Šta je novo?

Tramvaji

Od Savskog trga do Požeške nezavisna trasa.
Kako je "nezavisna" kada tramvaj stoji na 4 semafora kod Palate Pravde, Skajlajna i na raskrsnicama sa Durmitorskom i Višegradskom? Pogotovo ga kod Skajlajna i Višegradske skoro uvek kači crveno. Jedine potpuno nezavisne tramvajske trase ili bolje rečeno parčići trase u Beogradu su Požeška-Sajam, nadvožnjak kod Autokomande, Most na Adi i par stotina metara kod Pristaništa i između Trošarine i Banjice 2. Sve ostalo je ili donekle autonomna trasa ili najsporije moguće šine prosto razvučene preko kolovoza po tehničkim standardima 19. veka.
 
Проклете биле комуњаре које су ставиле 1000мм колосек уместо 1435мм као свуда што се користи у Европи.

Prokleti bili Obrenovići za čije su vlasti uradili ovaj kolosek.
Ko nam je kriv kada živimo u gradu sa 2000 godina kontinuiranog razvoja.

Uostalom, kako to da metarski kolosek ne smeta da bude železnički kolosek teretne i putničke železnice u mnogim zemljama (Argentina, Brazil,...), a smeta za urbani tramvaj?

Metarski kolosek ne limitira širinu vozila, veličinu, nosivost i brzinu za urbane uslove eksploatacije tramvajskog saobraćaja.
 
Da, realno fali tramvajski depo sa obe strane Save, onda bi mnoge tehničke stvari bile lakše, ni to nije sporno.
....

Za početak hitno fali okretnica tramvaja u Starom sajmištu! Da postoji mogao bi saobraćati tramvaj po Novom Beogradu. I kada se pusti novi most biće potrebna.

Da se želi, oktetnica bi se mogla bi se izgraditi za mesec dana!
 
Mogu i oko jednog segmenta parkinga u Vladimira Popovića, mogu i oko okretnice 35ice. Mogu čak i iza Dejtonke.

To je trebalo uraditi još pre 40 godina kad je bio pompezni "Tramvaj u 21. vek". Kod nas se sve polovično radi ili se ostavi "za kasnije". Kad "budu idealni uslovi" ili kad se skupi poslednji dinar. A pola sveta izgrađeno na dugovima, pozajmicama i odloženim plaćanjima.

Nadam se da će možda uglaviti kružnu pomoćnu okretnicu u kružni tok koji će da bude jednog dana kad probiju Vladimira Popovića dalje ka Ušću. Naravno, i to spajanje Vladimira Popovića i Nikole Tesle je trebalo da bude urađeno još pre 20-30 godina.
 
Poslednja izmena:
Bili detektori za davanje prednost tramvaju
Kod pristaništa.
Kod durmitorske
Sad samo raducka Kod veterinarskog faksa
 
Predlog.png

Predlog za prosirenje tramvajske infrastrukture uz predpostavku normalizovanja tramvajskog saobracaja u Bulevaru Patrijarha Pavla i Zemunskom putu tj. Starom Savskom Mostu (ili novom kada se izgradi)
 
Pogledajte prilog 245063
Predlog za prosirenje tramvajske infrastrukture uz predpostavku normalizovanja tramvajskog saobracaja u Bulevaru Patrijarha Pavla i Zemunskom putu tj. Starom Savskom Mostu (ili novom kada se izgradi)
Солидно, само још 2 предлога и измене - попречне везе на НБГ између БМП и Јурија Гагарина, и за Банатски Београд нови трамвајски мост код 25. маја и улазак у Котеж од Дунава и даље ка Борчи ободом.
 
Verovatno sam propustio... ok, impregnirani drveni pragovi nisu postavljeni na most zbog ekoloških argumenata.

Zašto nisu korišćeni betonski pragovi?
Zar nisu uzeti u obzir kada je most bio projektovan?
 
A beše cela ta petljavina oko Mosta na Adi rađena sa idejom da će Brlograd jednog dana imatii metro i da će pruga do Sajma i GŽS ostati tu... A onda se i to sve poništilo i promenilo.

Hmmm, da ne znam bolje, rekao bih da se ovde sve radi preko k... , do pola i kao da gradom već 100 godina vladaju debili i slepci... 🤔

Oh, wait...
 
Sad se svi prave naivni.

Drveni pragovi za LRT bi takođe propali na isti način i za isti vremenski period kao i pragovi za tramvaj... ili klasičnu železnicu...
"Laki metro" smo u ono vreme posprdno nazivali "teški tramvaj", ko se već toga seća i pamti.

A ako je most projektovan sa širinom koja obuhvata i koridor za šinski sistem, onda je valjda logično da su se u obzir uzimala i opterećenja od trajnijih, betonskih pragova.

Tek ovo:
"Zvaničnih odgovora u vezi sa tim detaljima i dalje nema, ali ako su tačni navodi nezvaničnih izvora eKapije da su izabrani drverni pragovi jer projektant pruge nije imao podatak o dozvoljenom opterećenju mosta otvara se dodatno pitanje kako je to moguće i zbog čega ti podaci projektantu pruge nisu dostavljeni na uvid. Problem nije što je idejnim rešenjem bio predviđen koridor za laki šinski sistem i što je tek naknadno, po završetku mosta, rađen zaseban projekat za tramvajski koridor, ali nejasno je zašto podaci o dozvoljenom opterećenju mosta nisu bili dostupni kako bi se videlo da li i koja vrsta podloge, umesto drvenih pragova, može da se ugradi."

Prvo sam pomislio "nemoguće", ali - samo na sekund :rolleyes:
 
Лажу, лупетају глупости а да не трепну. Прво је била прича о екологији што нема везе с мозгом а сад ова која такође нема везе с мозгом. У питању је сурови лоповлук ових наших јајара и то је то. Причају приче ко да смо сви дегенерици и пролази им то лагано. Докле је ово дошло невероватно је, какво је стање свести у народу биће још горе. Најгори смо.
 
Vrh