Užice
Advanced
- Učlanjen(a)
- 14.01.2021.
- Poruke
- 3.813
- Pohvaljen
- 6.899
Javni prevoz dostojan čoveka u milionskom glavnom gradu se baš ne može nazvati "grand projektom". A po kom to parametru su navedene države imale lošiji životni standard od građana SFRJ, ako su im i plate i cene bile srazmerno niže a infrastruktura peta u glavu za SFRJ? Po tome što nisu imale rokenrol, gazirana pića, Mekdonalds, Evroviziju, diskoteke, tinejdžerske žurke, erotske filmove, (polu)legalnu vutru, downtown šume solitera u centru svakog grada, suburbanizaciju američkog tipa i more automobila na ulici? SFRJ se tripovala da je komunistička Amerika, samo što nikada nije napravila ni adekvatnu automobilsku infrastrukturu za svoj broj automobila ni adekvatan transportni sistem kakav gradovi veličine Beograda imaju i u Americi gde je javni prevoz kao takav inače mnogo slabije razvijen nego u Evropi.I Bugarska i Rumunija su bile dosta siromašnije, imale su one te grand projekte koje su te države još više bacale u kolektivno siromaštvo.
Bugari i Rumuni su bili čista beda 80tih npr u Negotinu na buvljaku su dolazili da peodaju stvari, sve im je bilo wow iako je tada SFRJ već bila sa puno problema, a i Poljaci isto, verujem da bi ta 3 naroda menjali metro za standrad života građana SFRJ.
Severna Koreja je slično bila razorena i u Drugom Svetskom Ratu i u Korejskom Ratu par godina posle, ona je do danas ozgloglašena kao jedna od najsiromašnijih komunističkih država, pa je Pjongjang već 1973. otvorio prvu liniju metroa, godinu dana pre Seula u Južnoj Koreji koja pak slovi kao jedna od najrazvijenijih zemalja Azije i dalekoistočni tigar, i pre svih evropskih prestonica Varšavskog Pakta osim Budimpešte koja metro ima još od kraja 19. veka, i naravno Moskve.Opet, to ne znači da je Jugoslavija bila ekonomski očajna država (sada postoji takav neki narativ), država je dostigla samo svoj limit, treba se podsetiti da je nakon WW2 država bila razorena, da je u jednom trenutku bila protiv celog sveta dok nije prihvatila Zapadnu pomoć i ono najbitnije ipak bila jako progresivna iako socijalistička.
Metro je verovatno mogao da se izgradi 50tih i 60tih, ali tada je bio prioritet da se cela država koliko toliko podigne na nivo dostojnog 21. Veka, 70tih i 80tih kada je došlo vreme za Metro, novca više nije bilo, a na kredite se nije moglo računati i tako je Beograd ostao bez metroa.
Poslednja izmena: