Nisam znao da su tramvaji saobraćali i dok je Beograd bio pod okupacijom. Onda se trojka verovatno odnosila na liniju Novo Groblje-Topčider koja je uvedena još krajem 19. veka, ali je tramvajska pruga produžena do Kneževca tek pre nekih 40 godina u vreme projekta "Tramvajem u 21. vek".
Da pokušam ukratko napisati istoriju trojke, jedne od najstarijih linija u Beogradu.
Otvorena 5. juna (17. juna) 1894. na relaciji Terazije-Kralja Milana-Kneza Miloša-Senjak-Topčider. U početku je završavala kod konaka Kneza Miloša. Linija se zvala "Topčiderska".
Nakon I sv. rata imamo podatak da je linija dobila br. 3 i da joj je bio početak od Kneževog spomenika. Nemam podatak kada je linija produžena, ali pretpostavljam da se to desilo negde 1912. kada je izgleda izgrađen krug Terazije-Kolarčeva-Knežev spomenik-Knez Mihajlova i natrag Terazije. Ima li možda neko precizniji podatak?
U septembru 1924 krak ka konaku je ukinut a pruga produžena do ž.st. Topčider. Dupliran je kolosek a iste godine je i urađena okretnice oko spomenika Knez Mihajlu. Ovakvo stanje je ostalo sve do oslobođenja 1944.
1946. linija je obnovljena od Slavije preko Kneza Miloša ka Topčideru
Krajem 1948. produžena je do Rakovice.
4. septembra 1962. trojka ide, umesto Kneza Miloša, Savskom ulicom. Radovi su počeli 1961.
U vodiču iz '65 linij je polazila sa Slavije, dok vodič iz 1978 pominje Novo groblje.
23. januara 1984. pruga produžena od Novog groblja do Omladinskog stadiona.
28. novembra 1984. pruga je produžena do Kneževca.
Krajem 90ih je umesto OS trojka kretala sa Tašmajdana, pa je vraćena na staru trasu. Nemam tačan podatak kada je to izvršeno.
Evo toliko od mene. Ako neko ima više informacija, slobodno neka podeli