Šta je novo?

Tramvaji

Да, Цитадис. Атински Цитадис X05 изгледа светски
2560px-Alstom_Citadis_305.jpg

Јесте, баш је на светском нивоу. Много ми се свиђа наранџаста боја. Баш му стоји. Волео бих да су шпанци такви. Досадила је она једнолична шема боја. Време је за освежење.
 
Који је ГЛАВНИ РАЗЛОГ зашто CAF не може да саобраћа Дорћолом ако нису бабе са цегерима? Знам да не може кроз Старине Новака, али за петицу не би требало да буде препреке.

CAF i kanturina iako nemaju obrtna postolja, Bozankaya ima veći ugao skretanja postolja, samim tim je mogao na liniji 10 juče. Može i na liniji 5 da saobraća potencijalno plavušan.
Sposobniji je za skretanja turski tramvaj od Španca, jedino ja mislim ne može na liniji 2.
 
Данас сам се возио бозанкајом, бучна клима поприлично. С обзиром да нису у стању да одрже у цафу исправне климе плашим се да ће и у бозанкајама брзо климе постати неисправне скроз. Надам се да неће доћи до тога. Имам утисак да су виши од свих трамваја које имамо, гломазно делују.
 
Ma propusti ga sledeći put što je sigurno sigurno naiće katica ona je sigurica.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: 10k
Ma propusti ga sledeći put što je sigurno sigurno naiće katica ona je sigurica.
Јесу Катице маторе и лоше одржаване али су неупоредиво бољи трамвај од бозанкаје, и фали им клима с обзиром да су временски услови постали поремећени.
 
ново је ново. а говно остаје говно, чак и када је ново
Slicno kao sa Otokarom Gsp-ovim koji je ganc nov, ali neviđeno smeće koje je izuzetno teško i stresno voziti. Verujem da i Bozankayu uopšte nije lako voziti, jer vidim da vozaci znaju da imaju problema sa kočenjem
 
@Jelancha , ако те пут наведе у Темишвар, можда би направио некакву анализу где би сравнио Бозану код нас и у Темишвару?
 
Ali idu i ne crkava im neko g***o od elektronike svaki dan. Pri tom su prezivele ratove, sankcije, neodrzavanje, lose sine, svakodnevnu prenatrpanost....tenkovi bukvalno...
Svakako su odavno odradile svoj posao i zrele su za rashod,remont i sređivanje onakve ka(n)tice bi bio abnormalno skup,bolje da su uzeli polovne iz Berlina koje su odlicno očuvane i remotnovane.
 
Јесу Катице маторе и лоше одржаване али су неупоредиво бољи трамвај од бозанкаје, и фали им клима с обзиром да су временски услови постали поремећени.
Apsolutno je nemoguće porediti katice iz 80ih u tramvaj iz 2025. Jedino eventualno po kapacitetu, po svakoj ostaloj performansi je skoro pa nemoguće.
 
Kod turske Baklave, mi zapravo ne znamo kvalitet motora niti koje je generacije u odnosu na Simens i druge dokazane poizvodjace.Procenat dokazanih uvoznih delova takodje nam nije poznat.Jednostavno ova kupovina je nepotreban rizik po skupstinu grada i gradjane.
 
Poslednja izmena:
Provozah se i ja Božanom na 9L pa da podelim par utisaka:

- meni iznutra izgleda sasvim pristojno (moje lično mišljenje)
- sedišta su udobna i ne klizaju se kao kod CAF-a

- oseća se plastika (ajde još je novo)
- unutrašnji displeji ne rade

- pištanje kad se stane na stanicu zaista jeste prilično glasno
- vrata treskaju kad se zatvaraju (CAF a i čak i Katice su značajno blaži sa vratima)
*sve je u granici prijatnosti i dalje ali se definitivno primećuje


E sad, nešto što je meni privuklo pažnju a nisam pročitao od nikoga ranije su one "alatke" za razbijanje stakla u hitnim slučajevima (ne znam kako se zove stručno, slobodno neka neko suflira). Konkretno, ima ih baš dosta i malo su previše dostupni (baš nekako na ruku i niže nego što bih očekivao). E sad, to je dobro u hitnim slučajevima ali loše u nekom dugoročnom korišćenju i računajući da po BG ima mnogo stručnjaka koji bi se time igrali a i krali. Ne mora ništa da znači ali eto to je na mene ostavilo neki dodatni utisak pa nek još neko prokomentariše ako može.

