine ima staza a zavrsavaju u nigdje
U ruzveltovoj ima kod pjesackih ali nema vodilja po trotaru
 
http://www.politika.rs/scc/clanak/39172 ... na-Slaviji

Slavija-fontana-D--Jevremovic.jpg


Фонтана на Славији добила је „бело одело”. Није реч о скафандеру који би је грејао зими, већ о заштитној опреми која ће је чувати док се не заврши обнова Славије. Када тај градитељски подухват буде окончан, што се очекује 16. новембра, водоскок ће прорадити и у функцији бити и у току зиме, тврде у Секретаријату за инвестиције.

На почетку изградње говорило се да ће овај водоскок као и сви у граду бити у функцији до 1. новембра, односно и дуже ако лепо време потраје и температура се не спусти на нулу. Потом се могло чути да ће после сезоне она постати место за јелку и новогодишње украсе.

Али када је фонтана завршена и у њу уграђени грејачи који омогућавају да млазнице испуштају воду и на минус 20, надлежни су истакли да ће она радити целе зиме.

– Мислим да је на почетку изградње фонтане дошло до забуне. Није речено да ће у оквиру фонтане бити јелка. Млазнице производе светлосне ефекте, тако да могу да обликују различите водене украсе, па и оне попут јелке – рекао је Горан Весић, градски менаџер.

Kakva bre jelka?

ps: Koliko su trubili da će postaviti balon na Slaviji za izgradnju fontane, pa su na kraju postavili šatru za svadbe. Sada su ćutali i postavili ovu zaštitu kada su radovi skoro gotovi. Jedino što bar ta zaštita izgleda profi.
 
Slavija ce izgledati kao svemirski brod u poredjenju sa onim od pre godinu dana zaista ogromna ce biti promena , kad se setim onih poluraspalih udzerica, one cevabdzinice, 1001 krpez na asvaltu i trotoraru, krpez na Behatonu, razliciti tipovi ivicnjaka, ona skela sa platnom kockarnice, ogradjena ona rupcaga sa korovom ispred narodne Banke, parkirani automobili ispred narodne Banke trafike po coskovima Bilbord onaj, Kruzenje kola oko groba Dimitrija Tucovica znaci zlo i naopako kako je bilo i uvek mi bilo zao ljudi koji sa aerodroma dodju na Slaviju onom Aerodromskom bus linijom kakav zakljucak izvuku kad dodju ili oni slovenci kad im vidim face kad dodju autobusom za Novu godinu PA BRE BLAM ME POJEDE SVAKI PUT kad ih vidim jer ono je izgledalo grdje od bilo cega sto ce ikad videti u zivotu. Ovo ce da bude civilizacijski iskorak u svakom smislu (jeste ostale su fasade ali taj problem je problem grada celog ne samo slavije na njoj je najvidljivije samo)
 
Uh, baš su odaljili stanice u Nemanjinoj, presedanje na Slaviji će sada biti teže. Definitivno je sve urađeno da se izađe u susret automobilima dok su JGS i pešaci skrajnuti.
 
Нажалост било је неопходно јер су пешаци и ЈГС и били једни од главних чинилаца стварања гужви на тргу и на крају су од тога сви имали штету. Уз мало навикавања овако ће свима на крају бити боље.
 
Највећи генератори гужве су били аутомобили који су се кретали са свих страна, улетали праволинијски, заобилазили трамваје и аутобусе са десне стране и блокирали им скретања.
 
Били су и пешаци и ЈГС зато што су пешаци свако мало пресецали ток саобраћаја на самим улазима/излазима са трга и ЈГС која су имала стајалишта у самој зони трга и тиме још више привлачила пешачки саобраћај. Само треба упоредити Славију и кружни ток код СО Нови Београд и све ће постати далеко јасније.
 
Znači pešaci i stanice GSPa su pravili gužvu? I kakvo je onda rešenje TREBALO da bude? Prosto isterati i pešake i GSP sa Slavije i zatim za sve pare napraviti muzičku fontanu? Ili pretpostaviti da su oni tamo bili sa nekim razlogom, pa rešiti i njihov problem? Recimo podzemnim prolazima da ne bi sekli saobraćaj i korišćenjem obližnjih slobodnih prostora za proširenje Slavije (na račun parkinga, dela Mitićeve rupe i dela ispred banke)? Ali denivelacija košta, gradnja novih solitera oko Slavije će doneti pare, muzika i fontana obezbeđuju cirkus i izbore, a pešake ko šiša kad nisu na isti način bitni. Jednostavno se problem prevali na njih, pa nek pešače.
 
