Šta je novo?

Tramvaji

Vrlo pojednostavljeno i pristrasno rečeno. Ceo svet je bio vrlo složen pesle Drugog svetskog rata. Šta bi bilo da je bilo onako ili ovako. Šta da smo pali pod Sovjetski protektorat, šta da Jugoslavija nikada nije stvorena, šta da smo prolongirali sukob, a ne pustili dva Dušana, Simovića i Mirkovića da sprovode puč pod budnim okom britanske obaveštajne službe, šta da vojska nije bila u rasulu tog aprila 1941 godine itd. To što se misli da nas je neko urnisao za narednih 100 godina je čista glupost. Male države nikada u istoriji nisu bile vlasnici sopstvene sudbine. Moglo je i bolje, a moglo je i mnogo gore, posle bitke svi generali.

Знао сам! Краљ је крив и за шпанску грозницу, велику депресију и то што је победа над две империје проузроковала хиљаде богаља.

Све је било другачије. Страдање у конкретно Србији у првом рату је било вишеструко веће а држава да би опстала није морала да проси за храну и позајмљује новац који не може да врати.

Са друге стране СФРЈ је до 1962. године примала помоћ у храни од САД јер је национализацијом, аграрном реформом и урнисањем економског система сама проузроковала масовну глад и рецесију усред периода највећег глобалног развоја у историји.
Ja nigde nisam napisao da je Aleksandar Karađorđević bio kriv za veliku depresiju i špansku groznicu, a rat svakako jesmo dobili, al se ta pobeda mogla smatrati i Pirovom. Nijedna nacija nije prošla golgotu u Prvom svetskom ratu kao Srbi. Opet tema za široku diskusiju. Uvek smo davali nesrazmerno velike žrtve u odnosu na dobit u kasnijim godinama. Svakako da to ne umanjuje krajnje velike pobede srpske vojske sa sve velikim civilnim žrtvama. Ja baš naprotiv mislim da je Aleksandar bio vrlo širokih pogleda, apsolutista doduše, al imao je i ideju stvaranja jugoslovenske nacije sa sve unitarističkom državom Jugoslavijom, a po ugledu na ujedinjene Nemačku i Italiju, gde su razlike bile mnogo veće među stanovništvom nego li na prostoru Jugoslavije. Apsolutno je bio pravi Jugosloven, taman toliko da je postojao i plan da Zagreb bude prestonica umesto Beograda, a kao kompenzacija za srpsku vladarsku dinastiju uz Srbe kao najbrojniju naciju. Išao je on dosta daleko sa idejom jugoslovenstva, al previše napredna ideja sa mnogo rupa za ono vreme, plus je imao komite po Crnoj Gori i Bosni, ustaše u Hrvatskoj i VMRO u Makedoniji. Političke krize su bile stalno prisutne u većoj i manjoj meri, veterani apsolutno nezbrinuti, nešto o čemu se puno pisalo i dokumentovalo, nadnice raznih šegrta, pomoćnika, običnih radnika često vrlo male, tek za osnovno preživljavanje, kao kad bi danas radili za dnevnice od 1000 dinara. 30-tih, pogotovu drugom polovinom je to bivalo malo bolje, al nije džaba komunizam kao pokret jačao u dosta evropskih zemalja, a to nije samo zbog velike depresije. Mislim sve se to lako danas može istražiti i proveriti, pa s toga mislim da nema mesta tolikoj romantizaciji prve Jugoslavije, a sa druge strane pričati kako je druga Jugoslavija bila samo jedno veliko zlo. Sama tema je stvarno jako složena i može se danima pisati o njoj, al ne vidim neku poentu iskreno. Stvarno mislim da smo mnogo šta mogli da radimo drugačije od 90-tih na ovamo, i da treba da prestanemo da tražimo stalno krivce u prošlosti, ma kakve probleme da su nam ostavili.
 
Evo šanse da vratimo temu na pravi kolosek, u grupi Trams of world je objavljena objava Bozankaye kako se testira i u dnevnim uslovima.
Ovo nam može nagovestiti da su osnovna testiranja prošla i da se ide sa procesom dalje.

1000060113.jpg
 
Ima li u Evropi još negde Božane? Jel se vozio neko, valja li čemu?
Ima jedino u Temišvaru, Jašiju i Napulju. Rumunija jedna od najsiromašnijih država EU, a Kampanija jedna od najkorumpiranijih regija Italije. Čak su i rumunske Bozankaje plaćene po duplo manjoj ceni od beogradskih, milionska razlika otišla u vašljive džepove naprdnjačke bagre.
 
Baš sam hteo da napišem otkud to da ih prime u Italiji a onda videh ovo
Kampanija jedna od najkorumpiranijih regija Italije.
To dosta objašnjava.

I za Češku koja je uzela Bozankaya trolejbuse sam dosta puta čuo da, iako sređena, ima podosta javno poznate korupcije u upravama za jednu EU članicu.

Očigledno turčin podmazuje i nameće svoj brend gde god oseti da može.
 
