Šta je novo?

Tramvaji

Ovde se vidi platforma na aero snimku iz 2009. Ali mislim da to nije korišćeno još od prve isporuke Divaga 2003. A mislim da i tada nisu koristili ove šine preko ulice nego su samo doterali voz do tog koloseka a onda ih kranom prebacivali na kamion. Koliko se sećam, šine preko ulice su zarasle i ulegle još od 90ih.
Pogledajte prilog 242624
Koristilo se i 2015 kad au istovarali novije švajcarce (642-656) samo je vremenom bila zapuštena pa tada opet u funkciji.Nažalost sada samo uspomena na to jer su ludaci ukinuli taj kolosek i svako dovoženje tramvaja mora biti na kamionu(labudici) što je mnogo skuplje.
 
Kako su bili dobri kad su tek došli, samo malo provozaju kod nas, odmah liče na katice. Musavi, prljavi, zmazanih farbom posle čukanja i to tako ostane zauvek
I to nikada da potrefe zelenu već svaki put bude svetlija ili skroz tamna...oguljeni ogrebani svuda ili uzmu lepo ofarbaju ali neee nikako nemamo belu boju za jednu malu štraftu napred. Takode umesto lepog okruglog fara uzmu skinu i stave kocku sa šindlera koje su rashodovali ma no koment.
 
Jel grad treba dati dozvolu da se ofarbaju šipke u tramvajima da se sredi utegne bilo šta
Da tram kome zakuco displej na 7 stavis na 7 a ne na 5 da se vozila uljude pola ih videlo nije vodu i krpu mesecima Samo kod nas tramvaji izgledaju kao da se juče rat zavrsio
Sve to je do pogona u kome izgleda otpisano 5 tramvaja koji nisu dočekali ni pola radnog veka govorim o spancima
Treba ovog iz bezveskaje sjesti da provoza novi tram svim trasama i ako otrese banderu da to bude o njihovom trosku
Zanimljivo mi je to kako direktor centrale evo neke špance već sedmu godinu ne može da popravi,a niti planira.Pa jbte zar je tolko tesko raspisati jedan tender i dovucarati delove a ne da sa jednog uzmu deo pa on nebude u voznjom stanju za stalno a ovaj se pokvari malo posle Pa i tender za neonke vuku mesecima jer pokušavaju da se ugrade klasika... sada ako ih radi nekih 10 uspeh je... a leti treba da radi više njih nego zimi(ne treba da radi nijedan diwag zbog toplote ali evo juče je bilo nekih 15 njih na 7 i 9...
 
20250627_085756.jpg

O ovom idiotizmu sam govorio sa rasvetom
Zamisli da ti ovako neko u kući uradi
 
A što tako oštro uvek Direktore? Čemu stalno id***? Jer može to uz malo manje agresije, a da se malo više razmisli. Jel su vozači na dugme? Šta misliš da su ih držali u garaži iza trake, i kako nekome dune da blokira i odblokira ulice, oni ih puste kao stoku iz tora, pa lasom hvataju ove što nisu sigurni gde treba da idu. Godišnji odmori, bolovanja, jel mislim da je lako preko noći okupiti tolike ljude. Zato me sve ovo zadnjih meseci i nervira toliko. Svi sve znaju, svi su kreteni, tolerancija otišla da ne kažem gde. Ljudi ne znaju ljduski mišljenje da razmene. Jednom kad nestane ikakvog reda, teško se i dugo uspostavlja, a svi bi sve odmah i sada. Nije smetala blokirana raskrsnica, izuzetno bitna raskrsnica skoro tri nedelje, al ako tramvaji iste sekunde ne izađu na ulice, to su odmah id***, st***, nesposobni itd.
Dan unapred je kružila informacija da se blokada prekida do Vidovdana. Vezano za operativni poziv vozačima, sam u svojoj firmi imam takve situacije. Ako uspeh da povučeš čoveka nije 100% realno, to je reda veličine 60-80%. Pa nek je i polovina, situacija na tramvajskim pravcima je toliko očajna da je i pola odlično u odnosu na situaciju za vreme blokada.

