Šta je novo?

Tramvaji

Мени овакво бојење трамваја делује мало опасно, много тамно. Морају да буду уочљиви кад наилазе.
Apsolutno, za autobus i ajde, al tramvaj u ovako tamnim bojama može da bude jako opasan.
Inače zbog otvaranja prostora kod Vlade, ocekujem da će već od sutra krenuti testiranje prvog tramvaja.
 
Да о томе сам и ја размишљао доста је тамна боја, кад падне мрак може бити проблема.
 
Kako tačno to ide u Rakovici, ima nas još neupućenih :D
Pre je doduše Košutnjak nego Rakovica.
Ima šine koje su nekada prelazile bulevar Patrijarha Pavla ka železničkoj pruzi, tačno ispod železničkog nadvožnjaka ka Dedinjskim tunelima.
One su vodille do posebnog koloseka na koji stane voz sa tramvajima.

E sad, nisam siguran kako su tramvaji skidani sa vozova, mislim da je kao za autovoz imala rampa - neka me neko ispravi ako grešim.
Mogu da se zakunem da je bio negde neki snimak kako katica vuče švajcarca preko bulevara, ali nikako ne mogu da ga nadjem.
Jedino je nezgodno što odatle mora čak ka Kijevu. Tj davno nekada do nekadašnje okretnice kod IMR-a ili u rikverc do Topčidera pa okret ka gradu.

Jedino sam našao snimak kako su švajcarci stavljali tramvaje na voz.
 

Prilozi

  • 01.jpg
    01.jpg
    168,9 KB · Pregleda: 71
  • 02.jpg
    02.jpg
    159,6 KB · Pregleda: 64
Kako tačno to ide u Rakovici, ima nas još neupućenih :D


Ovde u Rakovici je postojao kolosek na koji se odvajao voz koji bi dovozio tramvaje. Pored njega je postojala rampa-platforma koja je omogućavala istovar sa voza direktno na tramvajske šine. Mislim da je bilo u funkciji do početka 90ih. Čini mi se da ima negde i stara fotografija ali ne znam kako je naći, odnosno šta kucati i gde.
 
Ovde se vidi platforma na aero snimku iz 2009. Ali mislim da to nije korišćeno još od prve isporuke Divaga 2003. A mislim da i tada nisu koristili ove šine preko ulice nego su samo doterali voz do tog koloseka a onda ih kranom prebacivali na kamion. Koliko se sećam, šine preko ulice su zarasle i ulegle još od 90ih.
Rakovica tramvaj platforma.jpg
 
@+381 je to lepo opisao. Svajcarci su tamo istovareni,dakle bilo je u funkciji i 2000-ih. Ne mogu da nadjem slike,gomila Svajcaraca u Topcideru ceka na istovar.
 
Ali mislim da nisu išli na te šine preko ulice nego su samo koristili taj plac i platofrmu koji pripadaju Gradu a onda su ih dizali na kamione pa vozili za depo.
 
Ja sam nekada negde još pre nego što sam ovde napravio nalog video vuču tramvaja, ali nema šanse da pronađem.
I ko zna za koje tramvaje. Čak sad kad spomenuste kamione, možda ga je i kamion vukao a ne katica...
 
Evo nešto za Cotru. Kačio sam već ali nema veze, kad voli čovek da postavlja niskointeligentna pitanja, neka mu i niskointeligentni odgovori. Nije baš tramvaj, ali nije ni daleko. Odgovara starosnoj grupi koju Cotra preferira (starost između 100 i 50 godina i da može da se održava čekićem i ekserom)

screenshot_20240714-163612-2-png.204948
 
Jedno pitanje: Da li postoji dizel tramvaj?
Uz ovo što ti je odgovorio @Прле, dizel tramvaji/LRT postoji:
River line, New Jersey, Camdedn-Trenton, voze Stadlerovi GTW
O-Train, Ottawa, linije 2 i 4, vode se kao dizel LRT
I postoji kombinacija, dual mode, tramvaji/LRT sa elektrčnim i dizel pogonom kao:
Kassel Tram-Train, 600V/dizel pogon, RT4 linija, Alstomova vozila
Nordhausen, linija 10, vozila Siemens Combino DUO, linija je povezana sa lokalnom uskotračnom prugom, metarski kolosek
Chemnitz, C13, C14 i C15 linije, vozila Stadler Vario