Obzirom da ih zaista ima dosta (čini mi se po jedan na svaka 2 stakla - nisam gledao detaljno ali otprilike jeste tako) mislim da je trebalo bar da budu gajtanima/sajlama vezani za postolja da ne bi dobili noge u nekom momentu (jer ako nestanu džaba su i stavljani).
 
Poslednja izmena:
Клизава седишта на ЦАФ трамвајима су зато што су оригинални тапацирунзи били превише елитни за ГСП и за просечног корисника услуга ГСП, па смо од лепих седишта завршили на простим глупим пластичним
 
Јесу Катице маторе и лоше одржаване али су неупоредиво бољи трамвај од бозанкаје, и фали им клима с обзиром да су временски услови постали поремећени.
Ma bravo.
 
Nije izašao 1531 do dana današnjeg, stoga mi izašla ideja da nam treba ovde slogan
"Kad se 1531 sa (uneti deo teksta po izboru) vrati"

EDIT: Koga zanima, 1534 i 1535 se mogu pratiti na aplikaciji.
 
Poslednja izmena:
@Jelancha , ако те пут наведе у Темишвар, можда би направио некакву анализу где би сравнио Бозану код нас и у Темишвару?

Mogao bih, mada bi Iaşi bio još bolji primer za uporednu analizu, s obzirom da su i oni korisnici Bozankaye, a koriste isto uski kolosek..

Kod nas, jutros su izašli 1532, 1533, 1534, 1535. Kontam da im je 1531 testni tramvaj i on će se kasnije ukkjučiti.
Da kucnem u drvo, evo 1534 već 3. Dan radi bez problema na 10.
Nažalost, kako je krenulo uskoro će Bozankaye prešišati CAF-ove, jer ih je danas samo 8 na ulici..
 
Nešto su mnogo rano dobili upotrebnu dozvolu, a pre par nedelja se pisalo da GSP nije dobio čak ni prevod tehničke dokumentacije. Sada su verovatno dobili prevod dokumentacije (nemamo provrene podatke).

I naravno da će ih poslati na liniju 10, kada ako ništa, projektovani parametri su mu bolji od CAF. Za završnu obradu je rano oceniti i dalje.

I dalje je to loša nabavka zbog:
-1- Nepostojanja prave konkurencije na tenderu,
-2- Visoke cene
-3- Neoptimalne dužine tramvaja (optimum 36-40 metara)
-4- Ne preduzimanja koraka ka unifikaciji voznog parka (mogućnost udvostručavanja nabavke u narednih 5 godina bez tendera, određena prednost CAF +10 bodova baš zbog unifikacije na samom tenderu).

Ovi novi tramvaji su nekako odvukli temu. Ima tu dosta važnog:
- Potencijal političkih promena, nedostaju ZA politike. Ja sam ranije pisao o 4 prioriteta širenja tramvajske mreže: 1) Zemun 2) Vidikovac/Petlovo brdo 3) Terazije 4) Mostar-Prokop-Veterinarski fakultet, sa gradnjom novog depoa, ili širenjem tramvajskog dela depoa u Bloku66 na račun autobuskog.
- Opstanak Kruga dvojke
- Vraćanje u funkciju trojke
- Izdvajanje tramvaja iz kolskih zagušenja. Efikasan rad policije na postojećim žutim trakama.
- Rekonstrukcija raskrsnica sa ciljem efikasnijeg javnog prevoza. Tramvaj sa zapadne strane Slavije, ne oko iste, recimo.
- Rešavanje dela od Cvetka do Ustaničke, i dalje do Tri tiganja, ne MML. Odnosno do stvarne ključne tačke preloma tokova. Odakle u tim mozgovima urbanista zaglavila ta pumpa u Malom mokrom lugu pojma nemam.
 
Poslednja izmena:
Vrh