Šta je novo?

Tramvaji

Nabavka trolejbusa predviđena je planom poslovanja GSP za 2022. godinu.
Od 80 komada ukupno, dolazak prvih 20 planira se krajem godine, dok se ostalih 60 očekuje 2023-2025.

O tramvajima ni reči
 
Novosti pišu da će do 25. januara(prekosutra) ponovo biti uvedena tramvajska linija 3, i da će prolaziti starom trasom kroz Savsku ulicu. Ovo možda i bude, ali kako će trojka stizati do svog terminusa na Kneževcu, kada radovi u Bulevaru Patrijarha Pavla još nisu ni na pola svatova?

Da li neko ima informacije, hoće li ova linija možda saobraćati skraćeno, na relaciji Omladinski Stadion-Železnička Stanica Topčider?
 
Prosto neće ići do Kneževca :D Verovatno će se okretati kod Topčidera.
Samo mi je baš onako vrh, što kažu da se tramvaj vraća do Banovog Brda, a on je sve vreme do tamo saobraćao. I zar linija trinaest ne ide preko Mosta na Adi? Kako li onda prolazi istovremeno Savskom, da mi je znati...
 
Mislim da 3 ne može ni do Topčidera da ide jer je pokradena kontaktna mreža. Jedino ako ovih dana nisu nešto radili, jer prošle nedelje kad sam prolazio tuda sve je bilo zaraslo, a kontaktne mreže nije bilo. Najdalje što može da ide je do Gospodarske Mehane.
 
Новинари углавном преносе слепо званична саопштења која им проследе прес службе јавних предузећа, а и људи који пишу та саопштења отприлике трамвај виде само успут.
 
Na sajtu sekretarijata za javni prevoz piše da će radovi na Savskom trgu biti do 31. Januara, i kome sada verovati?
 
Вероватно ће до тад радити на коловозу и тротоарима.
 
Mislim da 3 ne može ni do Topčidera da ide jer je pokradena kontaktna mreža. Jedino ako ovih dana nisu nešto radili, jer prošle nedelje kad sam prolazio tuda sve je bilo zaraslo, a kontaktne mreže nije bilo. Najdalje što može da ide je do Gospodarske Mehane.
U tom slučaju, bolje da pojačaju neku od linija...
 
Par puta sam pisao novostima da mućnu glavom kod citiranja. Otkud trojka može da ide savskom i 13 koja je trajno prebačena na most preko ade. Brzo su izmenili tekst sa pasusom, eto samo 12ica se vraća. Ne, bitno da pompezno pišu članke.
 
E sada, jedino ako nekim čudom puste trojku do topčiderske okretnice i 13 vrate na trasu brdo - kalemegdan, što ne bi bilo loše kao vid brzog prevoza do samog centra, umesto 37 i 58. Ionako, malo ko je volan da kruži oko buvljaka kada ima 85 i 89.
 
Ma kakva trojka, prošao sam upravo delom trase i sve je kao što je i bilo pokradena i napuštena pruga.
 
Znači, od okretanja na Topčideru zasigurno nema ništa, a trojka do Gospodarske Mehane je besmislena, pošto će 12-tica već ići trasom Omladinski Stadion-Gospodarska Mehana-Banovo Brdo. Osakaćena trojka bi samo zbunjivala putnike i povećavala opterećenje tramvajske mreže.

Normalna trojka do Rakovice i Kneževca bi jedina bila isplativa, ali nju će vratiti ko zna kad, ako je uopšte vrate. Ako je sva elektromreža kod Topčidera pokradena, plašim se da još do kraja ne odustanu od vraćanja trojke i ne ukinu je trajno. Ta linija je preko potrebna Kneževcu i Rakovici, jer BG Voz 2 teško da će ikada imati veći takt od sat vremena van špica. U 37-icu jedva može da se uđe, a trojka je oduvek bila brža od nje, jer od Kneževca do Savskog Trga ima 100% denivelisanu trasu sa veoma malim brojem raskrsnica i semafora. I ne kruži okolo-naokolo po Čukarici kao 37.
 
Bojim se da možemo da se pozdravimo sa trojkom. Radnika nema, pokradeno što se moglo prodati dalje niti ima više vesti o tom bulevaru.
 
Inače, već znate trojka je uvedena da radnici rakovice imaju direktnu vezu sa gradom. Ko zna, prodajom imr za skladište, prestaje potreba za prevozom u tom delu. Šteta...
 
