Šta je novo?

Tramvaji

Ako nisu hteli da kupe iste ''Spance'', mogli su Skodu, jer su ceski tramvaji, tradicionalno pouzdani i dugotrajni u Beogradu, a kostaju oko 3 mil. evra.
Нису могли. Нема милионске провизије/крађе по комаду.
 
Довољно је упоредити прозорчиће
Pogledajte prilog 250656

Pogledajte prilog 250657

Остим тога Катица и није толико херметички затворена као ни толико остакљена као Бозана

Ова два мала прореза не могу нашкодити пакленој врућини која се има ако клима не ради

И због чега више неисправност климе треба да буде нешто са чиме се треба помирити?

Е та, Катица има општи простор са путницима, а овде је возач потпуно затворен
Na katici te štite novine od pre 5-6 godina😁 eventualno neka folija u boji koji su vozači zalepili o svom trošku.Ali nekako se preživi u brziniulazi vazduh svuda zbog velikih prozora i trulezi.Kod diwaga je isto veoma otvoreno ali on ima veliki klizni prozor sa obe strane koji vozači ne vole stalno da otvaraju+ima zanimljiv braon suncobran poput stakla sa nekih naočara,takav sličan je imao i Japanac
 
Da li je moguće da je neka druga glupost u pitanju? Recimo da Bozankaja stavlja zasebnu klimu za vozača, koju GSP nije tražio u specifikaciji? Ili da su iz razloga testiranja, skladištenja ili prevoza, u ventilacione vodove za vozačku kabinu postavljene neke blokade koje GSP ne zna da postoje i treba da se izvade? Ipak klima znači više vozaču nego putnicima, nije moguće da je skroz zaboravljen.

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
 
Ako je kao turski autobus, onda su se usrecili. Srećom na busevima imaš putnički prostor koji ti prenese klimu kod tebe, ali opet je i to loše, jer da bi vozač osetio klimu, mora da je odvali na max, a onda se putnici zalede
 
Tramvaj iz Turske od 2.7 miliona evra koji ne može da radi na 30 stepeni.

Fenomenalno.

Jbš mi sve, moram da nađem način da se odselim iz ovog zoo vrta od zemlje u narednih 5 godina.
Мораћу и ја то да урадим ако се ствари не промене на боље у овом циркусу од државе.
 


Muke sa Bozankayom se nastavljaju

Kada je reč o tramvajskom podsistemu javnog prevoza u Beogradu, poslednja novina je svakako nedavni početak isporuke prvih tramvaja turske Bozankaye u Beogradu i puštanje u saobraćaj prvog vozila tog proizvođača. Podsetimo, brojne kontroverze pratile su proces nabavke i isporuke ovih tramvaja, od raspisivanja tendera za nove tramvaje, kada su upućeni u ovaj posao i pre pokretanja tenderskog postupka ukazivali da će taj posao biti dodeljen turskoj kompaniji, preko samog tenderskog procesa u okviru kojeg je bilo više primedbi i prigovora zainteresovanih potencijalnih ponuđača, do početka isporuke ovih vozila kada je otkriveno da su ova vozila šira u odnosu na sve druge tramvaje koji voze Beogradu, o čemu je eKapija prva izvestila.


Mukama sa ovim tramvajima, čini se, ipak tu nije kraj. Kako je za naš portal naveo izvor iz GSP-a, u Beograd su do sada stigla četiri Bozankaya tramvaja od 25 koliko ukupno treba da bude isporučeno, peti tramvaj se očekuje u naredne dve nedelje, ali je u saobraćaju i dalje samo jedan i taj jedan nije tokom celog dana na liniji. Kako precizira, ostali Bozankaya tramvaji još ne izlaze na beogradske ulice jer je utvrđeno da postoje određeni problemi sa senzorima sistema za upravljanje vratima, kao i sa klimatizacijom u vozilima i taj problem je prijavljen proizvođaču. Na koji način i do kada bi mogli da budu uklonjeni ti problemi i pre svega, kada bi na ulice mogli da konačno izađu i ostali Bozankaya tramvaji, za sada se ne zna.

Ono što se zna, jeste da je aneksom ugovora promenjena dinamika isporuke novih tramvaja. Naime, tenderskom dokumentacijom je prvobitno bilo predviđeno da u GSP pristignu dva turska tramvaja, a da se tek nakon nekoliko meseci testiranja u realnim okolnostima i uslovima saobraćaja u Beogradu, naruče preostalih 23 sa eventualnim sugestijama naručioca. Međutim, odmah nakon isporuke prva dva tramvaja GSP je naručio i sve preostale tramvaje, što prema rečima našeg izvora, znači da je pritisak uprave grada da se isporuka tramvaja završi na proleće 2026. godine i ne ostavlja mnogo prostora za bilo kakve korekcije ili izmene.

Podsetimo i na to, da je posle tendera u okviru koga je posao sklopljen sa Bozankayom, grad raspisao i nabavku za kupovinu 100 kratkih tramvaja, ali taj postupak je obustavljen u aprilu ove godine.Kako sada stvari stoje, otvorena je mogućnost da i tu nabavku preuzme država i da ona bude kupac novih tramvaja za potrebe GSP Beograd, a ne grad.

