I Škoda u trci za nove trolejbuse i tramvaje? - Ova kompanija predstavila svoja vozila u Vladi i GSP Beograd
www.ekapija.com
“
Muke sa Bozankayom se nastavljaju
Kada je reč o tramvajskom podsistemu javnog prevoza u Beogradu, poslednja novina je svakako nedavni početak isporuke prvih tramvaja turske Bozankaye u Beogradu i puštanje u saobraćaj prvog vozila tog proizvođača. Podsetimo, brojne kontroverze pratile su proces nabavke i isporuke ovih tramvaja, od raspisivanja tendera za nove tramvaje, kada su upućeni u ovaj posao i pre pokretanja tenderskog postupka ukazivali da će taj posao biti dodeljen turskoj kompaniji, preko samog tenderskog procesa u okviru kojeg je bilo više primedbi i prigovora zainteresovanih potencijalnih ponuđača, do početka isporuke ovih vozila kada je otkriveno da su ova vozila šira u odnosu na sve druge tramvaje koji voze Beogradu,
o čemu je eKapija prva izvestila.
Mukama sa ovim tramvajima, čini se, ipak tu nije kraj. Kako je za naš portal naveo izvor iz GSP-a,
u Beograd su do sada stigla četiri Bozankaya tramvaja od 25 koliko ukupno treba da bude isporučeno, peti tramvaj se očekuje u naredne dve nedelje, ali je u saobraćaju i dalje samo jedan i taj jedan nije tokom celog dana na liniji. Kako precizira, ostali Bozankaya tramvaji
još ne izlaze na beogradske ulice jer je utvrđeno da postoje određeni problemi sa senzorima sistema za upravljanje vratima, kao i sa klimatizacijom u vozilima i taj problem je prijavljen proizvođaču. Na koji način i do kada bi mogli da budu uklonjeni ti problemi i pre svega, kada bi na ulice mogli da konačno izađu i ostali Bozankaya tramvaji, za sada se ne zna.
Ono što se zna, jeste da je
aneksom ugovora promenjena dinamika isporuke novih tramvaja. Naime, tenderskom dokumentacijom je prvobitno bilo predviđeno da u GSP pristignu dva turska tramvaja, a da se tek nakon nekoliko meseci testiranja u realnim okolnostima i uslovima saobraćaja u Beogradu, naruče preostalih 23 sa eventualnim sugestijama naručioca. Međutim, odmah nakon isporuke prva dva tramvaja GSP je naručio i sve preostale tramvaje, što prema rečima našeg izvora, znači da je pritisak uprave grada da se isporuka tramvaja završi na proleće 2026. godine i ne ostavlja mnogo prostora za bilo kakve korekcije ili izmene.
Podsetimo i na to, da je posle tendera u okviru koga je posao sklopljen sa Bozankayom, grad raspisao i nabavku za kupovinu 100 kratkih tramvaja, ali taj postupak je obustavljen u aprilu ove godine.
Kako sada stvari stoje, otvorena je mogućnost da i tu nabavku preuzme država i da ona bude kupac novih tramvaja za potrebe GSP Beograd, a ne grad.
D. Aleksić”