Сви пешаци су на Славији били искључиво због преседања са једног на други превоз. Ја искрено највише када заобиђем саму Славију па онда када идем из Немањине до Храма одем преко Краља Милутина горе до парка Милутина Миланковића и Тиршове, тачно да се не гурам са трафикама и телефонским говорницама, или да из Булевара Ослобођења до Макензијеве одем Крушедолском или Кнегиње Зорке, или ако идем до Београђанке да прошетам још мало до Његошеве и право избијем до Београђанке без околишара и фрустрирајућих прелаза. А искрено, померање трамвајског стајалишта Славија/Немањина у ниво аутобуских стајалишта ће ми олакшати чекање превоза на Славији за НБГ када се двоумим и ишчекујем шта ће пре наићи, трамвај 9 или аутобуси 78/83.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488531#p488531:1bfg8iaf je napisao(la):
Zuma » 01 Нов 2017, 10:53[/url]":1bfg8iaf]Znači pešaci i stanice GSPa su pravili gužvu? I kakvo je onda rešenje TREBALO da bude?

Да, правили су гужву и то ће постати очигледно кад се буде поново пустио саобраћај.Не улазим у то какво је решење требало применити јер то је завршена прича и обе варијанте (са подземним пролазима и без) имају своје предности и мане. Оно што је моје мишљење, а свакога дана минимум два пута идем пешке преко Славије је да ће бити много боље него што је било.

Дошљак":1bfg8iaf je napisao(la):
Сви пешаци су на Славији били искључиво због преседања са једног на други превоз.

Нису сви, али слажем се да је већина. Управо је зато врло важно што су стајалишта ЈГС измештена са трга.
 
Али тим измештањем је само отежано корисницима тих стајалиштима преседање. Нпр. са 39 на неки тролејбус или на трамвај 3 има да се лепо пешачи.
 
Мислим да мало пешачења никоме неће нашкодити. И онако смо већином постали лењи да се крећемо и само седимо испред разноразних екрана. То на страну, свеукупно гледано мислим да ће овом реконструкцијом много више бити добијено него изгубљено.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488541#p488541:2yflswcf je napisao(la):
Astrotrain » 01 Nov 2017 10:21 am[/url]":2yflswcf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488531#p488531:2yflswcf je napisao(la):
Zuma » 01 Нов 2017, 10:53[/url]":2yflswcf]Znači pešaci i stanice GSPa su pravili gužvu? I kakvo je onda rešenje TREBALO da bude?
Да, правили су гужву и то ће постати очигледно кад се буде поново пустио саобраћај.Не улазим у то какво је решење требало применити јер то је завршена прича и обе варијанте (са подземним пролазима и без) имају своје предности и мане. Оно што је моје мишљење, а свакога дана минимум два пута идем пешке преко Славије је да ће бити много боље него што је било.
Izgleda da se u modernoj Srbiji mora veoma, veoma uporno ponavljati da se nikada ne poredi ono što je bilo sa onim što je napravljeno, nego se to novo poredi sa onim što je još moglo ili čak trebalo biti. Samo je TO (međusobno poređenje alternativnih predloga) kriterijum kvaliteta nečeg novog, odnosno poređenje stvari od iste vrste. Ulaganje u para u bilo šta bi već po defaultu moralo da proizvodi stanje koje je bolje, budući da se ulaganjem novca uvek dodaje NOVA vrednost, pa je apsurdno logički trivijalnu tvrdnju uzimati kao neki poseban doprinos, prednost ili nečiju zaslugu. Bolje stanje se podrazumeva, zato što je UVEK tako (ili bi bar moralo biti). To osnovna pravila razmišljanja (iako vidmo da naši mediji pokušavaju da ih promene).

Дошљак":2yflswcf je napisao(la):
Сви пешаци су на Славији били искључиво због преседања са једног на други превоз.
Нису сви, али слажем се да је већина. Управо је зато врло важно што су стајалишта ЈГС измештена са трга.
Tako se podstiče automobilski saobraćaj sopstvenim kolima na račun javnog saobraćaja i pešaka, što ga onda samo povećava i brzo poništava tako jeftino dobijene prednosti.
 