D. Aleksić”
 
Usput, koji je smisao postojanja tramvajske linije 9L koja okreće na Slaviji? Koji stručnjak se setio toga ovih dana?
Izvini, da li se voziš linijom 9L? Vozim se mesecima (poslednji put u petak ujutro) i tramvaj nikada nije okrenuo na Slaviji. Ovo L valjda znači da nije tradicionalna ruta, tj. da ide preko mosta na Adi.
 
Bukvalno mi se tri puta u zadnjih dva meseca desilo da imbecili okrenu na Slaviji.

Zadnji put sad u četvrtak je bila dupla Kanta čak. I baš se pitam koja je poenta da to vozi samo do Slavije, pogotovu sa 9A koji voze do istog mesta.

Izađe vozač i kaže ne ide dalje, do Slavije. Onda ja kažem "a pa da, pa što biste išli dalje, nije kao da postoji pruga do Banjice". I izađem.

A već sam ga pre toga čekao 15 minuta, da bih na putu do Slavije zaboravio da je L. I onda vidim ovog kako izlazi iz kabine i rekao jao divno, ovo je beše L.
 
Poslednja izmena:
Pa mislim onda su prosto nesposobni, ne znam kako drukčije to da opišem. Ne treba da ispašta neko na stajalištu daleko od Banjice što su ovi na Banjici previše spori da ih sve otpreme.

Takvi idiotluci jesu jedan od razloga što ne volim tramvaje kod nas i koristim ih samo kad moram. Uvek neke zaebancije sa njima.
 
Натрпају се трамваји на Бањици, зато их јако често крате.

Ne, nije zbog toga, nego ga uklapa ili zbog kašnjenja kako bi realizovao na vreme svoj zadnji polazak sa Bloka ili se često desi da se sa Banjice ne realizuje dosta polazaka i onda ovime pokušavaju da održe takt. U principu sistem kakav sada postoji sa L bus linijama. I mene nervira kada se desi, ali gore si za 2 minuta gde uvek nešto naiđe.


Ne postoji trenutno linija 9, već 9L Blok 45 - Banjica II preko Mosta na Adi, do Slavije bi valjda trebalo da stoji L2, što se naravno niko ne pridržava.
 
A da probaju da ne jedu g..na sa linijama non stop pa će biti i manje tih stresnih situacija i iznenađenja?

A mogu i polaske da pojačaju.

A da... nema se šatro para. Šatro.


Samo neki izgovori za aljkavost i lenjost.
Ma da jeste da nije teško staviti papir ili displej, pa lepo kažeš putnicima da piše i da nije tvoj problem što nisu pogledali.
Taj ko je pravio turaže za većinu linija, nije normalan i nikad se nije ni vozio gradskim prevozom. Dobrim delom su problem i vozači koji udare po gasu do daske da bi stigli i onda zbog takvih ni ne menjaju turaže.
 
Ako je nekom za utehu - i Berlin narucio metro vozove bez klime. To su garniture za 9 meseca - leti su ljudi i ovako na odmoru.
Züge ohne Klimaanlage.jpg


Prozore za kipovanje je najveci luksus sto pruzaju.
 
Super, ali kada se malo ispita gradivo stoji i lepo zašto je tako.
To nije ni iz razloga loše nabavke, niti loše specifikacije od strane naručioca već tehničkih ograničenja, odnosno tuneli U-bahn-a su previše uski kako bi klima mogla da se postavi na metro vozila, a toplota od klime preti da podigne temperaturu tunela.
Berlin će ovaj problem pokušati da reši poboljšanjem ventilacije na vozilima.

Zuruck auf den Balkan

Baš me je zaintigrilala cela ova situacija sa Bozankayom pa sam pitao par poznanika koji su malo više upućeni u događaje.
Bozankayu tresu dosta dečije bolesti, sve ovo gore navedeno oko kvarova i nije toliko strašno koliko je strašno ponašanje Turaka i njihov odnos prema materiji.
Ljudi koji su poslati ovde sa ne baš obimnim znanjem kao tehnička podrška, komunikacija na terenu je loša, kod CAF-a su ipak bili stručniji ljudi i dok je bila garancija saradnja je bila dobra, posle šta se dešavalo je za neku drugu analizu. Otkrivene su neke dodatne tehničke nepravilnosti, videćemo kako će se to rešiti, činjenica da završna obrada nije dobra.
Ne znam šta će da rade, ali ne treba se sladiti, jer je pravno nemoguće izvući se iz ove nabavke, bez velike štete po Grad, tako da bolje da se onid dignu na noge, nego da imamo 25 kvariša, mislim da to nikome nije u interesu. Biće krucijalno da se do Nove godine otklone svi problemi i nadam se da će uspeti u tome.
U svakom slučaju Beograd može da slavi drugi rođendan što je poništen onaj besmisleni tender za 100 vozila i nadam se da ova uprava više neće ništa raspisati nakon ovakvog lošeg iskustva.

Pisao sam da je Stadler ubedljivo najbolji izbor za Beograd, njihov costumerfriendly pristup za naše prostore i komplikovanu eksploataciju je pun pogodak, pritom pružaju podršku i nakon garancija, osoblje je dobrim delom sa Balkana pa ne postoje komunikacioni problemi, vrše dodatne edukacije.
Moram da priznam da su nakon zadnje isporuke Srbijavozu prevazišli sebe, jako malo problema sa EMG, sve što je bilo rešavano je u dan, osoblje poznaje materiju, odlična saradnja sa podizvođačima itd...
 
Vrh