SRBO
Advanced
Прилично сам сигуран да по постојећој планској документацији сланачки пут треба да буде 2+2 до Лешћа
Gradiće se SMT.Апсолутно 35 треба да постане тролејбус, али овде имамо и понављање урбанистичке грешке где ће остати Сланачки пут профила 1+1.
Remontovati određeni broj Katica, ostale mogu na otpad. Red bi bio da se kupe novi tramvaji, prikladni jednoj evropskoj metropoli u 21.veku, 30 CAF-ova je jednostavno premalo, da se kaže da imamo moderna vozila.
Jednostavno nekad treba podvući crtu i reći da im je vreme za penziju, da su adekvatno održavani, pa da čovek i kaže da ih vredi remontovati, ovako, nakon toliko godina u GSP neodržavanju, radu u vreme sankcija, bednoj infrastrukturi, mislim da su višestruko odradili svoju cenu. I da nema više poente oslanjati se na njih u tramvajskom sistemu.
Kesho, jel mozes da me/nas podsetis koliko je tih mladih Katica?
18 komada, garažni brojevi 2402-2419 (po starom 402-419). Bile su još dve koje su rashodovane, garažni brojevi 401 i 420.Kesho, jel mozes da me/nas podsetis koliko je tih mladih Katica?
12 nije mala linija a i nisu prebacili.Prebacili su samo 1 caf sa 14 ostala 3 su stavili na 9L do slavije dok za 12 zvezdice za caf kao da nepostoje danas samo 1 umesto 3...Otkako je ulica Vojvode Stepe zatvorena za tramvaje zbog radova, izgleda da su većinu CAF-ova prebacili na liniju 12. Kada na sajtu otvorim PDF sa redom vožnje, skoro iznad svakog polaska dvanaestice stoji zvezdica '.
Kada sam gledao ranije, na toj liniji nije postojala nijedna zvezdica.
ni za to nisu sposobni 2409 je u kvaru evo vec jedno godinu ipo danaOve iz 1997 bi trebalo sve sačuvati još neko vreme. Ne znam šta od starijih vredi raditi, al u principu ne treba ih sve baciti. Ja sam i ranije pisao da sam za varijantu modernizacije dodavanjem pominjanog modula, dvokrilnih vrata na primer, klime itd. Bio bi to drugi tramvaj, samo da se kvalitetno odradi. Prag mi je tu najbolji primer, kako se funkcionalno tramvaj uvede u 21 vek, a da ne bude ni estetski nakaradan.
GSP nije primer kvalitetnog održavanja vozila, mada za neke privatnike. Elem, tramvaji se i solidno održavaju prema onome čime se raspolaže. Kako sam već pisao, tramvaj je ujedno i jednostavna i komplikovana sprava. Štap kanap održavanje nikad kod njih nije prolazilo, a i traže kompletan remont nekih sklopova na određeni period. Katice se održavaju lakše, jer prosto su tehnologija iz 80-tih godina veka za nama. Šta god novo da se uzme, mora se obezbediti pojednostavljena nabavka delova koje ne radi svako. Za tramvaje, godinama unazad, malo ko ima sluha, Grad pogotovu. Retko ko od bitnih glavonja može da shvati razlike između tramvaja i autobusa, i to koliko se tramvajima moraju više posvetiti u odnosu na ostale podsisteme. Efikasni jesu, al koštaju, traže kvalitetno održavanje i dobru infrastrukturu.
Da li bi neko znao da odgovori na sledeca 2 pitanja:
1) Da li bi to hipoteticko umetanje modula u tramvaje u toku remonta poboljsalo udobnost (sedista i vesanje), izolaciju (zvucnu i toplotnu), dodalo klimu i slicne stvari koje bi povecale kvalitet usluge, i koliko bi im to produzilo radni vek?
2) Ako je glavna ideja povecanje kapaciteta, zasto samo ne bi vukli prikolice svajcaraca koji se ne voze (i mozda jos bolje - sto se ti svajcarci drze u garazi, a one sklopocije nas voze)?
Modeli koje pominješ u Pragu su KT8D5. To je sasvim drugačiji model od naših Katica. Radi se o širim (2,5 m) i dvosmernim tramvajima i modul u sredini je serijski urađen, nije umetnut. Prvo su bili rađeni klasični visokopodni modeli, zatim je 90ih serijski napravljeno, čini mi se sedam modela sa niskim srednjim modulom KT8D5N, a od 2000ih su mnogi gradovi izvršili modernizaviju sa niskopodnim srednjim delom po uzoru na KT8D5N.Treba njima mnogo sređivanja, odnosno pravi remont, koji košta kao dva nova zglobna autobusa otprilike. Tramvaj ne može da se krpi tek tako, i nije samo šasije i karoserije da je potrebno remontovati. Zaista su Katice jako oronule u većini, i treba im hitno sređivanje, onih kod kojih to ima smisla i što se tiče troškova, i što se tiče dalje upotrebe, ili konačna zamena novim. Ne mogu se prepraviti u niskopodne prikolice nikako. Ono što može da se uradi pri nekom eventualnom remontu, jeste da se umetne još jedan nov niskopodan modul, kako je rađeno sa onima u Pragu. Tramvaj može da traje jako dugo, al ne u nedogled bez periodičnih remonta, koji ne može da radi tamo neki Š servis u sklepanoj garaži. Jeftiniji osetno pri eksploataciji, plus veći kapacitet, al i dosta veći troškovi pri nabavci i popravci, odnosno prilikom remonta raznih sklopova, i celog vozila jednom u 20 godina na primer.