Šta je novo?

Tramvaji

20250728_115633.jpg
20250728_115637.jpg
20250728_115642.jpg
20250728_115648.jpg
20250728_115658.jpg
 
Ali ipak izgleda korektno. Spolja pogotovo. CAF Urbos 3 je možda i najlepši tramvaj u Evropi, a pored toliko kockica, neuspešnih i jeftinih primera dizajna tramvaja, mislim da je Bozankaya sasvim solidan parnjak Cafu. Astra je meni već daleko niže po pitanju dizajna.

@Igor, ako si bio tamo koja je trasa linije 8? Konferencija je imala prekid u tom trenutku kada je pričao o njoj.
 
Bilo je ok stvari, pomenuli su i širenje tramvajske mreže, ali to sa presecanjem kruga dvojke ne bi smelo da im prođe. Ne samo zbog tramvaja, nego što bi to značilo i ukidanje mogućnosti da tu prođu drumska vozila, čime taj deo postaje odsečen. S druge strane, tramvaj ne smeta pešačkoj zoni, samo ga odvojiti ivičnjakom i semaforom.
 
Kada se setim da ljudi nisu dali da se dvojci izmeni trasa preko Vuka na Beogradsku, verujem da će i ovde biti dosta reakcija i da to neće proći. Ipak je to kultni BG tramvaj i u izvesnoj meri ga opisuje. Služi kao toponim. E sad, moguće da zbog trenutnog stanja infrastrukture nije popularna i nema putnika ali bi se mogla zadržati barem kao vikend linija sa starim modelima za turiste i građane entuzijaste, posetioce pijace itd.
 
Unutra izgleda prejeftino i jadno. Spolja još i nije loš.

Nego, jel moguće da su oni ubacili unutrašnje displeje sa svih strana? I u smeru ka vozačevoj kabini i u smeru ka zadnjem kraju vozila?

Mada i da jesu, sramota je da se bacaju pare na unutrašnje displeje, koji će vrteti pogrešno vreme i datum, jer najava više ne radi nego što radi + bolje da su umesto 10 dot-line displeja kupili 4 LCD ekrana.
 
Unutra izgleda prejeftino i jadno. Spolja još i nije loš.

Nego, jel moguće da su oni ubacili unutrašnje displeje sa svih strana? I u smeru ka vozačevoj kabini i u smeru ka zadnjem kraju vozila?

Mada i da jesu, sramota je da se bacaju pare na unutrašnje displeje, koji će vrteti pogrešno vreme i datum, jer najava više ne radi nego što radi + bolje da su umesto 10 dot-line displeja kupili 4 LCD ekrana.
Jedan (onaj prvi, okrenut ka kabini vozača) će da prikazuje pogrešno stajalište, a ostali će svaki da vrti svoje izmišljeno vreme, pogrešan smer i datum.
 
Bila je 8 nekad do Trošarine. Moji roditelji imaju kartu grada iz 1991 il 1993 (te neke godine) i sećam se da je bio broj 8 na staroj okretnici Trošarina.
https://kaldrma.rs/zaplet-sa-sina-zvan-osmica-linija-koju-je-beograd-izgubio/

Ruta je te 1993. bila potpuno drugačija od nekadašnje: sada je vodila od Novog groblja do Banjice, sa stajalištima, recimo, Cvijićeva, Vukov spomenik, Pravni fakultet, ondašnji Trg Dimitrija Tucovića, odnosno Slavija, Karađorđev park, Franše D’Eperea, Zvečanska, Bože Jankovića, 12. beogradska gimnazija… I tako sve dok ubrzo ova zlosrećna linija nije bila ponovo – ukinuta.​


A ima i ovde https://sr.wikipedia.org/sr-ec/Београдски_трамвај#Занимљивости_из_историје_о_трамвајима

Vrv i tada nisu znali šta treba da rade pa su svašta uvodili i menjali kako se kome ćefne.