Kada postoji majčinski, a ne maćehiski odnos, pa makar majka bila i materijalno slaba, oseća se efekat ljubavi i posvećenosti. U Brestu, Belorusija gde živim, 70% voznog parka je prešlo granicu planiranog eksploatacionog veka, pa opet nigde nema invazivne rđe, nikada mi se za skoro 5 godina nije desilo da se pokvari vozilo u kojem se nalazim, a ako se menja red vožnje, to jutro kada je izmenjen red vožnje na svim stajalištima je isti već zalepljen. Evo skrinšot po Jandeks navigaciji vršnjaka trolejbusa u Beogradu, na malo većem međustaničnom rastojanju, gde ima smisla ubrzati. @Kesha Ne treba da se osećaš prozvanim, iako je svakako neprijatno čitati negativne komentare o svom preduzeću.
1751029603685.png
 
Sve je to ok Karlo. Ne osećam ja sad nešto prozvanim, al ljudi generalno ne žele da sagledaju širu sliku. Nisu u tome, naravno da ne mogu da znaju ono što ja znam. Nemam ja potrebu da branim GSP po svaku cenu, al prosto toliko pljuvanja nije na mestu, a većina ljudi nije upućena ni u mnogo jednostavnije stvari poput dnevnog pregleda i sipanja goriva, a kamoli kako treba, koliko traje i košta popravka i sređivanje kostura i karoserija. Mi smo ranije imali ozbiljnije opremljene radionice, ulagalo se tu, bilo je majstora raznih profila koje sad ni za privatne stanove ne možeš puškom nahvatati. Nije bilo tendera nekada, uporno pišem kako koriste ono što imaju i što im je u tom trenutku dostupno, al ljudi ne žele da čuju to. Jer boga ti na netu i kad gledaš slike, razne sadržaje, pa sve to izgleda jednostavno. Ne možeš firmi uzeti toliko toga, napraviti od nje operatera, pa očekivati ozbiljnije remontne centre, kojih u Srbiji nema ni ovako u dovoljnom broju. Neka radi treće lice, pa opet nema ko, ili prosto Grad ne želi da odvoji pare za to. Stavljaju farove, tj lampe koje imaju. Niko neće da popravlja, niti to može tek tako, lampe koje su prosto propale. Nije to samo zameniš sijalicu. Tih okruglih prosto nema. Led trake dobijaju, a fluo cevi verovatno nisu imali. Tender za tramvaje nije isto što i za autobuse, i o tome sam pisao koliko puta do sad. Ne mogu tu direktori pogona mnogo, a bez podrške servisera. Trolebusi su vrlo rano i brzo počeli sa propadaju, svih 83 komada, i nema tu boga koji to može da sastavi. GSP prosto nema kapaciteta za to, a i ne treba stalno da glumi sabirni centar za polu proizvode. Turci su tu još i bože pomozi. Barem se karoserije ne raspadaju, a to je najvažnije.

Što se blokada tiče Karlo, ovde se mesecima ne zna ni ko pije, ni ko plaća. Država i društvo su u teškoj podeli, a agresija nenormalna i vrlo zabrinjavajuća. Ne može niko da bude na dugme, niti da čeka objave skupova od 30 ljudi. I dan ranije nije dovoljno, i eto istog dana su izašli tramvaji. Ljudi su stvarno trčali na sve strane. GSP je baš svih ovih meseci na udaru. Ljudi su i umorni od toga. Mora se i to razumeti. Opet, kako pisah i pre, ovo što se ovde dešava ovih osam meseci, apsolutno ne postoji nigde kao primer u Evropi, pa i u svetu. U Holadniji je pokušaj blokade autoputa prošao vrlo neslavno. Mislim, mora neki red uvek da postoji, ma koliko postojalo i nezadovoljstvo određenog dela populacije. Sad šta je tu je, jer zbog svega ovoga i ne volim to mnogo da komentarišem, samo znam da ovo više nema nekakvog smisla, i da stvara i nezadovoljstvo kod druge, mislim suprotne strane, kao i kod dobrog dela populacije koju to jednostavno ne zanima. Svakodnevno slušam komentare na raznim stranama, pa vidim neverovatno veliku količinu besa na obe strane, što me realno i brine, taman i sa strane da policija u ovoj državi ne služi ničemu. Na sve to, najveći problem je bio kad će izaći tramvaji. Nije smetala blokada, al bi opšte negodovanje bilo da su izašli samo dan kasnije. E vidiš meni je to prosto morbidno.
 
