Bender Rodriguez
Professional
- Učlanjen(a)
- 12.03.2017.
- Poruke
- 26.185
- Pohvaljen
- 60.308
Zbog fenomena koji ovde traje već minimum 100 godina, a ne od 1945.Па чекај како је могуће да је у СССРу готово по свим Републикама, па и у чланицама Варшавског уговора изграђен метро систем - Москва, Кијев, Минск, Баку, Јереван, Тбилиси Ташкент, Букурешт,...а СФРЈ није успела да изгради барем у престоници један такав систем а били смо далеко развијенији и имали стручне кадрове па и добре односе са свима?! Дакле када већ говоримо о развоју у послератном периоду зашто Букурешт има метро а ми не? Исто се односи на трамваје- неспособност упарено са политичком вољом!
List of metro systems in the Soviet Union - Wikipedia
en.wikipedia.org
Zato što je ovde sve uvek podređeno politici i nastojanju političmara da rade samo ono što može da se završi u njihovom mandatu i što je odmah vidljivo i opipljivo glasačima ili bar javnosti.
Drugo, zbog večitog taborenja i inaćenja Srba, i nesposobnosti da se slože oko bilo čega, pa i oko toga kuda graditi metro, koji i kakav.
Treće, zbog toga što kada bi se i pokrenule priče o velikim projektima i modernizaciji gradova, uvek bi se našla lepeza izgovora. Te neće Beograd nikad prerasti 600.000 ljudi, te neće se saobraćaj mnogo uvećati, te ne treba nama metro, te rešiće to autoput, te ima vremena, te sad je nešto preče, te ovo te ono...
Četvrto, ovde je uvek bila neka slepačka škola misli i politika da ako se ne obezbedi svih 100.00% sredstava i poslednji dinar za poslednji pisoar na poslednjoj stanici, da je bolje ni ne započinjati projekte nego ih raditi u fazama.
Peto, za metro kažu neki da je bilo ustručavanja i zato što su se bojali šta će reći i kako će reagovati Hrvatska i Slovenija ako se iz saveznog budžeta dotira izgradnja metroa.
Šesto, ima i toga da je konfiguracija Beograda jako loša i izazovna, i sa svakom novom decenijom gradnje i doseljavanja, bilo je sve teže graditi neke trase metroa. Ovo nije nepremostiva prepreka, ali jeste uticala donekle na otezanja i komplikacije.
I naravno svi ti problemi su prisutni u Srbiji još od pre 1945. A i ne vidim kakve veze ima neizgradnja metroa sa ukidanjem tramvaja 50ih i 60ih što je bila globalna praksa i trend.