Ljudi zaboravljaju da i kod metroa nekad ima dosta da se pešači prilikom presadanja. Istina je da je to sve pod zemljom, pa ti ne smeta kiša, vetar, sunce i sneg, ali to je moglo i na Slaviji da se uradi sa mrežom podzemnih prolaza (koja će kad tad morati da se uradi zbog metro stanice koja će morati da postoji na Slaviji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488555#p488555:glk4gcij je napisao(la):
Zuma » 01 Нов 2017, 11:50[/url]":glk4gcij]
Izgleda da se u modernoj Srbiji mora veoma, veoma uporno ponavljati da se nikada ne poredi ono što je bilo sa onim što je napravljeno, nego se to novo poredi sa onim što je još moglo ili čak trebalo biti.

Зашто да се зауставимо онда на подземним пролазима? По мени је нпр. фонтана чист промашај и то у сваком смислу! А подземни пролази или не, пешачки саобраћај бих свакако избацио са трга јер ће аутомобили ићи па ће ићи и нисам за то да се истерује некаква правда по цену да се свима (и возачима и пешацима) прави пакао од живота.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488555#p488555:glk4gcij je napisao(la):
Zuma » 01 Нов 2017, 11:50[/url]":glk4gcij]
Tako se podstiče automobilski saobraćaj sopstvenim kolima na račun javnog saobraćaja i pešaka, što ga onda samo povećava i brzo poništava tako jeftino dobijene prednosti.

Хоћеш да кажеш да ће због овога што је урађено неко ко је ишао до сада пешака одједном да седне у аутомобил? Тешко. Моје мишљење је да предности неће бити поништене јер свакако неће доћи ни до каквог генерисања неког новог аутомобилског саобраћаја који није већ постојао, већ ће само постојећи саобраћај ићи лакше. Колико лакше, и да ли грешим, показаће време. То нико у овом тренутку не може поуздано да предвиди.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488550#p488550:2osvc10x je napisao(la):
Astrotrain » Сре Нов 01, 2017 10:41 am[/url]":2osvc10x]Мислим да мало пешачења никоме неће нашкодити. И онако смо већином постали лењи да се крећемо и само седимо испред разноразних екрана. То на страну, свеукупно гледано мислим да ће овом реконструкцијом много више бити добијено него изгубљено.

Ја лично волим да пешачим али замисли нпр. неке старце који иду од клиничког/ВМА/ортопедије/онкологије који силазе на Славија/Булевар ослобођења па преседају на Славија/Немањина или Славија/Краља Милана, и притом виде превоз на којо желе да преседну како наилази па онда морају да потрче?
 
:lol: Знао сам да ћу добити неки коментар тог типа. Старци имају увек времена да сачекају следећи. :lol:
 
Nikad mi neće biti jasni ljudi koji mogu da opravdaju blesave urbanističke ideje tim parolama ''pa dobro, neka pešače ljudi, zdravo je to''.

Grad se usere u život vlasnicima automobila - ako, neka, nek pešače ljudi do posla iz Jajinaca. Ako ih baš mrzi, eno im de lux autobusi. Promeni se raspored na trgu i ljudi se teraju da pešače okolo naokolo jer karijeristi i foliranti nisu hteli da se stave podzemni prolazi - ako, nek pešače ljudi, to je zdravo. Uvedu se pešačke zone čak i tamo gde im mesto nije, i to bez prethodnog prilagođavanja infrastrukture - ako, neka nose malo kese, nek nose stare ljude u rukama, dobro je to za kondiciju. Itd...


Da vas pitam ja nešto... Vi kad idete u kupovinu do Metroa, Tempa... jel parkirate kola na kraju parkinga, da biste šetali više do zgrade... ili se parkirate bliže da ne bi morali da teglite kese 300 metara? Isto tako, ako idete bez kola, jel se u povratku vraćate lagano pešaka kroz grad s punim rukama kesa koje vam režu prste... ili gledate kako da što pre stignete kući i da ratosiljate tog tereta u rukama? :D Kad idete na posao,nebitno dal ste u GSPu ili u kolima, jel idete najkraćim/najbržim putem, ili idete malo okolo naoko, malo u butik, malo u park, malo kod prijatelja... ? Drugim rečima, jel se vi bavite rekreacijom svaki put kad izađete iz svog doma... ili se bavite time u određenim prilikama i na određen način?