 
Uz ovo što ti je odgovorio @Прле, dizel tramvaji/LRT postoji:
River line, New Jersey, Camdedn-Trenton, voze Stadlerovi GTW
O-Train, Ottawa, linije 2 i 4, vode se kao dizel LRT
I postoji kombinacija, dual mode, tramvaji/LRT sa elektrčnim i dizel pogonom kao:
Kassel Tram-Train, 600V/dizel pogon, RT4 linija, Alstomova vozila
Nordhausen, linija 10, vozila Siemens Combino DUO, linija je povezana sa lokalnom uskotračnom prugom, metarski kolosek
Chemnitz, C13, C14 i C15 linije, vozila Stadler Vario

Koja je primarna uloga dizel tramvaja? Da radi na deonicama izvan gradova?
 
Pretpostavljam da pitaš zašto su se odlučili na gradnju mreže dizel tramvaja. Verovatno iskorištenje postojeće neelektrificirane pruge, odnosno brzo i jeftino rešenje i zato da radi na prigradskim deonicama.
 
Poslednja izmena:
Isporuka tramvaja prugom se teško isplati danas, jer su dinamike dosta drugačije nego u prošlosti, obično se danas isporučuje tek po 2- 3 tramvaja mesečno, što nema matematiku da ide prugom. Tako da je i ostao kompleks, ne bi smo ga verovatno ni koristili.

Švajcarcima je za transport Divaga bilo najisplatljivije bilo da isporuče sve vozom u turama i to je imalo smisla. Zadnja tura vozom je došla 2016. godine, mislim da su ih istovarali na kasnijoj privremenoj rampi za automobile u Topčideru. Još jedna prednost, depo BVB-a je bio pored železničkog koloseka pa se i tu uštedelo..

Markus Wagner je zabeležio detaljno proces slanja BVB-ovih vozila za Beograd. Preporučujem da detaljno istražite njegove albume na Flickru.


 
Ovde se vidi platforma na aero snimku iz 2009. Ali mislim da to nije korišćeno još od prve isporuke Divaga 2003. A mislim da i tada nisu koristili ove šine preko ulice nego su samo doterali voz do tog koloseka a onda ih kranom prebacivali na kamion. Koliko se sećam, šine preko ulice su zarasle i ulegle još od 90ih.
Pogledajte prilog 242624
Kacio sam fotke istovara predzadnje ture na tom koloseku
Spuštanje dizalicom sa vagona na tram kolosek onda je ult prevlacio tramvaj do pruge
Tamo je kacen za drugi tramvaj vucen do okretnice i onda za depo
A rampa je pravljena pred isporuke katica i one su sve tu istovarane
Screenshot_20250625-184251_Gallery.jpg

Moja fotka prelaznog koloseka iz nov 2020
 
Mada i dalje ne razumem šta će im rampa ako će da ih premeštaju kranovima na tram. šine... Odnosno šta će im kran ako imaju rampu za direktan istovar sa vagona.

I šta je ult?
 
Ovde se vidi platforma na aero snimku iz 2009. Ali mislim da to nije korišćeno još od prve isporuke Divaga 2003. A mislim da i tada nisu koristili ove šine preko ulice nego su samo doterali voz do tog koloseka a onda ih kranom prebacivali na kamion. Koliko se sećam, šine preko ulice su zarasle i ulegle još od 90ih.
Pogledajte prilog 242624
Svih 29 doniranih Švajcaraca 2016. godine su prešli preko te rampe.

Na ŽS Topčider preko puta stanične zgrade je bila postavljena kran dizalica, vagon sa tramvajem stane ispod nje, dizalica podigne tramvaj a ispod tramvaja se ugura drugi vagon koji na sebi ima tramvajske šine na koje se tramvaj spusti. Na tom drugom vagonu se tramvaj odgura do ove rampe i lagano se uz pomoć bagera spusti/sklizne niz rampu na kolosek. Zatim je taj isti bager vukao tramvaj do redovnog tramvajskog koloseka na trasi linije br. 3 gde ga je već čekao Divag, tek pristigli tramvaj se spaja sa drugim Divagom koji ga odvuče do Kneževca a potom u depo na novom Beogradu.
 
Ahaaaa, sad je sve jasno. Hvala.

Inače te tram. šine preko ulice su uvek bile toliko propale i pune zemlje da sam mislio da su van funkcije odavno.
 
Vrh