A ovo oko Kališa, samo treba da urade kao npr Trg Bana Jelačića u Zagrebu. Kao što reče @1111 . I mislim da ipak znači da se preskoči brdo. Ja sam par puta koristio da dođem od Cara Dušana do Brankovog. Putnici ne idu samo u krug, već i po par stanica i ona treba da pojača pravce Slavija - Vuk, Vuk - Zološki, Zološki - Savksi trg, Savski trg - Slavija.
 
Što bi se reklo spartanski :)

U odnosu na CAF primetno je više prostora i šipke kod vrata su bolje postavljene. Kažu da ima manji radijus u krivinama, nadam se da će zadnji modul manje šetati/bacati u oštrim krivinama u odnosu na CAF.
 
Bilo je ok stvari, pomenuli su i širenje tramvajske mreže, ali to sa presecanjem kruga dvojke ne bi smelo da im prođe. Ne samo zbog tramvaja, nego što bi to značilo i ukidanje mogućnosti da tu prođu drumska vozila, čime taj deo postaje odsečen. S druge strane, tramvaj ne smeta pešačkoj zoni, samo ga odvojiti ivičnjakom i semaforom.
U samom centru Zagreba imaš tramvaje u najvecoj pesackoj zoni i funkcioniše bez ikakvih problema.
 
Апропо бољи или лошији од КАФа. Ако сам добро схватио, Бозанкаја има обртна постоља, а КАФ, нема. Само овај моменат је довољан да у директном поређењу победи Бозанкаја.

Мене је само бринуло колики ће да буде занос предњег дела, јер су колица довољно далеко од кљуна. Али, ако је прошао један трамвај и ако су пробали како изгледа када се у кривина срећу све Бозанкаје, онда, надам се може производња да крене пуним ходом.

Што се тиче аскретизма салона, мислим да је у овом моменту, то последња ствар која треба да брине Београђане.
 
Али Гангула који каже пустићемо трамвај на линију 12 Омладински стадион - Баново брдо 🤦.Заборавио да окретница на Бановом брду није затворена и да трамваји саобраћају до Блока 45.
 
Апропо бољи или лошији од КАФа. Ако сам добро схватио, Бозанкаја има обртна постоља, а КАФ, нема. Само овај моменат је довољан да у директном поређењу победи Бозанкаја.

Мене је само бринуло колики ће да буде занос предњег дела, јер су колица довољно далеко од кљуна. Али, ако је прошао један трамвај и ако су пробали како изгледа када се у кривина срећу све Бозанкаје, онда, надам се може производња да крене пуним ходом.

Што се тиче аскретизма салона, мислим да је у овом моменту, то последња ствар која треба да брине Београђане.
Pa realno, bitno je da ima više prostora od Cafa unutra i da nije toliko skučeno, kao i da može da saobraća na svim linijama. Sve ostalo je manje bitno.
 
Linija 8 Trošarina - Slavija. Ne znam samo čemu četvrta linija na potezu.

Linija i ima smisla u špicu, jer će se dobiti pouzdaniji prevoz kada često ispadaju vozila, nešto kao 6ca u Bulevaru, van svakako nema puno smisla.

Апропо бољи или лошији од КАФа. Ако сам добро схватио, Бозанкаја има обртна постоља, а КАФ, нема. Само овај моменат је довољан да у директном поређењу победи Бозанкаја.

Malo je to komplikovanije, CAF je u Beogradskom slučaju jako loše konfigurisan zašta je kriv naručitelj posla ponajviše. I CAF može da ponudi obrtno postolje da se tražilo, Nigde nisam čuo kukanje na CAF kao u Beogradu, što mi nešto govori...
 
Могу да грешим, али КАФ у моменту када је учествовао на тендеру у Београду, није има обртна постоља за метарски колосек. Ako je за веровати Википедији, немају још увек

1753700879960.png
 
To sam i ja našao.
Baš me živo interesuje da li su ovi podatci na vikipediji tačni.
 
Vrh