Šta je novo?

Tramvaji

Пошто је на месту Техничких факултета још Тркалиште, требало би да је од пре Великог рата. Видно је и да аутор не зна латиницу, а из имена би се могло закључити да је Рус, што би опет значило да је ту дошао - после Великог рата:)

Кладим се да је у питању 1920. Лето господње, плус минус која година.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901658#p901658:2404wbfg je napisao(la):
Pendolino » 24 Nov 2021 11:22[/url]":2404wbfg]Na šemi nema pruge za Topčider, a mislim da je ona probijena oko 1910.
Šema obuhvata centralni deo grada. Ako pažljivije pogledaš, videćeš da je na mapi ucrtana pruga kroz Kneza Miloša, i da na kraju ima strelica na dole i natpis "Senjak Topčider", što ukazuje na to da pruga vodi do tamo. Ista situacija je i sa Bulevarom kralja Aleksandra i trasom kroz Ruzveltovu. Takođe, na mapi nije naznačen krak ka Čukaričkoj padini, tako da pretpostavgljam da nije postojao u vreme crtanja mape. Možda ćeš bolje to uočiti na ovoj mapi.

tramvajska mreza 1912.jpg
 
Karta potiče negde odmah posle I sv. rata, možda 1920. I ima grešaka.
Tada je počela i numeracija tramvajskih linija ovakve kakve znamo danas. Pruga za Topčider je puštena 1894. 1912. godine je izmeštena pruga u Tadeuša Košćuška iz Rige od Fere, pomerena je bliže Kalemegdanu i izgrađen je potporni zid. Posle 1912 pa do 1922 nije nijedna nova pruga izgrađena, osim negde 1915 kada je kroz Deligradsku od Slavije išla pruga koja je povezivala bolnički kompleks.
A na karti je greška ova linija za Trkalište., koja je završavala do Karnegijeve, a ne do samog Vukovog spomenika. Drugo, na karti je linija isprekidana. Linija je ukinuta 1923, odnosno samo deo kroz ilije Garašaninan, a nova pruga sespuštala kroz Majora Ilića i spajala sa ul. Kraljice Marije.
Jedino ne znam kada je izgrađen povratni krug za trojku koji je išao od Trga, preko Obilićevog venca, Knez Mihajlove i natrag ka Terazijam. Izgleda da je i to bila 1912.
 
Au, prosto je fascinantno koliko je Beograd pre nepunih 120 godina još uvek bio mali, a koliko je imao gustu tramvajsku mrežu u odnosu na svoju veličinu. Jel moguće da je 1905. sve istočno od Vukovog Spomenika i južno od Vračara još uvek bilo samo neizgrađena livada? Po ovoj mapi izgleda da jeste.
 
Мапа не приказује сасвим простирање насељених делова Београда. Чубура настаје у последњој деценији 19. века, Вождовац у првој деценији 20. века, а трамвај до Вождовца је дошао раније него што би помислили, али у сваком случају у првој деценији 20 в.

Београд је као цунами преливао густо насељене делове око Теразија даље на исток и југ и тако су предели са ливадама и шумарцима и виноградима са усамљеним вилама и кућицама нестајали пред навалом приземница које су се неумољиво шириле на све стане од Чукарице на Сави до Карабурме на Дунаву.

И тако се ширила и трамвајска мрежа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901925#p901925:e6yggxqz je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ » Sre Nov 24, 2021 11:17 pm[/url]":e6yggxqz]Мапа не приказује сасвим простирање насељених делова Београда. Чубура настаје у последњој деценији 19. века, Вождовац у првој деценији 20. века, а трамвај до Вождовца је дошао раније него што би помислили, али у сваком случају у првој деценији 20 в.

Београд је као цунами преливао густо насељене делове око Теразија даље на исток и југ и тако су предели са ливадама и шумарцима и виноградима са усамљеним вилама и кућицама нестајали пред навалом приземница које су се неумољиво шириле на све стане од Чукарице на Сави до Карабурме на Дунаву.

И тако се ширила и трамвајска мрежа.
Zar tramvajska pruga do Crkve Sv. Cara Konstantina na Voždovcu nije sagrađena krajem dvadesetih? Stara okretnica je bila kod raskrsnice Vojvode Stepe i Vitanovačke, više od pola veka kasnije je tramvaj produžen sve do Banjice, kada je bilo aktuelno ono ludilo "Tramvajem u 21. vek".
 
Polako, bre, mora da se plati ovaj jeftin ruski gas, biće možda stvarno i Suhoj za Er Srbiju. A Simens neće da propadne bez Beograda.
 
Mislim da su u tom dogovoru za železnicu i ruski tramvaji, nonstop ih Vesić pominje.
 
Kapiram da ovo onda znači rashod za Katice, jer em što su većinski u očajnom stanju, em što ionako pola voznog parka stoji u depou jer nema ko da ga vozi i održava.
 
Užice":2i9fae73 je napisao(la):
Au, prosto je fascinantno koliko je Beograd pre nepunih 120 godina još uvek bio mali, a koliko je imao gustu tramvajsku mrežu u odnosu na svoju veličinu. .

Tramvajska mreža je bila gusta jer nije bilo drugog javnog prevoza. Prva autobuska linija je uvedena 1927, a tek krajem 50-ih su autobusi preovladali.
 
Srbija je početkom 20. veka očigledno bila bogatija zemlja nego što je danas: Beograd je tada imao mnogo tramvajskih linija, a gradovi koji su danas veći od tadašnjeg Beograda tramvaj mogu samo da sanjaju u 21. veku.
 
Ruske trandže su samo privremeno rešenje. Menjaju katice novim, niskopodnim i jednako drndavim (al eto novim čisto da paradira). Neće to dugo, kao ni MAZ ili LIAZ autobusi.

Ja jedinu pozitivnu stvar u celoj priči vidim dvosmerni režim. Pitanje da li će i u kojoj će meri najavljeno zaista biti realizovano. Da li će se graditi sve nove deonice i svi predviđeni depoi, koliko će vozila od najavljenih zaista i do kada biti nabavljeno, da li će nove deonice biti kvalitetno izgrađene, kada će postojeće loše biti obnovljene kako treba sve su pitanja na koja će odgovor biti poznat narednih decenija. Tramvajski sistem se sporo obnavlja i unapređuje, i još sporije širi. To svakako treba imati u vidu.

Samo promena vlasti može da utiče na velike promene u planiranju. Do 2035 ima da rodimo mečku.
 
Pre gradnje novih deonica prvo bi trebalo rekonstruisati i unaprediti postojeću tramvajsku mrežu i to temeljito.
 
Најбитније је појачати капацитет електромреже да може више трамваја да прими пруга.
 
Džaba nam i milion novih tramvaja, ako kapacitet mreže ne može da primi više od 50 istovremeno.
 
50 истовремено да се креће на улицама? Јел то реална цифра или фигуративно речено?
 
Pa ako sam uzeo milion novih vozila da se kupi, šta misliš kakva bi mogla da bude druga cifra?
 
Постоји ограничење капацитета електромреже због чега су многе линије са слабим тактом, али нисам упознат са тачном цифром, могуће да варира зависно од подстанице.
 
Gledao sam red vožnje na nekim linijama (na gspbeograd.net , jer postoji i broj vozila koji obavlja polaske), i na nekim linijama ima po 20 vozila angažovanih, dok recimo na liniji 6 rade samo 3 vozila, a na 11 radi 5 vozila.
 
Vrh