Južna Francuska i južna Italija su nadaleko poznate po korupciji i kriminalnim tenderima. Celom italijanskom "cipelom" južno od Rima iz senke vladaju organizacije Mafija i Kamora, zato su Kampanija, Bazilikata, Kalabrija, Sicilija po stepenu korupcije i siromaštva praktično na nivou Balkana, dok su severne regije Lombardija, Pijemont, Veneto po uređenosti i bogatstvu na nivou Skandinavije i Beneluksa. Ogroman ekonomski jaz između severa i juga do danas nije nestao iako je Italija kao država bila među osnivačima EU, nije ni čudo da Bozankara vozi u Napulju a ne vozi u Milanu ili Torinu, kao ni to da Milano ima duplo više metro-kilometara od Rima koji je veći grad i prestonica.
 
Evo šanse da vratimo temu na pravi kolosek, u grupi Trams of world je objavljena objava Bozankaye kako se testira i u dnevnim uslovima.
Ovo nam može nagovestiti da su osnovna testiranja prošla i da se ide sa procesom dalje.

Pogledajte prilog 245677
I na kraju ispade da su sve one priče oko širine i svega ostalog glupost i da je @Kesha bio u pravu. Bez problema će voziti na linijama poput 6,7,9,12,13 i 14, a vozio je i po Kalemegdanu bez problema. Vozaci kažu bolji od Cafa 100 puta, da ne kliza uopšte po Kalemegdanu i da pesak bukvalno nije ni potreban, da ima snažnije motore od Cafa i da klima hladi vrhunski.
 
Videćemo.

Jbg, da ne živimo u "Pa šta?!" zemlji gde je jedna sekta degenerika i ponavljača banalizovala, srozala i apsurdizovala sve pa i institucije i koncept poštenja i istine, ne bi ni bilo ovoliko nepoverenja, pljuvačina pa i tračeva o ovoj nabavci i ovim tramvajima.

Niko im više ni u čemu ne veruje. Sad su ko onaj dečak koji je vikao vuk i više ga niko ne zarezuje i svi ga samo napadaju. Šta da im radim. Što su 13 godina srozavali i uništavali društvo...

Rođeni grad i zemlju su mi ogadili, krv im sektašku j...
 
I na kraju ispade da su sve one priče oko širine i svega ostalog glupost i da je @Kesha bio u pravu. Bez problema će voziti na linijama poput 6,7,9,12,13 i 14, a vozio je i po Kalemegdanu bez problema. Vozaci kažu bolji od Cafa 100 puta, da ne kliza uopšte po Kalemegdanu i da pesak bukvalno nije ni potreban, da ima snažnije motore od Cafa i da klima hladi vrhunski.
Ako bez problema prolazi kroz Karađorđevu i Parisku, da li to znači da bi u teoriji mogla da vozi i na linijama 2, 5, 10 i 11? Naravno, treba prvo ove linije koje si nabrojao da dobiju duže tramvaje jer imaju i više putnika, ali treba znati i šta uzimati ubuduće pošto Katice i Divazi na dorćolskim linijama neće živeti večno.
 
Ako bez problema prolazi kroz Karađorđevu i Parisku, da li to znači da bi u teoriji mogla da vozi i na linijama 2, 5, 10 i 11? Naravno, treba prvo ove linije koje si nabrojao da dobiju duže tramvaje jer imaju i više putnika, ali treba znati i šta uzimati ubuduće pošto Katice i Divazi na dorćolskim linijama neće živeti večno.
Za Parisku ne znam, al kroz Karađorđevu sigurno može, što bi značilo da može na 5 i 10.
 
Morao sam da stavim naočare i zumiram da vidim da piše beograd. Liniju nisam uspeo.
 
Netačno. Kod nas nema poterebe za podmazivanjem, jer mi smo odavno sklopili dil da Kinezima i Turcima, ti meni uslugu, ja od tebe kupim vozila za gradski prevoz i gradske službe.​
Moguće, znam da su se tako obavezali na BMCove 2022. kad su naši Daunovci skembali EPS pa kupili hitno struju iz Azerbejdžana a Erdogan ih uslovio da bi im obezbedio tranzit.
 
Jel pvo AI ili su zaista krenule probe?
 
Не може због баба са цегерима ништа са аутоамтским вратима Дорћолом, зато не иду CAF и Диваг.
Šta sad, čekamo da vidimo ko će pre da izumre - babe ili Tatre? Imaju pijace u celoj Evropi pa nema tako banalnih izgovora.

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
 
I na kraju ispade da su sve one priče oko širine i svega ostalog glupost i da je @Kesha bio u pravu. Bez problema će voziti na linijama poput 6,7,9,12,13 i 14, a vozio je i po Kalemegdanu bez problema. Vozaci kažu bolji od Cafa 100 puta, da ne kliza uopšte po Kalemegdanu i da pesak bukvalno nije ni potreban, da ima snažnije motore od Cafa i da klima hladi vrhunski.

Ako je Bozankaya vozila Kalemegdanom kako onda kazeš da ne znaš da li može da vozi Pariskom, jer kako drugačije da dođe do Kalemegdana (Karađorđeve)?

I ako je zaista rađena proba na Kalemegdanu, znači da bez problema prošla celu trasu na Dorćolu?

I to po Kalemegdanu ako je bilo, to je verovatno rađeno samo na usponu u Pjarona De M., jer niskopodni petodelni tramvaj ne može u tom smeru da okrene na Pristaništu.
 
Vrh