E imajući sve to gore u vidu, otkud vama ideja da to što nekim ljudima fali fizičke aktivnosti znači da jedan trg poput Slavije treba da se preuredi tako da se pešaci teraju da šetaju okolo naokolo u toku svog tranzita? Jel vi stvarno mislite da čoveku koji putuje s jednog kraja grada na drugi svaki dan treba tih dodatnih par minuta gužvanja po Slaviji, da će kobajagi to da mu bude fizička aktivnost i da će od toga da se oseća bolje? Nemojte mešati babe i žabe. Fizička aktivnost je kad čovek ode sam, svojevoljno, pa vežba za svoj groš, u adekvatnoj odeći, na adekvatnom mestu, u adekvatno vreme, na adekvatan način. A terati nekog da se cima svaki dan preko trga (ili celog grada, ako pričamo o kažnjavanju korisnika automobila) da bi se kobajagi održalo šatro zdravlje građana... to je glupost.
 
Ја не кажем да је Славија преуређена тако како је преуређена да би људи имали физичку активност, али је то један од ефеката. Неко ће рећи да је то компликација и губљење времена, а ја кажем да је сасвим оправдано и корисно. Славија је преуређена да би се повећала проточност друмског саобраћаја, и то је управо оно што ће и бити добијено. О подземним пролазима опет кажем: и да су направљени, ја бих свеједно изместио пешачке прелазе и стајалишта ЈГП ван трга. Њима ту једноставно није место.

Уосталом, како вам није пало на памет да алтернатива томе да се по сваку цену тврдоглаво држите тога да пешаци треба да закрче саобраћај на самом тргу то да се задржи садашњи режим кретања бусева. Да се укине окретница у Бирчаниновој и да бусеви продужују Немањином и окрећу у Адмирала Гепрата и тиме се ем реши тај "страшни" проблем пешачења који минут дуже, ем се цео "Савска-Славија и даље" потез много боље повеже ЈГП-ом него што је до сада био случај.
 
Jedno je ako se to radi i podržava radi pravljenja nekog većeg kompromisa koji će na kraju računice svima doneti boljitak. Ali ne može taj rezon ''nek pešače ljudi, to je zdravo'' da bude jedino opravdanje i razlog za takve stvari. Ja ovde ne komentarišem samo Slaviju nego ceo taj mentalitet koji ovde sve više uzima maha. Pod ovde mislim i na forum, a i na gradske službe i uprave, koji sve više počinju da koriste takve stvari kao izgovor. Sve to kao ''pa dobro, neka, zdravo je to''. Ma ljudi zdravo je svašta, ali sve ima svoje mesto, vreme i način.

Slaviji bi najviše pomogli podzemni prolazi, koji bi svakom pešaku omogućili da za najkraće moguće vreme obavi tranzit s jednog kraja trga na drugi. Da ne pričam što će biti neophodni jednog dana kad, odnosno ako dočekamo metro. Međutim, pošto se ni tu nije pitao razum nego politika, dobili smo ovakvo rešenje koje sad pokušavamo da krpimo na ovaj ili onaj način.
I da, ma koliko tebi neverovatno zvučalo, tih par dodatnih minuta pešačenja po i oko Slavije itekako znače ljudima. To može da bude čudno samo nekome ko nije bio primoran da godinama svako jutro i svako popodne prolazi kroz taj pičvajz od trga.
 
Пролазим свако јутро и свако поподне годинама на посао и са посла тим пичвајзом од трга и то пешке, али није то толико важно. Оно што је по мени важно је то да се не диже галама унапред пре него што се заиста буде видело какви ће бити ефекти целог подухвата. Да, биће потребно мењање навика и осмишљавање неких нових рута које до сада нисмо користили, али сматрам да ће се у пракси показати да постоје решења која ће бити можда и много боља од оних старих а да ми то једноставно нисмо сада могли да предвидимо.
 
Ako se znaju lokacije stajališta mogu se predvideti rute kretanja pešaka.

Ne koristim prevoz poslednjih nekoliko godina, ali siguran sam da forumaši mogu već sada da vide da li postoji putanja koja zahteva mnogo više pešačenja nego pre rekonstrukcije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488658#p488658:13949xu6 je napisao(la):
astrodule » Wed Nov 01, 2017 5:17 pm[/url]":13949xu6]Ako se znaju lokacije stajališta mogu se predvideti rute kretanja pešaka.

Ne koristim prevoz poslednjih nekoliko godina, ali siguran sam da forumaši mogu već sada da vide da li postoji putanja koja zahteva mnogo više pešačenja nego pre rekonstrukcije.
STF je ja mislim izačunao sve mogućnosti prelaska i za koliko su putanje duže. Bilo bi dobro da neko iskopa to.
 
Vrh