Nije smetala blokada, al bi opšte negodovanje bilo da su izašli samo dan kasnije.
Ja sam par puta na temama na drugi podforumima izneo nezadovoljstvo zbog onih manjih, haotičnih i besmislenih blokada. Dakle ne onih velikih i smislenih, nego pojedinih koje mi nisuu imale smisla. Svaki put reakcije su bile kao da sam pljuvao po Svetom Savi... 🤣
 
Upravo to @ Bender Rodriguez. Drago mi je da razumeš o čemu pričam. U početku sam zaista podržavao, pa da nazovemo to i buntom, jer se realno i pozicija osilila. Na kraju, pisao sam i ranije da vlast treba da se smenjuje na period od pet do sedam godina. Sad naša politička scena🙄 Od kad je preraslo sve to u javašluk i anarhiju, a ponašanje kao kod male razmažene dece, uključujući tu i dekane fakulteta, uz dosta i besmislenih zahteva, izgubio sam veru u postojanje iskrenog i časnog cilja kod dobrog dela blokadera. Na kraju, pljuje se apsolutno sve što radi pozicija, a to i te kako može biti i kontraproduktivno, pa tako ovaj još lako može i da dobije na popularnosti.
 
Vezano za one varijante boja
Iskusniji na ovim temam su verovatno uveliko svesni ovoga, ali meni se eto danas javilo dok sam gledao autobse kroz prozor.

Ko god je smislio staru šemu je mnogo više razmišljao praktičnim problemima i klimi.
Autobus sa tamnim krovom se na ovoj vrućini greje mnogo više, negde nalazim 5, negde čak 10 stepeni razlike u autobusu!
Čak i ako radi klima, opet je to više potrošenog goriva.

(vidim da su CAF-ovima krovovi ustvari bili crni, i to baš nije idealno)
 
Danas oko 16h sam po prvi put video Divag na šestici. Oko 18h je kod Pravnog prošla kuplovana Katica na 10 što znači da dužina tramvaja nije razlog zašto CAF-ovi i Bozankaje ne mogu na dorćolske linije, izgleda da su postolja jedini problem. I ona priča da babe i dede koji idu sa pijace ne mogu da pritisnu taster jer su im prepune ruke mi nikako ne pije vodu, pa uvek je tu još neki putnik koji može da otvori vrata, bilo spolja bilo iznutra. I 12 i 13 prolaze pored više pijaca i na njima CAF-ovi i Divazi ponekad voze.
 
Ja ne mislim, jer naši ljudi, pogotovu stari, umeju da se natovare ko mazge kad idu iz neke kupovine i sa pijace. A ima i onih koji vole da koriste javni prevoz kao svoju dostavnu službu, pa uđu sa tovarom saksija, ili odeće, ili čega god su već prodavali na divljaka na nekom trotoaru.

Baš sam pre neki dan video jednu takvu. Ušla žena sa 5 cegera nečega što se vidi da je za prodaju i onda očekivala da se svi sklanjaju za nju i njenu pokretnu tezgu (najverovatnije divlju). Ja se nisam ni pomerio, pogotovu što sam bio dalje od vrata i bilo mi je pretoplo a imao sam i svoju kesu u rukama (ali jednu, ne 5 cegera).A ima i onih penzosa koji se u svoj svojoj mudrosti mrtvi ladni odluče da usred špica krenu na putešestvije po Beogradu. Sećam se prošlog leta, napolju elementarna nepogoda, 45 faking stepeni, na ulicama samo ko mora i ko radi, i odjednom u autobus ulazi baba natovarena sa nekim kesama i cegerima. I vozi se bar 3-4 stajališta. Morala tad da se obavi ta kupovina pa to ti je. Makar i po rizik od šloga ili infarkta. Tako da ima svačega, ništa me ne bi čudilo.

