Šta je novo?

Tramvaji

Od Savskog trga do Požeške nezavisna trasa.
Kako je "nezavisna" kada tramvaj stoji na 4 semafora kod Palate Pravde, Skajlajna i na raskrsnicama sa Durmitorskom i Višegradskom? Pogotovo ga kod Skajlajna i Višegradske skoro uvek kači crveno. Jedine potpuno nezavisne tramvajske trase ili bolje rečeno parčići trase u Beogradu su Požeška-Sajam, nadvožnjak kod Autokomande, Most na Adi i par stotina metara kod Pristaništa i između Trošarine i Banjice 2. Sve ostalo je ili donekle autonomna trasa ili najsporije moguće šine prosto razvučene preko kolovoza po tehničkim standardima 19. veka.
 
Проклете биле комуњаре које су ставиле 1000мм колосек уместо 1435мм као свуда што се користи у Европи.

Prokleti bili Obrenovići za čije su vlasti uradili ovaj kolosek.
Ko nam je kriv kada živimo u gradu sa 2000 godina kontinuiranog razvoja.

Uostalom, kako to da metarski kolosek ne smeta da bude železnički kolosek teretne i putničke železnice u mnogim zemljama (Argentina, Brazil,...), a smeta za urbani tramvaj?

Metarski kolosek ne limitira širinu vozila, veličinu, nosivost i brzinu za urbane uslove eksploatacije tramvajskog saobraćaja.
 
Da, realno fali tramvajski depo sa obe strane Save, onda bi mnoge tehničke stvari bile lakše, ni to nije sporno.
....

Za početak hitno fali okretnica tramvaja u Starom sajmištu! Da postoji mogao bi saobraćati tramvaj po Novom Beogradu. I kada se pusti novi most biće potrebna.

Da se želi, oktetnica bi se mogla bi se izgraditi za mesec dana!
 
Mogu i oko jednog segmenta parkinga u Vladimira Popovića, mogu i oko okretnice 35ice. Mogu čak i iza Dejtonke.

To je trebalo uraditi još pre 40 godina kad je bio pompezni "Tramvaj u 21. vek". Kod nas se sve polovično radi ili se ostavi "za kasnije". Kad "budu idealni uslovi" ili kad se skupi poslednji dinar. A pola sveta izgrađeno na dugovima, pozajmicama i odloženim plaćanjima.

Nadam se da će možda uglaviti kružnu pomoćnu okretnicu u kružni tok koji će da bude jednog dana kad probiju Vladimira Popovića dalje ka Ušću. Naravno, i to spajanje Vladimira Popovića i Nikole Tesle je trebalo da bude urađeno još pre 20-30 godina.
 
Poslednja izmena:
Bili detektori za davanje prednost tramvaju
Kod pristaništa.
Kod durmitorske
Sad samo raducka Kod veterinarskog faksa
 
Predlog.png

Predlog za prosirenje tramvajske infrastrukture uz predpostavku normalizovanja tramvajskog saobracaja u Bulevaru Patrijarha Pavla i Zemunskom putu tj. Starom Savskom Mostu (ili novom kada se izgradi)
 
Vrh