Inače, već znate trojka je uvedena da radnici rakovice imaju direktnu vezu sa gradom. Ko zna, prodajom imr za skladište, prestaje potreba za prevozom u tom delu. Šteta...
Industrija Motora Rakovica je osnovana 1927. a trojka do Kneževca je uvedena 1980-tih, dakle nije razlog samo ta jedna fabrika. Ne njenoj trasi/u neposrednoj blizini se nalazi ceo Miljakovac, Kanarevo Brdo, gusto naseljeni delovi grada koji bez trojke nemaju podnošljivu vezu sa centrom. "Podnošljivu" u smislu da putnici ne vise na vratima vozila i da ih ne zaustavlja svaki semafor i čepovi po raskrsnicama. Po toj logici bi onda trebalo ukinuti i buseve 3A i 37.

Između dva rata je na prostoru cele Rakovice postojala samo fabrika IMR i mala železnička kolonija. Kneževac je bio seoce od par stotina stanovnika, Miljakovac i Kanarevo Brdo su bili prazna livada, kao stambena radnička naselja su izgrađeni tek u socijalističko vreme. Tako da pre 100 godina nije ni bilo potrebe za trojkom, ali danas itekako ima.
 
Poslednja izmena:
Trojka je između dva svetska rata bila najopterećenija tramvajska linija, ali je ona od Mostara išla kroz Kneza Miloša preko Kralja Milana do okretišta Knežev spomenik.

Naime, negde 2008/2009 kada sam u početku bio član famoznog GSP foruma (sada više nisam, više se ne mogu ulogovati, verovatno sam odstranjen kao sumnjivi element:p) neko je napisao da je bila ideja, da li samog GSP-a ili DJP-a, slagat ću vas, da se trojka tj. pruga kroz Topčider i dalje do Kneževca ukine u potpunosti kao nerentabilna. To su, kao, planirali pre nekih 15 i kusur godina. Da li je neko nešto detaljnije čuo o tome? Ja senadam da je to neko od forumaša nešto pogrešno čuo inačuo.
 
Predratna trojka je saobraćala od današnjeg Trga Republike do Dedinja, ima vrlo malo zajedničkog sa trojkom koju mi poznajemo.
 
Naime, negde 2008/2009 kada sam u početku bio član famoznog GSP foruma (sada više nisam, više se ne mogu ulogovati, verovatno sam odstranjen kao sumnjivi element:p)
Hahahaa da, Top Sekret* GSP forum :LOL: ( * nije štamparska greška)
Gde se u najstrožoj tajnosti među odabranim krugovima izuzetnih ljudi priča o najnovijim tajnim tehnologijama u GSPa u vidu izolir trake i čekića i eksera, o tajnim SM(A)RT planovima i proDŽektima i vode monografije i akademski zapisi o svakom autobusu koji je ikad služio u GSP, ponaosob i po garažnom broju... :LOL:
 
Predratna trojka je saobraćala od današnjeg Trga Republike do Dedinja, ima vrlo malo zajedničkog sa trojkom koju mi poznajemo.
To je bila linija 12, otvorena 1932, a ukinuta u jesen 1943 nakon nesreće kada je tramvaj br. 54 sleteo niz ulicu Vase Pelagića.
 
To je bila linija 12, otvorena 1932, a ukinuta u jesen 1943 nakon nesreće kada je tramvaj br. 54 sleteo niz ulicu Vase Pelagića.
Nisam znao da su tramvaji saobraćali i dok je Beograd bio pod okupacijom. Onda se trojka verovatno odnosila na liniju Novo Groblje-Topčider koja je uvedena još krajem 19. veka, ali je tramvajska pruga produžena do Kneževca tek pre nekih 40 godina u vreme projekta "Tramvajem u 21. vek".
 
Ja ne verujem da ce ukinuti trojku zauvek, pa nosu valjda ludi da u delu gde se pravi novi bulevar prave na sredini tramvajsku basticu, a onda taj tramvaj da ukinu.
Ni ja nisam verovao da su toliko ludi da trole 19 i 22 skrate do Slavije, pa su me demantovali. Iskreno me nebi začudilo ni da posle višegodišnjih radova tramvaj 3 potpuno ukinu, ili da i njega redukuju, pa da on ubuduće vozi vazduh na kratkoj relaciji Kneževac-Topčider ili Kneževac-Gospodarska Mehana, a ne putnike na relaciji Kneževac-Omladinski Stadion, kako je saobraćao decenijama.

Šta znaš, možda Vesara ima genijalnu ideju da i Bulevar Vojvode Mišića sve sa Savskom pretvori u pešačku zonu?
 
Poslednja izmena:
Vrh