Ja lično ne volim nešto taj sistem sa dugmićima za otvaranje vrata odnosno sa automatskim zatvaranjem. Pogotovu što sam 100 puta gledao kako se na starim tramvajima (Divag) vrata vremenski zatvaraju baš u momentu kad neko krene da ulazi na njih. Jednom je bila i neka amerikanka sa bebom u kolicima. Ne znam otkud ovde, ali je definitivno bio američki naglasak kad je vozaču viknula "thanks for nothing!" Pa sam joj rekao da su automatska vrata i da nije on kriv.


E da, i Zadušnice su posebna priča. Ako ne odeš na groblje za Zadušnice, automatski ideš u pakao. 🤣 Zato kad god one padnu na neki dan, Beograd tad postaje ko Mumbaj. I izlaze i zdravi i oni koji treba da miruju i kuliraju kod kuće.Jer mora BAŠ TADA da se ode na groblje, pa makar i završio trajno na njemu...
 
Poslednja izmena:
Заблокираће врата кад се сви натрпају у Дивага, зато не иду.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
Neće zablokirati,nije u tome problem a niti u babama sa cegerima,pa ni na 7 i 9 u špicu ne blokiraju vrata izlaze i ulaze normalno...Gsp jednostavno ne želi da salje diwag na 2,5,10 i ako bi po meni na 10 i 5 bio idealan ali za sada tu salju samo 3 multiplicirane katice.
 
7 и 9 су нешто друго јер се не иде толико на Ђерам колико на Бајлонијеву.
 
Ja ne mislim, jer naši ljudi, pogotovu stari, umeju da se natovare ko mazge kad idu iz neke kupovine i sa pijace. A ima i onih koji vole da koriste javni prevoz kao svoju dostavnu službu, pa uđu sa tovarom saksija, ili odeće, ili čega god su već prodavali na divljaka na nekom trotoaru.

Baš sam pre neki dan video jednu takvu. Ušla žena sa 5 cegera nečega što se vidi da je za prodaju i onda očekivala da se svi sklanjaju za nju i njenu pokretnu tezgu (najverovatnije divlju). Ja se nisam ni pomerio, pogotovu što sam bio dalje od vrata i bilo mi je pretoplo a imao sam i svoju kesu u rukama (ali jednu, ne 5 cegera).A ima i onih penzosa koji se u svoj svojoj mudrosti mrtvi ladni odluče da usred špica krenu na putešestvije po Beogradu. Sećam se prošlog leta, napolju elementarna nepogoda, 45 faking stepeni, na ulicama samo ko mora i ko radi, i odjednom u autobus ulazi baba natovarena sa nekim kesama i cegerima. I vozi se bar 3-4 stajališta. Morala tad da se obavi ta kupovina pa to ti je. Makar i po rizik od šloga ili infarkta. Tako da ima svačega, ništa me ne bi čudilo.

Ja lično ne volim nešto taj sistem sa dugmićima za otvaranje vrata odnosno sa automatskim zatvaranjem. Pogotovu što sam 100 puta gledao kako se na starim tramvajima (Divag) vrata vremenski zatvaraju baš u momentu kad neko krene da ulazi na njih. Jednom je bila i neka amerikanka sa bebom u kolicima. Ne znam otkud ovde, ali je definitivno bio američki naglasak kad je vozaču viknula "thanks for nothing!" Pa sam joj rekao da su automatska vrata i da nije on kriv.


E da, i Zadušnice su posebna priča. Ako ne odeš na groblje za Zadušnice, automatski ideš u pakao. 🤣 Zato kad god one padnu na neki dan, Beograd tad postaje ko Mumbaj. I izlaze i zdravi i oni koji treba da miruju i kuliraju kod kuće.Jer mora BAŠ TADA da se ode na groblje, pa makar i završio trajno na njemu...
Pisao sam, ako se sećaš, da je stepenik okidač za vrata kod Düwag tramvaja. Zato i klacnu tako. Ako se preskoči taj stepenik postoji dobra šanse da te vrata udare. Neki su prosto prespori za ta vrata. Zato ti tramvaji i nisu idealni za starije putnike, kao i za one koji se otežano kreću.
 
Vrh