Nešto su mnogo rano dobili upotrebnu dozvolu, a pre par nedelja se pisalo da GSP nije dobio čak ni prevod tehničke dokumentacije. Sada su verovatno dobili prevod dokumentacije (nemamo provrene podatke).
I naravno da će ih poslati na liniju 10, kada ako ništa, projektovani parametri su mu bolji od CAF. Za završnu obradu je rano oceniti i dalje.
I dalje je to loša nabavka zbog:
-1- Nepostojanja prave konkurencije na tenderu,
-2- Visoke cene
-3- Neoptimalne dužine tramvaja (optimum 36-40 metara)
-4- Ne preduzimanja koraka ka unifikaciji voznog parka (mogućnost udvostručavanja nabavke u narednih 5 godina bez tendera, određena prednost CAF +10 bodova baš zbog unifikacije na samom tenderu).
Ovi novi tramvaji su nekako odvukli temu. Ima tu dosta važnog:
- Potencijal političkih promena, nedostaju ZA politike. Ja sam ranije pisao o 4 prioriteta širenja tramvajske mreže: 1) Zemun 2) Vidikovac/Petlovo brdo 3) Terazije 4) Mostar-Prokop-Veterinarski fakultet, sa gradnjom novog depoa, ili širenjem tramvajskog dela depoa u Bloku66 na račun autobuskog.
- Opstanak Kruga dvojke
- Vraćanje u funkciju trojke
- Izdvajanje tramvaja iz kolskih zagušenja. Efikasan rad policije na postojećim žutim trakama.
- Rekonstrukcija raskrsnica sa ciljem efikasnijeg javnog prevoza. Tramvaj sa zapadne strane Slavije, ne oko iste, recimo.
- Rešavanje dela od Cvetka do Ustaničke, i dalje do Tri tiganja, ne MML. Odnosno do stvarne ključne tačke preloma tokova. Odakle u tim mozgovima urbanista zaglavila ta pumpa u Malom mokrom lugu pojma nemam.